aA
Automobilių saugumą vertinantys nepriklausomi „Euro NCAP“ specialistai įvertino net devynis naujausius modelius. Šį kartą rezultatai labai kontrastingi – septyni automobiliai gavo maksimalų penkių saugumo žvaigždučių įvertinimą, vienam suteikta tik viena žvaigždutė, o dar vienas automobilis sulaukė minimalaus įvertinimo ir negavo nė vienos saugumo žvaigždutės.
"Fiat Panda" saugumo bandymai
"Fiat Panda" saugumo bandymai
© Euro NCAP nuotr.

Didžiausias ir naujausias korėjiečių „Hyundai“ modelis „Santa Fe“ gavo maksimalų, penkių žvaigždučių įvertinimą. Suaugusiųjų apsauga įvertinta net 94 procentais. Visus avarijų testus automobilis įveikė gerai, tačiau ekspertai atkreipė dėmesį, kad, smūgio į galinę dalį metu, gale važiuojančių keleivių kaklas gali patirti rimtas traumas.

Už vaikų apsaugą „Santa Fe“ skirtas 88 proc. įvertinimas, pėsčiųjų apsauga įvertinta 67 proc., o elektroninės saugumo sistemos uždirbo 76 proc. įvertinimą.

Užkliuvo vaikiškų kėdučių tvirtinimai

Naujasis prabangus BMW X5 taip pat įvertintas penkiomis saugumo žvaigždutėmis. Suaugusiųjų apsauga įvertinta 89 proc. Smūgio priekine automobilio dalimi į deformuojamą barjerą metu vairuotojas patyrė sunkias blauzdų traumas.

Gerai įvertinta X5 vaikų apsauga – 86 proc. Ekspertai dalį balų atėmė už tai, kad priekinė sėdynė neturi nei „Isofix“, nei „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų. Pėsčiųjų apsauga ir elektroninės saugumo sistemos buvo įvertintos po lygiai – 75 proc.

Dar vienas maksimalų įvertinimą gavęs automobilis – prabangus elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Atliekant įvairių smūgių į kliūtis testus, ekspertai užfiksavo keletą lengvų ir vidutinio sunkumo traumų, kurios avarijos atveju nekelia pavojaus žmonių gyvybėms, todėl skirtas 91 proc. įvertinimas.

Vaikų apsauga įvertinta 81 proc. Kaip ir bavaro X5 atveju, britiškam „I-Pace“ dalis balų atimta už tai, kad priekinėje keleivio sėdynėje nėra „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybės. Pėsčiųjų apsauga įvertinta gerai ir už ją automobiliui skirtas 71 proc. Elektroninės saugumo sistemoms skirtas 81 proc. įvertinimas.

Vidutinio dydžio, didesnio pravažumo „Audi Q5“ taip pat stoja į penkių žvaigždučių klubą. Už suaugusiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas 95 proc. įvertinimas. Atlikus visus smūgius į kliūtį, viduje sėdintys vairuotoją ir keleivį imituojantys manekenai neužfiksavo jokių rimtesnių sužalojimų.

Už vaikų apsaugą Q5 gavo 86 proc. įvertinimą. Kaip ir nutinka dažniausiai, dalis balų atimta už tai, kad automobilio priekinė keleivio sėdynė neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų, bet sumokėjus papildomai, „Isofix“ tvirtinimai gali būti sumontuoti. Pėsčiųjų apsauga įvertinta 76 proc., o elektroninės saugumo sistemos – 85 proc.

Neseniai Lietuvos metų automobilio titulą gavęs „Peugeot 508“ taip pat pateko į negailestingųjų „Euro NCAP“ specialistų rankas. Tai dar vienas automobilis gavęs maksimalų saugumo įvertinimą. Suaugusiųjų apsauga įvertinta net 96 proc.

Už vaikų apsaugą prancūzui skirti 86 proc. Standartiškai šis automobilis neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų, tačiau jie gali būti sumontuoti kaip papildoma įranga. Pėsčiųjų apsauga įvertinta 71 proc., o elektroninės saugumo sistemos gavo 79 proc.

Vienais saugiausių pasaulyje laikomi „Volvo“ automobiliai dar kartą įrodė, kad toks epitetas jiems skiriamas ne šiaip sau. Vidutinio dydžio sedanas „Volvo S60“ ir universalas V60 buvo įvertinti penkiomis saugumo žvaigždutėmis.

Suaugusiųjų apsauga – 96 proc. Testo metu, kai automobilis priekine dalimi trenkiasi į deformuojamą barjerą metu, vairuotojui užfiksuota vidutinio sunkumo kojos trauma. Tačiau daugiau jokių priekaištų saugumo ekspertai šiems automobiliams neturėjo.

Vaikų apsauga įvertinta 84 proc. ir čia kartojasi X5, „I-Pace“ ir „SantaFe“ istorija – priekinėje keleivio sėdynėje nėra „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškų. Tiesa, kaip papildoma įranga „Isofix“ tvirtinimas gali būti sumontuotas.

S60 ir V60 už pėsčiųjų apsaugą gavo 74 proc., o už elektroninės saugumo sistemas – 76 proc. įvertinimus.

Gavo vieną žvaigždutę

Amerikiečių „Jeep Wrangler“ saugumo ekspertų nesužavėjo. Šiam automobiliui skirta vos viena iš penkių galimų saugumo žvaigždučių. Suaugusiųjų apsauga įvertinta vos 50 proc. Įvairių smūgių testų metu ir vairuotoją ir keleivį imituojantys patyrė įvairaus sunkumo sužalojimus – nuo lengvų, iki kritinių, kurie gali būti pavojingi gyvybei.

"Jeep Wrangler" saugumo bandymai
"Jeep Wrangler" saugumo bandymai
© Euro NCAP nuotr.

„Wrangler“ vaikų apsauga taip pat ne pati geriausia – 69 proc. 6 ir 10 metų amžiaus vaikus imituojantys manekenai patyrė lengvus krūtinės ir vidutinio sunkumo galvos sumušimus. Taip pat šio visureigio priekinė sėdynė neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybių.

Pėsčiųjų apsauga įvertinta tik 49 proc. Ypač pėstiesiems pavojinga viršutinio variklio dangčio dalis. Elektroninės saugumo sistemos sulaukė vos 32 proc. įvertinimo. „Wrangler“ standartiškai neturi nei autonominės stabdymo, nei nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemų.

Kritinės traumos ir sužalojimai

Nors „Wrangler“ ir nesužibėjo, tačiau dar prasčiau pasirodė italų mažylis „Fiat Panda“. Atlikę visus saugumo testus ir įvertinę visas šio automobilio saugumo sistemas, „Euro NCAP“ specialistai skyrė pati prasčiausią įmanomą rezultatą – nulį saugumo žvaigždučių.

Atlikus visus susidūrimų su kliūtimis testus, suaugusius žmones imituojantys manekenai užfiksavo daugybę įvairaus stiprumo sužalojimų. Dideli galvos ir krūtinės bei kritiniai galvos sužalojimai lėmė, kad už suaugusiųjų apsauga skirtas tik 45 proc. įvertinimas.

Vaikų apsauga – vos 16 proc. įvertinimas. Smūgių metu 6 ir 10 metų vaikus imituojantys manekenai patyrė kritines galvų traumas arba rimtus krūtinės sužalojimus. Galiausiai taškai buvo atimti ir už tai, kad „Panda“ turi tik „Isofix“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškus, kurie yra galinėje sėdynėje.

Pėsčiųjų apsauga įvertinta 47 proc. Priekinis automobilio stiklas, šoniniai statramsčiai ir galinė variklio dangčio dalis – kritinės vietos, kurios susidūrimo su pėsčiuoju metu gali sukelti kritines galvos traumas.

Galiausiai už elektronines saugumo sistemas „Fiat Panda“ gavo neįtikėtinai mažą – 7 proc. įvertinimą. Vienintelė sistema, kurią turi šis automobilis – perspėjimas apie saugos diržus neprisegusius keleivius. Daugiau jokių kitokių sistemų, kurias vertina „Euro NCAP“ specialistai, standartinės komplektacijos „Panda“ neturi.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

Elonas Muskas pareiškė, kad „Cybertruck“ pikapas bus kitoks, nei dabar (1)

Labai populiarios „Jay Leno’s Garage“ televizijos laidos vedėjas Jay Leno pasikvietė Eloną...

„Peugeot“ pristato naująjį elektrinį „e-Traveller“ ir daugiau galimybių kelionių metu (3)

„ Peugeot “ pristato naują ekologiškų kelionių būdą – visiškai elektrinį...

„Toyota“ atnaujino „Hilux“: turi galingesnį variklį ir modifikuotą važiuoklę (8)

„ Toyota “ pristato naująjį „Hilux“: atnaujintas pikapo dizainas, po kapotu montuojamas...

Antausis Kelių direkcijai dėl eismo saugumo: per dvejus metus nerado būdų nupirkti greičio matuoklių (42)

Po Susisiekimo ministerijos atlikto audito Lietuvos automobilių kelių direkcijoje ( LAKD ),...

„Volkswagen“ parodė, kaip atrodys naujas „Arteon“ (2)

„ Volkswagen “ jau parodė pirmuosius naujojo „ Arteon “ vaizdus. Kartu su iki šiol gamintu...

Top naujienos

Amerikos lietuvė – apie tai, kaip vos kelios savaitės jos nuomonę apie Trumpą pakeitė iš esmės: kažkada buvau didžiausia jo skeptikė (418)

Į Jungtines Valstijas emigravusi aktyvi moteris, buvusi liberalė Renata Underis sako, kad pastarasis...

Išdrįsus kalbėti vienai, apie Kėdainių priėmimo skyrių prabilo ir kiti: ten yra baisu (100)

Kėdainiuose įvyko grandininė reakcija: vienam žmogui socialiniame tinkle papasakojus nemalonią...

Kavos vartojimo paslaptys: kiek daugiausiai puodelių per dieną galime išgerti (3)

Daugelio rytas prasideda nuo puodelio kavos, kuris suteikia energijos ir leidžia efektyviai pradėti...

Kraupi pramoga – žmonių zoologijos sodai – buvo viena pelningiausių XX a. pradžios šou verslo krypčių (225)

XX amžiaus pradžioje atėję į zoologijos sodą Europoje ar Jungtinėse Valstijose, narvuose...

Fiziko žinia bijantiems 5G technologijos: jei valgote raugintas daržoves, tai galite ir saugiai naudoti 5G (3)

5G ryšio technologijos ir nejonizuojančios elektromagnetinės spinduliuotės reikėtų baimintis...

Valdžiai ruošiantis mažinti mokesčius, verslininkai ženklių pokyčių nesitiki: daugiau išlaidauti gyventojų tai nepaskatins (39)

Valdžia šiuo metu svarsto, ar mažinti darbo apmokestinimą. Verslininkų ir ekonomisto nuomone,...

Automobilių aikštelėje „Tvarkiečiai“ likviduos partiją ir prisijungs prie Zuoko (39)

Šeštadienį Vilniuje, prie „Litexpo“ rūmų esančioje automobilių aikštelėje, Lietuvos...

Abejoja, ar vasarą galėsime mėgautis didžiuliais renginiais: organizatoriams jie tiesiog nepakeliami (1)

Vyriausybė patvirtintą renginių organizavimo sąlygų planą, pagal kurį nuo birželio atvirose...

Kaip auginti agurkus – šiltnamininkų dinastijos atstovo patarimai

Gediminas, Kalvarijų turguje vienas iš pirmųjų pradedantis prekiauti savo išaugintais agurkais,...

|Maža didelių žinių kaina