Susitarimo dėl laisvo asmenų judėjimo Šengeno zonoje atšaukimo perspektyva, siekiant apriboti iš Artimųjų Rytų ir Afrikos šalių į ją atvykstančių migrantų srautą, kelia susirūpinimą automobilių koncernų vadovams, nes kontrolės pasienyje sugriežtinimas gali neigiamai atsiliepti produkcijos tiekimui.

"Šengeno zonos išnykimas mums būtų siaubingas", - sakė Karlas-Thomas Neumannas.

Šengeno zona gyvuoja jau daugiau nei 30 metų. Sutartį 1985 m. birželio 14 d. pasirašė penkios Europos Bendrijų šalys mažame Liuksemburgo vyndarių miestelyje Šengene. Šengeno erdvę dabar sudaro 26 Europos šalys, 22 iš jų priklauso Europos Sąjungai. Sutarties tikslas buvo palaipsniui panaikinti pasienio kontrolę tarp pasirašiusių šalių.

Dalis Šengeno erdvės šalių, tarp jų ir Švedija bei Danija, jau įvedė sustiprintą kontrolę pasienyje iki gegužės mėnesio. Tokie sprendimai sukėlė susirūpinimą dėl galimo visos sistemos kracho. Pasak bendrovės "Ford" vadovo Bernhardo Matteso, bet kokie produkcijos judėjimo per sienas apribojimai gali smarkiai pakenkti automobilių gamybai.