„Ford“ pristatė naujos kartos autonominį automobilį „Ford Fusion Hybrid“ (angl. autonomous development vehicle). Šio naujausių technologijų prikimšto aparato kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus. Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina „Ford“ koncerną prie duoto pažado 2021 m. autonomišką automobilį pateikti rinkai.
"Ford Fusion Hybrid"
© Gamintojo nuotr.

Naujos kartos „Ford Fusion Hybrid“ autonomiškumo paslaptis – „Ford“ autonominių transporto priemonių platforma bei virtualaus vairuotojo valdymo sistema. Toks automobilis privalo atlikti tai, ką atliktumėte Jūs, jei būtumėte už vairo. Išskyrus klaidas ir kelių eismo taisyklių pažeidimus, rašoma kompanijos pranešime žiniasklaidai.

Virtualaus vairuotojo sistemai tapti tikru vairuotoju padeda jutiklių sistema (LiDAR, kameros bei radarai), vietos atpažinimo ir kelio planavimo algoritmai, išsamūs 3D žemėlapiai, sudėtingos kompiuterinės sistemos ir vidaus degimo bei elektrinis varikliai, suteikiantys visai sistemai gyvybės.

Kuriant tokį automobilį, virtualaus vairuotojo sistemai buvo keliamas iššūkis sugebėti pačiai priimti sprendimus kelyje. Tam automobilis turėjo matyti, jausti, veikti kaip žmogus, o kartais – netgi daugiau (geriau) negu žmogus.

„Suvokti“ autonominė mašina gali dviem būdais – tiesiogiai bei tarpininkaujant. Suvokimui tarpininkauja aukštos raiškos 3D žemėlapiai, padedantys mašinai suvokti, koks yra kelio vaizdas (statiški ženklai, perėjos, šviesoforai), dar prieš leidžiantis į kelionę. Kelyje „matyti“ automobiliui padeda LiDAR jutikliai, radaras bei kamera, kurie nenutrūkstamai skenuoja aplinką, palygina su tuo, ką mato 3D žemėlapyje ir siunčia informaciją apdorojimui. Ši sudėtinga technologija leidžia nustatyti tikslią automobilio vietą ir vertinti, kas vyksta aplink jį.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Tiesioginis suvokimas gretina aukščiau išvardytą statišką tarpininkavimo informaciją bei nuolat kintančią aplinkos informaciją apie pėsčiuosius, dviratininkus, kitus automobilius. Sistema gali interpretuoti rankų signalus, tarkime, policijos pareigūno. Tiesioginio suvokimo sistema reikalauja daug sudėtingesnės programinės įrangos, kuri galėtų identifikuoti bei klasifikuoti įvairius subjektus.

Visiškai autonomišku automobilis tampa dėl savo sugebėjimo fiksuoti supančią aplinką, ją suvokti, priimti sprendimus ir valdyti transporto priemonę.

Supančią aplinką tarsi žmogaus akys ir ausys fiksuoja LiDAR jutikliai bei galinio ir priekinio vaizdo kameros, generuojantys milijonus signalų ir teikiantys 360 laipsnių vaizdą tiek lietui lyjant, esant rūkui, tiek ir gražiu oru. Jutikliai kartu su kameromis fiksuoja aplinkos informaciją dviejų futbolo aikščių diapazone visomis kryptimis, gali aptikti objektą, matyti, kokio jis dydžio, koks iki jo atstumas, kaip jis atrodo.

Galvoti ir daryti sprendimus mašinai padeda bagažinėje įmontuotos „smegenys“. O tai – ne kas kita, kaip itin galingas kompiuteris, kuris per valandą apdoroja 1 terabaitą duomenų.

Vertinti, kas vyksta aplinkui, ką daro kiti vairuotojai, koks geriausias maršrutas, kada sulėtinti, o kada padidinti greitį, ką toks sprendimas reiškia kitoms transporto priemonėms – visa tai atlieka sudėtingi algoritmai. Na, o kontroliuoti transporto priemonės veiksmus padeda elektros signalai, siunčiami į vairą, stabdžių, akceleratoriaus ir transmisijos sistemas.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Papildomos funkcijos, žinoma, reikalauja papildomos galios – ir labai daug. Autonominiam automobiliui tradicinio kuro nepakanka, reikia elektros energijos, tad „Fusion Hybrid“ buvo aprūpintas talpia aukštos įtampos baterija bei galingu elektros varikliu.

Savarankiški automobiliai netolimoje ateityje visiškai pakeis mūsų gyvenimo būdą ir tai, kaip mes keliaujame. Suskaičiuota, kad Europos vairuotojai savo automobiliuose praleidžia iki dešimties dienų kasmet. Daugumai jų vairavimas kelia daugiau streso negu jų darbas. O ką jau kalbėti apie grįžimą namo iš vakarėlio.

„Ford“ šiemet atliktoje vairuotojų apklausoje dalyvavo 5 tūkstančiai vairuotojų. Kas antras respondentas mano, kad savarankiški automobiliai būtų daug saugesni nei žmonių vairuojami. 80 procentų vairuotojų važiuodami autonomiškame automobilyje atsipalaiduotų ir mėgautųsi kraštovaizdžiu, 72 procentai – kalbėtų telefonu, 64 procentai – užkąstų. Maždaug tiek pat skaitytų knygas ar žiūrėtų filmą.

Gyvai automobilį galima bus išvysti kitų metų sausį Amerikoje vykstančių tarptautinių elektronikos bei automobilių parodų lankytojai. Kol kas autonomiškos transporto priemones keliuose dar nėra leidžiamos – tam nėra teisinio reglamento.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai šluoja automobilius JAV: baiminasi, kad kainos gali šokti aukštyn (184)

Po to, kai ES įvedė atsakomuosius muitus Donaldo Trumpo tarifams, smarkiai šoktelėjo motociklų...

Trumpo tarifai jau smogė motociklų rinkai (60)

Į Lietuvą vis dar atvyksta motociklai iš JAV, kurie bus apmokestinti 6 proc. muito tarifu. Jei...

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (38)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (117)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Top naujienos

Medikai įspėja saugotis: karštis grasina ilgalaikiu jautrumu ar net širdies smūgiu (12)

Vilnietis Paulius per karščius lauke pjovė šakas. Po kelių valandų intensyvaus darbo...

Kauno r. nukrito dvimotoris lėktuvas, nukentėjo lietuvis instruktorius ir užsienietis papildyta 16.20 (134)

Sekmadienį 15 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

10 metų Basanavičiaus gatvėje grojantis muzikantas: lietuvių muzikinis skonis, švelniai pasakius, yra prastas (2)

Vienas iš Palangos Jono Basanavičiaus gatvės akcentų – ten susirinkę performeriai. Vieni stovi...

Rimantė Kulvinskytė sugalvojo tobulą būdą, kaip suderinti motinystę ir darbą (20)

TV laidų vedėja, žurnalistė, verslininkė, kūrybininkė Rimantė Kulvinskytė yra ir itin...

Vienus suglumina, kitus prajuokina: žvilgtelėkite į naują „Crocs“ kūrinį (2)

Kroksai buvo sukurti kaip praktiška, patogi avalynė, mylių mylias nutolusi nuo mados pasaulio. Kas...

Darbo pokalbis: kokio atlyginimo prašyti? (77)

Eidami į darbo pokalbį kandidatai dažniausiai bijo vieno klausimo – kokio atlyginimo tikisi,...

Didžioji Britanija grasina nesumokėti skyrybų su ES sąskaitos (27)

Didžioji Britanija gali nesumokėti pažadėtos 39 mlrd. svarų skyrybų sąskaitos Europos...

Užkalnis liko alkanas (272)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Vieta, kuri privers pakeisti nuomonę apie Palangą ir pasijusti visiškai kitaip (51)

Palangoje , J. Basanavičiaus gatvėje, vietoj gyventojams galvos skausmą kėlusių karuselių tuos...

Kvepia ne tik augalų žiedai, bet ir kitos jų dalys (1)

Dažnai galvojama, kad žolynai kvepia mums primindami vasarą, bet iš tikrųjų jie kvepia ne mums,...