Nuolat mažėjantys atlyginimai ir grėsmė netekti darbo žmones verčia pirmiausia pinigus skirti komunaliniams mokesčiams ir maistui, o automobilio priežiūra paliekama geresniems laikams. Vairuotojai taupo taip stipriai, kad net kyla grėsmė jų pačių ir aplinkinių gyvybei.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Automobilių dalių pardavėjai neslepia, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, o pirkėjai dažniau renkasi pigesnes, nors ir ne tokias kokybiškas Kinijoje pagamintas detales. Transporto priemonių, jų dalių ir remonto rinka pernai susitraukė beveik iki pusės 2008-aisiais buvusios apimties.

Blizgučių nebereikia

Įmonės "Autoaibė" direktoriaus pavaduotojas Vladas Anglickas patvirtino, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, tačiau naudotų detalių prekeivių dėl klientų sumažėjimo jis nekaltina. "Vargu ar kas nors rizikuotų dylančias dalis, tokias kaip stabdžių kaladėlės, guoliai ar dirželiai, montuoti iš senų automobilių. Laužynuose dažniausiai perkamos greičių dėžės, varikliai, kėbulo dalys. Jomis mes net neprekiaujame, nes žmonėms jos būtų per brangios", - aiškino pašnekovas.

Kaip ryškiausią praėjusių metų rinkos skirtumą nuo ankstesnių laikų jis įvardijo pasikeitusius atostogoms grįžusių emigrantų įpročius. "Anksčiau buvo įprasta, kad grįžę emigrantai prisiperka įvairių smulkių detalių, lietų ratlankių. Šįmet viso to nebuvo. Įvairių blizgučių, puošybos elementų iš viso niekas nebeperka", - komentavo V.Anglickas.

Rinkos atsigavimo ženklų šįmet pašnekovas neįžvelgė. Anot jo, prekybininkai, nusižiūrėję vienas nuo kito, įsitraukė į tylų kainų karą, dėl kurio visi tik pralaimi. "Geresnio ginklo dabar nėra. Aišku, padėtų gera vadyba, rinkodara, bet per trumpą laiką geriausiai veikia kainų mažinimas", - tvirtino V.Anglickas.

Laukia iki galo

Automobilių remontu užsiimančios bendrovės "Martonas" direktorius Rimas Lekys neslėpė, kad sunkmečio kumštį pajuto ir jo vadovaujamas servisų tinklas. "Sunkiau buvo pirmą ketvirtį, kai žmonės pajuto pirmuosius krizės požymius ir ėmė taupyti, bei vasaros viduryje", - komentavo jis. Anot pašnekovo, dabar klientai retai užsuka vos pajutę pirmus galimo gedimo požymius. Dauguma laukia iki paskutinės minutės ir į dirbtuves važiuoja tik tada, kai automobilis visiškai sugenda.

"Būna, kad per patikrinimą nustatome ne tik vieną gedimą, bet randame ir kelias detales visai "ant ribos". Rekomenduojame jas keisti, bet žmonės dažniausiai tai atideda vėlesniam laikui, net rizikuodami savo ir artimųjų gyvybėmis", - tvirtino pašnekovas.

Jis neslėpė, kad nusprendę keisti detales klientai prašo pasiūlyti kuo pigesnį variantą, jei tik įmanoma, renkasi naudotą mechanizmą.

R.Lekio vadovaujamas servisų tinklas, kaip ir dauguma kitų, pernai klientams pasiūlė įvairių akcijų ir nuolaidų - nemokamų paslaugų, nuolaidų kuponų ir pigesnes paslaugas tam tikromis valandomis. Pašnekovas patvirtino, kad tai padėjo pritraukti daugiau klientų. "Kai tokie laikai, norisi žmogui padėti ir išlaikyti klientą, visiems sunku", - teigė jis. R.Lekio manymu, šįmet automobilių rinka atsigavimo dar nesulauks, nes dauguma klientų - paprasti žmonės, tarp jų yra ir netekusiųjų darbo ar taupančiųjų mažus atlyginimus. "Šįmet žmonės savo pinigus greičiausiai skirs maistui, sveikatai, mokesčiams už šildymą, o mašinos nustumiamos į antrą planą. Net visuomeninės organizacijos remonto išlaidas sumažino apie 40 proc., tai matome iš skelbiamų konkursų", - dėstė jis.

Vargsta ne visi

Dirbtuvių "Mega Mesta" filialo vadovas Aleksandras Sidorevičius teigė, kad jo vadovaujamą servisą ekonomikos krizė ne itin palietė. "Sunkiausia buvo gruodžio pradžia. Pabrango degalai, šildymas. Žmonės labiau rūpinasi namais, o ne mašinomis", - tvirtino jis. Bet klientai, suprantantys automobilio būklės svarbą, vis dar neaplenkia remonto dirbtuvių. Pasak A.Sidorevičiaus, jo vadovaujamame servise, kaip ir anksčiau, lankosi dviejų tipų klientai - kai kurie jų užsuka vos įtarę gedimą ar detalės susidėvėjimą, kiti atvyksta tik tada, kai automobilis visiškai sugenda. Dauguma vairuotojų nevengia mokėti daugiau ir įsigyti naujų detalių. Naudotų dalių jie pageidauja tik tokiu atveju, jei naujos kainuoja labai brangiai arba jų sunku gauti.

Pašnekovas patvirtino, kad siūlytos akcijos ne itin padėjo padidinti klientų būrį. Anot jo, efektyviau informacija apie paslaugų kokybę sklinda iš lūpų į lūpas, taigi daugiau naujų klientų atvyko pasinaudoję nuolatinių serviso lankytojų rekomendacijomis.

Faktai

Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį sudarė 2371,8 mln. litų ir, palyginti su 2009 metų lapkričiu, padidėjo 18,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

Tuo metu variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį, palyginti su lapkričiu, padidėjo mažiau - 7,5 proc. palyginamosiomis kainomis.

Mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta (be PVM) 2009 metais sudarė 26362,2 mln. litų (2008 metais - 35787,2 mln. litų) ir, palyginti su 2008 metais, sumažėjo 27,7 proc. palyginamosiomis kainomis.

Variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metais, palyginti su pernai, sumažėjo beveik du kartus, nei bendra rinka - net 45,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių parkavimo problemą padės išspręsti naujas išradimas: susilankstantis automobilis (3)

Tradicinis japonų popieriaus lankstymo menas išradėjams pasufleravo mintį, kaip išspręsti...

MINI modernizavo tris modelius

Britų „premium“ gamintojas stiprina savo pozicijas mažųjų automobilių segmente ir pristato...

BMW iki 2020 m. pagal pardavimus tikisi pralenkti „Mercedes“ (6)

Automobilių gamintojas BMW iki 2020-ųjų pagal pardavimus tikisi pralenkti konkurentą „...

„Renault“ išleido naujos kartos sportiškąjį „Megane R.S.“

Pirmą kartą pristatytas 2017 m. rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje, naujasis „Renault...

Top naujienos

Epidemiologė: pražūtingasis gripo virusas akimirksniu randa silpniausią žmogaus vietą papasakojo, ko šiemet tikėtis (60)

Gripas vis plačiau šiepia savo nasrus. Tuo jau spėjo įsitikinti tiek amerikiečiai, nerimaujantys,...

Įstatymai privertė sukurti verslą (19)

Mindaugas ir Vita Šlapkauskai žinomi kaip gardžiomis uogienėmis ir šviežiais vaisiais bei...

Orai: ateina tikri šalčiai (11)

Tikros žiemos mėgėjus šių dienų orai turėtų džiuginti – laikysis neigiama temperatūra...

Agnė Jagelavičiūtė: paslaptį su Mantu labai saugojome, žinojau, kad dėl to galiu netekti meilės (84)

Stilistės, žurnalo AŠ IKONA vyr. redaktorės ir tiesiog verslios bei užsispyrusios moters Agnės...

Po nužudymo Klaipėdos „Akropolyje“ apsaugos darbuotojams vėl kilo pavojus (57)

Klaipėdos prekybos centre „ Akropolis “ apsaugos darbuotojai sulaukė grasinimų papjauti. Dar...

Savo namuose ateities laukia su baime: netrukus šalia atsivers didžiausia kloaka (81)

Nerimas dėl ateities – taip trumpai galima apibūdinti nuotaikas, kurios vyrauja nedideliame...

Šios mikrotendencijos padės atnaujinti garderobą be didelių išlaidų

Pošventiniai su finansais susiję sunkumai neabejotinai turi įtakos drabužių įsigijimui. Laimei,...

Šalis su 4 500 eurų vidutine alga stebina kainomis (647)

Nors Šveicarijos vidutinis atlyginimas „į rankas“ yra didesnis nei Lietuvoje kone 7 kartus, kai...

Atrado būdą, kuo pakeisti beskonius parduotuvių pomidorus: procesui tereikia trijų ingredientų ir kantrybės išlaukti (68)

Su šeima Vilnių į atokų vienkiemį iškeitusi Ieva Šidlaitė sakosi čia radusi ne tik ramybę,...

Vienos kraupiausių žudynių istorijoje: odekolono vonios – vienintelis būdas atsikratyti kraujo dvoko (982)

„Degtinę, kaip patys suprantate, maukdavo iki sąmonės netekimo. Sakykite, ką norite, bet darbas...