Prieš dešimtmetį naujo automobilio, varomo ne dyzelinu, pirkimas buvo sutinkamas keistai. Kam pirkti benzinu varomą automobilį, kai dyzelinį turintis gerokai ekonomiškesnis, o ir pats dyzelinas kainuoja mažiau?
"Peugeot 308 GTi"
© Gamintojo archyvas

Tačiau laikai keičiasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šiandieniniai benzininius variklius turintys automobiliai vis dar kainuoja ženkliai mažiau nei tie, kurie varomi dyzelinu, tačiau ekonomija atsilieka labai nedaug. O jeigu įskaičiuojami visi priežiūros kaštai, naujo pirkinio svarstyklėse neretai nugali benzininiai agregatai.

Tą geriausiai įrodo statistika – benzininius variklius turinčių automobilių pardavimai auga jau ne pirmus metus, o varomų dyzelinu – mažėja. Vien Lietuvoje 47,4 proc. 2016-aisiais nupirktų naujų automobilių turėjo benzininius variklius, o 48 proc. – dyzelinius. Spėjama, kad 2017-ųjų statistika bus palankesnė benzininių naudai ir jie po ilgos pertraukos taps populiariausi.

Priežastis – ekonomija

Pagrindinė sąlyga, dėl kurios lietuviai prioritetą dažnai vis dar teikia dyzelinui (nepaisant benzino populiarumo augimo, šalies parke vis dar dominuoja dyzeliniai automobiliai) – jo kaina ir ekonomija. Litro dyzelino kaina Lietuvoje dėl taikomo minimalaus Europos Sąjungoje leistino akcizo yra mažesnė nei kaimyninėse valstybėse, o benzino dažnai būna aukštesnė.

Tai aiškinama paprastai: jeigu fiziniai asmenys turi pasirinkimą ir pagal savo įpročius gali pasirinkti norimą degalų tipą, verslui galimybių mažiau: tolimųjų pervežimų vilkikai yra tik dyzeliniai. Logistikos verslas Lietuvoje yra itin stiprus, tad niekas nedrįsta prastinti sąlygų šiai šakai – juolab kad dyzelinui Lietuvoje kainuojant daugiau nei Lenkijoje, vilkikai degalų bakus pildytų kaimyninėje valstybėje.

Kai kuriose kaimyninėse valstybėse, pavyzdžiui, Estijoje, naujų benzininių automobilių pardavimai jau senokai pralenkė dyzelinius (pagal 2016-ųjų statistiką, benzininių nupirkta buvo 59,4 proc., o dyzelinių – 37,2 proc.).

Priežastis paprasta: šiuolaikinių benzininių variklių, atitinkančių EURO VI reikalavimus, ekonomija yra aukščiausiame lygyje. Vargiai rasite automobilį su iki 200 AG išvystančiu benzininiu varikliu, kuris vartotų daugiau nei dešimt litrų degalų šimtui kilometrų. Kur kas artimesnis skaičius mieste būtų 8-9, užmiestyje – 6-7 litrai. Sunku patikėti, bet tokius duomenis demonstruoja ir itin galingi modeliai – pavyzdžiui, 270 AG išvystantis „Peugeot 308 GTi“. Per 6 sekundes iki 100 km/val. įsibėgėjantis automobilis nepasižymi dideliu apetitu degalams: važiuojant kasdieniniu režimu, galingas 1,6 l variklis su turbina pasitenkins mažiau nei 9 litrais šimtui kilometrų.

Kitas šiuolaikinių variklių privalumas – mažesnis darbinis tūris. Jie patys užima mažiau vietos, tad daugiau jos galima skirti salono erdvei bei specialioms deformacijos zonoms, pasitarnaujančioms avarijų metu – tai viena priežasčių, kodėl su kiekviena naujesne modelio karta automobiliai tampa ne tik saugesni, bet ir erdvesni.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Naujasis „Subaru Impreza“ – jau ir Lietuvoje (10)

„Impreza“ – vienas iš geriausiai žinomų „Subaru“ modelių. Japonijoje „Metų...

Top naujienos

Čekijoje išskirtinį gyvenimą susikūrusi lietuvė: darbe matau ir patį didžiausią Lietuvos brudą

Čekijoje įsikūrusi lietuvė neslepia, kad įsitvirtinti čia nebuvo paprasta, tačiau sunkiu darbu...

Buvęs „Nuo... iki...“ veidas Andrius Kunčina iš Lietuvos bėgo pavargęs nuo dėmesio ir požiūrio į homoseksualumą (67)

Žinių turinys vis labiau šokiruoja, o pasaulis eina velniop, tad vargina ne darbas žiniasklaidoje,...

Aplankiusi populiarų kurortą, nuomonę apie poilsį Turkijoje pakeitė jau po pirmos dienos (110)

Apie Turkiją teko skaityti galybę atsiliepimų, tačiau niekada ten nesilankiau. Stebėjau vis...

Kontracepcija jau ne tik moterų reikalas: gydytojas papasakojo apie priemonę, kurią mažai kas žino (58)

Norint išvengti neplanuoto nėštumo , nemaža dalis moterų pasiryžta visą likusį gyvenimą...

Prabangus Panevėžyje statomo namo interjeras pranoksta net Vilnių ir Kauną (131)

Lietuviai vis labiau trokšta savo namuose modernios klasikos, kuri pabrėžtų ne tik...

Septyni dalykai, kurių dermatologai niekada nesitepa ant veido (1)

Jeigu susiduriate su odos problemomis, pravartu pasikalbėti su dermatologu – specialistas suteiks...

Planuoja paskatinti lietuvius gimdyti daugiau vaikų: ant stalo gula ir mokestinės lengvatos (390)

Vyriausybė trečiadienį pritarė planui, kuriame numatytomis priemonėmis be kitko planuojama...

Vilniuje pavalgyti už 23 eurus nusidriekė eilės: žmonės nebetilpo (282)

Sostinėje trečius metus iš eilės įvykęs „Vilnius Gastro Masters“ gastronomijos renginys...

Edita Mildažytė: nemoku gyventi viena (146)

Niekada ir nemokėjo – atvirai prisipažįsta charizmatiškoji televizijos laidų vedėja Edita...