aA
Gegužės 20-ąją „Litexpo“ parodų centre bus išrinktas „Lietuvos komercinis automobilis 2016“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dalyvauti šiame renginyje kviečiami automobilių gamintojų atstovai, turintys ir norintys pateikti N1 klasės komercinius automobilius (iki 3,5 tonos).
Valdas Stanislovaitis
© Organizatorių archyvas

Geriausią komercinį automobilį išrinks ir paskelbs vertinimo komisija, kurios sudėtyje - tiek autoritentingi transporto specialistai, tiek žurnalistai.

Kadangi renkant geriausiąjį komercinį automobilį ypatingą svarbą įgyja tokie kriterijai, kaip naujos transporto priemonės atsiperkamumas, jos išlaikymo kaštai per visą eksploatavimo laikotarpį, serviso atstovų gebėjimai per trumpiausią laiką pateikti sugedusiam automobiliui reikiamą detalę ar mazgą ir daugybė kitų, specifinių parametrų, pakalbinome vertinimo komisijos konsultantą Valdą Stanislovaitį, sukaupusį didelę patirtį automobilių parkų valdymo srityje.

„Manau, kad „Metų automobilio“ rinkimuose komerciniai automobiliai neturėtų jokių šansų. Nebent kuris gamintojas į rinką paleistų automobilį–transformerį, darbo dieną vežiojantį statybininkus su visais jų įrankiais, o vakarais ir savaitgaliais „pasiverčiantį“ kokiu rodsteriu ar galantišku bei patogiu šeimos automobiliu, - teigia V. Stanislovaitis. - Jei rimčiau, komercinio ir „įprasto“ lengvojo automobilio - visiškai priešinga prigimtis bei paskirtis.

Pristatydami pirmuosius, gamintojai akcentuoja jų „darbines“ savybes bei „ištvermę“, o lengvųjų automobilių, neskaitant galios, dinamikos, taršos ir kt. privalomų elementų, dar ir dizainą, pakabos adaptyvumą, pavarų perjungimo sklandumą, interjero smulkmenas ir pan“.

V. Stanislovaičio nuomone komerciniai automobiliai padeda jų šeimininkams uždirbti pinigus, o lengvieji – išleisti (išskyrus, žinoma, įmonių automobilius, skirtus darbo reikmėms).

Žvelgdamas į komercinių automobilių perspektyvas šalyje, vertinimo komisijos konsultantas įsitikinęs, jog proveržio nesulauksime, kol verslininkai skaičiuos pagal metodiką „nuosavas turtas man nieko nekainuoja“. Tai reiškia, kad toks „ūkininkas“ ir toliau veš maišą bulvių su senu savo ZIL‘u, užuot dienai už 20 eurų išsinuomojęs „kabluką“. Arba dar geriau - įsigijęs, jei planuoja ilgesnius tokios veiklos periodus.

Blogai, kad dažnas žmogus neskaičiuoja savo turto nusidėvėjimo, turto grąžos, taip pat darbo laiko sąnaudų, jei jis pats remontuoja savo automobilį. Apsiribojama tiktai tiesioginėmis sąnaudomis (iš esmės - tai degalai, eksploatacinės medžiagos, detalės bei mokesčiai).

„Nors vis dar gajus supratimas, kad „zilą“ aš jau turiu, o „kabluką“ – man dar reikės pirkti, tokie konkursai, kaip šis, skatina bent jau pagalvoti apie automobilio pakeitimą naujesniu, taupesniu, efektyvesniu, galų gale gražesniu, - įsitikinęs V. Stanislovaitis. - O jei dar ir valstybė, sakykim, taršos mokesčiais paskatintų pagalvoti apie senų „laužų“ atsisakymą, galbūt mūsų keliuose apskritai neliktų 20 metų ir senesnių automobilių“.

Paraiškos dalyvauti „Lietuvos komercinio automobilio 2016“ konkurse priimamos iki gegužės 2 d., teigia organizatoriai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„CityBee“ Baltijos kelio proga pasiūlė vairuoti ypatinga simbolika paženklintus automobilius ir paspirtukus

Prie iniciatyvų, skirtų paminėti Baltijos kelio 30-ąsias metines, prisijungė ir didžiausia...

Ginčas dėl motociklo „teisių“ turintiems B kategoriją: kodėl egzamino nereikia sėdus į galingesnę mašiną (204)

Seime atsidūręs siūlymas koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir...

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (100)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (12)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Top naujienos

Už KET pažeidimą iš karto baudą sumokėjusi kaunietė pateko į nepavydėtiną istoriją (77)

Kelių eismo taisykles (KET) pažeidusi, dėl padaryto pažeidimo kaltę pripažinusi ir dėl to...

Nespėję į apsisprendimo dėl pensijos traukinį maldauja dar vienos galimybės (11)

Daugiau nei 500 gyventojų prašymus atsisakyti dalyvauti pensijų kaupime pateikė pavėluotai,...

Nausėdos dekrete – galimybė Skverneliui gauti nedarbingumą iki spalio (14)

Prezidentas Gitanas Nausėda sudarė galimybę premjerui Sauliui Skverneliui dėl sveikatos...

Didžiausi atlyginimai liepą: viena įmonė darbuotojams mokėjo beveik 50 tūkst. eurų (4)

Naujausi „Sodros“ duomenys rodo didžiausius liepos mėnesio Lietuvos įmonių atlyginimų...

Per kratas tabore aptiko prabangiausią socialinį būstą Lietuvoje (66)

Tabore dėl narkotikų kratas atlikę pareigūnai buvo nustebinti prabanga bute. Jis apstatytas...

Žalgiriečių universalumu pasidžiaugęs Jasikevičius patikslino gandus apie žaidėjus

Kauno „Žalgiris“ ne pilna sudėtimi pradėjo pasirengimą naujam sezonui. Komandoje nėra...

Sunku patikėti: į kaunietės automobilį magistralėje trenkėsi elektrinis suktuvas (10)

Socialiniame tinkle sekmadienį pasklido prašymas padėti surasti automobilį apgadinusį asmenį....

Bankų atstovai išvardijo, kokias paslaugas gausite tik atvykę į skyrių (30)

Seniai buvote savo banko skyriuje? Reiškia, seniai atidarėte pirmąją arba uždarėte paskutinę...

Lietuva pasaulio čempionate: pirmas antausis JAV, „La Bomba“ Japonijoje, prisikėlimai, „Neverk, Argentina“ ir Kleizos arija medaliai, rekordai ir komentarai (22)

Paradoksas – Lietuvos krepšinio rinktinė nė karto nėra tapusi olimpinių žaidynių ar pasaulio...