aA
2019 m. Šanchajaus automobilių parodoje „Audi“ pristato ateities didmiesčių mobilumo viziją: koncepcinį kompaktinį elektromobilį „Audi AI:ME“, pasižymintį erdviu ir futuristiniu salonu bei palaikantį ketvirtojo lygio savavaldžio važiavimo režimą. Keliaujantys juo galės naudingai leisti laiką, kadangi „Audi AI:ME“ turi daug pažangių komunikacijos ir pramogų technologijų ir užtikrina patogią ir komfortišką kelionę, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

Po anksčiau debiutavusių verslo klasės „Audi Aicon“ ir ekstremalaus „Audi PB 18“ sportinio automobilio, „Audi AI:ME“ yra trečias gamintojo koncepcinis automobilis ir yra specialiai sukurtas naudojimui didmiesčiuose. Ketvirtasis koncepcinis elektromobilis debiutuos 2019 m. rudenį Frankfurto automobilių parodoje.

Būdamas 4,30 m ilgio ir 1,90 m pločio, „Audi AI:ME“ yra miesto kompaktiškas elektromobilis, tačiau jo didelis, net 2,77 m siekiantis atstumas tarp ašių ir 1,52 m aukštis prilygsta klase aukštesniam automobiliui. Erdvų saloną užtikrino elektrinė platforma, leidusi sumažinti atstumus nuo automobilio krašto iki priekinės ir galinės ašies, taip pat ir tai, kad čia nėra transmisijos tunelio. Elektros variklis sumontuotas ties galine ašimi ir pasiekia 125 kW (170 AG).

„Audi AI:ME“ ir „Audi AIcon“ yra du koncepciniai elektromobiliai, kurių pavadinimo pirmosios dvi raidės reiškia pažangias mobilumo technologijas. „Audi AI“ žymi elektroninių sistemų kompleksą, skirtą perimti vairuotojo užduotis ir suteikti naujas galimybes keliaujant automobiliu, naudojant dirbtinio intelekto technologijas. „Audi AI“ sistemos gali mokytis ir priimti sprendimus, suasmeninti siūlomas paslaugas, todėl tokie naujos kartos keturių žiedų markės automobiliai bus itin sumanūs ir prisitaikantys. Jie palaikys nuolatinį ryšį su aplinka ir keleiviais, taip geriau nei kada nors anksčiau prisitaikant prie jais keliaujančių poreikių.

„Audi AI:ME“ yra sukurtas važinėti mieste naudojant ketvirtojo lygio savavaldį režimą, kuris yra antras pagal sudėtingumą standartizuotos autonominio važiavimo sistemos lygis. Ir nors ši sistema važiuojant nereikalauja jokių vairuotojo veiksmų, ji gali veikti tik greitkeliuose ir specialiuose miesto rajonuose, kuriuose vairuotojas automobilio valdymą gali perleisti savavaldei sistemai.

Tai reiškia, kad toks automobilis ateityje galės savarankiškai važinėti numatytose vietose su jam pritaikyta infrastruktūra. Automobilis užtikrins tolygų važiavimą miesto sraute, išvengiant per didelės akceleracijos ar stabdymo ir taip užtikrinant, kad keleiviai salone galės visiškai atsiriboti nuo išorėje esančios miesto aplinkos.

"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

Po namų ir darbo

„Audi AI“ technologijos iš esmės keičia supratimą kaip automobiliai bus naudojami ateityje ir ką bus galima veikti kelionės metu. Automobilis taps lyg trečiąja erdve po namų ir darbovietės. Todėl „Audi“ dizaineriams „AI:ME“ salonas tapo svarbiausiu automobilio elementu, o didžiausias dėmesys buvo kreipiamas ne į tokius tradicinius valdymo elementus kaip vairas, prietaisai ar pedalai, bet į kokybišką laiko praleidimą automobilyje.

Automobilio ir jo funkcijų valdymas bus atliekamas žvilgsniu, sėdint itin patogiose sėdynėse, taip pat balsu arba lietimui jautriose paviršiuose ant durelių. Žemiau priekinio stiklo per visą jo ilgį sumontuotas daugiafunkcis trimatis OLED ekranas, kuriame funkcijos valdomos žvilgsniu. Salone yra virtualios realybės akiniai, kurie pravers žiūrint filmus ar netgi žaidžiant žaidimus, taip sukuriant nepakartojamą kelionės patirtį.

Didelis įstiklinimo plotas, įskaitant ir stogą, užtikrina erdvės pojūtį, o elektrochromatinis langų valdymas pagal poreikį reguliuoja į saloną patenkančios šviesos ir šilumos kiekį. Be to, salone numatyta vieta net tikriems augalams – žaluma, kuri retai matoma šiuolaikiniuose didmiesčiuose, automobilio keleiviams leis pajusti gamtos artumą ir tuo pačiu iš esmės pagerins oro kokybę salone.

Naujo modelio išvaizda yra dar viena šiuolaikinio „Audi“ dizaino inovacija. Įsižiūrėjus matomos akivaizdžios sąsajos su 2017 m. debiutavusiu koncepciniu „Audi Aicon“, o labiausiai šiuos du savavaldžius automobilius sieja išskirtinė šoninių langų išvaizda.

„Audi AI:ME“ pleišto formos kėbulas, akcentuotos ir itin ryškios ratų arkos yra būdingi markės bruožai, o įspūdingos langų formos sukuria efektingą kėbulo išvaizdą. Didelės durelės, galinčios atsidaryti į skirtingas puses, padeda lengviau įsėsti į automobilį.

"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

„Kalbėsis“ žibintais

Ateityje savavaldžių automobilių žibintų paskirtis taps kitokia nei šiandien, kadangi vairuotojui nereikės stebėti kelio. Tačiau žibintams teks ne mažiau svarbios užduotys – pavyzdžiui, palaikyti ryšį su kitais eismo dalyviais. Jau „Audi Aicon“ buvo demonstruojama kaip skaitmeniniai šviečiančios matricos paviršiai su judančia grafika gali rodyti kokiu režimu važiuoja automobilis ir, žinoma, atkreipti į automobilį dėmesį.

„Audi AI:ME“ ši koncepcija buvo išplėtota dar labiau. Kadangi važinėjant mieste automobilių sraute įprasti priekiniai ir galiniai žibintai tampa sunkiai matomi, todėl „Audi“ inžinieriai LED šviesas sumontavo neįprastai aukštai virš ratų arkų, kur jos yra matomos iš bet kurios vietos. 360 laipsnių kampu matomi žibintai yra itin svarbūs ir dar labiau padidina pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

Važinėsime kitaip

Audi įvertino ir pritaikė AI:ME miesto automobilio savybes tai aplinkai, kurioje jis bus naudojamas. Tai reiškia, kad jam nebūtinas ekstremalus įsibėgėjimas ar maksimalus greitis.

Toks miesto automobilis dažniausiai bus naudojamas važinėjant nuo 20 iki 70 km/val. siekiančiu greičiu ir juo bus galima naudotis daug valandų be įkrovimo – šiuos poreikius visiškai atitinka 65 kWh talpos akumuliatoriai, o dinamiką užtikrina 125 kW (170 AG) elektros variklis, sumontuotas galinėje ašyje.

Stabdžių energijos rekuperavimas ir nedidelis kompaktiško elektromobilio svoris užtikrins, kad energijos sąnaudos bus itin mažos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Kokius testus išgyvena į „Lietuvos metų automobilio“ titulą pretenduojantys modeliai?

Šiemet jau 24-tą kartą „ Lietuvos žurnalistų autoklubas “ rinks „Lietuvos metų...

Paraiškų, norint pasinaudoti kompensacija netaršios transporto priemonės įsigijimui, gauta už 7,8 mln. eurų (12)

Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) gavo 8793 paraiškas dėl kompensacijų už seno ir...

Lietuvoje važinėsis vienas iš 200 pasaulyje pagamintų „Porsche 911 GT2 RS Clubsport“ (2)

Automobilių entuziastų dėmesio visame pasaulyje sulaukęs „ Porsche 911 GT2 RS Clubsport“ –...

Lietuvių registracijos mokestis negąsdina: rinkdamiesi naudotą modelį prioritetą skiria vokiškiems „dyzeliams“ (81)

Nors dauguma Lietuvos vairuotojų automobilio sau ieško naudotų automobilių skelbimų portaluose ar...

Dar vienas „Takata“ skandalas: gali tekti remontuoti milijonus automobilių su brokuotais saugos diržais (9)

Jei neteko girdėti apie japonų gamintoją „ Takata “, gali būti, kad jūsų automobilyje...

Top naujienos

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas pildoma

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja visuomenę...

Daliai žinomų parduotuvių COVID-19 pakabino spyną visam laikui: eisime į kitokius prekybos centrus (79)

Pandemija volu pervažiavo per prekybos centrus: dalis prekybininkų iki šiol skaičiuoja praradimus...

Neregėtas pasityčiojimas: tai, ką žinomas verslininkas padarė su medžiais, privertė aikčioti net patyrusius pareigūnus (606)

Gavo leidimus pagenėti medžius, bet paliko tik stuobrius. Tokia situacija susiklostė Lietuvoje...

Šapoka Seime: turime iš esmės šaldyti kitų išlaidų augimą (1)

Antradienį Seimo posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikia kitų metų valstybės...

Didžiausias pasaulyje atliktas tyrimas parodė, kas yra tikrieji koronaviruso „superplatintojai“ (99)

Naujo tyrimo, kuriame dalyvavo daugiau nei pusė milijono naujuoju koronavirusu SARS-CoV-2...

Cichanouskaja kreipėsi į jėgos struktūrų darbuotojus: liko penkios dienos (56)

Aliaksandro Lukašenkos varžovė prezidento rinkimuose Sviatlana Cichanouskaja jėgos struktūrų...

Penki Lietuvos dvarai, kuriuos verta pamatyti rudenį: kitu metų laiku tokio grožio tikrai nerasite (36)

Išsiilgusiems istorinių vaizdų – derėtų prisiminti rudenėjančios gamtos apsuptus dvarus....

„Chimki“ Eurolygą kaltina dvigubais standartais: dabar turėtų leisti peržaisti ir rungtynes su „Žalgiriu“ (1)

Eurolygos organizacijai pirmadienį nusprendus patvirtinti naują COVID-19 situacijų protokolą,...

Dailius Dargis keliauja į Patreoną ir Delfi plius: kurs dokumentiką apie Lietuvos kriminalinį pasaulį

Kriminalinių knygų autorius Dailus Dargis imasi dokumentinių vaizdo pasakojimų apie šešėlinį...

|Maža didelių žinių kaina