„Ford“ pristatė naujos kartos autonominį automobilį „Ford Fusion Hybrid“ (angl. autonomous development vehicle). Šio naujausių technologijų prikimšto aparato kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus. Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina „Ford“ koncerną prie duoto pažado 2021 m. autonomišką automobilį pateikti rinkai.
"Ford Fusion Hybrid"
© Gamintojo nuotr.

Naujos kartos „Ford Fusion Hybrid“ autonomiškumo paslaptis – „Ford“ autonominių transporto priemonių platforma bei virtualaus vairuotojo valdymo sistema. Toks automobilis privalo atlikti tai, ką atliktumėte Jūs, jei būtumėte už vairo. Išskyrus klaidas ir kelių eismo taisyklių pažeidimus, rašoma kompanijos pranešime žiniasklaidai.

Virtualaus vairuotojo sistemai tapti tikru vairuotoju padeda jutiklių sistema (LiDAR, kameros bei radarai), vietos atpažinimo ir kelio planavimo algoritmai, išsamūs 3D žemėlapiai, sudėtingos kompiuterinės sistemos ir vidaus degimo bei elektrinis varikliai, suteikiantys visai sistemai gyvybės.

Kuriant tokį automobilį, virtualaus vairuotojo sistemai buvo keliamas iššūkis sugebėti pačiai priimti sprendimus kelyje. Tam automobilis turėjo matyti, jausti, veikti kaip žmogus, o kartais – netgi daugiau (geriau) negu žmogus.

„Suvokti“ autonominė mašina gali dviem būdais – tiesiogiai bei tarpininkaujant. Suvokimui tarpininkauja aukštos raiškos 3D žemėlapiai, padedantys mašinai suvokti, koks yra kelio vaizdas (statiški ženklai, perėjos, šviesoforai), dar prieš leidžiantis į kelionę. Kelyje „matyti“ automobiliui padeda LiDAR jutikliai, radaras bei kamera, kurie nenutrūkstamai skenuoja aplinką, palygina su tuo, ką mato 3D žemėlapyje ir siunčia informaciją apdorojimui. Ši sudėtinga technologija leidžia nustatyti tikslią automobilio vietą ir vertinti, kas vyksta aplink jį.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Tiesioginis suvokimas gretina aukščiau išvardytą statišką tarpininkavimo informaciją bei nuolat kintančią aplinkos informaciją apie pėsčiuosius, dviratininkus, kitus automobilius. Sistema gali interpretuoti rankų signalus, tarkime, policijos pareigūno. Tiesioginio suvokimo sistema reikalauja daug sudėtingesnės programinės įrangos, kuri galėtų identifikuoti bei klasifikuoti įvairius subjektus.

Visiškai autonomišku automobilis tampa dėl savo sugebėjimo fiksuoti supančią aplinką, ją suvokti, priimti sprendimus ir valdyti transporto priemonę.

Supančią aplinką tarsi žmogaus akys ir ausys fiksuoja LiDAR jutikliai bei galinio ir priekinio vaizdo kameros, generuojantys milijonus signalų ir teikiantys 360 laipsnių vaizdą tiek lietui lyjant, esant rūkui, tiek ir gražiu oru. Jutikliai kartu su kameromis fiksuoja aplinkos informaciją dviejų futbolo aikščių diapazone visomis kryptimis, gali aptikti objektą, matyti, kokio jis dydžio, koks iki jo atstumas, kaip jis atrodo.

Galvoti ir daryti sprendimus mašinai padeda bagažinėje įmontuotos „smegenys“. O tai – ne kas kita, kaip itin galingas kompiuteris, kuris per valandą apdoroja 1 terabaitą duomenų.

Vertinti, kas vyksta aplinkui, ką daro kiti vairuotojai, koks geriausias maršrutas, kada sulėtinti, o kada padidinti greitį, ką toks sprendimas reiškia kitoms transporto priemonėms – visa tai atlieka sudėtingi algoritmai. Na, o kontroliuoti transporto priemonės veiksmus padeda elektros signalai, siunčiami į vairą, stabdžių, akceleratoriaus ir transmisijos sistemas.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Papildomos funkcijos, žinoma, reikalauja papildomos galios – ir labai daug. Autonominiam automobiliui tradicinio kuro nepakanka, reikia elektros energijos, tad „Fusion Hybrid“ buvo aprūpintas talpia aukštos įtampos baterija bei galingu elektros varikliu.

Savarankiški automobiliai netolimoje ateityje visiškai pakeis mūsų gyvenimo būdą ir tai, kaip mes keliaujame. Suskaičiuota, kad Europos vairuotojai savo automobiliuose praleidžia iki dešimties dienų kasmet. Daugumai jų vairavimas kelia daugiau streso negu jų darbas. O ką jau kalbėti apie grįžimą namo iš vakarėlio.

„Ford“ šiemet atliktoje vairuotojų apklausoje dalyvavo 5 tūkstančiai vairuotojų. Kas antras respondentas mano, kad savarankiški automobiliai būtų daug saugesni nei žmonių vairuojami. 80 procentų vairuotojų važiuodami autonomiškame automobilyje atsipalaiduotų ir mėgautųsi kraštovaizdžiu, 72 procentai – kalbėtų telefonu, 64 procentai – užkąstų. Maždaug tiek pat skaitytų knygas ar žiūrėtų filmą.

Gyvai automobilį galima bus išvysti kitų metų sausį Amerikoje vykstančių tarptautinių elektronikos bei automobilių parodų lankytojai. Kol kas autonomiškos transporto priemones keliuose dar nėra leidžiamos – tam nėra teisinio reglamento.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Harley-Davidson“ pristatė du naujus motociklus

Motociklų gamintojas „ Harley-Davidson “ prie savo „Sportster“ motociklų šeimos prideda...

„Peugeot“ pristatė radikaliai atnaujintą kupė-sedaną (10)

Artėjant tarptautinei Ženevos automobilių parodai „Peugeot“ toliau skelbia savo naujienas,...

Pristatytas naujos kartos šeimyninis universalas „Volvo V60“ (21)

Aukščiausios klasės automobilių gamintojas „ Volvo Cars “ trečiadienį pristatė naują...

„Bosch“ žengia į pavėžėjimo paslaugų ir bendro važiavimo automobiliais rinką

Didžiausia pasaulyje automobilių dalių gamintoja „ Bosch “ trečiadienį įžengė į...

„Seat“ išrinko vardą didžiausiam markės miesto visureigiui

Ispanijos automobilių gamintoja „ Seat “ išrinko vardą naujajam kompanijos SUV modeliui....

Top naujienos

4-mečio liudijimas sukrėtė medikus: mama iš karto uždaryta į areštinę (209)

Tik atsidūręs ligoninėje 4-metis išdrįso papasakoti, ką patiria namuose. Išgirdę berniuko...

JAV suimta Neringa Venckienė papildyta 14.55 (950)

Lietuvos prašymu Jungtinėse Valstijose suimta buvusi Seimo narė Neringa Venckienė , kaltinama...

Sirijoje – naujausi rusų naikintuvai papildyta 15.00 (73)

Rusijos kariuomenė pradėjo naudoti naikintuvus „ Su-57 “ tik 2018 m. vasario pradžioje....

Spaudė, sekė ir smerkė: skandalingo Makaraitytės straipsnio bijojo ir aukščiausi šalies vadovai (360)

Žurnalistė Indrė Makaraitytė iki šiol atsimena prieš 13 metų darytą interviu, kurio metu...

Ruošiami pokyčiai trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste: dabartinės kryptys netenkina (13)

Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo 11 krypčių į užsienio šalis, tačiau verslo ir...

Stilistė įvardijo 5 aprangos detales, kurias verta įsigyti pavasarį

Artėjantis pavasaris, ko gero, yra vienas laukiamiausių metų laikų – atbunda gamta, ilgėja...

Specialistai informuoja: kaip elgtis atėjus šalčiams (2)

Stipriai atšalus orams, Nacionalinio visuomenės sveikatos centr o specialistai primena kaip...

Po akibrokšto iš Vokietijos Maskvoje „atkimšinėjami šampano buteliai“ (236)

Naujos didžiosios Vokietijos koalicinės vyriausybės sutartyje penkios pastraipos skirtos ir...

Kaimynų triumfas: Latvijai – pirmas istorijoje žiemos olimpinių žaidynių auksas (28)

„Net jeigu ir vėl/Tik per klaidą netapom mes čempionais“ – skamba Marijono Mikutavičiaus...

Ko iš tiesų siekia liberalai, keldami kandidatą į prezidentus (76)

Keldamas savo kandidatą į prezidentus Liberalų sąjūdis (LS) siekia sudaryti įspūdį, kad su...