Su koncerno plėtojama technologija vairuotojai automobilių baterijas galės įkrauti tiesiog užvažiavę ant belaidžio įkrovimo stotelės. Šį būdą koncernas jau sėkmingai išbandė su „BMW i3“ elektromobiliu ir sportiniu hibridu „BMW i8“.

Belaidžio įkrovimo stotelės – tai naujas žingsnis elektra varomų ir hibridinių automobilių evoliucijoje. Jei ši technologija taptų standartu, vairuotojai praktiškai galėtų pamiršti apie elektromobilių įkrovimą. Stoteles įrengus stovėjimo aikštelėse baterijos krautųsi tinkamai sustojus, neprijungus jokių laidų. Manoma, kad ši sistema ženkliai padidintų elektrinių automobilių populiarumą ir sumažintų taršą miestuose.

BMW kartu su „Daimler“ kuriamą bendro standarto sprendimą sudaro du blokai – bazinė plokštė su pirmine rite, kuri įrengta grindinyje, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelės ar garažo grindyse, ir automobilio dugne įmontuota antrinė ritė. Automobiliui užvažiavus virš plokštės ant grindinio, sukuriamas elektromagnetinis laukas, kuris generuoja elektrą ir įkrauna baterijas. Vairuotojui tinkamai pastačius automobilį tereikės paspausti krovimo mygtuką.

Stotelių elementai yra apsaugoti nuo sniego ir lietaus todėl jos gali būti montuojamos, tiek patalpose, tiek lauke. Sistema gali būti sujungta interneto ryšiu su vairuotojo išmaniuoju telefonu ir pranešti, kai baterijos bus pilnai pakrautos arba krovimas sustabdytas dėl pašalinių objektų patekusių tarp krovimo stotelės ir automobilio.

BMW sukurtas koncepcinis sprendimas yra itin kompaktiškas, lengvos konstrukcijos ir šiuo metu pasiekė 3,6 kW krovimo pajėgumą. Jį koncernas jau išbandė su hibridiniu „BMW i8“ modeliu, kurio baterijas įkrovė greičiau nei per 2 valandas, o daugelį kitų hibridinių automobilių gali įkrauti per mažiau nei 3 valandas. Ateityje krovimo galią planuojama padidinti dvigubai – iki 7 kW. Tokiais pajėgumais stotelė elektrinio „BMW i3“ automobilio baterijas galėtų pilnai įkrauti per naktį.

BMW tikisi, kad patikimą, ilgaamžį ir klientams patogų belaidžio įkrovimo sprendimą sukurs netolimoje ateityje ir jis bus pritaikytas ateities BMW hibridams ir elektromobiliams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)