Apie galimybę susikurti savo transporto priemonę C. Micheli papasakojo per Vilniuje vykusią inovacijų konferenciją „TEDx“.

Jaunystėje pradėjęs kurti automobilių modelius, C. Micheli dabar dirba su startuoliu, kurio tikslas – leisti žmonėms internetu užsisakyti automobilio „griaučius“, į kuriuos pagal savo poreikius jis susidėtų variklį, sėdynes, papildomą įrangą. Skaičiuojama, kad miesto automobilis „Tabby“ žmogui galėtų kainuoti apie 6 tūkst. EUR (20,72 tūkst. Lt) ir pagal poreikius gali būti dvivietis arba keturvietis, naudoti elektrinį, vidaus degimo arba hibridinį variklį.

Be to, tokį automobilį žmogus galėtų užsisakyti su detalių pristatymu į namus ir gebėtų jį surinkti per valandą. Tiesa, kol kas automobiliui dar reikia leidimo išvažiuoti į miestų gatves, bet kūrėjai tikisi, jog Europoje tokį dokumentą pavyks gauti šiemet.

„OSVehicle“ projektas įdomus tuo, kad jis yra atviras žmonėms: internete galima pamatyti automobilio konstrukciją, o pasiūlymų turintys gyventojai bendrovei gali siųsti, jų manymu, reikalingus dizaino ar technologijų patobulinimus.

Visgi „OSVehicle“ nėra vienintelė C. Micheli – inžinierius savo kūrybiškumą naudoja ir siūlydamas energetinius sprendimus. Jis yra bendrovės „Savesquared“ įkūrėjas, kuri siūlo išmaniųjų telefonų baterijų įkrovimo sprendimus per konferencijas ir kitus viešus renginius.

- Jūs ėmėte konstruoti automobilius dar būdamas jaunas. Kas svarbu norint tapti kūrybiškam?

Carlo de Micheli
- Reikia mokytis, kaip mokytis – tai yra šių dienų iššūkis, kuris skatina kūrybiškumą. Faktus ir kituos duomenis galima sužinoti vėliau, pavyzdžiui, naršant internete. Kai jau išmokstama kurti, šis įgūdis naudojamas nuo darželio ar pradinės mokyklos iki studijų universitete baigimo bei darbo metu. Norint būti išradėju, kūrybiškumo nebūtinai reikia mokytis universitete, patirtis ateina per įvairias gyvenimiškas situacijas, keliones, problemų analizę, svarstant, kokių patobulinimų galima imtis.

Susipažindamas su bet kuria mažiau pažįstama sritimi žmogus praplečia savo akiratį ir gali įgytas žinias pritaikyti. Automobilių pramonė šiuo požiūriu yra puiki, nes milijonai žmonių kasdien naudoja automobilius ir mokytis galima dalyvaujant įvairiose konferencijose, seminaruose, susitikimuose

- Tuomet ar dar reikia faktinių žinių apskritai? Jau kalbama apie tai, kaip žmonės mokosi žaisdami kompiuterinius žaidimus ar dėliodami įvairius konstruktorius.

- Žinoma, jei norima sukurti išradimų, kurie pakeis rinką iš esmės, būtinos ekspertinės žinios. Tam nepakanka vien kūrybiškumo arba vien ekspertinių žinių – reikia abiejų dalykų.

- Tad automobilių rinkoje, koks yra svarbiausias kriterijus naujiems inžinieriams?

- Inovacijų automobilių rinkoje netrūksta: jau turime autopilotu vairuojamų automobilių, įvairių informacinių technologijų (IT) inovacijų, taigi, net automobilių rinkoje šiuo metu yra svarbūs IT specialistai.

Bet yra ir kitas inovacijų bruožas šioje rinkoje: išradimai yra saugomi kaip intelektinė nuosavybė, ir bendrovės, užuot dirbusios greičiau ir efektyviau kartu, kiekviena kuria savarankiškai.

- Koks bus ateities automobilis?

- Šiuo metu labai sparčiai vyksta elektromobilių rinkos plėtra, žinoma, jie puikūs, nes mažiau teršia, tačiau vien elektra varomi automobiliai yra riboti dėl jų baterijų galingumo. Taigi, manau, kad dabar stiprės hibridinių automobilių plėtra, kurie naudos tiek elektrą, tiek kitą kurą.

Iš situacijos Europoje gali susidaryti įspūdis, kad elektromobilių rinka vystosi palaipsniui, tačiau, pavyzdžiui, Kinijoje jie vystomi labai sparčiai, tad, manau, ir į Europą ateis elektromobilių revoliucija.

Šiuo metu elektra ir degalais varomi automobiliai konkuruoja ir sudaro dvi skirtingas rinkas, tačiau, darau prielaidą, kad būtent hibridiniai automobiliai panaudojantys abi technologijas bus ateities produktu. Akivaizdu, kad degalais varomi automobiliai yra patogesni įveikti didesnius atstumus, o elektromobiliai – naudoti mieste, tačiau turint abi technologijas, automobilis tampa universalus.

- Ačiū jums už pokalbį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)