Vokietijos koncernas „Volkswagen“ susigadino savo reputaciją klastodamas duomenis apie automobilių išmetamąsias dujas ir atlikinėdamas bandymus su gyvūnais. Visgi, jo valdoma „Audi“ markė jau seniai demonstruoja, kad nori vidaus degimo variklius padaryti kur kas švaresniais. Dabar kompanija pasiekė svarbią tarpinę stotelę – pradeda „e-benzino“ bandymus.
Aštuntos kartos "Audi A6" (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

„E-benzinas“ – tai sintetiniai degalai, kuriuos galėtų deginti įprasti benzininiai automobiliai. Privalumai – akivaizdūs: uždaras anglies ciklas, sutaupomos lėšos infrastruktūrai, žmonės gali važinėti savo senesniais automobiliais negalvodami, kad labai teršia aplinką.

„Audi“ jau gamina „e-dyzeliną“, tačiau „e-benzinas“ pareikalavo daugiau laiko. Dabar su partneriais „Audi“ pagamino 60 litrų šių sintetinių degalų – pakankamai, kad galėtų pradėti bandymus su tikrais varikliais.

„E-benzinas“ iš esmės yra skystas trimetilpentanas (C8H18). Jis dega labai švariai, išskirdamas nedidelį aplinkai žalingų dujų kiekį. Tačiau geriausia tai, kad anglies ciklas yra uždaras – CO2, kurį išskirs „e-benziną“ deginantys automobiliai jau buvo sugertas augalų, virtusių biomase. Vaizdžiai tariant, aplinkoje CO2 koncentracija išlieka tokia pati. Tačiau aišku, kad „e-benzino“ gamybos procesas taip pat turi būti kiek įmanoma švaresnis.

Šiuo metu „Audi“ sintetinis benzinas gaminamas iš biomasės dviejų žingsnių procese. Visų pirma, iš biomasės išskiriamas izobutilenas (C4H8). Tuomet, naudojantis papildomu vandeniliu, sukuriamas trimetilpentanas (C8H18).

Šiuose degaluose nėra benzeno ar sieros, todėl jie dega labai švariai. Tačiau ateityje „Audi“ norėtų nenaudoti biomasės, o tiesiog paimti CO2 iš atmosferos ir vandenilį, išgautą naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius.

Šiuo metu „Audi“ planuoja naujos „e-dyzelino“ gamyklos statybas Šveicarijoje. Sintetinis dyzelinas ten bus gaminamas iš vandens ir CO2, o naudojama energija atkeliaus iš hidroelektrinės. Planuojama, kad nedidelėje gamykloje per metus bus pagaminama 400 tūkstančių litrų „e-dyzelino“. Nedaug, tačiau, jei projektas pasiteisins, jis neišvengiamai bus plečiamas.

Sintetiniai degalai elektromobilių aušroje atrodo kaip kažkoks gūsis iš praeities. Tačiau iš tikrųjų tai būtų labai aplinkai naudingas sprendimas.

Nors elektromobiliai neišskiria žalingų dujų, žmonės turėtų pažvelgti į platesnį paveikslą. Staigūs infrastruktūros pokyčiai aplinkai būtų kaip tik kur kas žalingesni, nes reikėtų pagaminti daugiau įkrovimo stotelių, jas reikėtų išvežioti, įrengti. Padidėjusios elektros energijos sąnaudos daug kur reikštų ir padidėjusią taršą.

Galiausiai, pats ekologiškiausias automobilis visada yra tas, kurį jūs jau vairuojate. Atsikratyti veikiančio, nelabai seno automobilio galima labai greitai, tačiau naują taip pat reikės pagaminti, jis tikriausiai atkeliaus labai teršiančiais laivais ir sunkvežimiais, o senąjį reikės perdirbti. Sintetiniai degalai leidžia pasinaudoti uždaro anglies ciklo privalumais.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Trumpo tarifai jau smogė motociklų rinkai (49)

Į Lietuvą vis dar atvyksta motociklai iš JAV, kurie bus apmokestinti 6 proc. muito tarifu. Jei...

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (35)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (113)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (57)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

Top naujienos

„Der Spiegel“ apie įtemptus Merkel ir Trumpo santykius: liko tik linkėjimai nuo Ivankos (4)

Nors JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel nuolat pabrėžia,...

Gaisras degalinėje: liepsnos stipriai sužalojo vyriškį ir nepilnametę (32)

Šeštadienį Prienų rajone, Mardosų kaime, „Milda“ degalinėje, užsiliepsnojo kemperis....

Kainų statistika privertė aiktelėti: Panevėžyje brangiau nei Vilniuje? (130)

„Tikiu tik ta statistika, kurią pats suklastoju“, – sakė žinomas Anglijos politikas Vinstonas...

Iš kojų verčiančios vestuvių akimirkos: kai nuotraukos priverčia raudonuoti iš gėdos (48)

Dažniausiai vestuvių nuotraukose pozuojantys jaunieji ir svečiai atrodo it nulieti modeliai,...

Lenktynėse Palangoje – ir gausi Matijošaičių šeima su 2 mėn. sūnumi: garsiam tėčiui teko keisti gyvenimo būdą (89)

Palangoje nenutyla lenktyninių bolidų variklių garsai – vykstančias „1006 km“ lenktynes...

Babčenkos prisiminimai iš Čečėnijos karo: ten viešpatavo sadistiniai impulsai ir nežabotas godumas (177)

Leidykla „Briedis“ pristato naujieną – knygą „Karas. Čečėnijos tragedija“. Tai...

Įvertino, dėl ko Lietuvoje įvyksta nemažai avarijų (1)

Specialistai sako, kad Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos.

Birželį vestuves atšokusi Vasha jau parduoda suknelę: susidomėjusiai nuotakai teks pakloti apvalią sumą (24)

Birželio 30 d. vestuves su mylimuoju, krepšininku Ronaldu Rutkausku atšokusi dainininkė Gabrielė...

Pentagonas siūlo netaikyti sankcijų kai kurioms šalims, perkančioms Rusijos ginkluotę (38)

JAV gynybos sekretorius Jamesas Mattisas (Džeimsas Matisas) penktadienį pasisakė už...

Pasižvalgykime, kokios kainos Vilniaus, Palangos ir užsienio turguje (125)

Atrodo, kad maisto turgūs įgavo antrą kvėpavimą. Vis daugiau žmonių, tame tarpe ir jaunimo,...