Jeigu, pavyzdžiui, kokiam nors melomanui pasigirtumėte, kad įsigijote, sakykime, „Panasonic“ stiprintuvą ar „Technics“ vinilinių plokštelių grotuvą, jis iš jūsų pasijuoktų. Arba, jei būtų mandagus, užjausdamas tik palinguotų galva.

Panašus principas galioja ir automobilių pasaulyje. Girtis nusipirkęs naują „Porsche 911“ ar „Bentley Continental GT“ gali tik tikras lietuvis, praturtėjęs po to, kai pardavė senelio žemes, arba, kas pasitaiko dažniau, tiesiog nuslėpė nuo valstybės PVM.

Todėl šiame straipsnyje pamirškime tokius gamintojus, kaip „Porsche“, „Ferrari“, „Bugatti“ ar net ne tokį populiarų „Koenigsegg“, ir nerkime į niekam nežinomų arba tik iki kaulų čiulpų benzinu prasmirdusiems gurmanams girdėtų sportinių modelių kūrėjų pasaulį.

„Laikrodiniai“ ratai

Ir pradėkime nuo pačių šviežiausių naujienų. Šią savaitę kompanija „Bell&Ross“ pristato savo pirmojo sportinio modelio prototipą.

Automobilis, pavadintas „AeroGT“, demonstruojamas Šveicarijoje vykstančioje... laikrodžių ir juvelyrikos parodoje „Baselworld 2016“. Nenuostabu – „Bell&Ross“ yra laikrodžių gamintojai iš Prancūzijos, o „AeroGT“ sukurtas reklamuojant du naujos šios firmos chronografus („BR 03-94 AeroGT“ ir „BR 03-92 AeroGT“), kurių kiekvienas kainuos po 7900 eurų ir bus išleistas 500 egzempliorių tiražu.

O štai apie paties automobilio perspektyvas kūrėjai nieko neskelbia. Nors jos galėtų būti neblogos – remiantis „Bell&Ross“ dizainerio Bruno Belamicho vizija, vos 1,1 metro aukščio „superautomobilis“ su 610 AG motoru 100 km/val. greitį pasiekia per 2,9 sek., maksimalus greitis – 315 km/val.

Kroatiškoji raketa

Tačiau yra kur kas realesnius šansus išvažiuoti į gatvę turinčių modelių. Prieš porą savaičių pasibaigusiame tarptautiniame Ženevos autosalone daug dėmesio susilaukė kroatų kompanija „Rimac Automobili“ sukurtas „Concept One“. Nepaisant pavadinimo, tai – serijinis modelis.
"Rimac Concept One"

Šis „hiperautomobiliu“ vadinamas stebuklas varomas elektra – yra po vieną elektros motorą kiekviename rate. „Mūsų tikslas buvo XXI amžiaus automobilis – greičiausias, patraukliausias ir efektyviausias“, – paaiškino firmos savininkas Mate Rimacas.

Maksimali šios „raketos“ galia – 1088 „arkliai“, sukimo momentas – 1600 Nm (vadinamosios vektorizacijos sistema pati apskaičiuoja optimalią trauką kiekvienam ratui, ir tai atliekama net 100 kartų per sekundę), „šimtas“ pasiekiamas per 2,6 sek., didžiausias greitis – 355 km/val.

Iš viso bus pagaminti 8 „Rimac Concept One“ egzemplioriai, orientacinė kaina – nuo 700000 eurų.

Stebuklinga turbina

Dar vienas Ženevos eksponatas – kinų kompanijos „Techrules“ pristatytas AT96 TREV modelis, varomas elektra. Kūrėjų teigimu, jo rida po įkrovimo siekia net 2 tūkst. kilometrų, t. y. keturis kartus daugiau nei gali įveikti populiarusis elektromobilis „Tesla Model S“.
"Techrules AT96"

1030 AG mašinos ypatybė – mažytė turbina, atliekanti generatoriaus, kraunančio baterijas judėjimo metu, funkciją. Tad ir raidės pavadinime šifruojamos taip: „Turbine-Recharging Electric Vehicle“ (liet. „turbina įkraunamas elektromobilis“). 100 km/val. greitis – per 2,5 sek.

Tiesa, AT96 yra aviacinį kurą naudojanti modifikacija, o pritaikytoji įprastiems automobiliams degalams ir keliams versija vadinasi GT96.

2080 „arklių“!

Ženevoje pristatytas ir kitas „monstras“ – britų gamybos „Arash AF110 Hybrid“ su ypač lengva anglies pluošto ir aramido važiuokle bei hidrauline sistema, sumažinančia (arba padidinančia) prošvaisą 150 milimetrų.

Po antvožu – kompresorinis 6,2 l 900 AG motoras, veikiantis kartu su keturiais 295 AG elektros varikliais, tad iš viso jėgainėje telpa 2080 „arklių“. Maksimalus sukimo momentas siekia sunkiai įsivaizduojamus 2280 Nm.

Beje, dureles atidaryti galima gestais. Bendrojo naudojimo keliams skirto „superhibrido“ kaina – 1,39 mln. eurų.

Raktažodis – elektrolitas

Didžiausioje pasaulyje automobilių parodoje šlovės spinduliuose pasišildė ir Lichtenšteino kompanijos „nanoFlowcell AG“ produktas – priešserijinė elektromobilio „Quant FE“ versija.
"Quant FE"

Dar 2014 m. ši firma Ženevoje pristatė „Quant“ modelį, po metų debiutavo jo naujesnė versija F, o dabar – jau FE. Šis elektromobilis vienu įkrovimu gali įveikti net 1000 km.

Mašinos išskirtinumas – vadinamosios srautinės baterijos, kuriose per specialią membraną „santykiauja“ ir elektros srovę gamina skystas elektrolitas, laikomas dviejose didelėse talpyklose. Įkrauti elektromobilio nereikia – tereikia atnaujinti elektrolito atsargas.

Ir „Quant FE“ skaičiai: 1090 AG, 100 km/val. – per 2,8 sek.

„Lėkštė“ nuimamu stogu

Skraidančia lėkšte pramintas italų ateljė „Carrozzeria Touring Superleggera“ modelis „Disco Volante“ buvo pademonstruotas dar 2013 metais, o štai šiemet Ženevoje parodyta jo versija nuimamu stogu „Spyder“.

Automobilio stogas – tai du po 3,5 kg sveriantys anglies pluošto lakštai, nuimami primityviu – rankiniu – būdu. Jie laikomi bagažinėje. 4,7 l V8 motoras suka galinius ratus, 443 „arkliai“ 100 km/val. greitį leidžia pasiekti per 4,2 sek.
"Superleggera Volante Spyder"

Iš viso bus pagaminti tik 7 egzemplioriai, ir visi bus skirtingų spalvų.

Du nauji „apolonai“

Pagarsėjusio sportinio modelio „Gumpert Apollo“ autorius Rolandas Gumpertas, bendradarbiaudamas su „JAS Motorsport“ bei „Reiter Engineering“ kolektyvais, kuria kitą automobilį.

Teigiama, jog šia mašina bus bandoma pagerinti Niurburgringo žiedo rekordą, tačiau jokios smulkesnės informacijos apie ją nėra.

O štai R. Gumperto įkurta firma „Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH“, po atitekimo naujiems savininkams kinams pakeitusi pavadinimą į „Apollo Automobil GmbH“, paruošė net dvi premjeras tam pačiam Ženevos autosalonui.

Viena jų – „ApolloN“ („N“ raidė reiškia Niurburgringo lenktynių žiedą), kuris yra ne kas kita, o atnaujinta jau minėtojo „Gumpert Apollo“ versija. Ją varo 4,2 l 690 AG V8 jėgainė („šimtas“ – per 3 sek.). Varomieji ratai – galiniai.
"Apollo N"

Šis modelis jau gaminamas serijiniu būdu – skirtingai nuo toje pačioje Ženevoje debiutavusio „Apollo Arrow“. Pastarasis turi daug galingesnį motorą už „N“ – 989 „arklių“, tačiau įdomu tai, kad abiejų modelių greičio charakteristikos beveik vienodos.

Taip yra todėl, kad „Arrow“, kurios kėbulas pagamintas iš aliuminio ir anglies pluošto, o važiuoklė iš chromo bei molibdeno lydinio, sveria kur kas daugiau.

Tapo rekordininku

Dar vienas šio straipsnio „herojus“ jau spėjo tapti rekordininku, nors dar net neaišku, ar jis bus gaminamas serijiniu būdu. Tai – vasario pabaigoje elektromobilių greičio rekordą pasiekusi kupė „Genovation GXE“, sukurta JAV firmos „Genovation Cars“.

Jos pasiekimas – 300,6 km/val. – užregistruotas asociacijos IMRA („International Mile Racing Association“). Rekordas pasiektas Kenedžio kosmoso centro Floridoje pakilimo take.

„Genovation GXE“ turi 700 AG ir 813 Nm elektros variklį. Nepaisant to, kad tai nėra visiškai originalios konstrukcijos automobilis (jo pagrindas – „Chevrolet Corvette“), už vieną egzempliorių amerikiečiai prašo 330 tūkst. dolerių.

Sunku pasakyti, ar atsiras daug norinčiųjų jį pirkti – rida po baterijų įkrovimo siekia varganus 210 km. Pati firma tikisi parduoti 5-10 automobilių per metus.

Arabų veislės kupė

Automobilių parodoje Dohoje (Kataras) kompanija „Elibriea“ pristatė modelį „Equvallas“.

Koncepcinė kupė versija turi 525 AG „General Motors“ gamybos variklį, tačiau automobilio kūrėjas 27 metų studentas Abdulas Wahabas Ziaullahas teigia, kad serijiniu būdu gaminamas modelis gaus 800 „arklių“ variklį, suderintą su sekvencine 6 pavarų transmisija.

Pranešama, kad dvejus su puse metų kurtą „Equvallas“, pasižymintį anglies pluošto kėbulu, bus galima užsisakyti jau nuo šio kovo. Pirkėjus pirmieji egzemplioriai pasieks gruodį.
"Elibreia Equvallas"

Tai – pirmasis Kataro sportinis automobilis. Tačiau, jei kalbėtume apie visą arabų pasaulį, pionieriumi jis nebus. Šį titulą jau turi Libano kompanijos „W Motors“ sukurtas kupė „Lykan Hypersport“.

Serijinė jo versija debiutavo dar 2013-ųjų lapkritį. Techniniai duomenys: 3,7 l 750 AG motoras, pasižymintis 960 Nm sukimo momentu. 100 km/h greitis pasiekiamas per 2,8 sek.