Po dvejų metų visuose naujuose Europos Sąjungoje parduodamuose automobiliuose, planuojama, turės veikti automatinė pagalbos iškvietimo sistema. Lietuvos bendrasis pagalbos centras ir automobilių pardavėjai – už naujovę, nes ji leistų laimėti vadinamąją auksinę valandą, itin svarbią gyvybei.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Naujų mašinų brangimas dėl „eCall“ sistemos, skaičiuojama, būtų minimalus.

Specialistų teigimu, jei į avariją patekę automobiliai turėtų automatinę pagalbos iškvietimo sistemą, būtų didesnė tikimybė, kad žmonės būtų išgelbėti.

„Įvykus avarijai svarbi kiekviena minutė. Jei pagalbos tarnybos automatiškai informuojamos apie įvykį ir gali nustatyti, kur jis įvyko, jos gali dažniau padėti išgelbėti gyvybes ir užkirsti kelią nukentėjusiojo būklės blogėjimui. Tyrimai rodo, kad apie 50 proc. mirčių ištinka per pirmąsias avarijos minutes. 30 proc. – per pirmąsias valandas“, – tokią statistiką vardija Siimas Kallasas, Europos Komisijos narys, atsakingas už transportą.

Įvykus avarijai ir išsiskleidus oro pagalvėms sistema pati susisiektų su Bendrojo pagalbos centro operatoriais, leistų jiems nustatyti įvykio vietą, automobilio modelį. Aktyvuoti sistemą būtų galima ir rankiniu būdu, jei vairuotojui pasidarė bloga ar jis tapo avarijos liudininkais.

Tikimasi, kad pagalbos dėl naujovės nukentėjusieji galės sulaukti dvigubai greičiau nei dabar, o tai išgelbėtų iki 3 tūkst. žmonių per metus.

Ar sistema veiks sklandžiai, anot Lietuvos bendrojo pagalbos centro vadovo, priklausys ne tik nuo automobilių gamintojų ir gelbėtojų.

„Tai nebus paprasti skambučiai „112“ – kiekvienas turės savo identifikatorių, tad jie šiek tiek kitaip turėtų keliauti tinklais. Ryšių reguliavimo tarnyba turėtų nurodyti ryšio operatoriams, kaip jie turi keliauti. O jau Bendrojo pagalbos centro uždavinys – mokėti priimti tuos skambučius, juos dekoduoti ir perduoti reikalingą informaciją pagalbos tarnyboms“, – komentavo Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius.

Specialistai tikina, kad pati sistema sugebės įvertinti įvykio sudėtingumą – taip tikimasi apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo atvejų. Be to, Europos Komisija neigia ir baimes dėl sekimo: esą vietos nustatymo sistema įsijungs tik paspaudus pagalbos mygtuką.

Skaičiuojama, kad pagalbos iškvietimo sistemos įranga vienam automobiliui kainuos apie 350 litų.

Automobilių pardavėjų teigimu, Lietuvos vairuotojus ji pasieks vėliau nei kitas šalis.

„Kaip žinia, registruojamų automobilių amžius yra 9 metai, o bendras parko vidurkis yra 17 metų. Tad naudotų automobilių pirkėjai pradės tokiais automobiliais naudotis, tarkime, 2024 m., o bendrame kontekste visi tokius dalykus turės jau vėliau – 2030 m.“, – svarstė Autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys.

Europos Komisija derasi su draudikais, kad jie kompensuotų pagalbos iškvietimo sistemos diegimą ir į naudotas mašinas. Privalomai sistema būtų diegiama tik naujuose automobiliuose nuo 2015 m. spalio mėnesio. Aišku, jei tam pritars Europos Taryba ir Parlamentas.

Automatinę pagalbos iškvietimo sistemą Briuselis skatina diegti jau dešimt metų, tačiau iki šiol ją turi tik mažiau nei procentas automobilių visoje bendrijoje. Be to, ne visose šalyse veikia ir pati sistema.

eCall schema
eCall schema
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (2)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (70)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (39)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (4)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (6)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų (1)

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (713)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...