aA
Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau nebeliko, tik geri ir dar geresni, natūralu, kad žmonės įprato transporto priemones rinktis akimis ir emocija. Tad jau ne pirmus metus rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2019“ teikiama speciali nominacija už dizainą. Vienas iš šios nominacijos konsultantų, „Toyota“ padalinyje Švedijoje dirbantis automobilių dizaineris Tomas Jankauskas sako, kad daugiausiai sėkmės ir pripažinimo sulaukia laiko subrandinti dizaino darbai.
"Lietuvos metų automobilis 2019"
"Lietuvos metų automobilis 2019"
© Vytautas Pilkauskas

Kasdieniai automobilių vartotojai transporto priemonių dizainą vertina labai paprastais kriterijais: arba gražus, arba ne, teigiama pranešime žiniasklaidai. Kartais jis gali būti nei šioks, nei toks. Tiesiog pilkas, nepastebimas, sraute pranykstantis, tačiau iš taško A į tašką B vežantis daiktas. Automobilių gamintojai į dizainą investuoja milijardus eurų, dolerių ir kitų valiutų, kad jų produktai įtiktų kaip įmanoma platesnėms masėms. Geriausiai čia sekasi ilgą istoriją turinčioms kompanijoms, o kodėl, T. Jankauskas sugeba paaiškinti itin paprastai.

„Didžioji dalis piliečių mėgsta labiau išlaikytus, santūresnius automobilius. Kodėl ne tik lietuviai, tačiau ir kitų šalių vairuotojai taip vertina vokiškų markių dizainą? Nes jis vystėsi labai laipsniškai, formos kito palengva. Pavyzdžiui „Porsche“ savąsias išlaikė visus 7 dešimtmečius, mes su tuo užaugome ir tai mums priimta. Pažiūrėjus į japonų ar korėjiečių gamintojus, jie mėgsta eksperimentuoti, todėl europiečiai palankiai priima toli gražu ne visus modelius“, – aiškino T. Jankauskas.

Retas europietiškas automobilis geba sukelti tiek kontraversiškų emocijų kiek japoniški. Verta prisiminti naujausią aerodinaminiais aksesuarais apkarstytą „Honda Civic Type-R“ modelį ar tiesiog ekonomišką, tačiau labai iššaukiančio dizaino „Toyota Prius“. Šias rinkos anomalijas dizaineris įvardija kaip tarpkultūrinius skirtumus.

„Kai kurie japoniški automobiliai europiečiams atrodo keistai vien todėl, kad mes pasaulį matome kitaip nei jie. Europiečiai pratę matyti visumą, todėl jų automobiliai būna išbaigti, o japonai žiūri į detales ir tai atsispindi jų kūriniuose. Bendras vaizdas gali rėžti akis, tačiau tereikia įsižiūrėti į detales“, – užsiminė dizaineris.

Tuo tarpu korėjiečiai, pasisamdę europiečius kurti automobilius, įtinkančius patiems europiečiams, žaidžia saugiai. Ankstesnės kartos „Kia“ ir „Hyundai“ modeliai pritrenkė mūsų žemyno vairuotojus savo išbaigtumu ir grožiu, kuris jiems padėjo užsitarnauti pripažinimą, o su naujausiais modeliais jų dizainas kiek nublanko. Ne veltui: korėjiečiai stengiasi parduoti kaip įmanoma daugiau automobilių ir įtikti kuo platesniam klientų spektrui. Kylantys pardavimų rezultatai rodo, kad šis receptas veikia.

Nustebino konservatyvūs gamintojai

Vis tik iš 33 šiais metais Lietuvos žurnalistų organizuojamam „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkursui pateiktų modelių dizainerio akį labiausiai patraukė būtent tie gamintojai, kurie yra mažiausiai linkę eksperimentuoti su savo produktų dizainu ir jį vysto palaipsniui nekreipdami dėmesio į kritiką, kad jų automobiliai atrodo vienodai.

„Man asmeniškai į akis krito „Audi Q8“, kuris atrodo it sutvertas tūkstantmečio kartai. Šis brangus ir prabangus SUV įtiks ir vyresniems žmonėms, tačiau jo dizainas man primena transformerius, su kuriais ši karta iš užaugo. Stebina pjaustyti paviršiai, su priekinėmis radiatoriaus grotelėmis sujungti kelių dalių žibintai atrodo įspūdingai.

Taip pat įspūdį paliko ir „Jaguar I-Pace“. Britų dizaineriai sugebėjo išlaikyti europietišką, klasikinį automobilio stilių, tačiau panaudodami elektromobilių bazę jie tą stilių perkėlė į visiškai naują kėbulą, kuris turi ir krosoverio, ir kupė, ir hečbeko tipo bruožų. Finalinis rezultatas yra puikus.

Taip pat „Peugeot 508“ dizaineriai verti pagyrimo. Žinau, kaip sudėtinga koncepciją paversti tokiu automobiliu, kuris galėtų būti štampuojamas dideliais tiražais ir turėtų konkurencingą kainą, tad vien tai, kaip jiems pavyko nenutolti nuo paskutinių koncepcijų, yra sveikintina“, – savo favoritus įvardijo T. Jankauskas.

Išskirti automobilius tapo sunkiau

Tarptautiniuose automobilizmo vandenyse plaukiojantis dizaineris žvelgdamas į visą šūsnį „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams pateiktų modelių nuotraukų pastebi, kad išnyko skirtumai tarp kai kurių klasių.

Anksčiau maži miesto automobiliai buvo vadinami B klase, kompaktiniai – C klasė, vidutiniai sedanai – D klasė ir taip toliau. Didesnio pravažumo automobiliai taip pat turėjo tam tikrą hierarchiją pagal dydžius ir prabangą. Dabar išpopuliarėjo SUV klasės modeliai ir gamintojams bandant įtikti kiekvieno vairuotojo skoniui rinkoje atsirado tiek skirtingų kėbulo tipų, kad jų išskirti praktiškai nebeįmanoma.

„Anksčiau buvo labai aišku kuriai kategorijai priskirti kokį automobilį ir su kokiu kitu jis konkuruoja, su kuo lyginti. Dabar visi hečbekai, universalai, sedanai, kupė ir SUV susiliejo ir sunku atskirti, kuris yra kuris. Tendencija tik ta, kad automobiliai aukštėja, daugelis jų imituoja didesnį pravažumą“, – konstatavo T. Jankauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Mercedes-Benz“ sunkvežimių pardavimas – didžiausias Lietuvoje 2019 metais (1)

2019 metais Lietuvoje buvo įregistruoti 2 077 nauji „ Mercedes-Benz “ sunkvežimiai bei 110...

Nuo legendinės reklamos iki komfortiškiausio SUV: kodėl vairuotojai „Mercedes-Benz“ sieja su patogumu?

„ Mercedes-Benz GLS “ ne be reikalo vadinamas S klasės SUV automobiliu. Jis nubrėžė naują...

Rekordiniai „Audi“ ir „Volkswagen“: Baltijos šalyse parduota beveik 12 000 naujų automobilių (5)

„Moller Baltic Import“ (MBI) 2019-aisiais pardavė rekordiškai daug, beveik 12 000, „ Audi “...

„Continental“ pasistengė: pristatė ir permatomą kapotą, ir 3D ekraną, kuriam nereikia specialių akinių

Technologijų kompanija „ Continental “ 2020 m. „ CES “ parodoje pristatė naujausius...

„Fiat“ Europoje pristato hibridinius 500 modelius (3)

„ Fiat 500 “ – vienas populiariausių miesto automobilių Europoje. Šis modelis taps pirmuoju...

Top naujienos

Savaitgalį Vilniuje praūžęs neblaivių nepilnamečių vakarėlis nesibaigs ramiai: pareigūnai aiškinasi detales (99)

Penktadienio vakarą Vilniaus centre jaunuoliai surengė audringą vakarėlį, kuriame su alkoholio...

Ruduo tęsiasi: apie žiemą primins vos kelios snaigės su lietumi

Vakar dieną per Lietuvą su stipriais vakarų vėjais persirito šilumos banga. Temperatūra daug kur...

Rojus, kuriame atostogauja egzotikos trokštantys lietuviai, – pavojingiausia šalis žemėje (34)

Atostogų kelionės šiuo metu ypač populiarios, jas dažnai renkasi šeimos ar draugų kompanijos....

Lietuvoje gimdos kaklelio vėžio diagnozę kasmet išgirsta šimtai moterų: kaip išvengti šios mirtinos ligos gydytojos atsako į skaitytojų klausimus (73)

Nacionalinio vėžio instituto mokslininkai atliko pirmą išsamų prevencinės programos dėl gimdos...

Premjero patarėjas dėl Narkevičiaus skandalo: aš pasakysiu, ko galbūt neturėčiau (347)

Premjeras pirmadienį interviu DELFI pareiškė, kad diskusijų dėl susisiekimo ministro Jaroslavo...

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (81)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Kartumą burnoje pajutęs Jasikevičius baksnojo į protokolą: čia trenerio nereikia (14)

„Džiugu, kad kai kurie žaidėjai labai užsivedę. Kitus man labai sunkiai sekasi „užkurti“...

Ką sugalvojo Putinas? Ekspertai – apie realiausią scenarijų (238)

Nuo pat tos akimirkos, kai Rusijos prezidentas kreipėsi į Federalinę Asamblėją ir atsistatydino...

6 pavyzdžiai, kaip reguliarus seksas gerina jūsų sveikatą (55)

Naujas tyrimas rodo – reguliarus seksas saugo nuo ankstyvos menopauzės. Apskritai nemažai...