aA
Nors iki dienos, kai žiemines padangas bus galima pakeisti vasarinėmis, dar liko beveik mėnuo, technikos pasaulio naujienomis besidomintys automobilininkai būsimajai reklaminei guminių naujienų kampanijai turėtų ruoštis beveik taip pat, kaip kino teatre laukdami trilerio pradžios: su kukurūzų spragėsių pakuote ir angliarūgštės prisotinto gėrimo stiklu.
Dekonstruota automobilio padanga (asociatyvi nuotr.)
Dekonstruota automobilio padanga (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Specializuotuose padangų rinkos leidiniuose jau dabar verda aistros apie manipuliacijas bandymų rezultatais, skelbiama padangomis prekiaujančios įmonės „Egzotika“ pranešime spaudai.

Uždaviniai, kuriuos tenka spręsti vasarinėms padangoms iš esmės tokie patys, kaip ir žieminiam automobilių apavui – stabdymo kelias turėtų būti kuo trumpesnis, pasipriešinimas vandenslydai kuo didesnis, mašinos valdymas tikslus, keliamas triukšmas mažas, o protektoriaus rašto ir gumos mišinio įtaka degalų sąnaudoms tokia pat, kaip penicilino uždegimą sukeliančioms bakterijoms.

Panašios klasės (ekonominės, vidutinės, premium) gaminiai, dienos šviesą išvydę skirtingų kompanijų fabrikuose, dažniausiai pasižymi gana panašiomis charakteristikomis, kaip ir konkurentų siūlomi analogai.

Stebuklų nebūna, todėl, tarkim, pigiausios padangos paprastai gali pasigirti ne visa geidžiamiausių savybių derme, bet vienu kuriuo nors koziriu. Pavyzdžiui, didele rida, tačiau prastoku sukibimu su kelio danga. Arba geromis stabdymo savybėmis ant sausos kelio dangos, tačiau greita kapituliacija važiuojant per liūtį, keleto milimetrų vandens sluoksniu užpilto asfalto.

Žinant šiuos dalykus teoriškai pirkėjui tereikia įvertinti, kokiomis sąlygomis jam dažniausiai tenka keliauti ir pastudijavus palyginamųjų bandymų rezultatus ar pasikonsultavus su šios srities specialistu, priimti atitinkamą sprendimą.

Praktiškai viskas šiek tiek sudėtingiau. Bėda ta, kad kai kurie padangų gamintojai gudrauja arba pristatydami savo produkcijos savybes, arba laimėdami testus specialiai šiam reikalui pagamintomis padangomis, pažymima pranešime.

Praėjusių metų rudenį viešoje erdvėje buvo nemažai diskutuojama apie ES etiketes, klijuojamas ant žieminių padangų ir, kai kuriais atvejais, klaidinančias pirkėjus.

Padangų prekybos bendrovės „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis, komentuodamas šiuos dalykus atkreipė dėmesį, kad šiuo metu egzistuojanti testavimo metodika tinkama tik vasarinėms padangoms, tačiau ES etiketės ant žieminių padangų skelbia informaciją, surinktą nežiemiškomis sąlygomis atliekamuose oficialiuose bandymuose.

„Visiškai akivaizdu, kad tuos pačius gaminius testuojant skirtingomis sąlygomis bus gauti kardinaliai priešingi rezultatai. Tarkim atšalus iki -5 °C, gerai pliusinėje temperatūroje „dirbusi“ padanga gali pralaimėti varžovei, silpnai atrodžiusiai vasariškomis sąlygomis. Šia prasme ES ženklinimas tikrai nėra geras sufleris. Viskas priklauso nuo padangas parduodančio konsultanto kompetencijos ir sąžiningumo“, – teigė R. Lipeikis.

Vienas didžiausių padangų verslo autoritetų „Continental“ praėjusį rudenį viešu pareiškimu ragino gerinti neadekvačią padangų rinkos priežiūros sistemą Europoje po to, kai buvo paskelbti Vokietijos automobilininkų klubo ADAC ir nepriklausomos vartotojų organizacijos „Stiftung Warentest“ atliktų žieminių padangų bandymų rezultatai.

Bandant 165/70 R14 dydžio žiemines padangas 80 km/val. greičiu važiuojančio automobilio, ant kurio buvo sumontuotos ES sukibimo ant šlapios dangos „C“ ženklinimu įvertintos „Continental ContiWinterContact TS 850“ padangos, stabdymo kelias ant šlapios dangos buvo 36,2 m. Tuo tarpų blogiausią rezultatą parodžiusio automobilio su Azijos gamintojo padangomis stabdymo kelias buvo bauginantys 49,6 metrai, nors padangos buvo pažymėtos tuo pačiu „C“ įvertinimu.

„Šis šokiruojantis pavyzdys, kai stabdymo kelias toje pačioje kategorijoje ant šlapios kelio dangos skyrėsi daugiau kaip 13 metrų, nėra pirmasis toks atsitikimas padangų pramonėje“, – komentavo Christianas Koetzas, Lengvųjų ir komercinių automobilių padangų EMEA regiono „Continental“ vadovas bei Europos padangų ir gumos gamintojų asociacijos ETRMA prezidentas.

Dar viena, švelniai tariant „keista“, istorija apie klaidinantį ES ženklinimą į viešą erdvę pateko po dviejų Vokietijos automobilininkų klubų GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) ir „ACE Auto Club Europa“ surengtuose bandymų.

Jų metu buvo lyginamos 225/50/R17 dydžio (jos montuojamos ant daugelio vidutinės klasės automobilių) padangos. Tarp tuzino konkurentų – „Bridgestone Blizzak LM-32 S“, „Continental WinterContact TS 850“, „Dunlop Winter Sport 5“, „GoodYear Ultra Grip Performance Gen.1“ ir pan. buvo pirmoji „A“ klasei keliamus reikalavimus atitikusi suomiška padanga „Nokian WR D4“.

Teoriškai, pastarosios padangos turėjo savo varžoves nokautuoti, nes visos jos turėjo tik „B“ ar „C“ įvertinimus. Tačiau nutiko priešingai – matuojant stabdymo kelią tiek ant šlapio, tiek ant sauso asfalto „pirmūnė“ „Nokian WR D4“ pralošė ir galutinėje rikiuotėje užėmė viso labo 5-ąją vietą.

Deja, neseniai viešumoje pasirodžiusi informacija verčia spėlioti, kad tokie triukai vyksta ne tik su žieminių padangų bandymais.

Suomijos dienraštis „Kauppalehti“ sausio mėnesį metė sensacingus kaltinimus „Nokian Tyres“ kompanijai, esą ši bemaž dešimtmetį gudraudavo į palyginamuosius testus gabendama ne serijinę produkciją (t. y. tokią, kokią vėliau atsiduria automobilininkams skirtose parduotuvėse), o specialius gaminius, turinčius padėti puikiai pasirodyti padangoms palyginamuosiuose bandymuose, kurių rezultatai patenka į žiniasklaidos puslapius.

Minėto leidinio žurnalistinis tyrimas buvo paremtas į reporterių rankas patekusiais vidinio „Nokian Tyres“ kompanijos žmonių susirašinėjimo dokumentais, todėl abejoti „padangogeitu“ nėra kaip.

Kilus tarptautinio kalibro skandalui, Suomijos kompanijos vadovai viešai atsiprašė dėl „klaidų“, galimai turėjusių įtakos padangų bandymų rezultatams, tačiau padarė dar vieną liapsusą: užsiminė, kad ir kitų garsių gamintojų sąžinę slegia panašios „nuodėmės“, kai žurnalistų ar kontroliuojančių institucijų atliekamiems bandymams pateikiami ne standartiniai, o geresnėmis charakteristikomis pasižymintys egzemplioriai.

„Bridgestone“, „Michelin“, „Continental“, „Pirelli“, „GoodYear Dunlop“ ir keletas kitų padangų verslo gigantų kategoriškai paneigė kada nors manipuliavusios tokiais dalykais, palikdami skandale klimpstančią „Nokian Tyres“ dar labiau nepavydėtinoje padėtyje.

Deja, besąlygiškai tikėti tokiomis garantijomis taip pat vargu ar galima, nes sukurti subjektyvų įspūdį esą vienomis padangomis apautas automobilis valdomas tobulai, o tokia pat mašina toje pat trasoje su konkurentų padangomis tampa kaprizinga, galima atliekant plika akimi nematomus važiuoklės reguliavimus, „žaidžiant“ slėgiu ar pan.

Kaip išvengti klaidų artėjant pavasarinei padangų keitimo karštinei? „Egzotikos“ vadovas R. Lipeikis pataria pasikliauti profesionaliais konsultantais ir sprendimą priimti jiems kuo tiksliau paaiškinus esamus poreikius, važiavimo maršrutus, apibūdinus savo vairavimo stilių bei gavus keletą alternatyvų.

Patirtis rodo, kad taip pat atsargiai reikėtų vertinti tiek pačius pigiausius, tiek pačius brangiausius padangų pardavėjų pasiūlymus - tikėtina, kad nei vieni, nei kiti nepateisins lūkesčių.

Ruošiantis „perauti“ mašiną pasidomėjus naujausių padangų bandymų rezultatais ir ES etiketėse pateikiama informacija apie padangos savybes (kuri kol kas neatspindi daugelio labai svarbių ir tiesiogiai su eismo saugumu susijusių dalykų) juos vertinti reikėtų toli gražu ne kaip esminius atrankos kriterijus.

„Egzotikos“ vadovas pataria rinktis padangas, atsižvelgiant į turimo automobilio klasę – pirkti garsiausių gamintojų premium segmento padangas neracionalu, nes jos dažnai būna skirtos galingiems ir sportiniams automobiliams. Šeimyniniams ir miesto automobiliams svarbiausi parametrai ilgaamžiškumas ir didelė rida – tokias padangas verta rinktis iš vidutinio segmento gamintojų, užtikrinančių geriausią kainos ir kokybės santykį.

Tas pats pasakytina ir apie padangų dydžius. Vadovautis reiktų automobilio gamintojo rekomendacijomis – tik tokios padangos pasižymės tomis eksploatacinėmis savybėmis, kurių tikėsitės iš jų ir savo automobilio.

Paskutinis dalykas: padangas montuoti patikėkite tik patyrusiems meistrams, nes nuo to nemaža dalimi priklauso tiek kelionių komfortas, tiek padangų ilgaamžiškumas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ragina planuoti keliones iš anksto: dėl pavasarinio polaidžio kai kur ribojamas eismas (6)

Dėl pavasario polaidžio, kai kuriuose valstybinės reikšmės rajoninių kelių ir atskirais...

„Peugeot“ liūtas riaumoja garsiau: kompanija pristatė naują įvaizdį (7)

2021 metų vasario 25 dieną vienas seniausių aktyviai veikiančių automobilių gamintojų – „...

Vairavimo egzaminų „Regitroje“ nesulaukiantys „klevai“ žada sukilti: organizuoja mitingą prie Seimo (62)

Lietuvoje pratęsus karantiną dėl koronaviruso pandemijos iki kovo pabaigos, būsimus vairuotojus...

Eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas (2)

Penktadienio rytą eismo sąlygas šalyje sunkina plikledis ir rūkas, įspėja Automobilių kelių...

„Mercedes-Benz“ pristatė naująją C klasę: sedanas ir universalas debiutuoja vienu metu (5)

Populiariausias pastarojo dešimtmečio „ Mercedes-Benz “ C klasės modelis drąsiai žengia į...

Top naujienos

Kelionė į Jungtinę Karalystę virto pragaru: nežinojau, ar pavyks išgyventi (36)

Išvykdami į Jungtinę Karalystę vargingose šeimose gyvenę jaunuoliai svajojo apie geresnį...

Lietuvės papasakojo apie karčią įsidarbinimo užsienyje patirtį: miegodavo su striukėmis, gavusios po 100 Eur buvo išmestos (34)

Darbą užsienyje dvi jaunos merginos iš Lietuvos prisimins dar ilgai. Per karantiną išvykusios...

Prie Lietuvos artės galingas anticiklonas: orai atvės, pūs žvarbus vėjas (3)

Šeštadienį iš vakarų prie Lietuvos artės galingas anticiklonas. Pradedant pajūriu ir Žemaitija...

Kiek pabodusi atostogų kryptis dabar vėl „ant bangos“: iš Lietuvos kyla pilni lėktuvai (209)

Atnaujinus skrydžius į Egiptą pirmieji lėktuvai pakilo pilni, o lietuvių susidomėjimas šia...

Keičiami izoliacijos terminai: reikšmingi pokyčiai išvykstantiems iš Lietuvos keičiasi izoliacijos sąlygos atvykusiems iš 2 šalių (41)

Penktadienį atnaujintą paveiktų šalių sąrašą, iš kurių atvykus taikomos griežtesnės...

LGBT bendruomenę „iškrypėliais“ pavadinęs Kretingos Pranciškonų gimnazijos kapelionas atleidžiamas iš pareigų (1059)

Socialiniuose tinkluose šią savaitę pradėjo plisti vaizdo įrašas, kuriame Kretingos...

Domantas Sabonis pakeis Durantą NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynėse (77)

NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynėse sirgaliai išvys Domantą Sabonį – ESPN skelbia, kad...

Nesivaldęs Mirotičius susiplėšė marškinėlius, „Barcelona“ antrą kartą nusileido ASVEL (11)

Eurolygos 26-asis turas baigėsi įtemptomis rungtynėmis Katalonijoje, kur turnyro lentelės lyderė...

Viktorija Rimaitė | D+

Kokia yra tikroji Vladimiro Iljičiaus biografija? Jo idėjos kėlė siaubą, o kilmę liudijusius dokumentus teko įslaptinti (43)

Kaip vienam žmogui pavyko išjudinti galingą Rusijos imperiją ir padėti pamatą Šaltojo karo...