aA
Dvi dienos Ženevos automobilių parodoje pralėkė lyg 60 minučių – tik čia Europoje yra galimybė kasmet išvysti pačias didžiausias pasaulines automobilių naujienas.
Ženevos automobilių paroda rengiama jau 87-ą kartą
Ženevos automobilių paroda rengiama jau 87-ą kartą
© Jurgis Paplaitis

Neutralus Šveicarijos statusas toks išlieka ir kai kalbame apie automobilių parodas. Pamečiui besikeičiančiose Frankfurto ir Paryžiaus automobilių parodose atitinkamai dominuoja vokiški (Frankfurtas) ar prancūziški (Paryžius) automobiliai ir vargina savo didžiuliais plotais – ypatingai kalbant apie Vokietiją, kur parodų centro apimtis nuo vieno galo iki kito yra keli kilometrai, ir jei jau praleidai kokią naujieną vienoje pusėje, geriau sėsti į ten kursuojančius automobilius, kad pavežtų į reikiamą vietą.

Ženevos automobilių parodoje – viskas kitaip: čia plotai gerokai mažesni, tačiau pristatomų automobilių vertė – nepalyginamai didesnė. „Bugatti“, „Koenigsegg“, „Lamborghini“, „Pagani“, „Ferrari“ – visas šias markes čia galima ne tik apžiūrėti, paliesti, bet ir betarpiškai pabendrauti su šių kompanijų vadovais, automobilius konstravusiais inžinieriais, dizaineriais, rinkodarininkais ar tiesiog įžymybėmis, kurios nepraleidžia progos apsilankyti Ženevos automobilių parodoje.


Žinoma, superautomobilių rinka nėra didelė ir skirta turtingiausiems, bet čia pristatomi ir masinės gamybos automobiliai. Ir, reikia pasakyti, visos markės be išimties, įskaitant ir indų „Tata“ – jei Frankfurte ar Paryžiuje pasitaiko, kad nėra vieno ar kito gamintojo, Ženevoje tai praktiškai neįmanoma – čia visi gamintojai stengiasi pristatyti savo naujausius pasiekimus.

O pasiekimai akivaizdūs – vis labiau dominuoja elektromobiliai, hibridiniai modeliai ir autonominės mašinos, Jei pirmųjų dviejų, alternatyvia energija varomų, modelių bumas prasidėjo prieš gerą dešimtmetį, tai savaeigiai automobiliai – naujausia pastarųjų kelerių metų mada.

Visa tai vadinama progresu ir kad ir kaip tai nepatiktų vertinantiems tradicinius automobilius su dideliais ir galingais motorais, jų era – jau praeityje. Ateitis – tik maži, ekonomiški, benzinu (vis mažau gamintojų investuoja į naujų dyzelinių motorų kūrimą) ar elektra valdomi, kaip miesto infrastruktūros dalis funkcionuojantys automobiliai – to jau nepakeisime, norime mes to ar ne.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (37)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Sužinojusi, kad jos sūnus homoseksualus, pradėjo kovą: teko pakeisti ir kirpėją, ir pažįstamus turgaus pardavėjus (7)

Iki šiol dauguma LGBT žmonių ir jų artimųjų apie netradicinę lytinę orientaciją yra linkę...

Kas vyksta Černobylio katastrofą likvidavusių žmonių kūnuose? Tyrimas atskleidžia stebinančias tendencijas (21)

Grupė Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mokslininkių ėmėsi tirti Černobylio avarijos...

Rusijos apžvalgininkas: Putino nurodymas suglumino net Lavrovą (171)

Po dar vienos Rusijos prezidento Vladimiro Putino akistatos su Vakarais Rusijos piliečiai...

Rimvydas Valatka. Kuo Stalino pergalės diena svarbi Lietuvai? (10)

Ne, tikrai ne dėl to, kad, kaip pučiasi Putino sėbrai iš vagių artelės „Oziero“ ir jų...

Socialdemokratai partijos pirmininke išsirinko Blinkevičiūtę (117)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) naujai dvejų metų kadencijai pirmininke išsirinko...

Miške dingo buvęs vyriausiasis gydytojas ligoninės, į kurią atvežė Navalną (21)

Omsko srities miškuose dingo regiono sveikatos apsaugos ministras Aleksandras Murachovskis ,...

Antakalnio kapinėse – minia žmonių: demonstruota sovietinė vėliava, keliems asmenims surašyti protokolai papildyta (955)

Gegužės 9 d., kai Rusijoje švenčiama Antrojo pasaulinio karo pabaiga (vadinamoji „ Pergalės...

Profesorius Usonis išsakė griežtą poziciją apie laiko intervalų tarp vakcinų ilginimą (70)

Vos prasidėjus COVID-19 pandemijai, buvo pradėta kalbėti ir apie vakcinas. Tiesa, tuo metu dar...

Teismas baudžia VRK ir Vilniaus savivaldybę – nesudarė galimybės balsuoti slaptai (5)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ir Vilniaus miesto savivaldybė regėjimo negalią turinčiam...

Kainų augimo rizika stiprėja: įmonės praneša dėl žaliavų trūkumo, gabenimo kliūčių

Infliacijos požymiai vis ryškėja, pastarosiomis dienomis daugėjant kompanijų, perspėjančių...