aA
Pirma mintis išgirdus, jog gausiu pačiupinėti naująjį „Volvo V60“ hibridą, buvo „na gerai, bus įdomu pačiupinėti dar vieną lėtą, gėlytes ir medžius mylintį itin tylų automobilį.“
© Autovikingai

Pradėjau domėtis atidžiau, kuo jis toks ypatingas. Iš karto akis kliūna už galios: daugiau nei 260 AG ir 640 Nm. Šypsena veide nenumaldomai plečiasi nuo ausies iki ausies, o ir sąnaudos...

Techniniai duomenys kalba patys už save: vidutinės dyzelino (priekinius ratus suka 2,4 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis, o galinius – 50 kW galios elektrinis motoras) sąnaudos – 1,8 l/100 km. Baterijų galia – 11,2 kWh (8kWh skirtos važiavimui, o 3,2 – kondicionavimui, vėdinimui, šildymui). Pilnai pakrauta baterija vien elektrinio motoro pagalba galima nuvažiuoti iki 50 kilometrų atstumą. Kasdieniam važiavimui namai – darbas – parduotuvė – namai tai yra daugiau nei pakankamai, tad, jei nesi nusiteikęs sportuoti gatvėse, dyzelinio motoro įsijungimo gali taip ir nesulaukti visą dieną.

Didžiausias koziris prieš kitus hibridus – šis yra pakraunamas. Maloniai nudžiugino, kad krovimas gali vykti tiesiog namie. Nėra būtina jokia speciali pakrovimo stotelė, kabelis jungiasi į eilinį elektros lizdą. Esant pakankamam srovės stiprumui pilnas baterijų pakrovimas užtrunka 3,5 val. Teoriškai, ramiai važinėjant savo kasdieniu maršrutu, dyzelinį variklį išgirsi tik išvykęs į ilgesnę kelionę.

Dėl papildomo variklio ir baterijų mašina tapo gerokai sunkesnė (beveik 2 tonos), tačiau to visiškai nesijaučia važiuojant net ir tik elektros pagalba (nors „tik“ 50 kW, bet vien jo sukimo momentas prilygsta dažnam benzininiam motorui – 200 Nm, ir visi jie – nuo 0 aps./min.).

Labiausiai džiugina pačio automobilio „noras“ važiuoti vien elektra – kadangi dyzelinio agregato įsikišimas priklauso nuo akseleratoriaus spaudimo, balansuojant ant šios ribos (kuri, beje, itin aiškiai pateikta prietaisų skydelyje) atrodo, kad mašina pati iš paskutiniųjų stengiasi išvengti variklio įsijungimo, ir tik užtikrintai spustelėjus pedalą į darbą pakinko visus 283 „arklius“ (būtent tokią galią V60 išvysto bendrai dirbant dyzeliniam ir elektriniam motorams). Pastarojo momento laukiau itin nekantriai. Daugelyje hibridinių sistemų iškastinio kuro jėgainė apie savo darbą praneša stuktelėjimu, kai kur stipresniu, kai kur silpnesniu. „Volvo“ su šia bėda susitvarkė puikiai – absoliučiai jokio stuktelėjimo, trūktelėjimo ar kokio kitokio nemalonaus potyrio, o dyzelinio variklio skleidžiamą garsą išgirsti gali nebent su išjungta garso aparatūra salone.

Panašu, kad rinkoje pasirodė vienas praktiškiausių ir didžiausią šypseną keliančių hibridų (pilnos galios režimu V60 Plug-in Hybrid iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 6,1 sek.), kuris pagaliau leidžia džiaugtis ekologiškesniu ir gerokai pigesniu keliavimu mieste ir išvengiant ilgų, iki paros laiko užtrunkančių baterijų krovimų.

Tačiau visada yra dvi medalio pusės. Didžiausias šio automobilio minusas – kaina, siekianti 210 000 litų (daugiau nei 50 000 litų brangiau už analogiškos komplektacijos nehibridinį V60), tačiau suprantama, jog naujos technologijos turi savo vertę ir turi nešti grąžą.

V60 praktiškumu kasdieniu režimu įsitikinome jau anksčiau, bandydami ne hibridinį variantą. Belieka džiaugtis, kad dabar šis modelis dar labiau patobulėjo, ir su nekantrumu laukti kitų modelių. Sklando kalbos, jog planuojama ir benzininė versija. Atsižvelgiant, kiek galios šis hibridas turi su dyzeliniu motoru, jau bandau įsivaizduoti benzininę versiją: T5 + elektrinis motoras, bendrai išvystantis daugiau nei 300 AG. Skamba viliojančiai?

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

„CityBee“ Baltijos kelio proga pasiūlė vairuoti ypatinga simbolika paženklintus automobilius ir paspirtukus

Prie iniciatyvų, skirtų paminėti Baltijos kelio 30-ąsias metines, prisijungė ir didžiausia...

Ginčas dėl motociklo „teisių“ turintiems B kategoriją: kodėl egzamino nereikia sėdus į galingesnę mašiną (195)

Seime atsidūręs siūlymas koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir...

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (100)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (12)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Top naujienos

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (72)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (173)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (3)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (11)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (62)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (74)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (78)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...

Atostogos Maltoje prasidėjo sėdint ant akmens: nesitikėjo, kad kelionė taip pabrangs (20)

Mano atostogos prasidėjo nuvykus į Maltą , į mažą miestelį Mgarr, prie užrakintų durų....

„Serie A“ starte – neįskaitytas Ronaldo įvartis, „Bundeslygoje“ – pirmoji „Bayern“ pergalė (1)

Šeštadienio vakarą startavo Italijos futbolo „Serie A“ čempionatas. Pirmąją pergalę...