aA
Kone visuose moderniuose automobiliuose šiandien galime rasti didesnį ar mažesnį centrinės konsolės ekraną, kuris leidžia valdyti garso sistemą, jame pateikiami kelionės kompiuterio duomenys, kartais dar keičiami įvairūs automobilio variklio, važiuoklės bei greičių dėžės veikimo nustatymai, rodomi navigacinės sistemos žemėlapiai ar netgi valdoma šildymo bei vėdinimo sistema.
Kia Soul
© Gamintojo nuotr.

Dabar tokiose sistemose naudojamos programinės įrangos kodą kruopščiai sergsti automobilių gamintojai bei šios integruotos programinės įrangos kūrėjai, pavyzdžiui, „Microsoft“ bei „BlackBerry“ valdomas QNX.

Vis dėlto, atvirojo kodo programinė įranga irgi ieško savo kelio į mūsų transporto priemones. Automobilių gamintojai dabar kaip niekada rimtai tyrinėja atvirojo kodo programinės įrangos panaudojimo galimybes tikėdamiesi, kad bendradarbiavimas ir dalinimasis kodu leis sutrumpinti kūrimo ciklus, sumažinti išlaidas bei pradžiuginti vairuotojus. San Franciske įsikūrusio „Linux Foundation“ automobilinio sektoriaus vadovas Danas Couchy tvirtina, kad automobilių gamintojai jau pastebi savo atsilikimą nuo kitų nešiojamųjų įrenginių kūrėjų. Pasak D. Couchy, už automobilio pramogų sistemą sumokami nemaži pinigai, tad visiškai suprantamas pirkėjų noras, kad ji nenusileistų turimam mobiliajam telefonui.

„Linux Foundation“ su partneriais „Toyota Motor“, „Nissan Motor“, „Hyundai Motor“, „Jaguar Land Rover“ „Intel“, „Samsung“, „LG“ ir kitais jau pora metų „Linux“ pagrindu kuria automobiliams skirtą atvirojo kodo programinę įrangą „Automotive Grade Linux“ ir birželio pabaigoje išleido pirmąją jos versiją. Anot D.Couchy, dabar automobilio pramogų sistemos kūrimui prireikia maždaug 42 mėnesių, tačiau „Automotive Grade Linux“ kūrėjai tikisi šį laiką sutrumpinti iki mobiliųjų telefonų sektoriui būdingo 6-12 mėnesių termino. Pirmieji modeliai su „Linux“ paremtomis sistemomis bus naujieji „Kia Soul“ bei „Lexus IS“.

Dabar daugiau nei pusę automobilių operacinių sistemų rinkos užima QNX. Už automobilių verslo vystymą atsakingas QNX vadovas Andrew Poliakas teigia, jog tokia situacija susiklostė dėl tvirtų QNX ryšių su gamintojais ir šios įrangos patikimumo – QNX valdymo sistemos naudojamos netgi branduoliniuose reaktoriuose. Vis dėlto A.Poliakas „Linux“ vertina kaip rimtą varžovą, nes atvirojo kodo programinė įranga vienija daugybę entuziastingų bendraminčių, besidalinančių savo darbo rezultatais. A.Poliakas mano, kad atvirojo kodo įranga gali būti ne tokia saugi, nes viešai platinamu kodu gali pasinaudoti ir piktavaliai įsilaužėliai. Tuo tarpu QNX savo programinės įrangos branduolį kruopščiai slepia tiek dėl saugumo, tiek dėl konkurencingumo išsaugojimo.

Visiškai nemokama atvirojo kodo programinė įranga labai vilioja automobilių gamintojus ir D.Couchy mano, kad įsisavinę „Automotive Grade Linux“ galimybes, įdiegę į šią sistemą savitą stilių bei originalias funkcijas gamintojai supras, jog nėra jokio reikalo kurti savo unikalias sistemas, nes jau turint ratą nėra prasmės jį išradinėti iš naujo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

„Lietuvos metų automobilio“ konkurse ieškota sportiškiausių: pergalę lėmė ne arklio galios (3)

Lietuvių vairuotojų tarpe gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi...

Top naujienos

Seimo narė Šakalienė sulaukė rimtų grasinimų: frakcija kreipiasi į prokuratūrą (299)

Kilus vaikų paėmimo skandalams socialiniuose tinkluose pradėjo virti diskusijos, kurių metu ne...

Paini vaiko istorija: berniuko patėvio ir darželio auklėtojų liudijimai skiriasi kardinaliai (75)

Viešumoje pasirodžius informacijai apie Kaune iš šeimos paimto ir į ją sugrąžinto vaiko...

Gabrielius Landsbergis apie dabartinę valdžios situaciją: tai yra sprogstamasis mišinys (513)

Ką darys tuščiomis kišenėmis likusi socialdemokratų darbo partija ir ar jie ketina kelti savo...

Maldeikienė: kainas tvarkysime sovietiniais metodais? Nesuveiks (37)

Jau daugelį metų skurdas pasaulyje naikinamas gerinant švietimo sistemą, tačiau Lietuva ketina...

Su tanklaiviu susidūrusi norvegų fregata nuskendo (306)

Norvegų fregata , kuri praėjusią savaitę Vakarų Norvegijos fjorde susidūrė su Maltos...

Palaikantys draudimą šunims loti išliejo širdį: gyvenimas tapo kančia, tokia kaimynystė kaip koncentracijos stovykla (103)

Seimo nario Petro Čimbaro siūlomos Triukšmo valdymo įstatymo pataisos išties sukėlė daug...

Perspėjimas vykstantiems į Lenkiją: beveik mėnesiui bus atnaujinta sienų kontrolė (96)

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija nuo lapkričio 22 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus...

Brakonierių gaujos bando įbauginti: prireikia net policijos (3)

Gal kam ir atrodo keista, tačiau 2018 m. Lietuvoje, gamtosaugos sferoje, susijusioje su nelegalia...

Atsakymas Skverneliui: vien mokytojų laisvalaikis vertas daugiau nei 1000 eurų (44)

Atsakymas Sauliui Skverneliui apie mokytojų atlyginimus: turėti daug laisvo laiko ir gauti 1000...