aA
Vokietijos automobilių gamintojo „Audi“ keliami reikalavimai automobilių kokybei yra neįtikėtinai aukšti. Regis, didelių technologinių laimėjimų pasiekusi kompanija tik didina apsukas ir siekia sukurti dar tobulesnius, saugesnius, ekonomiškesnius ir patogesnius automobilius. Visai neseniai „Audi“ pristatė revoliucinę naujovę – elektromechaninių rotacinių amortizatorių sistemą, vadinamą „eROT“.
"eROT" sistemos schema
"eROT" sistemos schema
© Gamintojo nuotr.

Ši sistema yra nelyginamai pranašesnė už įprastus hidraulinius amortizatorius. Visų pirma, „eROT“ padės sutaupyti degalų. Automobiliui važiuojant nelygiu keliu važiuoklė turi atlikti neįtikėtiną kiekį judesių – kiekvienas ratas ne tik sukasi aplink savo ašį, bet juda ir vertikalioje ašyje (aukštyn ir žemyn).

Automobilių gamintojams seniai knietėjo kaupti ir panaudoti šią kelio nelygumų teikiamą energiją, tačiau sukurti efektyvią sistemą kol kas niekam nepavyko.

„Audi“ nusprendė visiškai atsisakyti hidraulinių amortizatorių, juos pakeisti elektromechaniniais, kurie taps neatskiriama 48 voltų sistemos dalimi. Šie amortizatoriai pavers kinetinę energiją elektra, kuri vėliau gali būti panaudoti hibridinei automobilio sistemai.

Žinoma, „eROT“ sistema turės ir kitų pliusų. Ja bus galima visiškai laisvai reguliuoti važiuoklės parametrus. Nors ir dabar egzistuoja sistemos, galinčios pažeminti ir pakietinti automobilio važiuoklę, jos yra gana ribotos, nes įprastas hidraulinis amortizatorius priklausomas nuo savo mechaninių parametrų.

„Audi“ sukurta „eROT“ sistema yra visiškai programuojama, todėl gali tobulai prisitaikyti prie vairuotojo vairavimo stiliaus bei kelio būklės. Galiausiai, visa ši sistema išdėstyta horizontaliai, todėl užima mažiau vietos – galima numanyti, kad „Audi“ automobilių bagažinės ateityje dėl to kiek praplatės.

„Audi“ teigia, kad pati sistema mechaniškai nėra labai sudėtinga. Speciali „eROT“ atraminė svirtis juda vertikalia ašimi, sugerdama kinetinę rato judėjimo energiją. Ši svirtis per krumpliaračių sistemą yra sujungta su generatoriumi, kuris gamina elektros energiją. „eROT“ yra kompaktiška, neįtikėtinai lanksti ir efektyvi sistema.

„Audi“ jau spėjo atlikti keletą bandymų – lygiame kelyje „eROT“ galingumas yra apie 3 vatus, duobėtame kelyje – apie 613 vatų. Skaičiuojama, kad „eROT“ sistema leis sumažinti automobilio išmetamo anglies dvideginio kiekį trimis gramais kiekvienam nuvažiuotam kilometrui, kuro sąnaudas – 0,7 l/100 km.

Šie duomenys neleidžia suabejoti – „eROT“ sistema jau yra įrašyta „Audi“ automobilių ateityje. Dabar belieka laukti ir tikėtis, kad elektromechaniniai rotaciniai amortizatoriai naujuose automobiliuose pasirodys greitai ir visi žadami privalumai – preciziškai kontroliuojami važiuoklės nustatymai, mažesnės kuro sąnaudos ir papildoma vieta automobilio bagažinėje – vartotojų nenuvils.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Karantino metui – ypatingi palengvinimai vairuotojams, nebaus net už negaliojantį vairuotojo pažymėjimą (48)

Vidaus reikalų ministerija ( VRM ) priėmė sprendimus, kurie leis nebausti vairuotojų,...

Kodėl neverta raukytis, kai kalbama apie miesto visureigius ir prastus kelius (3)

Mažieji miesto visureigiai ilgą laiką užėmė tik nedidelę nišą, tačiau dabar jų populiarumas...

„Lexus“ nusprendė netradiciškai papuošti automobilį – ištatuiravo visą kėbulą

Tatuiruotės – įprastas šiuolaikinės kultūros reiškinys, tad toks žmogaus kūno puošybos...

Važinėjantiems žieminėmis dygliuotomis padangomis teks rinktis: rizikuoti susirgti COVID-19 arba gauti baudą (112)

Balandžio 1 -oji automobilių vairuotojams įprastai žymi metą, kai žiemines padangas galima...

Nauji vairuotojų iššūkiai: kelyje susiduria su gedimais, kurių prieš penkerius metus dar nebuvo (28)

Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais gerokai padaugėjo atvejų, kai pagalbos kelyje tarnybą...

Top naujienos

Oficialu: Klaipėdoje nuo COVID-19 pasveiko šeši pacientai papildyta 20:44 val.

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas socialiniame tinkle Facebook pasidalino džiugia...

Koronavirusu susirgusi Seimo darbuotoja atsisako pateikti savo kontaktus ir maršrutus papildyta Gaižausko komentaru (1284)

Karantino sąlygomis gyvenančioje Lietuvoje – precedento neturintis skandalas. Nors įstatymas...

Pirmadienį šalyje nustatyti dar 7 užsikrėtimo atvejai iš viso šalyje užfiksuotas 491 atvejis (190)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti...

Traukiantis šilumai sulauksime sniego ir plikledžio (6)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje praplauks nedidelis debesų sūkurys. Vietomis, daugiausia...

Vyrui diagnozavo COVID-19, bet pakartotinai netiria: už kelių dienų į darbą, bet virusą dar gali nešioti (119)

40-metis Andrius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) iš Austrijos, į kurią buvo...

Generalinis komisaras: nubausti už saviizoliacijos pažeidimus patys dar negalime (120)

Šalyje prasidėjus trečiajai karantino savaitei, Lietuvos policija vis dar neturi įstatyminio...

Baltarusiai valdžios sprendimų dėl koronaviruso nelaukia – patys imasi veiksmų (69)

Medikai iš viso pasaulio, įskaitant ir sveikatos priežiūros profesionalus iš Baltarusijos, dėl...

Profesorius papasakojo, kokios apsaugos nuo virusų priemonės yra efektyviausios (77)

COVID-19 pandemijos akivaizdoje susiduriame su asmens apsauginių priemonių trūkumu. Jų...

Italijoje auga nuo koronaviruso mirusių žmonių skaičius, bet užsikrečia vis mažiau pasaulyje jau mirė daugiau nei 35 tūkst. žmonių (97)

Italijoje per pastarąją parą nuo koronaviruso infekcijos (COVID-19) mirė dar 812 žmonių, o...

Malinauskas: buvau asmeniškai Verygos patikintas, kad reagentų nepritrūks (239)

Buvęs premjero patarėjas bei Visuomenės informavimo grupės vadovas dėl koronaviruso Skirmantas...

|Maža didelių žinių kaina