aA
Audi“ demonstruoja pastovumą ir tęsia elektromobilių plėtrą, pristatydama naujus „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“. Abu vien tik elektra varomi S modeliai turi po tris elektros variklius, iš kurių du sumontuoti galinėje ašyje. Pažangus pavaros valdymas ne tik padidina elektromobilių saugumą, bet ir užtikrina ypatingai dinamišką važiavimą. Be elektrinės visų ratų pavaros, automobiliai turi elektra valdomą sukimo momento nukreipimo sistemą su aktyviu sukimo momento skirstymu galinėje ašyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
© Gamintojo archyvas

Važiavimo potyris

Nauji „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliai dinamiką pakėlė į naują lygį – aktyvavus S režimą, maksimali 370 kW galia ir 973 Nm sukimo momentas išlaikomi aštuonias sekundes. Standartinis sprintas užima tik 4,5 sekundes, maksimalus greitis siekia 210 km/val.

Nauji S modeliai turi po du elektros variklius galinėje ir vieną – priekinėje ašyje, tad tai yra pirmieji serijinės gamybos elektromobiliai pasaulyje, turintys tris elektros variklius.

Jų pavaros išdėstymas paremtas modulinės konstrukcijos principu: modifikuotas galingesnis variklis, esantis „e-tron“ modelio galinėje ašyje, čia sumontuotas priekinėje ašyje. Galinėje ašyje sumontuoti du tokie patys motorai kaip „e-tron 55“ modelio priekinėje ašyje esantis elektros variklis. Bendra aukštos įtampos akumuliatoriaus talpa siekia 95 kWh, iš kurių naudojimui prieinamas 91 proc. (86 kWh). Su vienu akumuliatoriaus įkrovimu „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“, matuojant WLTP ciklu, gali nuvažiuoti atitinkamai 360 ir 365 kilometrus (preliminarūs duomenys).

"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
© Gamintojo archyvas

Elektrinis „quattro“

Siekiant padidint efektyvumą, įprastame režime „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliuose veikia tik galiniai elektros varikliai. Priekinis elektros variklis aktyvuojamas tada, kai vairuotojui reikia daugiau galios arba kai reikalingas didesnis sukibimas.

Nuo šiol elektrinė visų ratų pavara turi ir elektrinį sukimo momento nukreipimą. Ši sistema veikia taip: sukimo momentas iš kiekvieno gale esančio elektros variklio ratams perduodamas atskirai per vienos pavaros transmisiją, todėl čia nėra mechaninio diferencialo. Pagal poreikį nukreipiamo sukimo momento paskirstymas užima vos kelias milisekundes, o perduodamas sukimo momentas yra itin didelis.

Elektrinių S modelių pakaba

Elektromobilių pakaba turi būdingus S modeliams nustatymus. „Audi drive select“ sistema siūlo septynis skirtingus važiavimo režimus. Pavyzdžiui, ji leidžia reguliuoti adaptyvią pneumatinę „sport“ pakabą: pneumatinė pakaba su reguliuojama amortizacija gali 76 mm diapazonu keisti kėbulo aukštį, priklausomai nuo eismo sąlygų ir nustatymų.

Elektriniai S modeliai turi standartinius 20 colių ratlankius su net 285 mm pločio padangomis. Papildomai galima užsisakyti 21 colio ratlankius, o vėliau bus galimi dar sportiškesni net 22 colių ratlankiai. Priekyje su dideliais stabdžių diskais yra sumontuotos šešių vožtuvų fiksuotos stabdžių apkabos.

"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
"Audi e tron S" ir "Audi e tron S Sportback"
© Gamintojo archyvas

Pažangūs sprendimai

Iš dalies dėl pasirenkamų išorinių virtualių veidrodėlių, „Audi e-tron S“ modeliai pasižymi itin geru aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu. Papildomi ratų arkų aerodinaminiai elementai taip pat prisideda prie gero balanso tarp išskirtinės dinamikos ir sportiškos išvaizdos – ši pažangi technologija, kurią sukūrė „Audi“, dabar yra patentuota. Tai leidžia „Audi e-tron S Sportback“, net ir turinčiam platesnes ratų arkas nei įprastas modelis, pasiekti 0,26 aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą. „Audi e-tron S“ pasipriešinimo koeficientas yra 0,28.

Antras svarbus aerodinaminių sprendimų elementas yra kontroliuojamos oro įsiurbimo angos su priekinių stabdžių diskų aušinimo kanalais. Jos būna uždarytos maksimaliai dažnai, tad oro srautas prateka virš priekinio gaubto beveik be sūkurių. Vienas iš efektyvių šilumos valdymo sprendimų yra visuose „e-tron“ modeliuose montuojamas šilumos siurblys. Jis kaupia pavaros komponentų išskiriamą šilumos energiją ir taip padidina nuvažiuojamą atstumą iki dešimties procentų.

Elektromobilio efektyvumą padidina ir rafinuota energijos rekuperavimo sistema. Stabdant elektriniai varikliai užtikrina iki 0,3 g stabdymo pagreitį, t. y., beveik kiekvieno stabdymo metu, o hidraulinė stabdymo sistema aktyvuojama tik kai reikia didesnės stabdymo jėgos. Elektros varikliai visada išlieka aktyvūs ir gali sukurti iki 270 kW siekiančią galią, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu.

Išorės dizainas

„Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ elektrinė galia akivaizdi iš pirmo žvilgsnio. Jų priekinis ir galinis buferiai yra ryškių formų, o oro įsiurbimo grotelės yra ypatingai didelės ir išraiškingos. Gale sumontuotas difuzorius yra beveik viso automobilio pločio. O tai, kad visos ratų arkos yra 23 mm platesnės, dal labiau pabrėžia didelę elektromobilių galią.

Visiškai skaitmeninis

Kaip ir kiti didieji „Audi“ modeliai, „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ turi skaitmeninę „MMI touch“ valdymo sistemą su dviem dideliais centriniais ekranais ir skaitmeniniu „Audi virtual cockpit“ prietaisų skydeliu. „Audi connect“ internetinės paslaugos naudojamos navigacijos sistemoje, ypatingai naudojant „e-tron“ maršruto planavimą. Jis paskaičiuoja greičiausią kelią su optimaliai parinktomis įkrovimo vietomis ir atsižvelgdamas į informaciją apie eismo spūstis, važiavimo nustatymus ir įkrovimo laiką.

Europoje abu elektriniai S modeliai debiutuos 2020 metų rudenį. Vokietijoje „Audi e-tron S“ kaina prasideda nuo 93 800 eurų, „Audi e-tron S Sportback“ – nuo 96 050 eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

„Bentley“ atnaujino „Flying Spur“: tobulindami pasitelkė gausybę technologijų (1)

Atnaujintas „Flying Spur“ modelis tapo dar geresnis. Nuo šiol 2022 metų modelio standartinėje...

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Porsche 911 GT3 Touring“ (3)

„Porsche“ pradeda prekiauti šių metų pradžioje pasirodžiusio sportinio 911 GT3 naująja...

Lietuvoje debiutuos įkraunamas hibridas „Wrangler“

„Jeep“ pasaulyje debiutuoja su galingiausiu, ekologiškai ir techniškai pažangiausiu, hibridine...

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai? (1)

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Top naujienos

Pasaulį bauginanti kovido atmaina jau Lietuvoje: prasideda ypač akylus situacijos stebėjimo laikas (215)

Sparčiau plintanti ir nepilnai pasiskiepijusiems pavojingesnė „delta“ koronaviruso atmaina jau...

Danai efektingu stiliumi pasiuntė rusus namo ir patys prasibrovė į aštuntfinalį (521)

Pirmas dvejas Europos futbolo čempionato rungtynes pralaimėjusi Danijos rinktinė vis tiek...

Dailius Dargis | D+

Nauji faktai tamsioje Karpavičiaus testamento istorijoje: čia figūruoja ne tik tamsiaplaukė moteris, bet ir žinomi spalvingos reputacijos veikėjai

Šiemet rugpjūtį sueis lygiai dveji metai, kai netikėtai po sunkios ligos mirė vienas iš...

Artinasi audringos orų permainos: prognozėse – smarkios liūtys, perkūnija ir net kruša (2)

Antradienio dieną didesnėje šalies dalyje didžiąją dienos dalį laikysis gana saulėti ir...

26-erių Dovilė pribloškė net gydytojus: jie stebėjosi, kaip su tokiomis diagnozėmis galiu gimdyti (60)

26-erių metų Dovilė Vickutė atrodo taip pat, kaip ir jos bendraamžiai. Net sunku įtarti, kad ši...

Norite šią vasarą būti pačios madingiausios ir stilingiausios? Nepadarykite grubios klaidos – šiuos drabužius turite užmiršti (16)

Sezonai keičiasi, o dažnai spintoje drabužiai lieka tie patys. Stilistė Jomantė Vaitkutė...

Latvija vėl laukia lietuvių: ką būtina žinoti vykstantiems ir ką verta pamatyti (115)

Nuo birželio 16 dienos Latvija atsivėrė svečiams iš užsienio, tad lietuviai vėl gali...

„Žalgiryje“ – dar vienas naujokas: dėjimais ir blokais Izraelyje išsiskyręs vidurio puolėjas (30)

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją naujajame sezone sustiprins galingai Izraelio lygoje...

Pasaulio reitingo lyderiai pamokė suomius, darbo apsaugai suteikė į aikštę išbėgusi mergina (3)

Europos futbolo čempionate B grupės kovas pergalingai užbaigė lyderė Belgija, 2:0 (0:0) įveikusi...

Į Nausėdą nusprendė kreiptis atviru laišku: užkliuvo Švedijoje įteiktas apdovanojimas (340)

Aktorius, režisierius, rašytojas Arkadijus Vinokuras atviru laišku kreipėsi į prezidentą...