Kol kas tesėti pažadus sekasi sunkiai, nes 2013 metų duomenimis biodegalų dalis bendrame „katile“ siekė vos 4,65 proc. Deja, šviežiausi politikų bandymai keisti padėtį kvepia tik naujais nesusipratimais.

CargoNews.lt jau rašė apie Energetikos ministerijos veikėjų „pasikėsinimą pakenkti“, kai šios institucijos strategai parengė nurodymą nuo 2016 m. gruodžio 1 d. riebalų rūgščių metilo esterį (RRME) maišyti ne tik į vasarai, bet ir į žiemai skirtą dyzeliną.

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomojo direktoriaus Vido Šukio teigimu, kelerių metų patirtis parodė, kad žemoje temperatūroje ilgai laikomas dyzelinas su RRME dėl skirtingų sudedamųjų dalių tankio išsisluoksniuoja.

Kadangi biodegalai sunkesni už mineralinį dyzeliną, todėl nusėda į talpyklų dugną ir ten sudaro sutirštėjusias nuosėdas. Jos greitai užkemša transporto priemonių degalų filtrus, kurie netgi naujausiuose automobiliuose nėra pritaikyti filtruoti tokį skystį, ar visai „užšaldo“ variklius.

Verslininkai tikina, kad toks sprendimas šaltesnę žiemą gali sukelti nesuvokiamo mąsto problemas visiems eksploatuojantiems dyzelinę techniką. Dar daugiau – prievolė į žiemai skirtą dyzeliną įmaišyti 5 proc. RRME degalų kainą padidintų maždaug 2,2 ct/l.

Tikėtina, kad dėl tokios kvailystės mūsų šalies biudžetas prarastų nevaikiškas akcizo bei PVM mokesčių sumas, nes tiek tranzitinis, tiek ir vietinis transportas degalus pradėtų piltis kaimyninėse šalyse, kuriose valdžia tokių nesąmonių nekrečia.

Kategoriškai prieš biopriedų maišymą į žieminį dyzeliną pasisakė ir asociacija „Linava“, nes vežėjai jau turi patirties, kai orams rudenį staiga atšalus biodegalai dyzeline sutirštėjo ir sugadino ne vieno vilkiko degalų sistemą.

„Vežėjai masiškai kreipdavosi į remonto įmones ir patyrė didelių nuostolių dėl filtrų keitimo bei prastovų. Bet koks biodegalų kiekis blogina dyzelino savybes, o šiuolaikiniai komercinių transporto priemonių varikliai, atitinkantys naujausią aplinkosaugos standartą „Euro 6“, yra itin jautrūs degalų kokybei.

Jeigu bus leista į arktinį dyzeliną maišyti biodegalus, mūsų vežėjai degalus be biodegalų turės piltis kaimyninėse šalyse“, – tvirtino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.