aA
Mažiau nei penkios minutės. Tik tiek trunka pirkėjui įsigyti knygą internetu iš amazon.com arba … naują „Hyundai“ automobilį. 2014 m. lapkritį Pietų Korėjos automobilių gamintojas sukūrė bendrą įmonę su automobilių prekybos verslininku Simonu Dixonu, pavadintą „Hyundai Rockar“, skirtą pardavinėti automobilius internetu Didžiojoje Britanijoje 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Tai – bandomoji programa, kuri sėkmės atveju gali būti išplėsta ir į kitas šalis.
© Shutterstock nuotr.

Čia pirkėjai ne tik išvengia derybų dėl kainos, bet jiems nebūtina ir vykti pas „Hyundai“ atstovą atsiimti automobilio. Automobilio įsigijimas yra vos keletas spragtelėjimų kompiuterio pele, ir toks pirkinys gali būti pristatytas į nurodytą vietą. Pasak „Hyundai Europe“ viceprezidento rinkodarai Jocheno Sengpiehlo, tai visiškai naujas būdas parduoti automobilius. Galbūt tai pats pirmasis tikrai skaitmeninis markės atstovas.

Nors „Hyundai“ bandymas palieka automobilių salonų ateitį nežinioje, dauguma automobilių gamintojų dar nelinkę visiškai atsisakyti atstovų dalyvavimo pardavimo procese. Nepaisant to, „Volvo“, „Mercedes“ ir kiti labai domisi galimybe sustiprinti jų virtualius įrankius iki tokio lygio, kad būtų galima daugumą pardavimo sandorių atlikti internetu.

Internetas jau atėmė verslą iš daugybės rūšių realias parduotuves turinčių mažmenininkų, o dabar jis jau grasina įveikti ir tradicinį atstovybės veiklos modelį. Pasak Andrew Tongueʼo iš ICDP, rinkos tyrimų firmos, kuri specializuojasi automobilių mažmeninėje prekyboje, pagrindinė priežastis aplankyti didelį prieš pirkimą yra noras realiai pačiupinėti automobilį ir atlikti bandomąjį važiavimą. Tačiau dabartiniams pirkėjams ši priežastis darosi vis mažiau aktuali. Verslas yra linkęs pervertinti bandomojo važiavimo svarbą šiuolaikiniams pirkėjams.

„Volvo“ 2014 m. vasarą išpardavė ribotą naujo modelio seriją „XC90 First Edition“ per 47 valandas per pirmąją prekybos internetu kampaniją. Dauguma automobilių buvo rezervuoti per valandą nuo prekybos pradžios, nors pirkėjai buvo jų nematę ir nebandę. Dabar gamintojas nori pasiūlyti internetu pilną savo modelių gamą 2016 m. Išsiaiškinę, kad maždaug pusė jų klientų svarstytų galimybę pirkti internetu, „Volvo“ agresyviai plečia savo prekybos internetu sistemą.

Alainas Visseris, „Volvo“ valdybos narys atsakingas už prekybą, teigia, kad perkant internetu kaina nėra svarbiausias veiksnys. Svarbiausia yra tai, kad pirkėjai nori išvengti pokalbių ir derybų su pardavėju.

Nors „Mercedes“ dabartiniai klientai dar nėra linkę visą pirkimo procedūrą atlikti interneto pagalba, pagrindinė pokyčių priežastis yra auganti internetą plačiai naudojančių vartotojų perkamoji galia. Šie vartotojai teikia pirmenybę neįkyriam pardavimo būdui. „CapGemini“ apklausų duomenimis, 49 proc. potencialių automobilių pirkėjų, kurių amžius 18-34 metai, norėtų pirki automobilį internetu, palyginus su 29 proc. pirkėjų, kurių amžius per 50 metų. Taigi, gamintojams reikia greitai reaguoti į taip vadinamos Y kartos poreikius.

Mobiliosios programėlės ir internetiniai portalai siūlo gamintojams idealią platformą griežtai kontroliuoti visus vartotojų potyrių virtualioje erdvėje aspektus, susijusius su jų valdomais prekių ženklais. Tuo tarpu realūs atstovai gali nenorėti arba nepajėgti finansuoti labai brangių pertvarkymų, kad atitiktų griežtus markės tapatumo reikalavimus.

„Volvo“ vadovas Hakanas Samuelssonas sakė, kad gamintojas nori turėti geriausius įmanomus virtualius įrankius ir naudoti juos atstovybėms paremti, o ne atimti iš jų verslą. Pasak jo, šie įrankiai yra naudingi atstovams, kadangi jie duos daugiau klientų, kuriems reikės pristatyti automobilius ir juos aptarnauti. Nėra jokių kėslų sukurti konfliktą ar konkuruoti.

„Mercedes“ bando prekybą internetu dviejose vietose: Hamburge, Vokietijoje ir Varšuvoje, Lenkijoje. Čia pirkėjai gali įsigyti sukonfigūruotą automobilį už tą pačią kainą, kaip ir pas oficialų atstovą. „Mercedes“ patirtis rodo, kad dauguma internetą pasitelkusių interesantų jį naudoja pokalbiams realius laiku su pardavėjais, norėdami susitarti dėl susitikimų laiko bei užsisakyti bandomąjį važiavimą. Ir tik nedaugelis klientų nueina visą kelią iki galo ir užsako automobilį, – teigia Ola Kaellenius, „Daimler“ tarybos narys atsakingas už „Mercedes“ prekybą. Tik sukaupus daugiau patirties „Mercedes“ galės nuspręsti, ar plėsti šią programą.

„Mercedes“ atstovas teigia, kad jie galėtų parduoti internetu daugiau automobilių, jeigu sumažintų savo kainas, bet jie neketina eiti tokiu keliu, nes nenori išstumti turimų atstovų ar pakeisti kainodaros principų. Jie nori, kad toks portalas suteiktų daugiau patogumo klientams, ir šiuo metu jiems to užtenka.

Tokiai pozicijai pritaria ir BMW bei „Audi“ pardavimų vadovai. Siekiant išsaugoti taip trokštamas aukštesnes kainas, lyginant su masinių automobilių gamintojais, lemiamu veiksniu tampa geriausias pardavimo ir serviso aptarnavimas, įskaitant svetingumą, kuris įprastas penkių žvaigždučių viešbučiuose. Tokiu atveju skaitmeninės platformos labiau tinka papildyti, o ne pakeisti pardavimo salonus.

„Hyundai Rockar“ taip pat apsidraudė, kad pritrauktų ir tuos potencialius klientus, kurie neperka automobilio jo neišbandę. Tačiau savo klientų aptarnavimo biurą jie įkūrė ne prie kurio nors atstovo, o stambiame prekybos ir pramogų centre, kurį kasmet aplanko apie 27 mln. lankytojų. Logika čia ta, kad vartotojai dažniausiai pas atstovą užsuka tik dėl techninio aptarnavimo, o įprastuose prekybos centruose lankosi kur kas dažniau.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (9)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (93)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Eismo sąlygos: keliai šlapi, kai kur padengti pažliugusiu sniegu

Auštant penktadieniui, Lietuvoje pagrindiniai valstybinės reikšmės keliai yra šlapi arba drėgni....

Top naujienos

Kaunietės įspėja: Airinas vėl ėmėsi „fotografo“ veiklos?

„Ieškoma mergina fotosesijai Kaune, apartamentuose. Fotosesija nemokama. Reikalavimai – graži...

Turkija vėl keičia nuomonę: dėl Baltijos šalių gynybos planų taškas dar nepadėtas atnaujinta (452)

NATO negalės paskelbti Baltijos šalių gynybos plano, kol nebus paskelbtas planas dėl pavojaus,...

Erika Umbrasaitė

Myliu, bet palieku tave, Paryžiau

Sakoma, Paryžius egzistuoja žiūrinčio akyse. Jis it koks chameleonas, keičiantis spalvą,...

Rusų pora pasikvietė į savo butą ir parodė, kaip gyvena vidutinė šeima Sankt Peterburge

„Aš nesu nacionalistas. Rusai su lietuviais turi draugauti“, – žurnalistui Orijui Gasanovui...

Palanga kaip reikiant pasistengė: sužibusi kalėdinė eglutė nutvieskė visą kurortą papildyta nuotraukų galerija (23)

Švenčių laukimu pradedanti gyventi Palanga prieš pat eglutės įžiebimą pakvietė kurorto...

Naujausi orų modeliai parodė, koks bus likęs gruodis: ar dar verta tikėtis šalčio (38)

Laidoje „DELFI diena“ sinoptikė Izolda Marcinonienė tikino, kad artimiausios dienos bus...

Europos plieno industrija išgyvena krizę: patiria nuostolius, atleidžia darbuotojus (18)

Europos plieno pramonė patiria dar vieną krizę: finansiniams nuostoliams ir darbo vietų mažinimui...

Naujas mokestis gresia šimtams tūkstančių: labiausiai pajus dyzelininių automobilių savininkai (398)

Valdantieji nepasiduoda ir ketina naująjį taršių automobilių mokestį įvesti kartu su 2020 metų...

Priminė, ką dokumentuose įrašo tiems, kurie bando duoti kyšį techninėje apžiūroje

Savaitgalį Lietuvos techninės apžiūros įmonės vairuotojams primins, kad užsimerkti į...

Mokyklų reitingai parodė: esame ne šiaip gyvulių ūkis, o tikra dresuotų gyvulėlių ferma

DELFI publikavo interviu su žurnalo „Reitingai“ vyr. redaktoriumi Gintaru Sarafinu. Įvairių...