aA
Gatvėse žmonės kasdien mato lengvuosius asmeninius automobilius, kuriuose pilna modernių technologijų. Dėl to daugelis susidaro nuomonę, jog būtent į lengvuosius automobilius diegiamos naujausios sistemos, tačiau ji nėra teisinga. Daugybė technologijų pirma yra naudojamos sunkiasvoriui transportui, čia jų įtaka yra didesnė, tad gamintojai labiau suinteresuoti jų tobulinimu, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Mercedes-Benz Actros"
"Mercedes-Benz Actros"
© Gamintojo archyvas

Svarbiausios tobulinimo kryptys yra dvi – autonominis vairavimas ir ekonomiškumas. Abiejose srityse vilkikai lengvuosius automobilius lenkia, vien naujausiame „Mercedes-Benz Actros“ yra daugiau nei 60 inovacijų, kurios diegiamos arba atkeliaus tik artimiausiu metu į aukščiausios klasės lengvuosius automobilius.

Pažangesnis autonominis stabdymas

Pirmosios kartos „Active Brake Assist 1“ sistema buvo pristatyta 2006 m. ir ją turinčių vilkikų skaičius šiandien jau gerokai perkopė 200 tūkst. Šiuo metu į vilkikus diegiama jau penktosios kartos sistema, kuri atpažįsta lėtėjančias transporto priemones, kelią kertančius pėsčiuosius ir kitus eismo dalyvius. Jei vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, sistema stabdo pati.

„Active Brake Assist 5“ sistema eismą skenuoja dviem įrenginiais – radaru ir kamera. Stebėjimo prietaisų dubliavimas užtikrina tikslesnį aplinkos nuskaitymą ir greitesnę reakciją į įvykius. Daugelis lengvųjų automobilių naudoja tik vieną tokį įrenginį – arba radarą, arba kamerą, abu yra itin retas reiškinys.

Dėl dviejų matymo priemonių technologijos autonominio stabdymo sistema geba atpažinti pėsčiuosius, o jos techniniai parametrai gerokai viršija privalomų saugumo standartų ribas.

Kairiojo posūkio keblumai

Yra vadinamosios aklosios lengvųjų automobilių zonos – šoniniuose veidrodėliuose matoma ne visa gretima eismo juosta ir vairuotojai turi žvalgytis per petį, norėdami įsitikinti, kad saugiai pakeis eismo juostą. Daugelyje šiuolaikinių automobilių jau yra stebėjimo sistemos, įspėjančios apie nematomoje zonoje esantį eismo dalyvį.

Vis dėlto tokia sistema sunkvežimių, kuriuose nematomų zonų yra kur kas daugiau, ypač iš kabinos, vairuotojų nenustebintų.

Nepaisant to, kad „MirrorCam“ kameros gerokai sumažina nematomų zonų, palyginti su įprastiniais vilkikais, vis vien išlieka pavojus, kad vairuotojas nepastebės nematomoje pusėje netikėtai atsiradusio dviratininko ar pėsčiojo, kurio prieš manevrą nebuvo. Taip pat gali būti atvejis, kai vairuotojas neįvertina kliūties, esančios išorinėje puspriekabės posūkio trajektorijoje, ir susukęs vairą išorine sąstato puse kliudys eismo dalyvį arba stovintį objektą.

Nuo to apsaugo „Sideguard Assist“ sistema, kuri naujajame „Actros“ stebi ne tik kairįjį, bet ir dešinįjį vilkiko su puspriekabe šonus bei du metrus į priekį ir už jo. Jei sistema užfiksuoja, jog stebimoje teritorijoje yra objektas ir atsiranda pavojus jį kliudyti, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir vaizdiniu signalais, kurie atvaizduojami ant statramsčių įrengtuose „MirrorCam“ ekranuose. Tai yra vienintelė tokio tipo sistema pasaulyje.

Kruizo kontrolė gali ir stabdyti, ir greitinti

Adaptyvi lengvųjų automobilių kruizo kontrolė jau nieko nestebina, o kai kuriuose galima važiuoti iš dalies autonominiu režimu nedideliu greičiu, pavyzdžiui, mieste lėtai judant spūstyje. Sunkvežimių kruizo kontrolė yra aukštesnio lygio ir veikia kartu su kitomis eismo stebėjimo sistemomis. Skaičiuojama, kad per metus vienas sunkvežimis su dviem vairuotojais gali įveikti daugiau nei 300 tūkst. km. Galimybė didelę dalį šio atstumo įveikti su dalinio autonominio važiavimo „Active Drive Assist“ sistema gerokai palengvina jų darbą.

"Mercedes-Benz Actros"
"Mercedes-Benz Actros"
© Gamintojo archyvas

Vilkikas bet kokiu greičiu gali judėti iš dalies autonominiu režimu – į „Actros“ montuojama „Active Drive Assist“ užtikrina vilkiko buvimą eismo juostoje, apsaugo nuo susidūrimų automatiškai stabdydama ir gali vėl pagreitėti iki norimo greičio vairuotojui neprilietus akceleratoriaus pedalo. Tai leidžia vairuotojui nepervargti ilgai sėdint toje pačioje pozicijoje ir didina važiavimo efektyvumą.

Mercedes-Benz Actros“ vairuotojas gali pasirinkti pageidaujamą išlaikyti atstumą iki priešais esančios transporto priemonės ir netgi vilkiko poziciją eismo juostoje – rizikuojant nukrypti iš pasirinktos trajektorijos, vairas švelniai pasukamas priešinga kryptimi. Šie „Active Drive Assist“ nustatymai koreguojami neatitraukiant rankų nuo vairo.

Susieti žmogus ir mašina

Angliškas terminas „Human-machine interface“ (HMI) neturi paprastai suprantamo vertimo į lietuvių kalbą, tačiau vaizdiniai pavyzdžiai šios sąvokos principą leidžia suprasti tinkamai. Vienas tokių yra „Actros“, jo interjeras buvo kuriamas galvojant apie žmogų – vairuotoją, kuris jame praleis daugybę laiko: ne tik kasdien čia dirbs tiesioginį darbą, bet ilsėsis.

Vairuotojo darbo aplinka yra suformuota tarsi skaitmeninis darbastalis – visa reikalinga informacija pasiekiama ranka ir matoma neatitraukiant žvilgsnio nuo kelio. Jau standartinėje vilkiko įrangoje yra du aukštos raiškos ekranai, kuriuose atvaizduojama pagrindinė važiavimo informacija, vairavimo asistentai, navigacijos nurodymai. Išmaniųjų telefonų integracija užtikrinama su „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“, šios sistemos programos atvaizduojamos vilkiko ekrane.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Mercedes-AMG“ papasakojo apie naujo segmento pradininką – „GLS 63 4MATIC+“ visureigį

„ Mercedes-AMG “ vardas yra gerai žinomas pasaulyje. AMG – tai sportinius automobilius kurianti...

Pasakė, kiek sutrumpėtų žieminių padangų sezonas – pokyčių norėtų dar šiemet (104)

Susisiekimo ministerija pirmadienį pranešė ketinanti svarstyti, ar trumpinti žieminių padangų...

„Audi“ iš plastiko žaliavų pagamintus sėdynių apmušalus panaudojo naujajame A3

Mados industrija iš plastikinių butelių gamina juvelyrinius dirbinius, drabužius ir kitus...

Ženevoje „Volkswagen“ pristatys savo galingiausią modelį: pažymėtas R raide ir hibridinis (2)

Automobilių gamintoja „ Volkswagen “ papildė savo flagmano „Touareg“ šeimą nauju modeliu...

„Mini“ į Lietuvą atvežė pirmuosius elektrinius „Cooper SE“ (1)

Ilgai lauktas britiškų automobilių gamintojo „Mini“ visiškai elektrinis modelis „Cooper...

Top naujienos

Nerimo apimtame Italijos regione dirbanti lietuvė – apie tikrąją padėtį: iš namų stengiamės neišeiti (203)

Kone kiekvieną dieną daugėja naujų koronaviruso užsikrėtimo atvejų – pasaulio žiniasklaida...

Kubilius: Šimonytė būtų geriausia premjerė – klausimas, ar Lietuva turės tokią galimybę (725)

„Politikai labai dažnai galvoja, kad jie jau žino atsakymus. Bet esame atėję į tokią stadiją,...

Austrijoje viešbutyje – baimė ir nerimas: dėl koronaviruso grėsmės paskelbtas karantinas (124)

Austrijoje, Alpių mieste Insbruke, uždarytas vienas viešbutis, paaiškėjus, kad koronavirusu...

Čempionų lyga: „Bayern“ dominavo Londone, „Barcelona“ atsitiesė Neapolyje (2)

UEFA Čempionų lygoje antradienį tęsėsi pirmasis aštuntfinalio etapo ratas. Platų žingsnį link...

Europoje daugėja koronaviruso atvejų: perspėja dėl kelionių – atšaukiami kai kurie skrydžiai Ispanijoje – dar trys atvejai (24)

Ne tik Italijoje šiuo metu daugėja naujų koronaviruso židinių, pranešama apie tai, kad...

Orai: vis dažniau pasirodys snaigės (2)

Trečiadienio dieną mūsų šalies orus lems ciklonas, kurio centras suksis virš Baltijos jūros....

Istorinėje Vilniaus vietoje – patirtis gomuriui už 5000 eurų: tai, kas įvyksta tarp šių sienų, liks mūruose (131)

Viešbutyje „ Pacai “ naujai atidarytas restoranas „Muros“, kuris pakeitė prieš tai...

„Real“ abejoja, ar verta rizikuoti dėl koronaviruso ir vykti žaisti Milaną (75)

Madrido „Real“ klubas dvejoja, ar kitą savaitę verta riziuoti ir keliauti į Italiją, kur turi...

Libaną purtančių neramumų centre atsidūręs lietuvis: niekada nemačiau tokių protesto akcijų (12)

Kai kalbama apie Artimuosius rytus, neišvengiama kalbos apie karą, konfliktus, tačiau prie...

Silvestras Dikčius

Australijos gaisrai pasauliui nusiuntė aiškesnę žinutę, nei visi klimato kaitos ekspertai kartu sudėjus

Reportažų srautas gaisrų tema iš Australijos nutrūko prieš gerą mėnesį, bet liepsnų ir...