aA
Elektromobilių įkrovimas yra vienas iš naujų vairuotojų rūpesčių. Tiesa, „Volkswagen“ mano, kad žmogaus įsikišimas tam nėra būtinas. Vokietijos automobilių pramonės milžinas mano, kad ateityje elektromobilio įkrovimu pasirūpins robotai.
"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
© Gamintojo archyvas

Elektromobilių infrastruktūra tikrai tik gerės – ji šuoliais juda pirmyn. Tačiau ar požeminiuose garažuose kiekviena stovėjimo vieta gaus savo įkrovimo stoteles? Vargu. „Volkswagen“ mano, kad bent jau iki tol, kol tai taps įmanoma, elektromobilių įkrovimu tokiose vietose galėtų pasirūpinti robotai.

Draugiškas ir visiškai autonominis robotas turėtų 25 kWh bateriją, kelias kameras, lazerinius jutiklius bei radarą. Iškviestas programėle ar tiesiog paprašytas paties automobilio, šis robotas nuvyks iki jūsų transporto priemonės, kartu pasiimdamas ir mobilią įkrovimo stotelę. Paprastai tariant, tai yra savaeigė išorinė baterija elektromobiliams. Šis 25 kWh elementas pasiekia 50 kW įkrovimo galią ir gali pakankamai greitai elektromobiliui suteikti nemažai kilometrų. Tiesą sakant, 25 kWh daugeliui žmonių pakaks sugrįžti namo.

"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
© Gamintojo archyvas

Žinoma, viskuo pasirūpins robotas. Jis atvyks, prijungs mobilią įkrovimo stotelę ir ją palikęs judės link kitų automobilių. Atėjus laikui, jis pats stotelę ir atjungs. Tada stotelė su roboto pagalba keliaus į savo pačios įkrovimo stotį. Vienu metu robotas gali prižiūrėti kelis įkraunamus elektromobilius, o štai įkrovimo stotelė be roboto judėti negali.

Kam viso to reikia? Na, tikriausiai pastebėjote, kad elektromobilių įkrovimo stotelių ir dabar nėra daug. Net ir ten, kur elektrinės transporto priemonės yra gana populiarios, nerasite aikštelių, kur elektromobilius būtų galima įkrauti bet kur. „Volkswagen“ robotai leistų statyti savo elektromobilį bet kokioje vietoje. Nors iš vienos mobilios stotelės bus galima gauti tik 25 kWh energijos, įkrovimo sparta turėtų būtų pastovi. Dabar elektromobilių savininkai nepatenkinti stebi pasiekiamą įkrovimo galią, kuri dažnai nukrenta, jei stotelėje vienu metu sustoja daugiau automobilių.

"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
"Volkswagen" elektromobilių įkrovimo robotas
© Gamintojo archyvas

„Volkswagen“ mano, kad šis sprendimas ypač tiks požeminėms automobilių stovėjimo aikštelėms, kur tiesiog nėra vietos tradicinėms įkrovimo stotelėms. Galima numanyti, kad ši technologija būtų siūloma gyvenamiesiems, biurų ar prekybos centrų pastatams, kurių garažų infrastruktūra yra tiesiog nepritaikoma įprastai įkrovimo įrangai. Tačiau kol kas tai – tik koncepcija ir kažin, ar ji kada bus įgyvendinta.

O štai kitas „Volkswagen“ planas jau pakeliui – iki 2025-ųjų „Volkswagen“ kartu su atstovybėmis visoje Europoje įrengs daugiau nei 36 tūkstančius elektromobilių įkrovimo stotelių. Turint omenyje, kad stoteles įrenginėja ir kiti elektromobilių gamintojai, savivaldybės ir privačios bendrovės, o daug elektromobilių savininkų savo mašinas įkrauna ir namie, greitai pamiršime iššūkius, susijusius su įkrovimu ir, bent jau dalinai, nuvažiuojamu atstumu.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.2000

„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 (3)

„ Kia EV6“ yra pirmas kompanijos modelis, sukurtas ant tik elektromobiliams skirtos naujos...

Lietuvoje prekiaus kiniškais elektromobiliais: paskelbtos ir kainos, ir nuvažiuojamas atstumas (39)

Lietuvos elektromobilių rinka plečiasi – į ekologiško transporto ringą žengia prekės...

„Citroën“ ir „Peugeot“ gamins vandenilio degalais varomus komercinius automobilius (2)

„ PSA Group “ ir „ Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernus vienijanti grupė...

„Nissan“ naujajam „Ariya“ turi nemažų lūkesčių: tikisi perrašyti ženklo istoriją

Japonijos „ Nissan “ tikisi, kad dešimties metų techninę patirtį diegiant naujoves...

„Ford“ pristatė geresnio pasaulio planą: investuos 22 mlrd. taršai mažinti (4)

Taršai mažinti ir tvariai veiklai įmonės skiria vis daugiau dėmesio, ne išimtis yra ir...

Top naujienos

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (4)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (376)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (362)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (2)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (582)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

Kautynėse iki paskutinių sekundžių „Rytas“ po trejų metų pertraukos palaužė „Žalgirį“ (333)

„Betsafe-LKL“ favoritai Kauno „Žalgirio“ (21/3) ir Vilniaus „Ryto“ (22/6) krepšininkai...

Kaip išmokyti vaikus pažinti raides: įtraukiančioms pamokoms pasitelkite namuose esančias priemones

Vaiko kalbiniams įgūdžiams didelis dėmesys skiriamas nuo pat mažens. Su vaiku kalbėdami,...

Nusivylęs Schilleris nusilenkė „Rytui“, Žibėnas rėžė kalbą rūbinėje (3)

Vilniaus „Rytas“ pateikė Atvelykio staigmeną ir svečių teritorijoje nelauktai 86:85 įveikė...

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (11)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...