aA
„Tesla“, atrodo, yra ant bangos. Markės populiarumas yra aukštesnis nei bet kada anksčiau, gamybos sunkumai po truputį lieka už nugaros, o ir naujų modelių planai po truputį ryškėja. Tačiau Bobas Lutzas, automobilių pramonės veteranas, užėmęs aukštas pareigas GM, BMW, „Ford“ ir „Chrysler“, kolekcininkams pataria kuo greičiau pasižvalgyti į „Tesla Model S“, nes jo gali greitai nebelikti.
"Tesla Model S" ir "Tesla Model X"
© AFP/Scanpix

„Pirkit „Tesla Model S“, kol jų dar yra“, – šie žodžiai iš B. Lutzo lūpų nuskambėjo viename automobilių kolekcininkų susirinkime, į kurį jis buvo pakviestas. Šis žmogus nėra šiaip sau praeito automobilių amžiaus atstovas. B. Lutzas yra labai gerbiamas automobilių pramonėje ir ne kartą kalbėjosi su pačiu E. Musku. Kurį laiką jis pats buvo labai didelis „Tesla“ gerbėjas, tačiau dabar šiai markei prognozuoja tamsius laikus.

Savo kalboje B. Lutzas pabrėžė, koks neįtikėtinas yra „Tesla Model S“ – geriausios komplektacijos elektromobilis yra vienas iš geriausiai valdomų, saugiausių, geriausius stabdžius turinčių sedanų rinkoje apskritai, ne tik tarp elektromobilių. Dar daugiau – „Model S“ savo įsibėgėjimo laiku lenkia eilę europietiškų superautomobilių, kainuojančių daugiau nei 350 tūkstančių dolerių. Tai suteikia ne tik malonumo vairuotojui, bet ir teigiamą postūmį kompanijos įvaizdžiui. Šalti, išskirtinio charakterio neturintys automobiliai retai kada susilaukia didžiulės sėkmės. Tačiau B. Lutzas mato keletą problemų.

Jis teigia, kad „Tesla“ visada stokoja pinigų. Tai – tarsi nuolatinė kompanijos būklė, o automobilių pramonės vilkas net ir artimiausioje ateityje nemato nieko, kas tai galėtų pakeisti. Žinoma, atkeliauja nauji produktai, bet jie iš pradžių tik reikalaus dar didesnių investicijų – kada jie taps pelningais? Nepaisant to, B. Lutzo prognozės kai kuriems kelia tik šypseną.

Bobas Lutzas
Bobas Lutzas
© Reuters/Scanpix

Ekspertas teisingai prognozavo „Tesla Model 3“ gamybos bėdas ir vėlavimą. Jis taip pat ne kartą teisingai nuspėjo kitose įmonėse egzistuojančias finansines bėdas. Ir B. Lutzas, priešingai nei gali pasirodyti, nėra pačių elektromobilių priešininkas – jis pats yra prisidėjęs prie hibridinių mašinų kūrimo ir ilgą laiką šlovino „Tesla“ modelius. Tačiau tuo pat metu jis kompanijos galą prognozavo nuo 2014-ųjų metų, bet niekada neįvardino datos, kada tai turėtų įvykti.

Šiuo metu „Tesla“ sekasi neblogai. Keliais jau važinėja bandomas vilkikas „Semi“, o akcijų vertė kasdien auga. „Model 3“ gamyba vis dar nevyksta taip, kaip norėtųsi, bet iki ketvirčio pabaigos tikimasi ją pagreitinti iki 2500 mašinų per savaitę. Kita vertus, pastangos pagreitinti gamybą bet kokia kaina sukūrė ir keistos komplektacijos automobilių. Kaip ten bus su finansine kompanijos padėtimi, matyt, pamatysime per maždaug metus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (32)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Automobilių saugumo bandymai pribloškė – vienas modelis nesurinko nė vienos žvaigždutės (51)

Automobilių saugumą vertinantys nepriklausomi „ Euro NCAP “ specialistai įvertino net devynis...

Atstumo matavimas tarp automobilių – tik pirmas žingsnis, jei reikės – gali atsirasti ir baudos (63)

A5 kelyje atsiradusi naujovė – sistema, matuojanti atstumą tarp dviejų važiuojančių transporto...

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (453)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (69)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (23)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (61)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (58)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (55)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (29)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (8)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...