„Misdamas“ ant stogo įrengtų saulės baterijų pagaminta energija, elektromobilis „Stella“ apniukusią dieną gali nuriedėti 400 km, o saulėtą – visus 675 km. Tai – beveik dusyk daugiau nei vienu įkrovimu ištempia standartiniai modernūs elektromobiliai.

Pagamintas iš itin lengvų medžiagų (aliuminio ir anglies pluošto), keturvietis olandiškas automobilis sveria tiesiog begėdiškai mažai – sunkiai suvokiamus 380 kg. Kitaip tariant, atsikratyta net 1 120 kg viršsvorio, kokį vežiojasi standartinis elektromobilis.

„Kadangi automobilis 90 proc. laiko stovi jūsų darbovietės ar namų kieme, pamatėme, kad jis 10 iš 12 mėnesių per metus energijos prigamina daugiau nei sunaudoja, – tvirtina inžinierių kolektyvo vadovas Lexas Hoefslootas iš Eindhoveno technologijų universiteto. – Be to, automobilis pagamina dvigubai daugiau energijos, kurios reikia įveikiant įprastus nuotolius. Netrukus mūsų automobiliui Olandijos valdžia suteiks gamybos licenciją.“

„Esame visiškai įsitikinę, kad ateities automobilis yra gerokai lengvesnis už bet kurį šių dienų automobilį, – pridūrė inžinierius. – Be kita ko, jis privalo būti aerodinamiškesnis ir efektyvesnis. Saulės elementai yra sveikintinas ateities automobilio energijos šaltinio sprendimas. Neabejojame, kad jie gali gerokai padidinti automobilio nuriedamus atstumus.“

„Nepaisant visų privalumų, mūsų automobilio kaina išlieka didelė, – pripažįsta olandas. – Todėl, kad jis – prototipas, surinktas nekonvejeriniu būdu. Bet pradėjus serijinę gamybą, jo kaina neturėtų viršyti normalaus šeimyninio automobilio kainos. O ant stogo montuojamų saulės elementų komplektas kainuoja tik apie 2,6 tūkst. svarų (apie 10,6 tūkst. Lt)“.

„Ateityje planuojame gaminti dar patogesnius, praktiškesnius ir energiją tausojančius automobilius, – reziumavo L. Hoefslootas. – Suma sumarum, žmonės netrukus turės realią galimybę pirkti tokius automobilius.“

Neseniai olandai su „Stella“ savo klasėje laimėjo 2013-ųjų saulės energija varomų automobilių lenktynes Australijoje.