aA
Daugelis girdėjome, kad automobiliai Amerikoje yra labai labai pigūs. Daugelis manome, kad labai paprasta juos įsigyti – lendi į internetą, susirandi svajonių automobilį ir jis tuoj pat atplaukia į Klaipėdą. Ir beveik nemokamai.
Sugedęs automobilis
© Shutterstock nuotr.

Šiais laikais mums nereikia atradinėti Amerikos. Šiais laikais mums nereikia į ją važiuoti, norint įsigyti amerikietišką automobilį. Sėdi prie kompiuterio, surenki copart.com ir atsiduri tikrame Klondaike - aukcionų tinklalapyje.

Čia nesunku surasti savo svajonę. Didelėje šalyje - daugybė internetinių aukcionų su daugybe automobilių. Automobiliai parduodami aukcionų metu, laimi tas, kuris stato daugiausiai arba automobilį už nemažą kainą galima įsigyti iškart.

Užsiregistavęs aukcione gali matyti automobilių kainas, kaip jos keičiasi, tačiau negali pirkti. Norėdamas pirkti, turi būti užsiregistravęs kaip pardavėjas. Tai daroma siekiant išvengti apgavysčių, siekiant patikimumo. Deja, net ir tokios priemonės ne visada gelbsti.

50 : 50

Pasak amerikietiškais automobiliais prekiaujančių lietuvių, pasiklysti tuose tinklalapiuose, būti apgautam yra tikimybė 50 : 50. Pardavėjai galbūt nemeluoja, tik kartais nepasako visos tiesos. Kartais nutylima, kad automobilis skendo. Kartais eismo įvykių metu nukentėjusių automobilių labiausiai pažeistos detalės pakeičiamos naujomis ir taip pagerinamas bendras vaizdas.

Pirkdamas automobilį nemačiomis, ar kaip sakoma, katę maiše, visuomet turi tikėtis blogiau nei atrodo nuotraukose. Tuomet išvydus automobilį Klaipėdos uoste neištiks nervinis priepuolis ar kitokios sveikatos problemos.

„Mes, lietuviai, mėgstame viską daryti patys, manydami, kad esame išmaniausi ir labiausiai viską žinantys visose srityse, - pasakoja automobilių prekeivis Jonas iš Kauno. - Tačiau tokie išmanuoliai taupydami dažniausiai sumoka du kartus brangiau nei yra reali automobilio vertė. Išeitis labai paprasta - yra gausybė įmonių Lietuvoje, kurios užsiima automobilių importu iš JAV. Tos firmos turi savo žmones Amerikoje. Šie apžiūri automobilį, atgabena jį į uostą, tvarkingai pakrauna į konteinerį. Tik tuomet gali tikėtis, kad automobilis atplauks lygiai toks pats, kokį matei nuotraukose. Ne paslaptis, kad mašinos dar papildomai pažeidžiamos ir transportuojant. Į konteinerius stengiamasi sukrauti kuo daugiau automobilių, kuo daugiau įvairių daiktų. Tad štai dėl to ant automobilių kėbulų atsiranda papildomų pažeidimų.

Kitas dalykas - nereikia bijoti skendusių automobilių. Kai kurie automobiliai tiesiog buvo tose vietose, kur kilo potvyniai. Kartais jie apsemiami tik iki ratų, vanduo nepaliečia nei salonų, nei elektros sistemos. Tokių automobilių kaina yra mažesnė, o realiai tai yra visiškai geri automobiliai. Žodžiu, visame tame slypi daugybė niuansų, kurių negali žinoti paprastas žmogus, mėginantis pirmąsyk automobilį pats įsigyti aukcione."

Pardavėjų paslaugos, surandant automobilį ir jį atgabenant į Lietuvą, kainuoja apie 300-400 dolerių. Tai nėra tiek daug, palyginti su tuo, kiek galima prarasti.

Tiesa, padėti išsirinkti teisingą automobilį gali ne tik asmenys ar įmonės, bet ir virtualūs pagalbininkai. Amerikoje yra ne vienas tinklalapis, pavyzdžiui, carfax.com, kuris už tam tikrą mokestį suteiks visą informaciją apie jūsų geidžiamą automobilį. Daugybę informacijos gali pateikti ir google.com.

Meistrai auksarankiai

Taip. Šioje šalyje mašinos yra pigesnės. Ypač - pagamintos Amerikoje. Arba japoniškos, skirtos Amerikos rinkai. Europietišką automobilį pigiau įsigyti galima tik tuomet, jeigu jis yra gerokai nukentėjęs eismo įvykyje. Taigi daugelis mašinų į Lietuvą atkeliauja po eismo įvykių. Tiesiai pas Lietuvos meistrus auksarankius. Tūkstančiai meistrų pragyvena tvarkydami automobilius iš JAV. Ruošdami juos parduoti kokioje nors užsienio valstybėje. Jeigu turkmėnams ar kazachams galima suremontuoti kiek aplaidžiau, tai vokiečiui turi padaryti tobulai.

Ir lietuviai padaro. Pasak pardavėjų, svarbu nesismulkinti ir nevargti remontuojant sudaužytų detalių, o jas keisti naujomis. Kauno vyrai yra pasiekę tokį lygį, kad pas juos kartą per mėnesį atskrenda Vokietijos TUV specialistai, apžiūri suremontuotus automobilius ir juos įvertina. Pasak pardavėjų, vokiečiai nedaro jokių nuolaidų, tačiau dažniausiai neturi prie ko prikibti. Šių Vokietijos specialistų patikrinti automobiliai dažniausiai parduodami Vokietijoje. Didžiausią paklausą toje šalyje turi sportiniai, galingi automobiliai, naudojami savaitgalio pasivažinėjimams.

Azijos, NVS šalių atstovai labiausiai geidžia didelių visureigių. Lietuviai dažniausiai perka vokiškas mašinas.

Mokesčiai

Automobilį nupirkus Amerikoje, už jį reikia sumokėti vietinius mokesčius, atgabenti į uostą, pakrauti, atplukdyti ir Lietuvoje susimokėti muito mokesčius. Iš visų tų išlaidų ir susideda tikroji automobilio kaina.

Apsilankėme Klaipėdos uoste, čia esančioje muitinėje, norėdami sužinoti, kiek iš tikrųjų reikia sumokėti už automobilį, kokie yra muitų mokesčiai. Muitinės atstovė Rasa Rentauskienė paaiškino paprastą aritmetiką: „Prie automobilio kainos reikia pridėti transportavimo mokesčius, kurie vidutiniškai sudaro bent jau 2 000 litų, ir pakrovimo-iškrovimo mokesčius. Muitą apskaičiuojame sudėję visus šiuos mokesčius. Jo dydis yra 10 procentų nuo bendros minėtos sumos. Prie viso to pridedamas 21 proc. pridėtinės vertės mokestis." Taigi, pasak pareigūnės, „jeigu JAV nusipirkote pigų automobilį, kainavusį 1 000 dolerių arba 2 600 litų, tai pridėjus jo atvežimo mokesčius, muitą ir PVM, teks dar sumokėti apie 1 600 litų."

Automobilių pardavėjai sako, kad automobilis, atkeliavęs į Lietuvą, pabrangsta daugiau kaip trečdaliu. Mat transporto kaštai gali siekti nuo dviejų iki penkių tūkstančių litų, tai priklauso nuo to, iš kurios JAV vietos jis atvežtas ir plukdytas.

Bando gudrauti

Rodos, mokesčiai Lietuvoje nėra labai dideli, tačiau dažnai mūsų verslininkai negali sau leisti jų sumokėti. Jie bando dar labiau sutaupyti, bando apgauti muitininkus. Pasak R. Rentauskienės, pasitaiko, kad verslininkai, dirbtinai sumažinę automobilio pirkimo arba transportavimo kainą, bando sumažinti mokesčius. Tokiais atvejais automobilis sulaikomas, įvykis tiriamas, siunčiamos užklausos įvairioms JAV tarnyboms.

Didžiausi Europoje

O pabaigoje - stulbinantis faktas. Pernai lietuviai iš JAV įvežė apie 250 000 automobilių. Tačiau tik apie 6 500 jų buvo užregistruota Lietuvoje. Palyginkite: pernai mūsų šalyje buvo parduota daugiau nei 12 000 naujų automobilių. Amerikietiškų automobilių pardavėjai pripažįsta, kad jie yra bene didžiausi JAV mašinų importuotojai visoje Europoje. Bent jau šioje srityje Lietuva Amerikoje yra puikiai žinoma. Ir kartais vadinama senų amerikietiškų mašinų garažu.

Keturi ratai
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault“ pasidyrė: birželio mėnesį užfiksuotas rekordinis: „Zoe“ užsakymų skaičius (3)

Gegužės mėn. „ Renault “ įmonių grupė atnaujino komercinę veiklą daugelyje Europos šalių...

Automobilių mokestis išjudino rinką: birželį naujas mašinas registravo visi, kas tik galėjo (12)

Šių metų gegužės pabaigoje Lietuvos naudotų automobilių rinkoje buvo fiksuojamas padidėjęs...

Judrioje sostinės gatvėje apribojus eismą pasipylė skundai: ženklai įrengti – kelio darbai nevyksta (32)

Nors vasarą eismo srautai didžiuosiuose šalies miestuose sumažėja, sostinėje gyvenantys...

„Bentley“ pristato naująjį „Bentayga“: norintiems dar daugiau prabangos siūlo naujas galimybes (4)

Legendinių britiškų automobilių gamintojas „ Bentley “ atskleidžia detales apie naująjį...

„Toyota“ skelbia automobilių „atšaukimo“ kampaniją, tačiau į tai reaguoja ne visi

„ Toyota “ pradeda automobilių atšaukimo kampaniją, siekdama paskatinti jų savininkus...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (34)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (31)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (1)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (228)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (105)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (18)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (98)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (16)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (53)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina