aA
„Ford“ pristatė naujos kartos autonominį automobilį „Ford Fusion Hybrid“ (angl. autonomous development vehicle). Šio naujausių technologijų prikimšto aparato kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus. Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina „Ford“ koncerną prie duoto pažado 2021 m. autonomišką automobilį pateikti rinkai.
"Ford Fusion Hybrid"
© Gamintojo nuotr.

Naujos kartos „Ford Fusion Hybrid“ autonomiškumo paslaptis – „Ford“ autonominių transporto priemonių platforma bei virtualaus vairuotojo valdymo sistema. Toks automobilis privalo atlikti tai, ką atliktumėte Jūs, jei būtumėte už vairo. Išskyrus klaidas ir kelių eismo taisyklių pažeidimus, rašoma kompanijos pranešime žiniasklaidai.

Virtualaus vairuotojo sistemai tapti tikru vairuotoju padeda jutiklių sistema (LiDAR, kameros bei radarai), vietos atpažinimo ir kelio planavimo algoritmai, išsamūs 3D žemėlapiai, sudėtingos kompiuterinės sistemos ir vidaus degimo bei elektrinis varikliai, suteikiantys visai sistemai gyvybės.

Kuriant tokį automobilį, virtualaus vairuotojo sistemai buvo keliamas iššūkis sugebėti pačiai priimti sprendimus kelyje. Tam automobilis turėjo matyti, jausti, veikti kaip žmogus, o kartais – netgi daugiau (geriau) negu žmogus.

„Suvokti“ autonominė mašina gali dviem būdais – tiesiogiai bei tarpininkaujant. Suvokimui tarpininkauja aukštos raiškos 3D žemėlapiai, padedantys mašinai suvokti, koks yra kelio vaizdas (statiški ženklai, perėjos, šviesoforai), dar prieš leidžiantis į kelionę. Kelyje „matyti“ automobiliui padeda LiDAR jutikliai, radaras bei kamera, kurie nenutrūkstamai skenuoja aplinką, palygina su tuo, ką mato 3D žemėlapyje ir siunčia informaciją apdorojimui. Ši sudėtinga technologija leidžia nustatyti tikslią automobilio vietą ir vertinti, kas vyksta aplink jį.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Tiesioginis suvokimas gretina aukščiau išvardytą statišką tarpininkavimo informaciją bei nuolat kintančią aplinkos informaciją apie pėsčiuosius, dviratininkus, kitus automobilius. Sistema gali interpretuoti rankų signalus, tarkime, policijos pareigūno. Tiesioginio suvokimo sistema reikalauja daug sudėtingesnės programinės įrangos, kuri galėtų identifikuoti bei klasifikuoti įvairius subjektus.

Visiškai autonomišku automobilis tampa dėl savo sugebėjimo fiksuoti supančią aplinką, ją suvokti, priimti sprendimus ir valdyti transporto priemonę.

Supančią aplinką tarsi žmogaus akys ir ausys fiksuoja LiDAR jutikliai bei galinio ir priekinio vaizdo kameros, generuojantys milijonus signalų ir teikiantys 360 laipsnių vaizdą tiek lietui lyjant, esant rūkui, tiek ir gražiu oru. Jutikliai kartu su kameromis fiksuoja aplinkos informaciją dviejų futbolo aikščių diapazone visomis kryptimis, gali aptikti objektą, matyti, kokio jis dydžio, koks iki jo atstumas, kaip jis atrodo.

Galvoti ir daryti sprendimus mašinai padeda bagažinėje įmontuotos „smegenys“. O tai – ne kas kita, kaip itin galingas kompiuteris, kuris per valandą apdoroja 1 terabaitą duomenų.

Vertinti, kas vyksta aplinkui, ką daro kiti vairuotojai, koks geriausias maršrutas, kada sulėtinti, o kada padidinti greitį, ką toks sprendimas reiškia kitoms transporto priemonėms – visa tai atlieka sudėtingi algoritmai. Na, o kontroliuoti transporto priemonės veiksmus padeda elektros signalai, siunčiami į vairą, stabdžių, akceleratoriaus ir transmisijos sistemas.

Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
Autonomiško "Ford Fusion Hybrid" technologijų kūrimas
© Gamintojo nuotr.

Papildomos funkcijos, žinoma, reikalauja papildomos galios – ir labai daug. Autonominiam automobiliui tradicinio kuro nepakanka, reikia elektros energijos, tad „Fusion Hybrid“ buvo aprūpintas talpia aukštos įtampos baterija bei galingu elektros varikliu.

Savarankiški automobiliai netolimoje ateityje visiškai pakeis mūsų gyvenimo būdą ir tai, kaip mes keliaujame. Suskaičiuota, kad Europos vairuotojai savo automobiliuose praleidžia iki dešimties dienų kasmet. Daugumai jų vairavimas kelia daugiau streso negu jų darbas. O ką jau kalbėti apie grįžimą namo iš vakarėlio.

„Ford“ šiemet atliktoje vairuotojų apklausoje dalyvavo 5 tūkstančiai vairuotojų. Kas antras respondentas mano, kad savarankiški automobiliai būtų daug saugesni nei žmonių vairuojami. 80 procentų vairuotojų važiuodami autonomiškame automobilyje atsipalaiduotų ir mėgautųsi kraštovaizdžiu, 72 procentai – kalbėtų telefonu, 64 procentai – užkąstų. Maždaug tiek pat skaitytų knygas ar žiūrėtų filmą.

Gyvai automobilį galima bus išvysti kitų metų sausį Amerikoje vykstančių tarptautinių elektronikos bei automobilių parodų lankytojai. Kol kas autonomiškos transporto priemones keliuose dar nėra leidžiamos – tam nėra teisinio reglamento.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (20)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (87)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (78)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Lietuvos degalinėse siaučia vagys: veidų neslepia, prisidengia vogtais numeriais (48)

Lietuvos degalinių savininkai ir darbuotojai sako nežinantys, kaip kovoti su degalų vagimis, kurie...

Top naujienos

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje (89)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...

Milijonus kainavusioje sistemoje – skylė po skylės: ar duomenys apie mūsų asmeninę sveikatą saugūs? (101)

Elektroninės sveikatos sistema jau kainavo daugiau nei 30 milijonų eurų, tačiau spragos ir...

Vilniaus centre į atvirą kanalizacijos šulinį įkrito mažametė mergaitė (44)

Sekmadienį, spalio 14-ąją, policijos pareigūnai gavo pranešimą apie į lietaus nuotekų šulinį...

Lietuvos futbolo rinktinės vargai: blogiausias čia – ne Jankauskas (36)

733 dienų be pergalių oficialiuose turnyruose, 18 pralaimėjimų per paskutines 26 rungtynes bei 14...

50-metį švenčiančio Juozo Statkevičiaus interviu – apie sąžinę, „auksinę ranką“, ir deficitą nedeficito laikais (31)

Kvailas dalykas, kurį turiu – sąžinė. Nemoku apgaudinėti žmonių. Geriau sąžiningai dirbti...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (69)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (314)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (20)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Meghan Markle sėkmingai slėpė nėštumą, tačiau stiliaus užuominų būta ne kartą (19)

Sasekso hercogienė Meghan jau kurį laiką buvo akylai stebima žiniasklaidos fotografų ir jei...