aA
Vokietijos koncernas „Volkswagen“ susigadino savo reputaciją klastodamas duomenis apie automobilių išmetamąsias dujas ir atlikinėdamas bandymus su gyvūnais. Visgi, jo valdoma „Audi“ markė jau seniai demonstruoja, kad nori vidaus degimo variklius padaryti kur kas švaresniais. Dabar kompanija pasiekė svarbią tarpinę stotelę – pradeda „e-benzino“ bandymus.
Aštuntos kartos "Audi A6" (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

„E-benzinas“ – tai sintetiniai degalai, kuriuos galėtų deginti įprasti benzininiai automobiliai. Privalumai – akivaizdūs: uždaras anglies ciklas, sutaupomos lėšos infrastruktūrai, žmonės gali važinėti savo senesniais automobiliais negalvodami, kad labai teršia aplinką.

„Audi“ jau gamina „e-dyzeliną“, tačiau „e-benzinas“ pareikalavo daugiau laiko. Dabar su partneriais „Audi“ pagamino 60 litrų šių sintetinių degalų – pakankamai, kad galėtų pradėti bandymus su tikrais varikliais.

„E-benzinas“ iš esmės yra skystas trimetilpentanas (C8H18). Jis dega labai švariai, išskirdamas nedidelį aplinkai žalingų dujų kiekį. Tačiau geriausia tai, kad anglies ciklas yra uždaras – CO2, kurį išskirs „e-benziną“ deginantys automobiliai jau buvo sugertas augalų, virtusių biomase. Vaizdžiai tariant, aplinkoje CO2 koncentracija išlieka tokia pati. Tačiau aišku, kad „e-benzino“ gamybos procesas taip pat turi būti kiek įmanoma švaresnis.

Šiuo metu „Audi“ sintetinis benzinas gaminamas iš biomasės dviejų žingsnių procese. Visų pirma, iš biomasės išskiriamas izobutilenas (C4H8). Tuomet, naudojantis papildomu vandeniliu, sukuriamas trimetilpentanas (C8H18).

Šiuose degaluose nėra benzeno ar sieros, todėl jie dega labai švariai. Tačiau ateityje „Audi“ norėtų nenaudoti biomasės, o tiesiog paimti CO2 iš atmosferos ir vandenilį, išgautą naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius.

Šiuo metu „Audi“ planuoja naujos „e-dyzelino“ gamyklos statybas Šveicarijoje. Sintetinis dyzelinas ten bus gaminamas iš vandens ir CO2, o naudojama energija atkeliaus iš hidroelektrinės. Planuojama, kad nedidelėje gamykloje per metus bus pagaminama 400 tūkstančių litrų „e-dyzelino“. Nedaug, tačiau, jei projektas pasiteisins, jis neišvengiamai bus plečiamas.

Sintetiniai degalai elektromobilių aušroje atrodo kaip kažkoks gūsis iš praeities. Tačiau iš tikrųjų tai būtų labai aplinkai naudingas sprendimas.

Nors elektromobiliai neišskiria žalingų dujų, žmonės turėtų pažvelgti į platesnį paveikslą. Staigūs infrastruktūros pokyčiai aplinkai būtų kaip tik kur kas žalingesni, nes reikėtų pagaminti daugiau įkrovimo stotelių, jas reikėtų išvežioti, įrengti. Padidėjusios elektros energijos sąnaudos daug kur reikštų ir padidėjusią taršą.

Galiausiai, pats ekologiškiausias automobilis visada yra tas, kurį jūs jau vairuojate. Atsikratyti veikiančio, nelabai seno automobilio galima labai greitai, tačiau naują taip pat reikės pagaminti, jis tikriausiai atkeliaus labai teršiančiais laivais ir sunkvežimiais, o senąjį reikės perdirbti. Sintetiniai degalai leidžia pasinaudoti uždaro anglies ciklo privalumais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbė 7 geriausius metų automobilius: pateko ir elektromobilis (72)

22-ą kartą Lietuvoje rengiamo konkurso „Metų automobilio 2019“ organizatoriai paskelbė...

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (30)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (512)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Top naujienos

Auštrevičius kritikuoja Grybauskaitės dešimtmetį: Lietuva tampa pigia Vakarų Europos kopija (2)

Gana anksti apie savo dalyvavimą 2019 m. rinkimuose į Lietuvos prezidentus pranešęs Liberalų...

Gyvai / Eurolygos testas Maskvoje: CSKA – „Žalgiris“ (48)

Kauno „Žalgirio“ ekipa trečiadienį pradeda rusiškų išbandymų etapą: trečiadienį Lietuvos...

Po nesėkmės suirzusi Rusija trimituoja: Lietuvą sukaustė baimė (409)

Kremlius trečiadienį pasmerkė „smarkų spaudimą“ dėl Rusijos kandidato į Interpolo...

Būsto paskola: kiek ji kainuoja ir kaip reikia derėtis su banku kokias palūkanas rinktis geriausia (5)

Ekspertai sako, kad šiuo metu pinigai yra pigūs. Tačiau, nors palūkanos nėra didelės, imant...

Lietuvių kavos gėrimo įpročiai šiurpina italą: mane purto tas užpylimas (125)

Kava – vienas populiariausių žmonijos gėrimų, be kurios neapsieina daugelio žmonių rytas. O...

Užkalnis. Apie asocialus, čigonus, pašalpinius ir kitus blogus žodžius (274)

Sužinojau, kad žodžio „asocialas“ mūsų vis dar laisvoje, bet sparčiai nelaisvėjančioje...

Dar niekur nerodytame Eimunto Nekrošiaus žmonos interviu – itin atviri prisipažinimai

INIT televizija paviešino dar niekur neskelbtą interviu su legendinio režisieriaus Eimunto...

Eimunto Nekrošiaus bičiulis apie režisierių ištikusias sveikatos problemas: kalba ėjo apie operaciją (32)

Kartu su visa šalimi mylimo ir talentingo režisieriaus gedintys aktorius bei režisierius Adolfas...

Lietuvoje atsiras vieta, kur miško kirtėjai bus nepageidaujami (2)

Kiekviena pasaulio šalis gali džiaugtis savo turimais gamtos turtais. Saugant unikalų gamtos...