Išradėjas, informacinių technologijų ir orlaivių sistemų inžinierius Carlo De Micheli įsitikinęs, kad kiekvienas žmogus gali susikurti sau automobilį. Šiuo metu jis darbuojasi su inovacijų projektu „OSVehicle“, kuris leidžia kiekvienam susirinkti savo transporto priemonę, pagal norimus variklio, dydžio ir kitus parametrus – panašiu principu, kaip baldus pardavinėja „Ikea“ kompanija.
© DELFI montažas

Apie galimybę susikurti savo transporto priemonę C. Micheli papasakojo per Vilniuje vykusią inovacijų konferenciją „TEDx“.

Jaunystėje pradėjęs kurti automobilių modelius, C. Micheli dabar dirba su startuoliu, kurio tikslas – leisti žmonėms internetu užsisakyti automobilio „griaučius“, į kuriuos pagal savo poreikius jis susidėtų variklį, sėdynes, papildomą įrangą. Skaičiuojama, kad miesto automobilis „Tabby“ žmogui galėtų kainuoti apie 6 tūkst. EUR (20,72 tūkst. Lt) ir pagal poreikius gali būti dvivietis arba keturvietis, naudoti elektrinį, vidaus degimo arba hibridinį variklį.

Be to, tokį automobilį žmogus galėtų užsisakyti su detalių pristatymu į namus ir gebėtų jį surinkti per valandą. Tiesa, kol kas automobiliui dar reikia leidimo išvažiuoti į miestų gatves, bet kūrėjai tikisi, jog Europoje tokį dokumentą pavyks gauti šiemet.

„OSVehicle“ projektas įdomus tuo, kad jis yra atviras žmonėms: internete galima pamatyti automobilio konstrukciją, o pasiūlymų turintys gyventojai bendrovei gali siųsti, jų manymu, reikalingus dizaino ar technologijų patobulinimus.

Visgi „OSVehicle“ nėra vienintelė C. Micheli – inžinierius savo kūrybiškumą naudoja ir siūlydamas energetinius sprendimus. Jis yra bendrovės „Savesquared“ įkūrėjas, kuri siūlo išmaniųjų telefonų baterijų įkrovimo sprendimus per konferencijas ir kitus viešus renginius.

- Jūs ėmėte konstruoti automobilius dar būdamas jaunas. Kas svarbu norint tapti kūrybiškam?

Carlo de Micheli
Carlo de Micheli
© DELFI / Kiril Čachovskij

- Reikia mokytis, kaip mokytis – tai yra šių dienų iššūkis, kuris skatina kūrybiškumą. Faktus ir kituos duomenis galima sužinoti vėliau, pavyzdžiui, naršant internete. Kai jau išmokstama kurti, šis įgūdis naudojamas nuo darželio ar pradinės mokyklos iki studijų universitete baigimo bei darbo metu. Norint būti išradėju, kūrybiškumo nebūtinai reikia mokytis universitete, patirtis ateina per įvairias gyvenimiškas situacijas, keliones, problemų analizę, svarstant, kokių patobulinimų galima imtis.

Susipažindamas su bet kuria mažiau pažįstama sritimi žmogus praplečia savo akiratį ir gali įgytas žinias pritaikyti. Automobilių pramonė šiuo požiūriu yra puiki, nes milijonai žmonių kasdien naudoja automobilius ir mokytis galima dalyvaujant įvairiose konferencijose, seminaruose, susitikimuose

- Tuomet ar dar reikia faktinių žinių apskritai? Jau kalbama apie tai, kaip žmonės mokosi žaisdami kompiuterinius žaidimus ar dėliodami įvairius konstruktorius.

- Žinoma, jei norima sukurti išradimų, kurie pakeis rinką iš esmės, būtinos ekspertinės žinios. Tam nepakanka vien kūrybiškumo arba vien ekspertinių žinių – reikia abiejų dalykų.

- Tad automobilių rinkoje, koks yra svarbiausias kriterijus naujiems inžinieriams?

- Inovacijų automobilių rinkoje netrūksta: jau turime autopilotu vairuojamų automobilių, įvairių informacinių technologijų (IT) inovacijų, taigi, net automobilių rinkoje šiuo metu yra svarbūs IT specialistai.

Bet yra ir kitas inovacijų bruožas šioje rinkoje: išradimai yra saugomi kaip intelektinė nuosavybė, ir bendrovės, užuot dirbusios greičiau ir efektyviau kartu, kiekviena kuria savarankiškai.

- Koks bus ateities automobilis?

- Šiuo metu labai sparčiai vyksta elektromobilių rinkos plėtra, žinoma, jie puikūs, nes mažiau teršia, tačiau vien elektra varomi automobiliai yra riboti dėl jų baterijų galingumo. Taigi, manau, kad dabar stiprės hibridinių automobilių plėtra, kurie naudos tiek elektrą, tiek kitą kurą.

Iš situacijos Europoje gali susidaryti įspūdis, kad elektromobilių rinka vystosi palaipsniui, tačiau, pavyzdžiui, Kinijoje jie vystomi labai sparčiai, tad, manau, ir į Europą ateis elektromobilių revoliucija.

Šiuo metu elektra ir degalais varomi automobiliai konkuruoja ir sudaro dvi skirtingas rinkas, tačiau, darau prielaidą, kad būtent hibridiniai automobiliai panaudojantys abi technologijas bus ateities produktu. Akivaizdu, kad degalais varomi automobiliai yra patogesni įveikti didesnius atstumus, o elektromobiliai – naudoti mieste, tačiau turint abi technologijas, automobilis tampa universalus.

- Ačiū jums už pokalbį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (10)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Ko laukti po Naujųjų: automobilių pardavėjams kol kas daugiau klausimų nei atsakymų (70)

Sausio 1-oji bus ta diena, kai įstatyme numatyta įranga papildyti dešiniavairiai automobiliai...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (43)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

Top naujienos

Emigrantas norėjo pigiau Lietuvoje išsigydyti skaudantį dantį: košmaras, kurio niekam nelinkėtų (242)

Specialiai į Lietuvą iš Švedijos skaudančio danties išsigydyti grįžęs emigrantas norėjo...

Belieka tik pavydėti: kaimynams Lenkijoje sekasi geriau, negu pranašauta (334)

Net skeptiškiausi ekspertai pripažįsta, kad dabartinė Lenkijos vyriausybė vykdo rinkimų...

Sukrėsta šiaulietė parašė atvirą laišką Verygai: po jūsų sprendimo turiu stebėti, kaip degraduoja tėvas (904)

„Gerb. ministre Aurelijau Veryga , šiandien Jūs pasmerkėte mano tėtį ir toliau gerti!...

Lietuvos ir Lenkijos pasienyje – didžiulės automobilių spūstys (33)

Šeštadienį Lietuvos-Lenkijos pasienio ruože, ties buvusiu Kalvarijos pasienio punktu, susiformavo...

Sovietų generolai karo korespondento akimis: beturčiai, kuriuos iškėlė revoliucija (29)

Leidykla „Briedis“ pristato netrukus pasirodysiančią serijos „Komunizmas be grimo“ naujieną...

Piknikas su Šimašiumi pakeitė daugiavaikės šeimos gyvenimą (135)

Daugiavaikių šeimų asociacijos vadovė Jurgita Pocienė sako tik Laisvės piknike iš mero...

Ventės ragas: tobulai sutvarkytas, bet ar įdomus? (1)

Ventės ragas Lietuvoje yra lyg mitologinis objektas – kažkur labai toli, visai nepakeliui, su...

Vaidas Baumila parodė, kas padeda išlaikyti nepriekaištingą figūrą (1)

Žinomas atlikėjas Vaidas Baumila ne veltui yra laikomas vienu seksualiausių Lietuvos šou...

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (78)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Vilniaus oro uoste dėl gedimo leidosi į Hurgadą turėjęs skristi lėktuvas papildyta 10.49 (223)

Vilniaus oro uostas informuoja, kad 9.30 val. Vilniaus oro uoste laukiamas avarinis orlaivio su...