aA
Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis. Pirmą kartą gamybai parengtas sportiškasis SUV elektromobilis pasauliui pristatytas šiandien San Franciske (JAV) vykstančiame „Audi Summit“ renginyje.

„Audi e-tron“ – sportiškas ir praktiškas elektra varomas SUV: 4901 mm ilgio, 1935 mm pločio ir 1616 mm aukščio. „Audi e-tron“ atstumas tarp ašių siekia 2928 mm, todėl, skelbiama pranešime žiniasklaidai, čia laisvai tilps penki keleiviai, o bagažui skirtas krovinių skyrius talpina iki 660 l.

Du elektros varikliai užtikrina 300 kW ir 664 Nm sukimo momentą siekiančią galią ir elektriniam SUV suteikia dinamiką neteršiant aplinkos ir važiuojant praktiškai be garso. Tokia galia leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,7 sekundes. Maksimalus elektromobilio greitis yra elektronikos apribotas ties 200 km/val.

Elektrinis visureigis varomas abiem ašimis, visgi norint išnaudoti galią efektyviai, dažniausiai SUV varomas galinius ratus sukančio elektros variklio. Kai tik prisireikia išnaudoti didesnę galią, elektra valdoma visų varančiųjų ratų sistema sukimo momentą akimirksniu perduoda priekinei ašiai.

Sportiškas SUV valdymo savybes užtikrina žemai sumontuota elektros įranga su plokščiai tarp ašių išdėstytais ir po keleivių sėdynėmis esančiais akumuliatoriais, kurie lemia, kad SUV svorio centras yra žemai, kaip įprastame sedane. Priekinei ir galinei ašiai tenkantis svoris paskirstytas subalansuotu beveik 50:50 siekiančiu santykiu.

„Audi drive select“ sistemos pagalba vairuotojas gali pasirinkti vieną iš norimų „Audi e-tron“ važiavimo režimų, priklausomai nuo eismo sąlygų ir pageidavimų. Elektromobilio pakaba turi pneumatines spyruokles su kiekvienam ratui atskirai pritaikomu veikimo režimu, o prošvaisa gali būti keičiama iki 76 milimetrų siekiančiu diapazonu – blogame kelyje ją padidinat, o greitkelyje sumažinant tam, kad pagerinti aerodinamines savybes ir padidinti nuvažiuojamą atstumą.

400 kilometrų „nuo rozetės“

Vienu įkrovimu „Audi e-tron“ gali nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų, matuojant WLTP metodika. Energijos rekuperavimo sistema užtikrina iki 30 proc. nuvažiuojamo atstumo. Elektra varomas SUV gali kaupti energiją dviem skirtingais būdais: riedėjimo metu, kai vairuotojas atleidžia akceleratorių, ir stabdant. Abiem atvejais elektros varikliai pradeda veikti kaip generatoriai ir kinetinę „Audi e-tron“ energiją paverčia elektros energija.

Pavyzdžiui, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu, energija įkraunama maksimalia 300 Nm ir 220 kW galia, o tai yra daugiau kaip 70 proc. visos sistemos galios. Integruota elektrohidraulinė stabdžių kontrolės sistema automatiškai parenka kokiu būdu bus stabdomas elektromobilis – elektros varikliais, stabdžiais ar abiem kartu.

Dar vienas itin svarbus „Audi e-tron“ elektromobilio efektyvumo elementas yra pažangi aerodinamika. Viena tokių efektyvumą didinančių įrangų – papildomai užsakomi virtualūs šoniniai veidrodėliai, pirmą kartą pasaulyje debiutuojantys serijiniame modelyje. Įprastų veidrodėlių vietoje sumontuotos mažos vaizdo kameros, iš kurių vaizdas perduodamas į salone esančius didelės raiškos OLED ekranus. Pasirinkus šią sistemą, „Audi e-tron“ aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėja iki 0,27. Toks nedidelis pasipriešinimas lemia dar apie 40 papildomų nuvažiuojamų kilometrų, palyginti su įprastu šio segmento automobiliu.

„Audi e-tron“ gali būti įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėse iki 150 kW siekiančia galia. Tai reiškia, kad elektromobiliui visiškai įkrauti užteks maždaug pusvalandžio ir bus galima tęsti tolimą kelionę. Elektrinis SUV gali būti įkraunamas ir iš įprasto kintamos srovės tinklo iki 11 kW siekiančia galia, taip pat papildomai galima pasirinkti 22 kW įkrovimo galimybę.

Papildomos funkcijos – kai prireiks

Salone sumontuoti į vairuotoją pasukti du dideli „MMI touch“ lietimui jautrūs ekranai, kurie pakeitė beveik visus įprastus mygtukus ir valdiklius, o daug funkcijų galima aktyvuoti balsu. Standartinėje įrangoje esančiame virtualiame „Audi“ prietaisų skydelyje galima pasirinkti du skirtingus atvaizdavimo būdus, o informacija pateikiama ryškiame didelės rezoliucijos ekrane. Pasirenkamame „Audi virtual cockpit plus“ skydelyje yra trečiasis ekranas, kuriame atvaizduojamas elektros sistemos darbas.

„Audi e-tron“ bus pirmasis gamintojo modelis, kurio pirkėjai jau nuo kitų metų vidurio galės internetu užsisakyti papildomas automobilio funkcijas, kai tik jų jiems prisireiks. Pavyzdžiui, LED priekiniams žibintams galima papildoma išmanioji „matrix LED“ sistema, valdanti tolimąsias šviesas. Taip pat bus galima užsisakyti papildomų pagalbinių ar pramoginių sistemų, tokių kaip skaitmeninis radijas ar „Audi“ mobilaus telefono sąsaja.

„Audi e-tron“ yra gaminamas aplinkos neteršiančioje Briuselio gamykloje Belgijoje, o pirmuosius pirkėjus Europoje elektromobilis pasieks 2019 m. pradžioje. Kokia elektromobilio kaina, kol kas neskelbiama.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (15)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (5)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (6)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (144)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Pasipiktinusi mama beda pirštu į savivaldybės apsukrumą: tai vaikų luošinimas (106)

„Neverkite, mamytės, jeigu jūsų vaikas negavo vietos valstybiniame darželyje. Jums pasisekė“,...

Į Lietuvą grįžusi ir mažą miestelį pamilusi lietuvė: atrodo, čia net vaikai gimsta kitokie (81)

Monika Peldavičiūtė gyvenimą kūrė milijonus gyventojų skaičiuojančiuose miestuose, tačiau...

Indijoje viešėjusi kaunietė: šią šalį rekomenduoju tiems, kurie pasiryžę daug ištverti (28)

„Oro uoste, Amsterdame, sutikau pasaugoti paryžiečio, skrendančio į Indiją, lagaminą. Kai jis...

Apie modelių tragedijas ryžosi prabilti ir manekenė Radvilė Labutytė: pasinaudoti merginomis siekia ne vienas (41)

Iš Lietuvos kilusiam modeliui Radvilei Labutytei jau seniai ne naujiena darbotvarkė, kurioje –...

Gruževskis gailisi neišnaudotos progos didinti mokesčių progresyvumą (11)

Teikiamame kitų metų biudžeto projekte žadama, kad minimali mėnesinė alga (MMA) nuo kitų metų...

Jubiliejiniame legendinės grupės „Mango“ koncerte – gyvos kolonos, įspūdingos projekcijos ir erotikos elementai pildoma (5)

Klaipėdos „Švyturio“ arenoje į jubiliejinį 20-mečio „ Mango “ grupės koncertą...

Moterys apgailestauja, kad jaunystėje nežinojo šių dalykų apie seksą (11)

Kalbant apie seksą ir visas su juo siejamas gudrybes, tiesiog būtina pasakyti, kad vargu ar pavyktų...

Naujausi JAV planai Rusiją gali tik suerzinti (401)

JAV prezidento Donaldo Trumpo administracija ketina kitą savaitę pranešti Rusijos lyderiams apie...

Olandijoje namus atradusi plungiškė: nesu iš tų, kurie negali gyventi be Lietuvos (322)

Vos sulaukusi aštuoniolikos iš Plungės kilusi mergina išvyko į Daniją. Drąsus Eglės Budrytės...

Kraupiausia nėštumo fotosesija: perspėjame, kai kurie kadrai gali šokiruoti (54)

Likus vos keletui dienų iki gimdymo, pozavimas nuotraukoms tikrai nėra prioritetų sąraše, todėl...