aA
Ateityje benzininius lenktyninių automobilių variklius turėtų keisti plazminiai, kis pačių automobilių forma, tikėtina, kad jų valdymą perims androidiniai vairuotojai, o lenktynių žiūrovai galės mėgautis juose dalyvaujančių pilotų pojūčiais.
Dunlop Future Race Car Challenge
© Bendrovės archyvas

Tai atskleidė futurologinė ataskaita, kurią pristatė kompanija „Dunlop“. Minėtoje ataskaitoje pateikiamos ateities įžvalgos apie lenktyninius automobilius, prognozuojama, kaip jie atrodys po 125 metų.

Ataskaitoje, kurią parengė žymus futurologas dr. Ianas Pearsonas, teigiama, kad ateities lenktyniniai automobiliai bus varomi ne vidaus degimo varikliais, o nepaprastai galingais elektros ir tiesinių indukcinių plazmos varikliais. Jie veiks bombarduojant dujas elektronais ir taip susidarant plazmai.

„Karo pramonėje jau sukurti veikiantys plazminių bėginių patrankų prototipai, todėl tikimasi, kad per 125 metus ši technologija bus perkelta ir į lenktyninius automobilius“, – teigė dr. I. Pearsonas.

Lenktyninių automobilių važiuoklę ateityje sudarys ypač tvirtos ir lengvos medžiagos, kurios leis automobiliams važiuoti stabiliau, lengviau juos valdyti. Kai kurie automobiliai galės net keisti savo formą lenktynių įkarštyje. Prognozuojama, kad inžinieriai ateityje automobiliams galės naudoti polimerų gelius, susitraukiančius tarsi raumenys, ir atminties funkciją turinčius lydinius, kurie „įsimins“ savo pradinę, šaltos būsenos, formą ir įkaitę galės į ją sugrįžti.

Pažangūs komponentai leis inovatyviai projektuoti ir kėbulą. „Manoma, kad aerodinaminiai profiliai sugebės koreguoti savo formas, o automobilio kėbulo aerodinaminiai elementai galės išsiplėsti įveikiant posūkius arba keisti oro pagalvės efektą ir pakilti tiesiose atkarpose“, – pridūrė dr. I. Pearsonas.

Pasak ataskaitos, gaminant lenktynines padangas ateityje gali būti pasitelkiamos elektronine įranga kontroliuojamos medžiagos. Tai leis padangų sukibimo ir dėvėjimosi savybėms keistis atsižvelgiant į trasos sąlygas.

Ataskaitoje taip pat prognozuojama, kad ateityje gali būti pasitelkti ir androidiniai vairuotojai. „Androidai, galintys jausti visas emocijas, turės stiprų norą laimėti, be to, reaguodami kur kas staigiau ir turėdami daugiau jėgos, jie greičiau manevruos, o tokios lenktynės neabejotinai prikaustys žiūrovų dėmesį“, – teigė dr. I. Pearsonas.

Išplėstinė realybė (IR) ateityje taps svarbia ne tik kasdienybės, bet ir lenktynių dalimi. Jau esama vaizdo akinių (tokių kaip „Google“ akiniai), kurie regėjimo lauką uždengia kompiuterio generuojamais vaizdais. Todėl ateityje automobilių lenktynių žiūrovai ant to paties automobilio, priklausomai nuo savo poreikių ir pasirinkimų, galės matyti skirtingų rėmėjų pavadinimus.

Be to, IR priemonės leis žiūrovams pajusti tai, ką tuo metu jaučia lenktynininkai trasoje. Dar aštresnių pojūčių žiūrovai gali sulaukti šioms technologijoms susijungus su kompiuterinių žaidimų, tuomet jie galės virtualiai vairuoti lenktynėse dalyvaujančius automobilius.

„Kai kuriuos automobilius galės iš dalies valdyti žaidėjų komandos, o kitus vairuotojus nuo susidūrimų saugos dirbtinį intelektą (DI) turintis autopilotas. Lygiai kaip dabar žaidėjai, žaisdami su žaidimų konsolėmis, varžosi su kompiuterio valdomais automobiliais, panašios vairavimo programos, pagrįstos aukštosiomis technologijomis, galės valdyti tikrus automobilius lenktynių trasoje. DI padėtų išvengti didelių avarijų pavojaus, bet žaidėjai vis tiek galėtų patys priimti kai kuriuos sprendimus“, – tęsė I. Pearsonas.

Manoma, kad ateinančiais dešimtmečiais bus ištobulinta „aktyviosios odos“ technologija. Iš esmės tai bus tiesiai ant odos paviršiaus spausdinama elektroninė schema, skirta medicininiam stebėjimui ir pan., tačiau ji gali būti ir sąsaja su žmonių nervų sistema. Ši sąsaja leistų registruoti ir atkartoti sensorinius signalus, kad žiūrovai pajustų tuos fizinius potyrius, kuriuos patiria vairuotojai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Regitra“ pasiūlė naujų numerių iš M raidės: yra ir MAD, ir MAN, ir MAM (32)

„ Regitra “ papildys planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą. Jame atsiras nauja raidė M....

„Toyota“ prezidentas Akio Toyoda pelnė „Automobilių pasaulio 2021 metų žmogaus“ titulą (1)

„ Toyota Motor Corporation“ (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo...

„Kia“ su savo elektromobiliais tikisi įsitvirtinti Baltijos šalyse (1)

Automobilių gamintojai vis dažniau siūlo modelius ne tik su vidaus degimo varikliais, bet ir...

Prancūzų „Citroën“ pristatė ypatingą automobilį: paskelbė nauju modelių gamos karaliumi (11)

„ Citroën “ pristatė naująjį originalaus dizaino flagmaną „C5 X“, viename kūne...

Sukūrė neapgaunamą alkotesterį: blaivumą nustato per atstumą ir atpažįsta veidus (2)

Lietuviai sukūrė mobilioms darbo vietoms skirtą neapgaunamą išmanųjį alkotesterį –...

Top naujienos

Net neprasidėjusi kelionė į Egiptą sukėlė poilsiautojų pyktį: tai – pasityčiojimas (5)

Dar net neprasidėjusi poilsinė kelionė į saulėtąjį Egiptą kaip reikiant sukėlė...

Už pasodintą medį panevėžiečiui skirta solidi bauda: vyras nesiruošia nei pinigų mokėti, nei medžio išrauti (123)

Prieš du dešimtmečius nelegaliai Panevėžyje pastatęs šuns pakelta koja medinę skulptūrą ir...

Į ankstyvas išgertuves socialiniame būste policijos niekas neįleido: teko išsikviesti merę (14)

Antradienį nuo ryto vykstančių išgertuvių kaimynystėje esančiame socialiniame būste...

Seime skubama spręsti atliekų rūšiavimo betvarkę – verslas nerimauja dėl nevaldomų kainų (20)

Valdžios kantrybė dėl netvarkos atliekų rūšiavime, panašu, baigiasi – Seime sparčiai kelią...

Užkalnis. Griūvanti Lietuva – be skiepų, be tvarkos, be valdžios (432)

Kai Dievas nori nubausti, duoda gerą atmintį. Mane nori nubausti, nes viskas, kas vyksta dabar, man...

„Žalgiris“ garą nuleido pergale Alytuje, Schilleris – technine pražanga (21)

Kauno „Žalgiris“ susigrąžino trumpam prarastą Lietuvos krepšinio lygos (LKL) lyderio...

Kas pakeis Angelą Merkel? Prasidėjo bjauri kova (5)

Bavarijos ministras pirmininkas Markusas Soederis , pasisiūlęs vietoj kanclerės Angelos Merkel...

Ar dezinfekciniai geliai, kurie itin maloniai kvepia ir yra tepami lyg rankų kremas, tikrai apsaugo nuo virusų?

Jau metus žmonės gauna daugiau informacijos apie rankų higieną. Rankas plauname dažniau,...

Arūnas Milašius | D+

Čia prarasite pinigus – kokias skaudžias klaidas sodybose padaro naujakuriai

Kai žmogus įeina pro naujai įsigytos sodybos vartelius, dažnai jam iš karto kyla nenumaldomas...

Gąsdina pavojingai paliktas automobilis: iki nelaimės nedaug, o į skambučius 112 niekas nereaguoja (32)

Pavojingai paliktą automobilį, trukdantį pėstiesiems bei dviratininkams, bei užstojantį žmones...