aA
Sistemos, nustatančios vairuotojo nuovargį ir išsiblaškymą, padarys ateities automobilius daug saugesnius. Tai pasiekti padės speciali saugumo technologija, atpažįstanti užmerktas akis ir vairuotojo žvilgsnio kryptį.
© Gamintojo nuotr.

Būtent tokias sistemas šiuo metu kuria „Volvo Cars“ kompanija. atliekami bandymai padės sukurti automobilius, sugebančius sekti vairuotojo dėmesio sutelkimo lygį

„Šis sprendimas leis vairuotojui būti dar labiau užtikrintam savo automobiliu ir juo pasitikėti“, – aiškina „Volvo Cars“ inžinierius ir vairuotojo palaikymo sistemos funkcijų kūrimo projekto vadovas Peras Landforsas.

Prietaisų skydelyje įmontavus jutiklį, kuris stebi vairuotojo žvilgsnį, kaip plačiai yra atvertos jo akys ir vairuotojo galvos laikymo kampą, pavyko sukurti saugumo sistemą, nustatančią vairuotojo būklę ir sugebančią atitinkamai nustatyti automobilio valdymą. Kartu automobilis stebės, kad neišvažiuotų iš važiuojamosios juostos ir per arti nepriartėtų prie kito automobilio, jei vairuotojas nukreips savo dėmesį į ką nors kitą. Sistema taip pat sugebės nustatyti vairuotojo mieguistumą ir neleis užmigti vairuojant.

Prie tokių sistemų priskiriama diegiama saugumo sistema „Lane Keeping Aid“, padedanti išlaikyti automobilį važiuojamoje juostoje ir sumažinanti susidūrimo riziką važiuojant nedideliu greičiu, susidūrimo perspėjimo sistema „Collision Warning“ ir adaptyvioji pastovaus greičio kontrolės sistema su funkcija „Queue Assist”.

Jutikliai yra įdiegti priešais vairuotoją esančiame prietaisų skydelyje. Nedideli LED šviesos diodai apšviečia vairuotoją infraraudonaisiais spinduliais, kurie sistemai perduoda informaciją apie vairuotojo būseną. Žmogaus akis nepastebi infraraudonųjų spindulių, todėl jie vairuotojui netrukdys.

Vairuotoją stebintys jutikliai suteikia ir kitas galimybes. Vairuotojo akių stebėjimas leis automobiliui nustatyti salono apšvietimą ir dienos žibintų intensyvumą pagal vairuotojo žvilgsnio kryptį. Automobilis sugebės pats atpažinti prie vairo sėdintį žmogų ir nustatyti sėdynės padėtį.

Technologija jau yra įdiegta keliuose bandomuosiuose automobiliuose. Be to, „Volvo Cars“ kartu su Čalmerso technologijų universitetu ir koncernu „Volvo AB“ atlieka tyrimus, kurių tikslas – nustatyti veiksmingiausius vairuotojo nuovargio ir išsiblaškymo nustatymo metodus.

Vairuotojo būklės įvertinimas („Driver State Estimation“), jutikliams stebint prie vairo sėdinčio žmogaus būklę, yra labai svarbus. Tai gali tapti esminiu aspektu, ateityje kuriant autonomiškai valdomus automobilius. Automobilis galės pats nustatyti, ar vairuotojas sugeba vairuoti automobilį, kai nebebus sąlygų tęsti kelionę valdant automobilį autonominiu būdu.

Ši technologija – dar vienas reikšmingas pasiekimas, priartinantis įmonę „Volvo Cars“ prie užsibrėžto tikslo – pasiekti, kad iki 2020 m. naujuosiuose „Volvo“ automobiliuose nežūtų ir rimtai nesusižeistų nė vienas žmogus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (17)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (5)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Top naujienos

Sąvartyno gyventojų kasdienybė už 120 eurų: mes nieko nebijome ir jaučiamės kaip viršininkai (45)

Daugiau kaip 20 metų sąvartyne gyvenantys Laima ir Pavelas nesiskundžia: per mėnesį kiekvienas...

Vieta Lietuvoje, kur grįžę emigrantai atsiveža savo draugus (33)

Tauragėje, Pietvakarių Lietuvoje, turistus ir smalsuolius vilioja unikali atrakcija po atviru...

Istorinio popiežiaus vizito kulminacija: Lietuvai ši vizito vieta – pažymėta skausmu  nuolat pildoma (1076)

Popiežius Pranciškus sekmadienį paragino Lietuvos tikinčiuosius rūpintis socialiai...

Gyvai / LKL rungtynių transliacija: „Rytas“ – „Juventus“ (5)

LKL vicečempionas Vilniaus „Rytas“ sekmadienį pradeda naująjį sezoną – namuose 17...

Dukra iš partizanų šeimos atvyko pamatyti popiežiaus: aš labai tikiu Lietuva (22)

Iš partizanų šeimos kilusi Martina Bikuličienė Aštrauskaitė , kurios tėvą ir dėdę nužudė...

Kaune popietę mirtinai sužalotas vyras (46)

Kauno policija informuoja apie kraupų įvykį. Pranešama, kad buvo nužudytas vyras.

Įspūdžiai iš Kauno: Jono Pauliaus II apsaugoje dirbęs vyriškis palygino popiežių vizitus (30)

Popiežius Pranciškus sekmadienį paragino Lietuvos tikinčiuosius rūpintis socialiai...

Gyvai / Tiesioginė LKL transliacija: Prienų „Skycop“ – Panevėžio „Lietkabelis“ (1)

Sekmadienio vakarą Prienuose žaidžiamas ketvirtasis LKL naujo sezono pirmojo turo mačas. Jame...

Tragiškai Baltijos jūroje pasibaigusią regatą buvo svarstoma atidėti (58)

Klaipėdoje šeštadienį vykusią ir, kaip manoma, trijų žmonių mirtimis pasibaigusią Stepono...

Skandalingas skyrybas išgyvenantis Sigitas Martinavičius bijo blogiausio: žmonos intrigos gyvenimą pavertė tragedija (84)

Nuo birželio pradžios dramatiškas skyrybas su žmona, papuošalų kūrėja Natalija Martinavičiene...