aA
Dideli planai, kaip dažnai nutinka, prasideda prie kavos puodelio, eilinio pasivaikščiojimo mieste, ar tiesiog atsipūtimo nuo rutinos. Ne išimtis ir šis. Vieną tamsų vakarą keliese iškėlėme sau klausimą: o kas, jei svajonę aplankyti mūsų mylimų „Volvo“ tėvynę paverstume realybe? Tuo metu tai atrodė tolimas ir sunkiai pasiekiamas planas... Bet lengvu keliu juk nieko nepasieksi, ar ne?
Autovikingų kelionė į Volvo gamyklą Švedijoje
© Autovikingai

Pakliūti į „Volvo“ gamyklą gan paprasta: tereikia gauti rekomendaciją ir stoti eilėn, kuri, pasak nuogirdų – iki pusantrų metų... Čia, kaip jau nekartą, žemai lenkiame galvas „Volvo“ atstovams Lietuvoje - „Sostenai“ už neįkainojamą pagalbą per tokį trumpą laiką pasiekti šį tikslą – „Volvo“ miestelį Geteborge.

Vos Geteborge išlipus iš automobilio apima euforija – aplinkui regi begales šviesiai žydros spalvos „Volvo“ automobilių. Kiekvienas entuziastas net nemirktelėjęs įvardins, kad tai – „Polestar'ai“. Jei Lietuvoje tokiais žydrais lipdukais pasidabinusių automobilių sutinki vos vieną kitą, tai čia darosi panašu į rojų, kur viskas aplink tave atrodo it didžiausia svajonė. Esi apsuptas nuostabių, saugių, greitų automobilių vietoje, žyminčioje visą šio gamintojo istoriją.

Kelionė prasideda nuo gamyklos. Vos įžengus į administracinį pastatą pasitinka širdžiai mielas vaizdas – ikona tapęs „Volvo Amazon“ ir naujasis V60, harmoningai stovintys vienas greta kito ir kviečiantys drąsiau žengti vidun. Akys išsipučia lyg mažiems vaikams, gavusiems savo svajonių dovaną, ir šis jausmas nei sekundei neaprimsta iki pat dienos pabaigos. Tad giliai ikvepiame ir pirmyn: pirmas sustojimas – gamykla.

Šiuolaikinę gamyklą jau esame įpratę suvokti tiesiog kaip atskirų dalių surinkimo vietą, nesvarbu apie ką kalbėtume – ar tai būtų išmanusis įrenginys, ar namų apyvokos reikmės, tad natūralu, kad kažko panašaus tikėjomės ir čia. Tačiau pirmas išvystas vaizdas gamykloje – milžiniški plieno rulonai. Ir vėl vos aprimęs išpūstų akių efektas grįžta su milžiniška jėga.

Skirtingai nei daug kas gali įsivaizduoti – čia automobilis pagaminamas nuo A iki Z. Iš rulono plienas tampa skardos lakštais, šie – kėbulo dalimis, kurios tarpusavyje surenkamos, o galiausiai, kitoje pastato pusėje, išvysti iš dažyklos paskutiniam patikrinimui prieš pristatymą klientui paruoštus automobilius.

Kita stotelė – „Volvo Brand Experience Center“. Jei gamykloje negalėjai atplėšti akių nuo šimtų robotų, vartančių kėbulo dalis lyg pūkelius, tai čia patiri visišką nokdauną. Prieš akis – viskas, kas apibrėžia „Volvo“ filosofiją: nuo naujausių modelių pavyzdžių, saugumo technologijų ir stendų, ergonomikos, iki automobilių, patyrusių realius eismo įvykius ar saugumo bandymus. Juk visai šalia ir garsusis „Volvo“ saugumo centras, kur atliekami sudėtingiausi saugumo bandymai realiomis sąlygomis. Jei prieš kelionę visi galvojome, kad vairuojame vienus saugiausių automobilių – čia tai pradedi suvokti visiškai kitame lygmenyje.

Dažnai girdime įvairius saugumo technologijų pavadinimus ir per daug nesusimąstome, ką būtent tos sistemos daro. Čia, bežiūrint į savo puoselėjamo automobilio brolį dvynį, visiškai sumaitotą po žiaurios kaktomušos, pasidaro be galo įdomu, ką kuris žodis reiškia. Išgirdus, kad visa įranga, esanti ir tavo automobilyje, ne tik kad išsaugojo keleivio gyvybę, bet padėjo jam išvengti bet kokių rimtesnių sužalojimų, pradedi suvokti, kodėl automobilių tobulinimas užtrunka taip ilgai ir kainuoja tiek daug.

Čia puikuojasi ir garsusis XC60 – vienas iš nedaugelio automobilių, puikiai atlaikiusių nestandartinį saugumo testą, kai visa smūgio jėga tenka ne 50 proc. automobilio pločio, bet perpus mažiau – 25 proc. Bežiūrint į jį pasididžiavimas savo vairuojamu automobiliu iškyla į neregėtas aukštumas, o ekspozicijos dar net neįpusėjom...

Paskutine stotele tapo „Volvo“ muziejus, kuriame galima rasti nuo gamyklos įkūrėjų darbo stalų iki naujausių konceptinių modelių bei varžybose pasižymėjusių bolidų. Kiekvienas modelis, apie kurį kada nors svajojai – Amazon, 142, 850R – visi jie čia – pasiekiami ranka. Čia savo akimis išvydus ir visus konceptinius modelius pradedi suprasti, kiek nedaug serijiniu tapęs modelis pasikeičia nuo dizaino koncepcijos – nė vieną kartą neteko net sudvejoti, kurio modelio koncepciją matai prieš akis.

Čia tarę didelį ačiū mus lydėjusiems „Volvo“ atstovams išvykstame namo, kupini gerų emocijų ir dar didesnio pasididžiavimo savo automobiliais, darkart įsitikinę, kad vairuojame saugausius pasaulyje automobilius.

„AutoVikingai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Audi“ parodė, kaip atrodo koncepcinis „Q4 Sportback e-tron“ (1)

„Audi“ pristatė „Q4 e-tron“ modelio kupė versiją „Q4 Sportback e-tron“. Ir nors iš...

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (5)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (22)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Vairavimo instruktorius apie naują eismo tvarką Senamiestyje: spūsčių gali atsirasti ir kitose gatvėse (41)

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia palankiai vertinantis Vilniaus miesto...

Nuo šiandien Vilniaus senamiestyje pasikeitė eismo tvarka: kam turi pasiruošti vairuotojai (52)

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį...

Top naujienos

Naujausia informacija apie 10 naujų COVID-19 atvejų: įvežtiniai arba susiję su žinomais židiniais papildyta 11.18; vienoje ligoninėje nustatyta 100 sąlytį turėjusių asmenų (72)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. duomenimis, Lietuvoje patvirtinta 10...

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (214)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (69)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (168)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Pasaulis bando ne vieną vakciną prieš COVID-19: kada ją turėsime ir koks ruduo laukia? (4)

Nuo pirmųjų žinių apie Kinijoje plintantį pavojingą virusą praėjo jau 6 mėnesiai. Kokie...

Kauno policija turi naują nežymėtą automobilį: greičio mėgėjus „mato“ net ir už kelių šimtų metrų (35)

Nuo šiol Kauno apskrities kelių policija savo arsenale turi penktąjį, specialiais ženklais...

The Economist

Patinka tai Vokietijai ar ne, bet ji pasmerkta būti Europos lydere

Užeikite į bet kurį susirinkimą Briuselyje – tikėtina, kad jam vadovaus vokietis.

Australų snieglenčių sporto žvaigždė rasta negyva po žvejybos žeberklu

Dukart pasaulio snieglenčių čempionas 32 metų Alexas Pullinas mirė žvejodamas žeberklu prie...

Seime naujas pasiūlymas: už greičio viršijimą kai kuriais atvejais nori bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką (1)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

|Maža didelių žinių kaina