aA
Kauno automobilių turguje pastaruoju metu dažniausiai gali sutikti pirkėjus iš Kazachstano, Kirgizijos, Baltarusijos, Lenkijos ir kaimyninės Latvijos.
Automobilių turgų gelbsti užsieniečiai
© Corbis

Turguje šurmulio netrūksta ir šiokiadieniais. Pirkėjai būriuojasi jau prie turgaus prieigų ir akylai nužiūri įvažiuojančias priekabas, skuba iš paskos ir klausinėja nužiūrėtų mašinų kainų. Dabartinio pirkėjų būrio tikimasi čia bent jau iki kitų metų liepos. Mat Kazachstanas, Baltarusija ir Rusija pasirašė muitų sąjungos sutartį, pagal kurią iki kitų metų bus suvienodinti importo mokesčiai. Įvežamiems naudotiems automobiliams jie turėtų didėti. Tad dabar aktyviai automobilius Kaune perkantys baltarusiai ir kazachai vėliau gali pasitraukti. O jie sudaro gana didelę pirkėjų dalį.

Pardavėjai nedžiūgauja

Kalbinti automobilių prekeiviai vis dar su nostalgija prisimena prieš kelerius metus buvusį mašinų prekybos aukso amžių. „Tada buvo galima iš anksto skaičiuoti pelną dar nenupirkus Vakarų turguose automobilių – visus masiškai nežiūrėdami į kokybę supirkinėdavo kazachai, kirgizai, tadžikai, – pasakojo kaunietis Antanas. – Dabar tenka atidžiai rinktis automobilį, nes nežinai, ar pavyks jį sėkmingai parduoti Lietuvoje. Tačiau turiu patirties, todėl negaliu labai skųstis ir sakyti, kad šis verslas merdėja.“

Rokiškietis Gintaras aiškino, kad naudotų automobilių kainos sunkmečiu nemažėja ne tik dėl pirkėjų iš Azijos šalių, Baltarusijos, bet ir dėl nekrintančių kainų Vakarų turguose.

„Jau dešimtmetį važinėju į Belgiją, – kalbėjo prekeivis. – Su lietuviais tenykščiai pardavėjai bendrauja tik iš pagarbos, nes esame ilgamečiai klientai, bet šiaip mes ten jau neįdomūs – visi mieliau kalbasi su lenkų, bulgarų, slovakų ir kitų naujų ES šalių prekeiviais.“ Gintaro teigimu, dėl didesnių savo šalių rinkų jie Vakarų turguose gali siūlyti net iki 1 tūkst. eurų didesnes kainas nei lietuviai. „O kur dar transportavimo išlaidos, pragyvenimas Vakaruose ieškant automobilių, – aiškino Gintaras. – Taigi rasti pigesnį ir ne senesnį kaip 10 metų automobilį, kuris būtų patrauklus mūsų pirkėjams, nelengva.“

Prekeiviai minėjo, kad lengviausiai parduoda už 2,5–3,5 tūkst. eurų Vakarų turguose įsigytas mašinas. „Pardavus automobilį mums lieka vidutiniškai 200–300 eurų“, – teigė Gintaras.

Grįžo kazachai

Po Lietuvos priėmimo į Šengeno erdvę ir finansų krizės Kazachstane Kauno automobilių turguje sumenko kadaise itin didelis pirkėjų iš šios valstybės būrys. Tačiau pastaruoju metu jie grįžo, nors ir ne tokiomis gausiomis pajėgomis.

„Buvo sunkių laikotarpių, bet žmogus prie visko prisitaiko, – šypsojosi jau 8 metus į Lietuvą mašinų pirkti važinėjantis kazachas Zachidas Parmanovas. – Dabar ieškome automobilių ne senesnių nei 2001–2003 m. gamybos, nes senesniems galioja didesni muitų mokesčiai.“

Kazachai ir kirgizai labiausiai domisi vokiškais, japoniškais automobiliais. Jie noriai perka su benzininiais varikliais ir nežiūri į vienatūrius.

Kai kurie Azijos šalių pirkėjai dairosi ir senesnių automobilių detalėms. Mat anksčiau privežus daugybę senų mašinų labai išaugo jų detalių poreikis.

Skirtingi poreikiai

Kauno turgų pamėgo ir baltarusiai. „Prieš daugiau kaip 5 metus važinėdavau į Vokietiją, bet dabar labiau apsimoka pirkti pas jus, – pasakojo iš Bresto atvykęs Eugenijus Barančiukas. – Čia ir pigiau pragyventi, ir atstumas mažesnis – savaitės pradžioje Kaune įsigyju 3–4 automobilius, o savaitgalį jais jau prekiauju Bresto automobilių turguje.“

Baltarusius kaip ir kazachus labiausia domina vokiški, japoniški automobiliai, bet su dyzeliniais varikliais, pagaminti 2001–2007 m. „Senesniems ir naujesniems taikomi didesni muitų mokesčiai“, – aiškino E.Barančiukas.

Baltarusis teigė, kad ir jis, ir jo tėvynainiai Kaune jaučiasi gana patogiai. „Čia puikūs žmonės, o pavalgyti kainuoja beveik tiek pat kaip ir Bresto mašinų turguje. Tiesa, cigarečių ir alkoholio kainos labai skiriasi“, – šyptelėjo baltarusis.

Lenkai itin atsargūs

Pasak turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktoriaus Valentino Naujanio, savaitgaliais į Kauno turgų atvyksta pirkėjų iš Lenkijos, Latvijos, Estijos, netgi Slovakijos. „Įdomu, kad slovakams nusipirkti automobilį „Škoda“ Kaune yra pigiau nei savo šalyje. Mat čia šis modelis labai populiarus, todėl ir brangesnis“, – tvirtino direktorius.

ES šalių pirkėjai daugiausia automobilių dairosi ne perparduoti, o sau. „Jie domisi įvairesniais modeliais nei kazachai ar baltarusiai. Populiariausios mašinos su dyzeliniais varikliais“, – kalbėjo V.Naujanis.

Prekeivių teigimu, lenkų pirkėjai išsiskiria atsargumu, dažnai turi specialius prietaisus, kurie parodo, ar automobilio kėbulas nėra padengtas glaistu ir uždažytas po avarijos.

Pasak V.Naujanio, lietuviai ištikimi pamėgtoms markėms „Volkswagen“, „Audi“, „Opel“. Direktoriaus duomenimis, vietiniai sudaro tik 30 proc. Kauno automobilių turgaus pirkėjų. „Nuo kitų metų liepos, kai keisis muitų sąlygos Baltarusijoje ir Kazachstane, vėl gali kisti pirkėjų sudėtis, bet tikiu, kad nemažai rinkos permainų išgyvenęs turgus sėkmingai gyvuos ir toliau“, – vylėsi V.Naujanis.

„Gimtasis kraštas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Automobilių spalvos taip pat turi madą – pasakė, kuri madingiausia šiemet (3)

Nors garsioji Henrio Fordo frazė, kad klientai gali rinktis bet kokią „Model T“ spalvą, jei tik...

Dėl koronaviruso „Kia“ pratęsė savo automobilių garantiją

„ Kia Motors Corporation“ paskelbė apie „Kia Promise“ – globalios automobilių garantijos...

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (18)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu (1)

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (2)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

Top naujienos

Italija skelbia užfiksavusi išgijimų nuo COVID-19 paros rekordą JK per parą nuo koronaviruso mirė rekordinis žmonių skaičius – 938, Prancūzija pratęs karantiną (56)

Italijoje per pastarąją parą užfiksuotas išgijimų nuo COVID-19 rekordas – 2009 žmonių,...

ECB vadovės kreipimąsis: COVID-19 – naujos formos sukrėtimas, anksčiau naudotos taisyklės netinka (67)

Visame pasaulyje valdžios institucijos mobilizuojasi kovai su koronavirusu. COVID-19 – naujos...

Sinoptikai papasakojo, koks oras laukia per Velykas: graži bus tik viena diena (6)

Ketvirtadienį prie Lietuvos artės šaltasis atmosferos frontas. Naktį trumpą lietų jis žada kai...

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (205)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (267)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (145)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Veryga valstybės vadovams rekomenduoja kas savaitę tikrintis dėl COVID-19 (190)

Aukščiausi šalies vadovai turėtų būti nuolat prevenciškai tiriami, ar neužsikrėtė koronavirusu.

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (58)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

Baltarusija moka nustebinti: Bresto stadione – „virtualūs“ sirgaliai (1)

Trečiadienį vakare sužaistos Baltarusijos taurės dvejos pusfinalio rungtynės, tačiau dėmesio...

|Maža didelių žinių kaina