Būna ir triračių

Sportiniam automobiliui užtenka ir trijų ratų, įsitikinę amerikiečiai iš firmos „Vanderhall“. Tiesa, tokį „stebuklą“ jau yra pristačiusi britų kompanija „Morgan“, tačiau jų modelis „3-Wheeler“ apginkluotas motociklo varikliu. O štai „Vanderhall Laguna“ gaus įprastą automobilinį variklį.

Tiesa, palyginti su „tikraisiais“ sportinio tipo automobiliais, šis variklis bus ir nedidelis, ir silpnas – turbininė 1,4 l 200 AG jėgainė. O ir dinamika neįspūdinga – 100 km/val. pasiekiamas per 4,5 sek. Maksimalus greitis apribotas ties 220 km/val. padala.

Aliuminio rėmą, padengtą anglies pluošto paneliais, turinti „Laguna“ sveria 703 kg. Ji kainuos 77 tūkst. dolerių. Už šią kainą pirkėjas gaus modelį su 19 colių ratlankiais priekyje ir 20 colių galiniu ratu, „Brembo“ stabdžiais, kondicionieriumi ir šildomomis sėdynėmis. 600 vatų garso sistema kainuos papildomai.

Užsakymai jau priimami.

Nemaža kaina

Sausio pabaigoje pasibaigusiame tarptautiniame Detroito autosalone JAV kompanija „VLF Automotive“ pristatė 755 AG „superautomobilį“ „Force1“. Įdomu, kad jo kūrėjas – Henrikas Fiskeris, pagarsėjęs kaip „Aston Martin DB9“ bei BMW Z8 modelių dizaino autorius ir „premium“ klasės sedanus gaminusios kompanijos „Fisker Automotive“ savininkas. Beje, vienas iš „VLF Automotive“ įkūrėjų – buvęs „General Motors“ viceprezidentas Bobas Lutzas.
"VLF Automotive Force1"

„Force1“ yra tikras sportinės dvasios automobilis. Po antvožu – 8,4 l V10 motoras, pasiekiantis 928 Nm maksimalų sukimo momentą. 100 km/val. greitis – per 3 sek., didžiausias greitis – 350 km/val.

Visi kėbulo elementai pagaminti iš anglies pluošto. Automobilis sveria 1538 kg, jo aukštis – vos 1243 mm.

Tarp „žaisliukų“ vairuotojui – akinių dėklas iš anglies pluošto, kišenė išmaniajam telefonui centrinėje konsolėje, taip pat dėtuvė dviem buteliams vyno arba šampano. O kaip kitaip. Juk reikia kažkuo pateisinti 268500 dolerių kainą.

Galima ir pigiau

„Avatar“ – tai ne tik filmas. Taip vadinasi ir britų kompanija, neseniai pasiūliusi trekui pritaikytą, tačiau ir bendrojo naudojimo keliams tinkamu pripažintą modelį paprastu pavadinimu „Roadster“.

Jo premjera įvyko sausio viduryje „Autosport International“ parodoje Birmingeme. Pirkėjai galės rinktis vieną iš dviejų „Ford“ sukurtos „EcoBoost“ variklių šeimos – 2.0 arba 2.3 motorą. Agregatų, suderintų su 5 pavarų mechanine greičių dėže iš „Porsche Boxster“ modelio, galia sieks atitinkamai 252 ir 350 „arklių“.
"Avatar Roadster"

Beje, tarp įrangos – savarankiškai užsiblokuojantis diferencialas, reguliuojami amortizatoriai ir „Tilton“ pedalų mazgas. Greičiausia versija „šimtą“ galima pasiekti per 3,9 sek., maksimalus greitis – 240 km/val.

Kaina ne tokia ir aukšta – nuo 38 tūkst. eurų (silpnesnės versijos) iki 44,5 tūkst. eurų. Britai ketina per metus pagaminti iki 30 tokių „avatarų“.

Kuria lenkai...

Kurti sportinius automobilius gali ne tik amerikiečiai, britai, katariečiai ar libaniečiai. Tą gali daryti ir lenkai, įrodinėja mūsų kaimyninės šalies firma „Arrinera Automotive“, pristačiusi lenktyninį savo pirmojo „superautomobilio“ „Hussarya“ variantą GT. Šis modelis irgi debiutavo jau minėtoje Birmingemo automobilių sporto parodoje.

Tiesą pasakius, bus tik vienas keliams tinkamas „Hussarya GT“ egzempliorius – kiti du skirti šiemet ir 2017 m. vyksiančioms GT4 serijos lenktynėms.

Automobilis turi lengvą anglies pluošto ir aliuminio konstrukciją, firmos „Ohlins“ pakabą bei aerodinaminę išorės apdailą, sukurtą Varšuvos technikos universiteto mokslininkų. Galiniais ratais varomos mašinos svoris – 1250 kilogramų.

Po lenktyninio „husaro“ kapotu slepiasi „General Motors“ 6,2 V8 variklis, kurio galia, priklausomai nuo nustatymų, siekia 420-650 „arklių“ (510-810 Nm).

Įprastas „Arrinera Hussarya“ su 8,2 l 800 AG motoru buvo pristatytas pernai balandį. Jo kaina sieks apie 200 tūkst. eurų.

...neatsilieka ir serbai

Serbai irgi nenori atsilikti. Čia įkurta kompanija „Aqos“ ruošiasi gaminti skirtingų klasių kompaktinius automobilius, tarp kurių turėtų būti ir vienas sportinis modelis.
"Aqos Zulu 60" koncepcija

Dizainerio Sašos Milovanševičiaus įkurta kompanija, į kurią pakviesta dirbti specialistų iš Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Italijos, taip pat Belgrado universiteto, jau išplatino pirmas tokio automobilio vizualizacijas.

Dvivietis „Aqos Javier“ gaus 4,7 l V10 505 AG motorą, „šimtą“ pasiekti leisiantį per 3,5 sek. Maksimalus greitis – 330 km/val.

Meksija, Indija...

Dar apie tautas, iki šiol nesietas su žodžių junginiu „sportinis automobilis“. Pavyzdžiui, meksikiečiai. Jie, tiksliau, Meksikos firma VUHL dar pernai vasarą pradėjo serijinę pirmojo šios nacijos istorijoje sportinio modelio gamybą.

Numeriu 05 pavadinto automobilio prekyba jau 2015-ųjų pabaigoje turėjo būti pradėta Artimųjų Rytų šalyse, pažadėta, kad vėliau jį bus galima įsigyti ir Didžiojoje Britanijoje. Kaina – nuo 86225 dolerių.

Techniniai duomenys: svoris – 695 kg, variklis – 2.0 „EcoBoost“, greičių dėžė – 6 pavarų mechaninė, 100 km/val. greitis – per 3,7 sek., maksimalus greitis – 245 km/val..

O Indijoje veikianti firma „DC Design“ pristatė irgi pirmąjį savo tėvynės istorijoje sportinį modelį „Avanti“. 2 l 310 AG motorą turėsiančio automobilio prekybos pradžia – šių metų balandis, kaina – nuo 65876 dolerių.

Varo elektra

Sausį Las Vegase vykusioje tarptautinėje elektronikos parodoje CES savo pirmagimį pademonstravo visai jauna JAV įsikūrusi, bet kinų milijardieriaus Jia Yuetingo valdoma kompanija „Faraday Future“.

Tai – lenktyninis „FF Zero1 Concept“ modelis su keturiais elektros varikliais, po vieną kiekviename rate. Bendra jų galia, siekianti net 1000 „arklių“, 100 km/val. greitį leidžia išvystyti per mažiau nei 3 sek.
"Faraday FF Zero1 Concept"

Vietoje įprastų baterijų plokščių mašina turi baterijų „juosteles“, kurias, anot „Faraday Future“ atstovų, labai lengva pakeisti. Automobilis gali būti varomas priekiniais, galiniais arba visais 4 ratais.

Skelbiama, kad gali būti pagaminti keli serijiniai „Zero1“ egzemplioriai, tačiau pačios kompanijos atstovai sako, jog koncepcinis modelis labiau skirtas pademonstruoti, kokie technologiniai sprendimai gali būti diegiami būsimuose FF modeliuose, skirtuose platesnei rinkai.

Nepamiršta klasikos

Jungtiniuose Arabų Emyratuose gyvenantis dizaineris Anthony Jannarelly, kurio paslaugomis naudojosi arabų kompanijos „W Motors“, „Lykan“ ir „Fenyr Supersport“, įkūrė markę, pavadintą savo vardu.

Pirmasis šio prekės ženklo kūrinys – klasikinių sportinių modelių dizainu besiremiantis „Jannarelly Design-1“. Jame galima įžvelgti ir „Shelby Cobra“, ir „Ferrari 250 Testa Rossa Scaglietti Spyder“ bruožų, tačiau kai kurie ekspertai pastebi, kad šios mašinos išorė – arčiausiai sovietinių laikų ZIL-112S išvaizdos.

Kėbulas iš stiklo pluošto, o štai variklis bus „pasiskolintas“ iš japonų – tai turėtų būti 3.5 V6 304 AG „Nissan“ motoras. Nedaug, bet mašinos svoris sieks 710 kg, o tai leis iki 100 km/val. įsibėgėti per 4 sek.

A. Jannarelly planuoja iki metų vidurio surinkti apie 30 egzempliorių, kainuosiančių po 55 tūkst. dolerių.

„Donoras“ – senas „Bugatti“

O štai italai iš dizaino ateljė „Camal“ iki serijinės gamybos dar yra toli. Kol kas jie turi tik viziją, kurios pavadinimas – „Camal Ramusa“. Tai – legendinio 20 metų senumo „Bugatti EB110“ pagrindu kuriamas „superautomobilis“.
"Camal Ramusa"

Iš „bugačio“ italai pasiskolino 3,5 l V 12 620 AG jėgainę, tačiau ji savo galią perduos tik galiniams ratams. O priekinius suks elektros motoras. Bendra automobilio galia bus 800 „arklių“.

Įdomu tai, jog „Ramusa“ hibridu bus ne tik variklių prasme. Jo prošvaisa numatyta net 250 mm, o tai reiškia, kad sportinis automobilis galės judėti ir bekele. Atrodo, mašinos pavadinimas neatsitiktinis – Pjemonto dialektu žodis „ramusa“ reiškia „driežas“.

Bet kol kas, pabrėšime, visa tai tėra dizainerių mintys. Beje, ateljė „Camal“ dar 2008 metais įkūrė buvęs „Bertone“, „Fiat“ ir „Ferrari“ dizaineris Alessandro Camorali.

Žada revoliuciją

O balandžio 25-ąją Pekino autosalone JAV firma „VRS Electric Cars“ pristatys savo debiutinio sportinio modelio prototipą „Agito“. Techninių duomenų amerikiečiai dar neskelbia, tik teigia, esą jų elektromobilis „sukels revoliuciją aerodinamikos srityje“.

Pagyvensim – pamatysim. Šiaip ar taip, „VRS Electric Cars“ teigia esantys nusiteikę rimtai – esą jau kitų metų viduryje bus pradėta serijinė „Agito“ gamyba.