Susidaro įspūdis, kad automobilių gamintojai be atodairos žarsto visus įmanomus pasiūlymus ir taip aiškinasi jų patrauklumą. Mobilumo koncepcija šiuo metu tiek išplėtota, kad apima automatinių funkcijų, elektrifikavimo, transporto priemonių prieigos prie interneto, alternatyvių transportavimo būdų, pagalbinių vairavimo priemonių, bendro automobilių naudojimo, pavėžėjimo ir net prenumeratos paslaugų sritis.
"Porsche Mission E"
© Gamintojo nuotr.

Begalei naujų galimybių ieškančių įmonių visos jos pasirodė vertos dėmesio ir paskatino imtis naujovių, rašoma svetainėje thetruthaboutcars.com.

Neseniai daug diskusijų sukėlė nauja „Volvo“ automobilių prenumeratos paslauga. Pasirodo, ne taip paprasta suprasti, kokiu principu nustatomas kainos ir už ją teikiamos paslaugos santykis. Tokio tipo pasiūlymų dabar galima sulaukti iš daugybės įmonių, o ypač – prabangių automobilių gamintojų.

Prenumeratos akciją visiškai neseniai inicijavo bendrovė „Lincoln“. Labai panašiu keliu pasuko ir „Cadillac“. O „Porsche“ intensyviai rengiasi unikalios paslaugos „Passport“ startui. Vis dėlto rinkoje dominuojančių prekių ženklų, tokių kaip „Ford“ ar „Hyundai“, savininkai, kad ir imasi šiokių tokių naujovių, daro tai visiškai kitaip.

Aukščiausios klasės automobilius gaminantys rinkos dalyviai užsibrėžė tikslą pasiūlyti klientams galimybę už nustatytą mėnesinį mokestį, prireikus, naudotis automobilių parku. Automobiliai paprastai užsisakomi, o tada pristatomi į iš anksto susitartą vietą, kurioje laukiančiam klientui leidžiama išmėginti visas automobilio funkcijas. Pasirinkus „Porsche“, tokia paslauga atsieis maždaug 2 tūkst. JAV dolerių (1,7 tūkst. eurų) per mėnesį, o, pavyzdžiui, „Cadillac“ yra nustačiusi 1,7 tūkst. JAV dolerių (1,4 tūkst.) mėnesinį mokestį.

„Lincoln“ žada JAV pasiūlyti kur kas pigiau kainuosiančią prenumeratą – bent taip teigia įmonės rinkodaros skyriaus vadovas Robertas Parkeris.

Kokios strategijos atrodo priimtinos prabangių automobilių gamintojams? Tam tikruose segmentuose šios paslaugos galėtų net labai pasiteisinti. Svarbiausia – apsibrėžti konkurencingą kainą, pasiūlyti papildomų galimybių ir išsiaiškinti, kurie automobilių modeliai išsiskiria didžiausia paklausa.

„Ilgalaikė nuoma iš mūsų paslaugų paketo veikiausiai niekur nedings, tačiau visada esama klientų, kuriems trejų metų nuoma visiškai nereikalinga, – portalui „Automotive News“ sakė įmonės „Lincoln“ prezidentas Kumaras Galhotra, kalbintas per Los Andžele vykusią automobilių parodą. – Jiems ketiname pasiūlyti kitokio tipo įsigijimo variantų.“

Prabangių automobilių bendrovėms tokiu keliu eiti gana paprasta – juk jie gali sau leisti reikalauti už paslaugas didesnių sumų, nes siūlo kur kas daugiau nei standartinę nuomą. Tačiau populiariausių prekių ženklų atstovams viskas šiek tiek sudėtingiau. Pavyzdžiui, pagal „Hyundai“ ir „Volvo“ siūlomus prenumeratos planus kol kas galima naudotis tik vieno modelio automobiliais. „Ford“ pristatė unikalią paslaugą „Canvas“, leidžiančią klientams kas mėnesį keisti automobilius, o „General Motors“ JAV pasiūlė „Maven Reserve“.

Nors šie paslaugų paketai ir nėra ypač pigūs, verta paminėti, kad į juos įtraukta ir techninė automobilių priežiūra, taip pat draudimas bei (bent „Maven“ atveju) parkavimas. Vis dėlto kokia turėtų būti šių pasiūlymų kaina, kad jie taptų pranašesni už tradicinės nuomos paslaugas, niekas, atrodo, taip ir nenustatė.

„Automobilių gamintojai stengiasi išmėginti kuo daugiau įvairiausių modelių, kad išsiaiškintų klientų pageidavimus ir sumas, kurias šie pasirengę mokėti, – sako rinkos tyrimų bendrovės „Navigant Research“ vyr. analitikas Samas Abuelsamidas. – Jei nustatyta kaina bus tinkama, pavyks užsitikrinti šiokį tokį pelną, o gautas lėšas investuoti, pavyzdžiui, į nuolatinį programinės įrangos palaikymą arba žemėlapių naujinimą. Nors šiandien tokios galimybės didelio įspūdžio nedaro, netrukus jų aktualumas gali išaugti.“

Prenumeratos paslaugos kai kada iš tiesų gali atrodyti patrauklesnės, palyginti su kitomis. Tarkim, miesto gyventojams, kuriems kiekvieną metų dieną automobilis nereikalingas, ilgalaikės nuomos pasiūlymas kartais gali pasirodyti patrauklus. Kita vertus, jei automobiliu naudojamasi tik kelias savaites per metus, tradicinė nuoma gali pasirodyti pigesnė nei prenumerata.

Konsultavimo bendrovės „Gartner“ atliktos apklausos duomenimis, beveik pusė klientų prenumeratos paslaugą tikrai svarstytų kaip vieną iš galimybių naudotis automobiliu. 12 proc. iš jų tokią paslaugą vertina ypač palankiai.

„Iš tų, kurie dažnai naudojasi mobilumo platformų paslaugomis, tokiomis kaip „Uber“ arba „Lyft“, teigiamų vertinimų buvo sulaukta kone dvigubai daugiau, – sako „Gartner“ tyrimų skyriaus vadovas Michaelas Ramsey. – Kaina tikrai netaps svarbiausiu motyvu, skatinančiu žmones atsisakyti ketinimų įsigyti nuosavą automobilį. Labiausiai skatins tai, kad prenumeruoti yra kur kas paprasčiau nei būti savininku.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką taupiausiems pirkėjams pažadėjo Elonas Muskas (4)

„ Tesla “ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame...

Vartotojų apklausoje Švedijoje labiausiai savo pasirinkimu džiaugėsi „Subaru“ savininkai (10)

Kasmet atliekamos autoritentingos automobilių savininkų apklausos „AutoIndex“ rezultatai...

Pristatytas antros kartos „Audi A1 Sportback“

2010 metais „ Audi “ gamoje pasirodė pirmasis A1 modelis, o dabar debiutuoja jau antros kartos...

Atgaivintas 8 serijos BMW – su 530 AG varikliu (31)

„ BMW 8 Series Coupe“ modelio pristatymas verčia naują puslapį automobilių gamintojo...

Bramas Schotas laikinai perima „Audi“ vadovo pareigas po Ruperto Stadlerio sulaikymo (2)

Bramas Schotas, „ Audi “ pardavimų bei rinkodaros vadovas, laikinai perims Vokietijos prabangių...

Top naujienos

Orai: atkeliauja lietus, griaustinis ir vėsa

Antroje savaitės pusėje pagaliau sulauksime lietaus. Ketvirtadienį šalį dar spės užlieti 30...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (9)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Psichologė įvardijo, kas lemia jūsų mitybą: kodėl sunku keisti įpročius ir juos išlaikyti? (24)

Ar kada nors susimąstėte, kas lemia mūsų maisto pasirinkimus? Psichologai teigia, jog kiekvieną...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (53)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Vėlų vakarą sostinėje į stovintį automobilį rėžėsi motociklas

Vėlų trečiadienio vakarą, apie 23.15 val., Vilniaus pakraštyje esančioje Visorių g. motociklas...

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (337)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Ironiška Kurtinaičio „padėka“ klubo vadovybei: tikrai padarėte viską, kad būtų lengviau (9)

Rimas Kurtinaitis LKL sezono apdovanojimų vakare nestoko geros nuotaikos, spėjo prasilenkdamas...

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (40)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (536)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (131)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...