Atrodytų, šiais laikais automobilių gamintojams modelių saugumas turėtų būti vienas didžiausių prioritetų - niekam nesinori, kad tavo produkcija pagarsėtų kaip visiškai niekam tinkama. Tačiau būna ir taip, kad net prestižinės markės modeliai saugumo bandymuose patiria gėdą.
Lancia Ypsilon
© Gamintojo nuotr.

Tokį dalyką – jei jį tik turi – patyrė „BMW Z4“ rodsteris, paskutiniuosiuose organizacijos „Euro NCAP“ bandymuose įvertintas tik 3 žvaigždutėmis iš 5. O „Lancia Ypsilon“ tiesiog krito veidu į purvą: 2 žvaigždutės. Kitaip sakant, šansai išgyventi šiuo automobiliu patekus į avariją – minimalūs.

Septintojoje šiais metais bandymų sesijoje „Euro NCAP“ sudaužė net 15 naujų, neseniai Europos rinkoje debiutavusių automobilių. 11 jų dužo garbingai – penkioms žvaigždutėms. Du modeliai gavo po keturias, na, o kiti du saugumo nevykėliai – jau paminėti.

Pažymėtina, kad dauguma įvertintų geriausiai tarp bazinės ar bent papildomos įrangos turi ne tik autonominę avarinio stabdymo sistemą AEB, tačiau ir pažangias gale sėdintiems keleiviams skirtas saugumo sistemas.

„Nepraėjus nė dvejiems metams po to, kai „Euro NCAP“ pradėjo vertinti AEB sistemos buvimo automobilio įrangos sąraše faktą, daugelis gamintojų sureagavo į tai ir jau siūlo klientams šią saugumo įrangą. O kiti pažengė dar toliau – montuoja ir į pėsčiųjų pasirodymą kelyje reaguojančias AEB versijas, nors to savo reitinguose reikalausime tik nuo 2016-ųjų“, – pasidžiaugė „Euro NCAP“ generalinis sekretorius Michelis van Ratingenas.

Džiaugėsi jis ne visais išbandytais modeliais. Štai „BMW Z4“ rodsteris neturi nei minėtos AEB sistemos, nei kitos įrangos, montuojamos kituose bavarų modeliuose, pavyzdžiui, perspėjimo apie eismo juostos keitimą sistemos.

Tačiau įdomu tai, kad abiem priekinio smūgio atvejais (pilnam ir daliniam – 40 proc. „persidengimu“) rodsteris yra saugesnis už tos pačios BMW krosoverį X1. Ir dar vienas niuansas – ankstesnės kartos Z4 saugumas 2004 m. buvo įvertintas keturiomis žvaigždutėmis.

O gėdingiausiai paskutiniuosiuose „Euro NCAP“ bandymuose pasirodė „Lancia Ypsilon“. „Vartotojai, kreipiantys dėmesį į automobilių saugumą, šiame segmente gali rasti daug geresnių modelių“, – konstatavo bandytojai.

Jie padarė išvadą, kad priekinio smūgio į nesideformuojančią kliūtį (pvz., sieną) atveju 50 km/h greičiu išgyventi galimybių neturi nei vairuotojas, nei šalia jo sėdintis keleivis – manekenų galvose sumontuoti davikliai užfiksavo „nesuderinamas su gyvybe“ apkrovas. O keleivis būtų netinkamas net organų donorystei...

Tiesa, mašina geriau pasirodė dalinio smūgio į besideformuojantį barjerą atveju važiuojant 64 km/h greičiu, tačiau po susidūrimo su šia kliūtimi „Ypsilon“ užsidegė įvykus trumpajam jungimuisi variklio skyriuje – nuo „pliusinės“ akumuliatoriaus jungties užsidegė išbėgęs stabdžių skystis.

Gamintojai pareiškė, kad bandymų gamykloje metu panašių atvejų nebuvo užfiksuota, vis dėlto pažadėjo pašalinti trūkumus artimiausiu metu. Ar tai padės „Fiat Chrysler Automobiles“ koncerno valdomai „Lancia“? Jau atsirado manančių, kad toks rezultatas taps paskutiniąja vinimi kažkada gana populiarios Europoje markės karste.

„Lancia“ išties neturi kuo pasigirti – varganas kompaktinės klasės hečbekas „Ypsilon“ yra vienintelis šios prekės ženklo modelis. Senais gerais laikais ralio trasose karaliavusi „Delta“ ar su vokiškais „premium“ klasės limuzinais dinamika ir komfortu besilyginę itališki sedanai jau seniai yra tik prisiminimuose...

Na, o geriausiai naujuosiuose bandymuose pasirodė (abėcėlės tvarka) „BMW X1“, „Infiniti Q30“, „Jaguar XE“, „Jaguar XF“, „Kia Optima“, „Kia Sportage“, „Lexus RX“, „Mercedes-Benz GLC“, „Opel Astra“, „Renault Megane“ ir „Renault Talisman“ – visi jie įvertinti po 5 žvaigždutes.

Keturiomis apdovanoti „Mini Clubman“ (tarp kitų priekaištų – priekinis keleivis rizikuoja patirti krūtinės traumą smūgio į sieną atveju) bei „Nissan Navara“ (po tokio paties smūgio užfiksuota didelė šonkaulių lūžimo tikimybė, o galiniam keleiviui – rizika patirti kaklo traumą smūgio iš galo atveju).

Tiesa, tam tikrų pastabų sulaukė ir nemažai „penketukininkų“ – pvz., sėdynių atloštai nekaip apsaugo gale sėdinčių „Infiniti Q30“ keleivių kaklus, „Lexus RX“ priekinis keleivis rizikuoja susilaužyti šonkaulius priekinio smūgio į sieną atveju.

O „sąžiningiausios“ žvaigždės – „Opel Astra“ ir „Renault Megane“: nė vienu atveju salone manekenai nepatyrė apkrovų, viršijančių neleistiną lygį. „Mercedes-Benz GLC“ galėjo pasigirti didžiausiu balų skaičiumi – 95 – už suaugusių keleivių apsaugą, jau minėtas „Lexus RX“ pripažintas saugiausiu susidūrimo su pėsčiuoju atveju automobiliu per visą „Euro NCAP“ istoriją.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Jaguar Land Rover“ išlieka didžiausias automobilių gamintojas Jungtinėje Karalystėje (6)

„ Jaguar Land Rover “, pernai Jungtinėje Karalystėje pagaminęs 532 107 automobilius, trečius...

„Daimler“ apkarpė pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „ Daimler “ trečiadienį apkarpė pelno prognozę...

Pristatytas naujos kartos sedanas „Volvo S60“ – dyzelinių variklių nebus (15)

Trečiadienį „ Volvo Cars “ pristatė naujos kartos vidutinio dydžio „Premium“ klasės...

Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką taupiausiems pirkėjams pažadėjo Elonas Muskas (6)

„ Tesla “ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame...

Vartotojų apklausoje Švedijoje labiausiai savo pasirinkimu džiaugėsi „Subaru“ savininkai (11)

Kasmet atliekamos autoritentingos automobilių savininkų apklausos „AutoIndex“ rezultatai...

Top naujienos

Lietuvoje siaučia audra – užfiksuoti pirmieji padariniai tūkstančiai žmonių liko be elektros (304)

Šiandien Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos apsaugos ministerijos išplatino...

Aižėja „valstiečių“ vienybė: bendražygiai šiaušiasi prieš Karbauskį (333)

Mokesčių reforma ir naujas parlamentinis tyrimas – du slenksčiai, už kurių kliūva...

Prabilo dukrą Gražuliui pagimdžiusi palangiškė: visas meilumas dingo man pastojus (1246)

„Kai buvau penktą mėnesį nėščia, jis atėjo pas mane į darbą ir padėjo tris tūkstančius,...

Orai: savaitgalio orai nei iš tolo neprimins tos vasaros, prie kurios pripratome (1)

Paskutinės šios savaitės dienos neprimins prieš tai karščiu alsavusios vasaros – bus vėsu ir...

Fantastiškai atakavę kroatai sutriuškino Argentiną (227)

Pasaulio čempionate ketvirtadienį vakare futbolo gerbėjus kaustė D grupės rinktinių –...

Šio jauno vyro darbą daugelis laikytų košmaru: papasakojo, ką tenka patirti (11)

„Jaunas, bet profesionalus“, – taip Mindaugas Maslauskas yra apibūdinamas žmonių, kurie jį...

Myliu vyrą, bet be meilužio – niekaip... (127)

Niekada nemaniau, kad ištiks tokia bėda, bet gyvenime būna visko. Iš vienos pusės, jaučiuosi...

Moteris pasidalijo karčia patirtimi, kaip įkliuvo sukčiams: likau ir be prekių, ir be pinigų (10)

Į Delfi redakciją kreipėsi mama, kuri tikėtina, kad nukentėjo nuo internetinių sukčių. Moteris...

Pristatęs naują pavadinimą Gudelis kalbėjo apie mažėjančias „Ryto“ skolas ir atsiprašė Kurtinaičio (76)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komandos sostinėje nebelieka. Nuo ateinančio sezono Vilniaus klubas...

Erika Vitulskienė pristatė savo mados namus: sunkiausia užduotimi tapo modelių paieška (67)

Ketvirtadienio vakarą galerijos „Vilniaus cechas“ patalpose pristatyta Merūno Vitulskio žmonos...