aA
Kijevo, Ukrainos, centrą užkimšo tūkstančiai automobilių su užsienietiškais valstybiniais numeriais. Kaip pastebėjo DELFI žurnalistai, dirbantys įvykio vietoje, dauguma automobilių su lietuviškais numeriais, o jų savininkai susirinko į protestą dėl mažesnių muito mokesčių.
Protesto akcija Kijeve dėl muito automobiliams
© DELFI / Domantas Pipas

Be lietuviškų valstybinių numerių, netrūksta ir automobilių, registruotų Lenkijoje, taip pat kai kur matyti Čekijoje, Vokietijoje registruotos transporto priemonės.

„Pagrindinė protesto akcijos priežastis – labai dideli muito mokesčiai, skiriami iš Europos Sąjungos šalių įvežamų automobilių savininkams. Kriterijai, pagal ką skaičiuojami mokesčiai, labai įvairūs, pradedant gamybos metais, baigiant variklio tūriu, tačiau viską suskaičiavus tenka mokėti tūkstančius“, – pasakoja Ainis Gurevičius, DELFI žurnalistas.

Pavyzdžiui, su lietuviais kalbėjęs vienas vairuotojų pasakojo, jog jam buvo surastas automobilis Vokietijoje už 13 tūkst. eurų, tačiau šis jo nepirko, mat suskaičiavo, kad išmuitinant transporto priemonę tektų sumokėti papildomai dar 7 tūkst. eurų.

Kaip skelbta protesto akcijos išvakarėse, buvo numatyta, jog joje dalyvauti gali apie 20 tūkst. vairuotojų. Anot Kijeve esančių DELFI žurnalistų, visas miesto centras užstatytas automobiliais su svetimų šalių valstybiniais numeriais. Nors eismo protestuojantys vairuotojai neblokuoja, visgi jie užstatę visas pirmąsias juostas, todėl gatvės kaip reikiant susiaurėjusios ir formuojasi milžiniškos spūstys.

„Susidaro įspūdis, kad dauguma protestuojančių – automobilių perpardavėjai. Žinoma, muitai jiems aktualiausia, mat šis verslas – jų pragyvenimo šaltinis. Ir kiek tokia akcija tęsis nėra aišku, kalbama, kad tie automobiliai Kijevo centre gali būti ir palikti“. – sako A. Gurevičius.

Protesto akcijos dalyvius stebi gausios policijos pajėgos, tačiau vairuotojai nėra vaikomi. Kaip teigiama, pagrindinis siekis – gerokai mažesni muito mokesčiai.

Ne pirmą kartą

Protesto akcija, kai užsienietiškais numeriais apginkluotais automobiliais užkemšamas visas Kijevo centras, vyksta ne pirmą kartą. Panaši buvo organizuota šiemet vasarą. Demonstrantai tuomet blokavo gatves netoli Ukrainos parlamento pastato.

Skaičiuojama, kad pernai į Ukrainą buvo įvežta apie 170 tūkst. automobilių iš užsienio šalių, daugiausiai – naudotų.

Apie tai, kad iš Lietuvos į Ukrainą iškeliauja tūkstančiai automobilių, nė neišbraukiamų iš mūsų šalies registro, ne kartą yra kalbėję ir „Regitros“ atstovai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunas renkasi metų automobilį: „Audi“ ir BMW kol kas lenkia netikėtas modelis (3)

Spalio pabaigoje Rotušės aikštėje startavus „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams,...

Situacijos, kai vairuotojai sulaukia „šalto dušo“: ar jas jau išgyvenote (3)

Kartais vairuotojai nepasikuklina ir teigia, kad yra geri, nes vairuoja jau dvidešimt metų ar per...

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (4)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (351)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

„Toyota“ gamins hibridinį „Corolla“ modelį – žada itin mažas degalų sąnaudas (6)

Nusprendę, kad nebenori tęsti „Auris“ modelio gamybos, „ Toyota “ koncernas praplėtė...

Top naujienos

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (18)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (2)

Šiuo metu gyvename kliento amžiuje, kai klientai perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (14)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Nausėda apie prezidentės neišvykimą į Latviją: aš būčiau važiavęs netgi dviračiu (182)

Buvęs SEB banko prezidento patarėjas, ekonomistas Gitanas Nausėda , komentuodamas prezidentės...

Apie diagnozuotą vėžį prisipažinęs Stano: papasakosiu, kas nutiko per pastarąsias dienas (1)

Penktadienį apie diagnozuotą vėžį prisipažinęs atlikėjas Stanislovas Stavickis – Stano...

Eli Lake: Šiaurės Korėjos apgavystė (27)

Nuo tada, kai praėjusį birželį per viršūnių susitikimą Singapūre susipažino su Kim Jong Unu,...

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (284)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (37)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

Didžiuliai vandens kiekiai suteka į plyšius vandenyno dugne – kur jis dingsta? (79)

Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas....

Planuojantiems statybas: ką privaloma žinoti apie detaliojo ir bendrojo plano koregavimą (10)

Rinkdamiesi žemės sklypą, kuriame norėtumėte statyti savo svajonių namą ar vystyti kitą...