Audi h-tron quattro“ koncepcinis modelis – SUV klasės elektromobilis su vandeniline jėgaine. Vandenilio bako užpildymas trunka maždaug 4 min., o su viena jo įkrova ir visiškai įkrautu eigos akumuliatoriumi galima nuvažiuoti iki 600 km.
"Audi h-tron quattro"
© Reuters/Scanpix

Be to šiame koncepte demonstruojamos esminės autonominio vairavimo galimybės, kurias bendrovė tikisi įdiegti į 2017 m. pasirodysiantį naujausios kartos „Audi A8“ aukščiausios klasės limuziną, teigiama gamintojo pranešime žiniasklaidai.

„Audi h-tron quattro“ – šiomis dienomis Detroito autosalone debiutuojantis SUV klasės konceptas, visiškai perėmęs savo pirmtako – 2015 m Frankfurto autosalone debiutavusio „Audi e-tron quattro“ koncepcinio elektromobilio konstrukciją, kurią Vokietijos koncerno inžinieriai papildė vandeniline jėgaine. Pažymėtina, kad vandenilinė jėgainė savo esme yra ne variklis, o akumuliatorius, kuriame elektrocheminiu būdu skaidant vandenilį susidaro elektros energija, kuria ir maitinamas dviejų elektros variklių tandemas.

Naujasis „Audi h-tron quattro“, kaip ir Frankfurto autosalone pristatytas „Audi e-tron quattro“ konceptas, sukurtas naudojant naują, elektromobiliams skirtą „MLB evo“ platformą, todėl pasižymi aukštu unifikacijos laipsniu. Pavyzdžiui, abu šie modeliai turi vienodas grindis, leidžiančias optimaliai išdėstyti eigos akumuliatorius, kas ypač svarbu šiuolaikiniams elektromobiliams.

Kaip pažymi gamintojas, „Audi h-tron quattro“ konstrukcijoje atsiskleidžia didžiulis „Audi“ ir „Volkswagen“ specialistų pastarųjų metų įdirbis vandenilinio transporto kūrimo srityje. Masiškai taikomi lengvi lydiniai mažina bendrą automobilio svorį ir gerina važiavimo savybes bei energinį efektyvumą.

Po salonu ir bagažine įrengtos trys vandenilio talpyklos, pagamintos iš keleto sluoksnių ypač atsparios plastmasės. Užpildžius jas vandeniliu, galima įveikti iki 600 km kelią.

Įsibėgėjimo akumuliatorius

Iš tiesų „Audi h-tron quattro“ koncepto konstrukcijoje yra net du eigos akumuliatoriai: jau minėtos 100 kW galios vandenilinės jėgainės veikimą papildo kompaktiškas, tik 60 kg sveriantis ličio jonų akumuliatorius, galintis generuoti dar iki 100 kW elektros galią. Šis papildomas srovės šaltinis didina vandenilinės jėgainės aptarnaujamos elektros sistemos patikimumą bei naudojamas automobilio įsibėgėjimo metu, nes vandenilinė jėgainė kol kas dar nėra tokia elastinga. Be to, į šį akumuliatorių sugrįžta stabdymo metu regeneruojama elektra.

Koncepte yra ir dar vienas, egzotiškesnis srovės šaltinis – ant stogo sumontuotos saulės baterijos. „Audi“ inžinieriai tikina, kad jis gali per metus sugeneruoti iki 320 W elektros energijos, t.y., leisti per metus papildomai nuvažiuoti iki 1000 km.

Pagrindiniai eigos akumuliatorių kuriamos elektros naudotojai – dviejų darniai veikiančių elektros variklių tandemas. Priekinėje ašyje sumontuotas 90 kW galios elektros variklis. Galinius ratus suka galinėje ašyje sumontuotas 140 kW galios variklis. Šis tandemas išvysto iki 550 Nm bendrą sukimo momentą, leidžiantį 100 km/val. greitį pasiekti per 7 sek. Maksimalus ribotuvų leidžiamas greitis siekia 200 km/val.

Vandenilis – tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių

Važiuojantis vandenilinis automobilis visiškai neteršia aplinkos. Tačiau to negalima pasakyti apie patį vandenilio dujų gamybos procesą. Tik iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas vandenilis visiškai neteršia gamtos. Kitu atveju tai tik brangus, sudėtingai gaminamas ir pakankamai taršus naftos pakaitalas.

Šiuo metu, bent jau Vokietijoje, ekologišką vandenilį gamina tik vienoje vietoje – Vertlės mieste neseniai pastatytoje, „Audi“ bendrovei priklausančioje sintetinių suspaustų dujų gamykloje. Minėtos dujos tiekiamos į šalia esančią degalinę, kurioje jomis galima pildyti visus suspaustomis dujomis varomus automobilius, įskaitant „Audi A3 g-tron“ ir „A4 g-tron“, o perteklius išleidžiamas į bendruosius Vokietijos dujotiekius.

zFAS valdiklis – autonominių automobilių ateitis

„Audi h-tron quattro“ koncepcinio automobilio konstrukcijoje yra keletas svarbių autonominio vairavimo ir automatinio parkavimo elementų, kuriuos bendrovė tikisi įdiegti jau 2017 m pasirodysiančiame masinės gamybos flagmane „Audi A8“. Vienas iš jų – pernai anonsuotas ir šių metų pradžioje baigtas kurti Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS).

„Audi“ gamintojai įsitikinę, jog visus šiuolaikinius vairavimo pagalbininkus turi valdyti būtent toks Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS), ateityje tapsiantis autonomiškai vairuojamo automobilio (t.y. automobilio be vairuotojo) „elektroninėmis smegenimis“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (5)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Bando naują 3 serijos BMW: automobilyje yra vienas „benzingalviams“ svarbus pokytis (15)

Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika,...

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (144)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (91)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (19)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (55)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (113)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (57)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Doveika įvertino Vėlyvio provokaciją bažnyčioje: ar nusišlapinti ant artimo žmogaus kapo taip pat būtų labai meniška? (443)

„Čia nieko originalaus. Nieko. Tuščia. Čia garbėtroškos priemonė“, – apie Emilio Vėlyvo...

Dvylika efektyviausių būdų, kaip sujaudinti moterį (3)

Mokslininkai išsiaiškino, kad norint susijaudinti prieš seksą, moterims reikia daugiau laiko nei...

Mama pasibaisėjo kitų patarimais: motinos pieną ragino keisti ryžių nuoviru (8)

Konkursui „Mano istorija – esu kitokia mama negu visos“ savo pasakojimą atsiuntusi Justina...

Niekšai bites išmetė į šiukšlių konteinerį

Klaipėdoje, Mokyklos gatvėje, prie šiukšlių konteinerio žmonės pastebėjo besisukantį bičių...