aA
Prieš dešimtmetį naujo automobilio, varomo ne dyzelinu, pirkimas buvo sutinkamas keistai. Kam pirkti benzinu varomą automobilį, kai dyzelinį turintis gerokai ekonomiškesnis, o ir pats dyzelinas kainuoja mažiau?
"Peugeot 308 GTi"
© Gamintojo archyvas

Tačiau laikai keičiasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šiandieniniai benzininius variklius turintys automobiliai vis dar kainuoja ženkliai mažiau nei tie, kurie varomi dyzelinu, tačiau ekonomija atsilieka labai nedaug. O jeigu įskaičiuojami visi priežiūros kaštai, naujo pirkinio svarstyklėse neretai nugali benzininiai agregatai.

Tą geriausiai įrodo statistika – benzininius variklius turinčių automobilių pardavimai auga jau ne pirmus metus, o varomų dyzelinu – mažėja. Vien Lietuvoje 47,4 proc. 2016-aisiais nupirktų naujų automobilių turėjo benzininius variklius, o 48 proc. – dyzelinius. Spėjama, kad 2017-ųjų statistika bus palankesnė benzininių naudai ir jie po ilgos pertraukos taps populiariausi.

Priežastis – ekonomija

Pagrindinė sąlyga, dėl kurios lietuviai prioritetą dažnai vis dar teikia dyzelinui (nepaisant benzino populiarumo augimo, šalies parke vis dar dominuoja dyzeliniai automobiliai) – jo kaina ir ekonomija. Litro dyzelino kaina Lietuvoje dėl taikomo minimalaus Europos Sąjungoje leistino akcizo yra mažesnė nei kaimyninėse valstybėse, o benzino dažnai būna aukštesnė.

Tai aiškinama paprastai: jeigu fiziniai asmenys turi pasirinkimą ir pagal savo įpročius gali pasirinkti norimą degalų tipą, verslui galimybių mažiau: tolimųjų pervežimų vilkikai yra tik dyzeliniai. Logistikos verslas Lietuvoje yra itin stiprus, tad niekas nedrįsta prastinti sąlygų šiai šakai – juolab kad dyzelinui Lietuvoje kainuojant daugiau nei Lenkijoje, vilkikai degalų bakus pildytų kaimyninėje valstybėje.

Kai kuriose kaimyninėse valstybėse, pavyzdžiui, Estijoje, naujų benzininių automobilių pardavimai jau senokai pralenkė dyzelinius (pagal 2016-ųjų statistiką, benzininių nupirkta buvo 59,4 proc., o dyzelinių – 37,2 proc.).

Priežastis paprasta: šiuolaikinių benzininių variklių, atitinkančių EURO VI reikalavimus, ekonomija yra aukščiausiame lygyje. Vargiai rasite automobilį su iki 200 AG išvystančiu benzininiu varikliu, kuris vartotų daugiau nei dešimt litrų degalų šimtui kilometrų. Kur kas artimesnis skaičius mieste būtų 8-9, užmiestyje – 6-7 litrai. Sunku patikėti, bet tokius duomenis demonstruoja ir itin galingi modeliai – pavyzdžiui, 270 AG išvystantis „Peugeot 308 GTi“. Per 6 sekundes iki 100 km/val. įsibėgėjantis automobilis nepasižymi dideliu apetitu degalams: važiuojant kasdieniniu režimu, galingas 1,6 l variklis su turbina pasitenkins mažiau nei 9 litrais šimtui kilometrų.

Kitas šiuolaikinių variklių privalumas – mažesnis darbinis tūris. Jie patys užima mažiau vietos, tad daugiau jos galima skirti salono erdvei bei specialioms deformacijos zonoms, pasitarnaujančioms avarijų metu – tai viena priežasčių, kodėl su kiekviena naujesne modelio karta automobiliai tampa ne tik saugesni, bet ir erdvesni.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius atskleidė, kiek ir kokių patobulinimų prireikė Dakare aplamdytam bolidui (4)

Vasario 18 d. iš Peru grįžusiu automobiliu besidžiaugęs Antanas Juknevičius , bolido...

„Toyota“ bandys pranokti pati save: kurs naują sportinį automobilį (3)

„ Toyota Gazoo Racing“ vadovas ir pagrindinis „GR Supra“ inžinierius Tetsuya Tada...

Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau (22)

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“ , „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto...

Prie Sendvario žiedo – eismo apribojimas (2)

Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

„Regitra“: automobilio numerio ženklus galima pasikeisti internetu arba atvykus į bet kurį padalinį (4)

Valstybės įmonei „Regitra“ sulaukiant vis daugiau klausimų dėl turimų automobilio numerio...

Top naujienos

Nepatikėsite, kur yra viena geriausių dviračių gamyklų pasaulyje: „Baltik vairo“ atsigavimas atima žadą (396)

Staiga visus lenkti pradėjęs dviratininkas gali sukelti įtarimų. Gal jis vartoja dopingą? Tačiau...

Susitraukė partijas gaubusi pilkoji zona: vis labiau ryškėja rinkėjų nuostatos (271)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir valstiečiai-žalieji lieka...

Prasidėjo pajamų deklaravimas – sutriko VMI tinklapio veikla (45)

Kovo 20d., oficialiai prasidėjus gyventojų pajamų mokesčio deklaravimo laikotarpiui, sutriko...

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių (160)

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Pranckietis palaiko Karbauskį ir premjerą: Grybauskaitė tai darė specialiai (174)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis stojo „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio ir...

Britai pripažino: aklavietė parlamente pasiekė krizės lygį (9)

Britų ministrė pirmininkė Theresa May parašys Europos Vadovų Tarybos pirmininkui Donaldui...

Už Orbano išvarymą gali tekti brangiai sumokėti (106)

Trečiadienį sprendžiamas Viktoro Orbano ir jo partijos „ Fidesz “ klausimas: ar bus leista jam...

Daugiabučio laiptinėje sprogimą sukėlę girtas pusamžis vyras sulaukė „Aro“ vizito (1)

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnai atliko kompleksinius tyrimo...

Švedijos bankų užuominos apie pasitraukimą ne juokais išgąsdino Estiją (92)

Estijos finansų reguliuotojas siekia, kad Švedijos bankai pasiliktų šalyje, kai po Europą...

Ant galvos – tikra šieno kupeta? Garsenybių plaukų stilistas pasufleravo, kaip susitvarkyti

Po žiemos šalčio ir šildymo sezono nualinti plaukai daugeliui pradeda slinkti ir lūžinėti....