aA
Jaguar Land Rover“ koncernas kuria automatinę automobilio sistemą, kuri pati sugebės nustatyti duobes keliuose ir pakeis pakabos darbą taip, kad viduje sėdintys keleiviai jų nepajustų. Tai ypač svarbi sistema tokioms šalims, tarp jų ir Lietuvai, kur kai kuriose gatvėse reikia važiuoti labai atsargiai, kad neišbyrėtų automobilio ratai ar viduje sėdinčių dantys.
Duobės keliuose. Skaitytojos Ilonos nuotr.

Naujovės kūrėjai šioje sistemoje netgi numatė galimybę apie ypač didelę duobę automatiškai pranešti kelių tarnybai. Neabejotina, kad mūsų šalyje tokia sistema dar ilgai neveiks... Naujoji sistema, kurioje naudojama kelio dangą analizuojančių kamerų sistema, šiuo metu montuojama į keletą „Range Rover Evoque“ modelių. Jeigu ji pasiteisins ir veiks patikimai, jau artimiausiais metais ji gali būti pradėta montuoti į visą gamą „Jaguar“ ir „Land Rover“ modelių.

Britų kompanija, kaip ir kiti premium automobilių gamintojai, jau dabar naudoja tokią pačią protingų amortizatorių sistemą, kuri šimtus kartų per sekundę tiria rato judėjimą ir pagal tai adaptuoja automobilių amortizatorius. Tačiau tai vyksta tik automobilio ratui jau įvažiavus į duobę. Prie šios sistemos prijungus ir specialią vaizdo kamerų sistemą, pakaba būtų paruošiama iš anksto.

Kažką panašaus jau naudoja „Mercedes“ kompanija savo naujausios kartos S klasės modelyje, tačiau ta sistema skirta labiau kelio nelygumams ar vadinamiemsiems gulintiems policininkams, į kuriuos automobilis įvažiuoja abiem ratais, neutralizuoti, o štai „Jaguar Land Rover“ sistema būtų pritaikyta ir kelio duobėms, į kurias įvažiuoja vienas ratas. Be to, sistema perspės vairuotoją apie didelę duobę. Tik įdomu kaip ji veiks kokioje nors gatvelėje Kauno pakraštyje...

Kitais metais prekyboje pasirodys naujos kartos E klasės „Mercedes-Benz“ automobilis. Šis modelis turės vieną naujovę, kuri bus įdiegta pirmą kartą tarp serijinių automobilių. Kažkada, prieš 17 metų būtent „Mercedes“ kompanija pirmoji pasaulyje įdiegė aktyvaus greičio palaikymo kontrolės sistemą, kai automobilis automatiškai pristabdo prieš priekyje atsiradusią kliūtį ir automatiškai padidina greitį jai išnykus.

Dabar vokiečiai vėl bus pirmieji, kai automobilis savo eismo juostoje galės keisti ir važiavimo kryptį, tai yra pats vairuoti, jeigu kelias sukasi į šoną. Pirmą kartą automobilizmo istorijoje vokiečiai žada išleisti automobilį, kuris užmiesčio kelyje, kur sužymėtos eismo juostos, galės pats keisti ir važiavimo kryptį. Tai reiškia, kad važiuojant savo eismo juostoje vairuotojui nebus būtina sukinėti vairą. Tiesa, sistema pati negalės persirikiuoti, ji galės tik sustabdyti automobilį iškilus kliūčiai, bet jos negalės apvažiuoti.

Ši sistema galės veikti tik važiuojant ne didesniu kaip 130 km/h greičiu, tačiau ji pati nuskaitys greičio ribojimo ženklus ir automatiškai mažins greitį, o baigus galioti ribojimo ženklui, jį vėl padidins. Ji išsijungs, jeigu kelias turės itin staigius posūkius ar sankryžas, kur nutrūksta ištisinė linija. Tokia sistema bus galima naudotis tik užmiesčio keliuose. Tiesa, speciali sistema analizuos vairuotojo būseną ir jis negalės prie vairo miegoti.

Įdomu, kad tai pirmiausia bus pradėta diegti į E klasės automobilius, kurie yra vidutinės klasės sedanai, o ne į prabangiausius koncerno gaminius – S klasės sedanus. Bandymų metu sistema puikiai užsirekomendavo net tuneliuose ir važiuojant miškinga vieta, kur ant kelio yra daug šešėlių. Ji atpažįsta ir laikinus kelio ženklus, naudojamus, vykstant remonto darbams ar panašiai. Be to, sistema neveiks, jeigu vairuotojas nelaikys rankų ant vairo, todėl skaityti laikraščio vairuojant nebus įmanoma.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (32)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Automobilių saugumo bandymai pribloškė – vienas modelis nesurinko nė vienos žvaigždutės (51)

Automobilių saugumą vertinantys nepriklausomi „ Euro NCAP “ specialistai įvertino net devynis...

Atstumo matavimas tarp automobilių – tik pirmas žingsnis, jei reikės – gali atsirasti ir baudos (63)

A5 kelyje atsiradusi naujovė – sistema, matuojanti atstumą tarp dviejų važiuojančių transporto...

Top naujienos

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (1)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

„Paskutinis skambutis“ praėjo ramiai, tačiau tuo viskas dar nesibaigia (355)

Sekmadienį Vilniuje vykusioje masinėje protesto akcijoje „Paskutinis skambutis“ susirinko apie 6...

Kad pritrauktumėte šio milijardieriaus dėmesį, jums reikia iškristi iš mokyklos (36)

Kadaise sėdėjęs kalėjime už automobilių vagystę, Tally Fofana dabar sulaukia paramos iš...

Ir Jasikevičius, ir Adomaitis turi prastų naujienų (68)

Sunku prisiminti, kada paskutinį kartą mūšis tarp Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Ryto“...

Kaunietis pasipiktino ligoninės darbu: numirėliui juk nėra kur skubėti (20)

„ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė Kauno klinikinės ligoninės administracijos darbu...

Šapoka: bandoma pažadinti Marxo šmėklą priešinsis bet kokiam pinigų mokytojams didinimui (357)

Finansų ministras Vilius Šapoka LRT TELEVIZIJOS laidos „ Savaitė “ studijoje teigė, kad...

Karieta su žirgais ir žiedlapiai iš sraigtasparnio: ištaigingos mafijos vadeivos laidotuvės pagaliau atvėrė akis namai – prabangūs iki absurdo (72)

Romos policija ėmėsi griauti aštuonis prabangius namus, pastatytus, kaip įtariama, mafijos klano,...

Apžvalgininkas: premjeras nesuvokia, kad jis nėra Venesuelos policijos generolas (729)

Vargu, ar premjeras Saulius Skvernelis tikėjosi, kad nepatenkintų dėl etatinio apmokėjimo...

Į Paryžių nuvykęs lietuvis rado iki šiol skaniausius desertus, dėl kurių alpsta visas pasaulis: vieneto kaina – 2,5 euro (56)

Turbūt nėra tokių žmonių, kuriems nepatiktų desertai , tačiau dar smagiau juos valgyti, kai...

Po skrandžio mažinimo operacijos neteko pusės svorio: papasakojo visą tiesą, ką teko patirti (27)

Naujo sveikatingumo portalo „Kikifit“ rubrikoje „ Sėkmės istorija“ –...