Pasak automobilių eksperto Pauliaus Valiukėno, tiek šiandien, tiek ir ateityje išloš tie, kurie į savo veiklą integruos naujausias apsipirkimo tendencijas, rašoma pranešime spaudai.

Pasikeitę gyventojų apsipirkimo įpročiai

Pastarųjų penkerių metų laikotarpiu sparčiai besikeičiantys pirkėjų įpročiai palietė daugelį verslų. Tuo tarpu jų atstovai buvo priversti operatyviai reaguoti persiorientuojant ir siūlant paslaugas, kurios užtikrintų saugumą, patogumą ir lankstumą.

„Automobilių rinkos atstovams teko bene didžiausias galvosūkis – lig šiol gyvavusį fizinio apsipirkimo modelį perkelti į skaitmeninį pasaulį, o juo besinaudojančius maksimaliai apsaugoti nuo bet kokių galimų rizikų. Tuo pačiu laužant įsisenėjusį mitą, kad perkant didesnės vertės daiktus, tokius kaip automobilis, jo kokybe galima įsitikinti tik gyvų apžiūrų bei bandomųjų važiavimų metu“, – sako įmonės „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Praktika rodo, kad sparčiai tobulėjančios technologijos, suteikiančios prieinamumą kone prie visų paslaugų, skatino verslus gerokai pasistiebti – tiek paslaugų ir prekių kokybės, tiek ir klientų aptarnavimo klausimais.

„Gyventojai gan greitai priprato, kad didžioji dalis veiksmų gali būti atliekami kelių mygtukų paspaudimu. Užsisakyti maistą, grožio procedūras, sumokėti komunalinius mokesčius – tam pakanka tik prieigos prie interneto. Žmonės tai vertina ne tik dėl sutaupomo laiko, bet ir dėl patogumo“, – įžvelgia P. Valiukėnas.

Automobilių ekspertas pastebi, kad greitis ir patogumas yra tapę esminiais kriterijais ir transporto priemonių paieškoje: „Vykti į automobilių turgus ar aikšteles, tuomet kantriai aiškintis ar automobilis kokybiškas, susirinkinėti pavienius dokumentus, apsilankyti ne viename autoservise arba rūpintis transporto priemonės logistika iki namų – neretai yra laikoma ilgu ir net varginančiu darbu.“

P. Valiukėnas akcentuoja, kad gyventojai išbandę šiuolaikines galimybes nebenori dalyvauti ilguose, painiuose procesuose, atsisako to, kas juos vargina ir renkasi lankstesnį bei patogesnį paslaugų suteikimo būdą.

Pirkti internetu – vis patogiau

P. Valiukėnas dėmesį atkreipdamas į automobilių rinką pastebi, kad su besikeičiančiais pirkėjų įpročiais, tolygiai plėtėsi ir pastariesiems suteikiamos galimybės. Kaip pavyzdys, šalies gyventojams, nusprendusiems atsinaujinti automobilį, šis ne tik gali būti pilnai įsigytas internetu, bet ir pristatytas prie namų durų.

„Nuolat skubantys šiuolaikiniai žmonės tampa vis drąsesni išbandant naujoves. Vienos jų yra prieš kelis metus įsigalėjusi nuotolinė automobilių prekyba bei bekontakčiai automobilių bandomieji važiavimai, šiandien – automobilio pristatymas pirkėjui autovežiu“, – pažymi automobilių ekspertas.

Pastaroji paslauga papildė jau esamų pasiūlymų spektrą. Šiandien transporto pirkėjai gali būti ramūs ne tik tuo, kad išsirinktas automobilis internetinėje erdvėje bus pateikiamas jau po sertifikuotų specialistų patikrų, bet ir pagal sutartą ir asmeniui patogų laiką pristatytas į pageidaujamą vietą specialiu autovežiu.

„Šiuo metu virtualioje erdvėje galima atlikti visus lig šiol tik fiziniu būdu tvarkytus procesus – išsirinkti automobilį, gauti visus reikiamus išrašus, supildyti dokumentus bei pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį. Tuo tarpu pirkėjui, kuriam sunku apsispręsti arba kuriam nepakanka internete esančios informacijos, ji gali būti papildomai suteikta. Kaip ir video medžiaga bei nuotraukų galerija“, – sako P. Valiukėnas.

Jis papildo, kad išvystytos šiuolaikinės technologijos pirkėjams leidžia pasiūlyti ir tokias papildomas paslaugas kaip užsakymo sekimas realiu laiku. Šiuo atveju asmuo gali matyti, kur yra jo įsigytas automobilis ir kada šis bus pristatytas iki pat namų.

Visgi, automobilių ekspertas atkreipia dėmesį į gan svarbų aspektą, kuris daugeliui gali kelti nerimą – ką daryti tuo atveju, jei automobilis visgi netiko, o jis jau stovi kieme ir pinigai už jį jau sumokėti. Jis ramina, kad tokiu atveju viskas vyksta taip, kaip ir su bet kuria netikusia preke – ją galima grąžinti.

„Dėl įvairių priežasčių įsigytas rūbas gali netikti, lygiai taip pat ir automobilis. Nors tokia galimybė perkant iš patikimo ir sertifikuoto pardavėjo išlieka maža, tačiau prireikus, tam suteikiama 14 dienų grąžinimo garantija. Šiandien automobilių pirkimas kone prilygsta bet kokio kito daikto įsigijimui, tiek įsigijimo principais, tiek ir jam suteikiamomis garantijomis“, – sako P. Valiukėnas.

Sekti tendencijas – verslams būtina

Ekspertas tikina, kad svarbu sekti ne tik tai, kas vyksta automobilių, bet ir kitose rinkose. Taip pat domėtis naujausiomis tendencijomis, kokias apsipirkimo patirtis žmonės priima palankiai arba kas unikalią patirtį jiems kurs ateityje.

„Svarbu domėtis inovacijomis ir įveiklinti jas. Štai vis daugiau kalbama apie metavisatą. Labai realu, kad labai greitai išpopuliarės nauja virtualaus apsipirkimo patirtis ir į tai progresyviam verslui arba norinčiam tokiu būti, reikia reaguoti. Jei pirmiausia ši patirtis ateis perkant drabužius ar kitus būtinus kasdienius daiktus, tai neabejotinai pasieks ir kitas verslo šakas, automobilių rinką. Svarbu plačiai stebėti, kas vyksta kitur ir perimti gerąją patirtį“, – tikina automobilių ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją