aA
Automobilių techninės priežiūros dirbtuvėse – pats darbymetis. Vairuotojai atitempia sniego ir varveklių apgadintas mašinas, tačiau neretai išgirsta, kad atvyktų kitą dieną, nes dėl užsakymų gausos meistrai dabar negali priimti.
© "Sekundė"

Automobilius apgadinęs sniegas ir plikledis pridarė nuostolių ne tik vairuotojams, bet ir draudimo bendrovėms. Tačiau šia situacija gali džiaugtis autoservisų savininkai: pas juos darbas virte verda.
Automobilių techninės priežiūros dirbtuves užplūdo klientai, kurie per pastarąjį mėnesį dėl slidžios kelio dangos patyrė didesnių ar mažesnių avarijų – gausu transporto priemonių, kurioms reikia remontuoti važiuokles, kėbulus, buferius.

Servisų vadovai sako, kad tokio didelio antplūdžio seniai jau nematė. Į servisus atvykusiųjų neretai paprašoma užsukti kitą dieną.

„Sausio mėnesį darbų neįprastai daug ir ypač tokių, kurie aktualūs giliai žiemai: kai būna daug sniego ir labai šalta. Klientai automobilius palieka, kad sutaisytume sugedusias apsaugos ar kuro sistemas, važiuokles. Automobiliai barška, bilda dėl patekusio sniego“, – sako „Kemi“ autoserviso tinklo vadovas Vaidas Laurikietis.

Taisyti automobilių atvyksta nemažai vairuotojų po draudiminių įvykių.

„Tokių klientų buvo labai daug pasirodžius pirmiesiems šalčiams. Taip pat nemažai vairuotojų, kurie buvo įvažiavę duobę, nulėkę nuo kelio“, – tvirtina serviso vadovas.

Vertina savo turtą

V.Laurikiečio teigimu, per dieną į autoservisą atvežama apie 25–30 automobilių. Nors dirbtuvėse tik 9–10 vietų, tačiau nemažai klientų savo transportą palieka tiesiog prie serviso įrengtos aikštelės.
Pašnekovas stebisi, kad praėjusiais metais autoservisai darbo visai neturėjo, o šįmet jo tikrai nestinga.

„Nežinom ką ir galvoti. Diskutuojame, ar čia ekonomika atsigauna, ar nedarbas sumažėjo, tačiau pasikeitimas radikalus“, – pažymi pašnekovas.

V.Laurikietis svarsto, kad veikiausiai darbų pagausėjimas susijęs su pirmaisiais žingsniais brendant iš krizės. Jo teigimu, tvarkyti automobilių atvyksta ne tik dėl žiemos nukentėję vairuotojai, bet ir tie, kurių mašinoms reikia sutvarkyti įprastus gedimus, pakeisti susidėvėjusias detales.
„Pernai žmonės atvykdavo iš anksto apskaičiavę, kiek kainuos detalių keitimas, o dabar klientai, išgirdę, kiek reikės mokėti už remontą, ilgai nesvarsto, – tvirtina serviso vadovas. – Anksčiau, jei reikėdavo automobiliui keisti trinkeles, dažnas vairuotojas sakydavo: „Gal verčiau žiemą nevažinėsiu.“ Matėsi, kad žmonės neturi pinigų.“

Pašnekovas sako, kad klientai labiau pradėjo vertinti savo automobilių likutinę vertę ir remonto darbų kainą, todėl nusprendžia geriau susiremontuoti mažus defektus, kad ateityje išvengtų didesnių ir sunkiau bei brangiau pataisomų automobilių gedimų.
Tinklo vadovas stebisi, kad ne tik keičiasi vairuotojų mąstymas, bet ir jaunėja jų automobiliai.
„Pastaruoju metu dažniau pasitaiko tokių, kurie važinėja ne senesniais kaip dešimt metų automobiliais“, – teigia V.Laurikietis.

Pagausėjo avarijų

Bendrovės „Kelias“ Panevėžio padalinio vadovė Lina Šipelienė neslepia, kad autoservise darbo padaugėjo kone dvigubai. Pasak jos, tai daugiau susiję su eismo įvykiais slidžiuose keliuose, atsiradusių kliūčių.

„Žiemą darbų apstu. Buvo ir tokių klientų, kurie nepasirūpino automobiliais prieš šaltąjį sezoną. Vairuotojai vylėsi, kad esant minusinei temperatūrai neužšals skystis, bet paskui vis tiek teko vykti į servisą“, – pasakojo pašnekovė.

Tos pačios bendrovės kėbulų centro vadovas Vytautas Bareikis nedrįsta kategoriškai teigti, kad darbo padaugėjo vien dėl gausiai iškritusio sniego. Jis neneigia, kad buvo klientų, kurių transporto priemonės nukentėjo nuo varveklių, į aštrų sniegą buvo nubrozdinti buferiai, nubraukti dažai.
„Pagyvėjimas dažniausiai jaučiamas tada, kai orai šiek tiek pagerėja, vairuotojai drąsiau važiuoja, neapskaičiuoja galimos rizikos ir todėl įvyksta avarijų“, – pabrėžia V.Bareikis.
Pasak jo, buvo atvejis, kai ledo gabalas pramušė automobilio apsaugą, nutraukė generatoriaus ir paskirstymo diržus.

Darbų gausa nesiskundžiantys serviso darbuotojai sako, kad norintiesiems pašalinti automobilių nedidelius defektus reikia palaukti vieną dvi dienas, o rimtesnius avarijų padarinius gali tekti taisyti ir savaitę.

„Priklauso nuo to, ar iš karto gauname reikiamą detalę. Jų gali tekti palaukti ir kelias savaites. Tačiau klientams galime atiduoti automobilius be buferio, kol jį sutaisysime. Žinoma, mašinos išvaizda tuomet nekokia“, – kalba V.Bareikis.

Kaltina kelius

Autoserviso „Tanagra“ vadovas Sikstas Bytaras sako, kad tokių klientų, kurių automobiliai būtų nukentėję per avarijas dėl slidžios kelio dangos, buvo vos vienas kitas, tačiau didelio vairuotojų antplūdžio sulaukė, kai tik prasidėjo pirmieji šalčiai.

„Tada iš karto jautėsi pagyvėjimas, nes pradėjo gesti automobilių kuro filtrai, dyzeliniai varikliai, akumuliatoriai, elektrinės mašinų dalys. Tačiau pagrindinis dalykas, dėl ko nukentėjo transporto priemonės – nevalytos gatvės. Kreipėsi nemažai vairuotojų, kurie apgadino automobilių apsaugas“, – teigia pašnekovas.

Pasak jo, apsaugų taisymo kainos svyruoja nuo kelių litų iki keleto šimtų.
„Jei reikia tik ką nors prisukti, žinoma, kainuoja nedaug. Tačiau jei tenka virinti plastikines apsaugas ir slenksčius, tai kainos tikrai kur kas didesnės – paprašoma ir daugiau nei šimtą litų“, – paaiškino pašnekovas.

Skaičiai ir faktai

Draudimo bendrovių telefonai pastarosiomis dienomis kaista – apie patirtą žalą pranešama iš įvairių šalies vietų.

Draudikų teigimu, nukritęs ant automobilio sniegas arba varveklis sulanksto transporto priemonės stogą, variklio antvožą, o jų remontas gana brangus. Žala dažniausiai būna didesnė nei 5 tūkstančiai litų.
Praėjusiais metais dėl nuo stogų kritusio sniego ir varveklių žalos pradėtos registruoti vasario pradžioje. Tada iki kovo užregistruota 80 įvykių.

Dėl užkritusio sniego arba ledo apgadintų transporto priemonių savininkams išmokėta maždaug 250 tūkstančių litų. Vienam nukentėjusiajam išmokėta vidutiniškai 3,1 tūkst. litų kompensacija.
Šįmet daugiausia pranešimų sulaukiama dėl sulankstyto priekinio antvožo, išdaužytų stiklų, stoglangio, žibintų.

Draudikai akcentuoja, kad paprastai per dieną registruojama 200–250 eismo įvykių. Pagrindinės eismo nelaimių priežastys – gausūs krituliai ir prastai valomi keliai.
Prasidėjus atlydžiui, situacija gali dar pablogėti.
Per praėjusios žiemos tris mėnesius „Lietuvos draudimas“ užregistravo 3822 eismo įvykius.

'Sekundė“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patikrino, kurie automobiliai saugiausi – autonominė stabdymo sistema dar ne viskas (2)

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai įgauna pagreitį. Visi automobiliai persikėlė į...

„Lexus“ parodė, kaip atrodytų jų sukurtas elektromobilis, jei tokį turėtų (3)

46-ojoje Tokijo automobilių parodoje „ Lexus “ pristatė naujos kartos elektrifikuotų transporto...

Kovodami su tarša Nyderlandai mažina leistiną greitį automagistralėse (25)

Nyderlandai sumažins automobiliams leistiną greitį automagistralėse dienos metu iki 100 km per...

Nauja tendencija: verslininkams sedanų nebereikia – perlipo į visureigius (21)

Jei skaičiuotume, kokia yra vidutinė „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančio...

Geriausias automobilis šiuolaikinei šeimai – miesto visureigis (48)

Į klausimą, koks automobilis geriausiai tinka lietuviškai šeimai, atsakyti gali tik pačios...

Top naujienos

DELFI žurnalistas, prieš dešimtmetį aprašęs Kedžio istoriją: jis buvo žiauriai priblokštas ir keršto norintis tėvas (519)

„Lietuvai gresia pedofilijos skandalas“ – tai paties pirmojo straipsnio apie Kedžių istoriją...

Už kokią sumą dabar galima išsinuomoti butą Vilniuje: pastebėti reikšmingi pokyčiai (80)

NT rinkoje šiuo metu aktyvus ne tik pardavimo, bet ir nuomos sektorius. Pastaruoju metu išsinuomoti...

Dėl mirštančios jūros pavojus gresia 60 mln. žmonių

Kadaise Aralo jūra buvo laikoma ketvirtu pagal dydį ežeru pasaulyje. Šiandien jis įkūnija...

Bugavičiaus žudikų teisme – velionio šeimos nariai ir mylimoji Vita Jakutienė prašoma bylą nagrinėti už uždarų durų (29)

Kauno apygardos teismui toliau nagrinėjant Deimanto Bugavičius nužudymo bylą, į teismo posėdį...

Teismas imasi nagrinėti Venckienės skundą dėl suėmimo, prie durų laukia jos rėmėjai advokatė prašo nušalinti du teisėjus (66)

Vilniaus apygardos teismas penktadienį pradeda nagrinėti Neringos Venckienės advokatės...

Netekęs darbo televizijoje Jurijus Smoriginas vos pragyvena: pensininkas priverstas dirbti nuo ryto iki vakaro (80)

Žinomo baleto artisto Jurijaus Smorigino jau ne vienerius metus nėra televizijos eteryje, tačiau...

Instagramas keičia taisykles: neberodo patiktukų skaičiaus

Instagramo vartotojai Lietuvoje nebemato, kiek žmonių paspaudė „patinka“ prie paskelbtų...

Lietuvoje retai matoma Violeta Repčenkaitė: aš ne iš tų, kurios apsivelka rūbą vos vieną kartą (5)

Šį penktadienio rytą „10 stiliaus klausimų“ užduodame buvusiai televizijos laidų vedėjai, o...

Motyvacija judėti. Vladai Musvydaitei — netikėti iššūkiai ledo ritulio treniruotėje

„Motyvacija judėti“ laidos vedėjai Vladai Musvydaitei teko nelengva užduotis – ne tik...

Mokykla sugalvojo neįprastą būdą, kaip sudrausminti įsisiautėjusius vaikus (2)

370 mokyklų visoje Anglijoje vaikai bus mokomi medituoti , raumenų atpalaidavimo būdų ir...