aA
Šiemet legendinei „Audi“ visų ratų „quattro“ pavarai suėjo 40 metų, kada ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos keturiasdešimt metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko „quattro“ pavarą, o Lietuvoje atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau kaip 70 proc. Vilniaus ir Kauno gyventojų norėtų vairuoti visų ratų pavara varomą automobilį, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Audi Quattro"
"Audi Quattro"
© Gamintojo archyvas

Mintį apie lengvąjį automobilį su visų ratų pavara 1976–1977 metais pristatė „Audi“ inžinieriai po to, kai Švedijoje išbandė markės prototipus su priekinių ratų pavara ir Vokietijos armijai skirtu praktišku „Volkswagen Iltis“ su „Audi“ sukurta visų ratų pavara. Nežiūrint į palygint nedidelę pastarojo modelio galią, bandymai vienareikšmiškai patvirtino visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai.

Šis palyginamasis testas „Audi“ suteikė impulsą toliau tobulinti „Volkswagen Iltis“ modeliui sukurtą visų ratų pavarą ir ją sumontuoti „Audi 80“ automobilyje. Visus kitus metus „Audi“ tęsė bandymus ir 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo „Audi quattro“ – sportiškas gamintojo kupė su visų ratų pavara.

„Audi quattro“ kupė buvo pristatytas 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija. Su 2,2 l 200 AG penkių cilindrų varikliu „quattro“ buvo pirmasis sportiškas automobilis su visų ratų pavara, kadangi anksčiau ši technologija buvo naudojama tik bekelėje ir sunkiajam transportui. Ir nors pirmieji „quattro“ buvo gaminami nedidele apimtimi, susidomėjimas ir didelė paklausa lėmė, kad „Audi quattro“ tapo pilnaverčiu serijiniu modeliu, kuris buvo tobulinamas ir gaminamas iki pat 1991 metų.

"Audi Quattro"
"Audi Quattro"
© Gamintojo archyvas

1981 metais automobilis su „quattro“ pavara debiutavo Austrijos „Jänner Rallye Rally“ lenktynėse. Pažangi visų ratų pavara atvėrė dar daugiau galimybių ir „Audi“ tiesiogine prasme lenktynėms suteikė žymiai didesnį pagreitį. 1980-ųjų pradžioje mašinos su „quattro“ visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionatus ir du gamintojo titulus, taip amžiams pakeitę ralio lenktynių ateitį. Buvo pasiekti „Pikes Peak“ važiavimo rekordai JAV, taip pat vėlesniais metais nugalėta nesuskaičiuojamoje daugybėje lenktynių skirtinguose automobilių čempionatuose. Pergalingas „quattro“ žygis tęsiasi iki šiol – 2016 metais Švedijos automobilių lenktynių legenda Mattias Ekström su „Audi S1 quattro EKSRX“ laimėjo Pasaulio ralio-kroso čempionatą.

Tačiau „quattro“ reiškia ne tik sportą ir greitį. „Audi“ modeliai su visų ratų pavara pasiteisino kaip puikūs pagalbininkai ir kasdien patogūs važinėti automobiliai, ypatingai ten, kur vyrauja itin skirtingi sezonai, o eismo sąlygos yra nenuspėjamos, pavyzdžiui, tokios kaip Lietuvoje. „Quattro“ gimė apsnigtuose keliuose, tačiau jis nebijo nei purvo, nei miško kelių, žvyrkelių ar kitų iššūkių, kad ir kokie jie būtų.

"Audi Quattro"
"Audi Quattro"
© Gamintojo archyvas

Visų ratų privalumai taip pat akivaizdūs ir po „Audi“ atstovybės Lietuvoje kartu su „Omnicom Media Group“ atliktos apklausos, kurioje 74 proc. respondentų atsakė, kad teikia privalumą visų ratų pavarai , o 32 proc. pažymėjo, kad jie ar jų šeimos nariai važinėja automobiliu su visų ratų pavara. Apklausa taip pat atskleidė, kad pirmenybę visų ratų pavarai teikia šeimos su vaikais, taip užsitikrindami maksimalų stabilumą kelyje ir didžiausią saugumą esant bet kokioms eismo sąlygomis.

„Maždaug 70 proc. Lietuvoje parduodamų „Audi“ automobilių yra su „quattro“ visų ratų pavara, o tai beveik sutampa su atsakymais apklausoje. Visų ratų pavara yra puikiai pritaikyta mūsų keliams ir kartu su didesne „Q“ ir „allroad“ modelių prošvaisa vairuotojams suteikia didesnį pasitikėjimą ir geresnę automobilio kontrolę net ir važiuojant greitai“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

„Quattro“ pavara yra standartinė „Audi Q5“, „Q7“, „A4 Allroad quattro“, „A6 Allroad quattro“, „A8“, „R8“, visų „S“, „RS“, taip „e-tron“ modelio įranga, kuri turi naujausią „quattro“ sistemos versiją su ties kiekviena ašimi sumontuotu elektros varikliu. Ši pavara taip pat pasirinktinai galima ir beveik visiems kitiems „Audi“ modeliams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.0000

„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 (3)

„ Kia EV6“ yra pirmas kompanijos modelis, sukurtas ant tik elektromobiliams skirtos naujos...

Lietuvoje prekiaus kiniškais elektromobiliais: paskelbtos ir kainos, ir nuvažiuojamas atstumas (39)

Lietuvos elektromobilių rinka plečiasi – į ekologiško transporto ringą žengia prekės...

„Citroën“ ir „Peugeot“ gamins vandenilio degalais varomus komercinius automobilius (2)

„ PSA Group “ ir „ Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernus vienijanti grupė...

„Nissan“ naujajam „Ariya“ turi nemažų lūkesčių: tikisi perrašyti ženklo istoriją

Japonijos „ Nissan “ tikisi, kad dešimties metų techninę patirtį diegiant naujoves...

„Ford“ pristatė geresnio pasaulio planą: investuos 22 mlrd. taršai mažinti (4)

Taršai mažinti ir tvariai veiklai įmonės skiria vis daugiau dėmesio, ne išimtis yra ir...

Top naujienos

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (2)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (22)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (111)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (34)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (328)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (23)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (117)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (110)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...

10 įdomių faktų apie Švėkšną: nuo egiptietiškų statulėlių iki stebuklingo vandens ir unikalaus viaduko (3)

Švėkšna - Žemaitijos pakraščio miestelis Šilutės rajone, seniūnijos centras. Šiuo metu...