aA
Susidaro įspūdis, kad automobilių gamintojai be atodairos žarsto visus įmanomus pasiūlymus ir taip aiškinasi jų patrauklumą. Mobilumo koncepcija šiuo metu tiek išplėtota, kad apima automatinių funkcijų, elektrifikavimo, transporto priemonių prieigos prie interneto, alternatyvių transportavimo būdų, pagalbinių vairavimo priemonių, bendro automobilių naudojimo, pavėžėjimo ir net prenumeratos paslaugų sritis.
"Porsche Mission E"
© Gamintojo nuotr.

Begalei naujų galimybių ieškančių įmonių visos jos pasirodė vertos dėmesio ir paskatino imtis naujovių, rašoma svetainėje thetruthaboutcars.com.

Neseniai daug diskusijų sukėlė nauja „Volvo“ automobilių prenumeratos paslauga. Pasirodo, ne taip paprasta suprasti, kokiu principu nustatomas kainos ir už ją teikiamos paslaugos santykis. Tokio tipo pasiūlymų dabar galima sulaukti iš daugybės įmonių, o ypač – prabangių automobilių gamintojų.

Prenumeratos akciją visiškai neseniai inicijavo bendrovė „Lincoln“. Labai panašiu keliu pasuko ir „Cadillac“. O „Porsche“ intensyviai rengiasi unikalios paslaugos „Passport“ startui. Vis dėlto rinkoje dominuojančių prekių ženklų, tokių kaip „Ford“ ar „Hyundai“, savininkai, kad ir imasi šiokių tokių naujovių, daro tai visiškai kitaip.

Aukščiausios klasės automobilius gaminantys rinkos dalyviai užsibrėžė tikslą pasiūlyti klientams galimybę už nustatytą mėnesinį mokestį, prireikus, naudotis automobilių parku. Automobiliai paprastai užsisakomi, o tada pristatomi į iš anksto susitartą vietą, kurioje laukiančiam klientui leidžiama išmėginti visas automobilio funkcijas. Pasirinkus „Porsche“, tokia paslauga atsieis maždaug 2 tūkst. JAV dolerių (1,7 tūkst. eurų) per mėnesį, o, pavyzdžiui, „Cadillac“ yra nustačiusi 1,7 tūkst. JAV dolerių (1,4 tūkst.) mėnesinį mokestį.

„Lincoln“ žada JAV pasiūlyti kur kas pigiau kainuosiančią prenumeratą – bent taip teigia įmonės rinkodaros skyriaus vadovas Robertas Parkeris.

Kokios strategijos atrodo priimtinos prabangių automobilių gamintojams? Tam tikruose segmentuose šios paslaugos galėtų net labai pasiteisinti. Svarbiausia – apsibrėžti konkurencingą kainą, pasiūlyti papildomų galimybių ir išsiaiškinti, kurie automobilių modeliai išsiskiria didžiausia paklausa.

„Ilgalaikė nuoma iš mūsų paslaugų paketo veikiausiai niekur nedings, tačiau visada esama klientų, kuriems trejų metų nuoma visiškai nereikalinga, – portalui „Automotive News“ sakė įmonės „Lincoln“ prezidentas Kumaras Galhotra, kalbintas per Los Andžele vykusią automobilių parodą. – Jiems ketiname pasiūlyti kitokio tipo įsigijimo variantų.“

Prabangių automobilių bendrovėms tokiu keliu eiti gana paprasta – juk jie gali sau leisti reikalauti už paslaugas didesnių sumų, nes siūlo kur kas daugiau nei standartinę nuomą. Tačiau populiariausių prekių ženklų atstovams viskas šiek tiek sudėtingiau. Pavyzdžiui, pagal „Hyundai“ ir „Volvo“ siūlomus prenumeratos planus kol kas galima naudotis tik vieno modelio automobiliais. „Ford“ pristatė unikalią paslaugą „Canvas“, leidžiančią klientams kas mėnesį keisti automobilius, o „General Motors“ JAV pasiūlė „Maven Reserve“.

Nors šie paslaugų paketai ir nėra ypač pigūs, verta paminėti, kad į juos įtraukta ir techninė automobilių priežiūra, taip pat draudimas bei (bent „Maven“ atveju) parkavimas. Vis dėlto kokia turėtų būti šių pasiūlymų kaina, kad jie taptų pranašesni už tradicinės nuomos paslaugas, niekas, atrodo, taip ir nenustatė.

„Automobilių gamintojai stengiasi išmėginti kuo daugiau įvairiausių modelių, kad išsiaiškintų klientų pageidavimus ir sumas, kurias šie pasirengę mokėti, – sako rinkos tyrimų bendrovės „Navigant Research“ vyr. analitikas Samas Abuelsamidas. – Jei nustatyta kaina bus tinkama, pavyks užsitikrinti šiokį tokį pelną, o gautas lėšas investuoti, pavyzdžiui, į nuolatinį programinės įrangos palaikymą arba žemėlapių naujinimą. Nors šiandien tokios galimybės didelio įspūdžio nedaro, netrukus jų aktualumas gali išaugti.“

Prenumeratos paslaugos kai kada iš tiesų gali atrodyti patrauklesnės, palyginti su kitomis. Tarkim, miesto gyventojams, kuriems kiekvieną metų dieną automobilis nereikalingas, ilgalaikės nuomos pasiūlymas kartais gali pasirodyti patrauklus. Kita vertus, jei automobiliu naudojamasi tik kelias savaites per metus, tradicinė nuoma gali pasirodyti pigesnė nei prenumerata.

Konsultavimo bendrovės „Gartner“ atliktos apklausos duomenimis, beveik pusė klientų prenumeratos paslaugą tikrai svarstytų kaip vieną iš galimybių naudotis automobiliu. 12 proc. iš jų tokią paslaugą vertina ypač palankiai.

„Iš tų, kurie dažnai naudojasi mobilumo platformų paslaugomis, tokiomis kaip „Uber“ arba „Lyft“, teigiamų vertinimų buvo sulaukta kone dvigubai daugiau, – sako „Gartner“ tyrimų skyriaus vadovas Michaelas Ramsey. – Kaina tikrai netaps svarbiausiu motyvu, skatinančiu žmones atsisakyti ketinimų įsigyti nuosavą automobilį. Labiausiai skatins tai, kad prenumeruoti yra kur kas paprasčiau nei būti savininku.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (10)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams (4)

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Garsieji Londono taksi užkariaus Paryžių (1)

Legendiniai juodieji Londono taksi riedės ir Paryžiaus gatvėmis, praneša agentūra „Reuters“.

Sostinėje atidarė galingiausią plovyklą – per minutę nuplauna 4 automobilius (3)

Automobilių plovyklų tinklą valdanti UAB „ Švaros broliai “ atidarė dar vieną tunelinę...

Paaiškino, kuris automobilis aplinką teršia mažiau: naujas ar 10 metų senumo? (40)

Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (2)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (7)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Bankų krizėje įklimpusi Graikija – vis dar be gelbėjimosi plano

Jei manėte, kad Graikijos nesėkmės jau praeityje, manykite iš naujo.

Guoga traukiasi iš aktyvios politikos: kitąmet nedalyvausiu jokiuose rinkimuose (93)

Buvęs liberalas Antanas Guoga , ilgą laiką buvęs laikomas realiausiu „valstiečių“ kandidatu...

Nuošalioje Vilniaus vietoje tiekia autentišką armėnišką maistą: stulbina kainomis ir porcijų dydžiu (196)

Jeigu nebūčiau vykusi automobiliu pro šalį, apie Valakampių paplūdimyje kepamus armėniškus...

Rezultatyvumu pradžiuginęs Lekavičius padėjo „Panathinaikos“ sutriuškinti Eurolygos debiutantus (2)

Miunchene antausį gavę Atėnų „Panathinaikos“ (2-1) krepšininkai išliejo susikaupusį...

Orai: artėja šalčiai (10)

Meteorologų teigimu, penktadienis bus gerokai vėsesnis nei praėjusios dienos. Naktį daug kur...

Lietuvių augintojus prispaudė kinai ir ukrainiečiai (125)

Šalies medaus eksportuotojai išgyvena sunkmetį – pirkėjų prireikė žvalgytis net tolimoje...

Panevėžyje nugriaudėjo galingas sprogimas: visiškai sugriauti keli garažai (90)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Panevėžyje, Ateities g. 28, garažų masyve nugriaudėjo...

Grigas garantuoja, kad „Žalgiris“ šį sezoną eis toli, Čeponis stabdo arklius (63)

Trys pralaimėjimai iš eilės – ne „Žalgirio“ stilius. Šarūno Jasikevičiaus pamokslo...