aA
Kaip žinia, prisijungusi prie bene visų įmanomų tarptautinių konvencijų, protokolų ir iniciatyvų, turinčių padėti mažinti aplinkos taršą, Lietuva be kita ko įsipareigojo iki 2020 metų padidinti degalų iš atsinaujinančiųjų šaltinių suvartojimą iki 10 proc.
Bandymai keisti padėtį degalų rinkoje kvepia naujais nesusipratimais
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kol kas tesėti pažadus sekasi sunkiai, nes 2013 metų duomenimis biodegalų dalis bendrame „katile“ siekė vos 4,65 proc. Deja, šviežiausi politikų bandymai keisti padėtį kvepia tik naujais nesusipratimais.

CargoNews.lt jau rašė apie Energetikos ministerijos veikėjų „pasikėsinimą pakenkti“, kai šios institucijos strategai parengė nurodymą nuo 2016 m. gruodžio 1 d. riebalų rūgščių metilo esterį (RRME) maišyti ne tik į vasarai, bet ir į žiemai skirtą dyzeliną.

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomojo direktoriaus Vido Šukio teigimu, kelerių metų patirtis parodė, kad žemoje temperatūroje ilgai laikomas dyzelinas su RRME dėl skirtingų sudedamųjų dalių tankio išsisluoksniuoja.

Kadangi biodegalai sunkesni už mineralinį dyzeliną, todėl nusėda į talpyklų dugną ir ten sudaro sutirštėjusias nuosėdas. Jos greitai užkemša transporto priemonių degalų filtrus, kurie netgi naujausiuose automobiliuose nėra pritaikyti filtruoti tokį skystį, ar visai „užšaldo“ variklius.

Verslininkai tikina, kad toks sprendimas šaltesnę žiemą gali sukelti nesuvokiamo mąsto problemas visiems eksploatuojantiems dyzelinę techniką. Dar daugiau – prievolė į žiemai skirtą dyzeliną įmaišyti 5 proc. RRME degalų kainą padidintų maždaug 2,2 ct/l.

Tikėtina, kad dėl tokios kvailystės mūsų šalies biudžetas prarastų nevaikiškas akcizo bei PVM mokesčių sumas, nes tiek tranzitinis, tiek ir vietinis transportas degalus pradėtų piltis kaimyninėse šalyse, kuriose valdžia tokių nesąmonių nekrečia.

Kategoriškai prieš biopriedų maišymą į žieminį dyzeliną pasisakė ir asociacija „Linava“, nes vežėjai jau turi patirties, kai orams rudenį staiga atšalus biodegalai dyzeline sutirštėjo ir sugadino ne vieno vilkiko degalų sistemą.

„Vežėjai masiškai kreipdavosi į remonto įmones ir patyrė didelių nuostolių dėl filtrų keitimo bei prastovų. Bet koks biodegalų kiekis blogina dyzelino savybes, o šiuolaikiniai komercinių transporto priemonių varikliai, atitinkantys naujausią aplinkosaugos standartą „Euro 6“, yra itin jautrūs degalų kokybei.

Jeigu bus leista į arktinį dyzeliną maišyti biodegalus, mūsų vežėjai degalus be biodegalų turės piltis kaimyninėse šalyse“, – tvirtino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

www.cargonews.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Važinėjantiems žieminėmis dygliuotomis padangomis teks rinktis: rizikuoti susirgti COVID-19 arba gauti baudą (107)

Balandžio 1 -oji automobilių vairuotojams įprastai žymi metą, kai žiemines padangas galima...

Nauji vairuotojų iššūkiai: kelyje susiduria su gedimais, kurių prieš penkerius metus dar nebuvo (28)

Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais gerokai padaugėjo atvejų, kai pagalbos kelyje tarnybą...

Kinai ėmė gaminti konkurentą „Tesla Model 3“: Europą pasieks jau šią vasarą (5)

Pernai Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas antrasis „ Polestar “ automobilis, kuris...

Ką daryti, jei automobilio techninė apžiūra baigėsi, o į TA stotį nesinori dėl COVID-19 grėsmės (14)

Įprastomis sąlygomis Lietuvoje kiekvieną dieną atliekama iki šešių tūkstančių transporto...

Elektromobilių ekspertas pastebėjo naują tendenciją, kuri jau tapo realybe Lietuvoje (20)

Naujų technologijų entuziastams ir prisiekusiems mažinti aplinkos taršą 2020-ieji – naujų...

Top naujienos

Tarp Seimo narių – rimtas konfliktas: dirbti su tauta ar karantinuotis su tauta (178)

Šią savaitę buvo patvirtintas koronaviruso atvejis tarp Seimo kanceliarijos darbuotojų. Kovo...

Verslininkai griebiasi šiaudo: bankams neskolinant, apgulė kitas paskolas dalijančias įmones paklausa augo 5 kartus (42)

Kovo 16-ąją Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės įvedus karantiną, savo duris laikinai užvėrė...

Aiškėja daugiau detalių apie koronaviruso kilmę: tikrasis kaltininkas yra sumanesnis už mokslininkus (74)

Vienas populiariausių mitų apie koronavirusą – jis buvo sukurtas laboratorijoje. Tokią teoriją...

The Economist

Pandemijos pabaigos kaina: greičiausiai reikės priimti labai skausmingų sprendimų

Norint tiek išsaugoti gyvybes, tiek išgelbėti ekonomiką greičiausiai reikės priimti labai...

Šalys pradeda kaupti maisto atsargas, keldamos pavojų pasaulinei prekybai (18)

Maisto atsargas šiuo metu kaupia ne tik pirkėjai. Kai kurios vyriausybės konoraviruso pandemijos...

Psichoterapeutas: jei situacija tęsis dar 6 savaites, bus kardinalių socialinių pokyčių (676)

Nors pandemija palies visas gyvenimo sritis, ypatingą svarbą turi kintanti socialinė...

Niūri britų mokslininkų prognozė: mirčių nuo COVID-19 skaičius gali būti sukrečiantis JAV ekspertas: aukų šalyje gali būti iki 200 tūkst. (287)

Nepaisant įgyvendinamų griežtų priemonių, Imperatoriškojo koledžo Londone mokslininkai...

Sekmadienį Lietuvoje patvirtinti dar 23 COVID-19 atvejai: bendras skaičius – 460 (409)

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti dar...

Nesiimkite eksperimentuoti: neteisingai dezinfekuodami grynuoju alkoholiu galite pakenkti savo sveikatai ir namams (8)

Kartais, kai reikia efektyviai, greitai ir nebrangiai namuose nuvalyti paviršius, pasitelkiame visai...

Vaidoto Valiukevičiaus gyvenimas iš arti: papasakojo apie netradicinius santykius su mylimąja, depresijos spąstus ir skolas (13)

Pastaruoju metu Vaidotas Valiukevičius ir jo grupė „The Roop“ yra vieni dažniausiai...

|Maža didelių žinių kaina