aA
1938 metais šalia Potsdamo įsikūrusiame Golmo miestelyje buvo galima stebėti neįprastą reginį: DKW automobilių gamyklos inžinieriai žiūrovų ir žurnalistų akivaizdoje nuo kalno nurideno mažos klasės automobilį F7 su įjungtu varikliu.
© Organizatorių nuotr.

Net keletą kartų apsivertusio automobiliuko variklis burzgė toliau, o kėbulas patyrė tik minimalias, salono erdvės nepažeidžiančias deformacijas. Vėliau bendrovė DKW tapo „Audi“ koncerno dalimi, o šis įvykis – „Audi“ daužymo testų „gimimo diena“.

Ilgą laiką maksimalus kėbulo standumas buvo vienintele keleivių saugos priemone. Vėliau kėbulų konstruktoriai surado susidūrimo smūgį švelninančias deformacijos zonas. Pavyzdžiui, 1958 m. laidos NSU Prinz modelio priekyje buvo įrengta didžiulė deformacijos zona, sauganti variklio skyrių nuo deformacijos ir galinti sušvelninti labai stiprų priekinio susidūrimo smūgį. Septintajame praeito amžiaus dešimtmetyje kuriant modelius NSU Ro 80 ir pirmosios kartos „Audi 100“, avarijos smūgio poveikis žmogaus organizmui jau buvo tyrinėjamas pasitelkus manekenus.

1970 m. „Audi“ bendrovė Ingolštate įkūrė pirmąją automobilių daužymo laboratoriją. Daug kartų rekonstruotas ir modernizuotas, šis mokslinių tyrimų centras veikia iki šiol. Būtent čia 1986 metais buvo sukurta legendinė „Procon-ten” saugos sistema, kurią pritaikius variklio blokas ypatingu būdu sujungiamas lynu su vairo kolonėle ir saugos diržo mechanizmu. Po priekinio smūgio variklio blokui tekusi kinetinė energija atitraukia vairo kolonėlę atgal, tuo pačiu metu įtempdama vairuotojo ir priekinio keleivio saugos diržus.

Ši sistema buvo ypatingai efektyvi ir ją nustota naudoti palyginus neseniai, kai kiekvieno „Audi“ bazinėje komplektacijoje atsirado po keletą saugos oro pagalvių.

Dešimtajame praeito amžiaus dešimtmetyje laboratoriniai automobilių saugumo tyrimai papildyti lauko bandymais. Tam įkurtas lauko bandymų padalinys AARU, kurio specialistai, dirbdami kartu su Regensburgo universiteto moksliniais bendradarbiais, atlieka automobilių daužymo bandymus realiam eismui artimomis lauko sąlygomis. Šio padalinio pastangomis buvo atrasta daug tų metų gamybos „Audi“ automobilio saugos sistemų tobulinimo krypčių, realizuotų kitos kartos modeliuose.

Šiuo metu vien tik automobilių daužymo eksperimentuose tiesiogiai dalyvauja 200 specialistų. Per mėnesį atliekama maždaug po 20 000 įvairaus pobūdžio bandymų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (6)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

„Lietuvos metų automobilio“ konkurse ieškota sportiškiausių: pergalę lėmė ne arklio galios (3)

Lietuvių vairuotojų tarpe gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi...

Top naujienos

Nausėda ėmė piešti niūrius scenarijus: jei taip toliau – valstybė ateities neturi (221)

Galimas kandidatas prezidento rinkimuose Gitanas Nausėda šiandieną pristatė savo programines...

Lietuvis pasidalijo atrasta pigių kelionių schema: aplink pasaulį per dvi savaites už juokingai mažą sumą (33)

„Aplink pasaulį per 14 dienų“. Skamba neįtikėtinai? Taip pasirodė ir mums, kai gavome taip...

Buvusių alkoholikų nėra: devintą abstinencijos mėnesį dantimis bandė atidaryti butelį (25)

„Devintą abstinencijos mėnesį laikiau butelį rankose. Buvau išsekusi fiziškai, o psichologinė...

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (122)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Suomija įtaria Rusiją panaudojus slaptą ginklą: buvo kilusi grėsmė paprastų žmonių saugumui (206)

Suomijos ministras pirmininkas Juha Sipila teigia, kad per pastarąsias NATO pratybas...

Ušackas įvardijo galimus prezidentus: Šimonytė ir tas žmogus, kurį parems Karbauskis (29)

Pirmadienį oficialiai prasidėjo prezidento rinkimų kampanija. Tiesa, tai tik metas procedūroms –...

Po pergalės Šaras pasidžiaugė ir 17-mečiu „Žalgirio“ talentu: smagu už Roką (4)

Alytuje „Betsafe-LKL“ rungtynėse pirmadienį intriga gyvavo tik pirmose mačo minutėse. Pirmame...

Kaip žinoti, kad kai kuriuos žmones „išaugote“: užteks atsakyti į septynis klausimus (2)

Mums keičiantis ir aplinkiniai turi išmokti su mumis bendrauti kitaip, tačiau kartais bendraudami...

Ekspertai: Mozambiko sukčiai taikėsi į tuos, kurie gali susimokėti (54)

„Žmonės prigąsdinti, kad vien už praleistą skambutį, kaip iš kokio siaubo filmo, dings...

Liūdna žinia tūkstančiams jo talento gerbėjų: mirė žymus JAV kūrėjas Stan Lee (7)

Liūdna žinia tūkstančiams komiksų kūrėjo, režisieriaus ir rašytojo Stan Lee gerbėjams. Kaip...