aA
2019 m. Šanchajaus automobilių parodoje „Audi“ pristato ateities didmiesčių mobilumo viziją: koncepcinį kompaktinį elektromobilį „Audi AI:ME“, pasižymintį erdviu ir futuristiniu salonu bei palaikantį ketvirtojo lygio savavaldžio važiavimo režimą. Keliaujantys juo galės naudingai leisti laiką, kadangi „Audi AI:ME“ turi daug pažangių komunikacijos ir pramogų technologijų ir užtikrina patogią ir komfortišką kelionę, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

Po anksčiau debiutavusių verslo klasės „Audi Aicon“ ir ekstremalaus „Audi PB 18“ sportinio automobilio, „Audi AI:ME“ yra trečias gamintojo koncepcinis automobilis ir yra specialiai sukurtas naudojimui didmiesčiuose. Ketvirtasis koncepcinis elektromobilis debiutuos 2019 m. rudenį Frankfurto automobilių parodoje.

Būdamas 4,30 m ilgio ir 1,90 m pločio, „Audi AI:ME“ yra miesto kompaktiškas elektromobilis, tačiau jo didelis, net 2,77 m siekiantis atstumas tarp ašių ir 1,52 m aukštis prilygsta klase aukštesniam automobiliui. Erdvų saloną užtikrino elektrinė platforma, leidusi sumažinti atstumus nuo automobilio krašto iki priekinės ir galinės ašies, taip pat ir tai, kad čia nėra transmisijos tunelio. Elektros variklis sumontuotas ties galine ašimi ir pasiekia 125 kW (170 AG).

„Audi AI:ME“ ir „Audi AIcon“ yra du koncepciniai elektromobiliai, kurių pavadinimo pirmosios dvi raidės reiškia pažangias mobilumo technologijas. „Audi AI“ žymi elektroninių sistemų kompleksą, skirtą perimti vairuotojo užduotis ir suteikti naujas galimybes keliaujant automobiliu, naudojant dirbtinio intelekto technologijas. „Audi AI“ sistemos gali mokytis ir priimti sprendimus, suasmeninti siūlomas paslaugas, todėl tokie naujos kartos keturių žiedų markės automobiliai bus itin sumanūs ir prisitaikantys. Jie palaikys nuolatinį ryšį su aplinka ir keleiviais, taip geriau nei kada nors anksčiau prisitaikant prie jais keliaujančių poreikių.

„Audi AI:ME“ yra sukurtas važinėti mieste naudojant ketvirtojo lygio savavaldį režimą, kuris yra antras pagal sudėtingumą standartizuotos autonominio važiavimo sistemos lygis. Ir nors ši sistema važiuojant nereikalauja jokių vairuotojo veiksmų, ji gali veikti tik greitkeliuose ir specialiuose miesto rajonuose, kuriuose vairuotojas automobilio valdymą gali perleisti savavaldei sistemai.

Tai reiškia, kad toks automobilis ateityje galės savarankiškai važinėti numatytose vietose su jam pritaikyta infrastruktūra. Automobilis užtikrins tolygų važiavimą miesto sraute, išvengiant per didelės akceleracijos ar stabdymo ir taip užtikrinant, kad keleiviai salone galės visiškai atsiriboti nuo išorėje esančios miesto aplinkos.

"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

Po namų ir darbo

„Audi AI“ technologijos iš esmės keičia supratimą kaip automobiliai bus naudojami ateityje ir ką bus galima veikti kelionės metu. Automobilis taps lyg trečiąja erdve po namų ir darbovietės. Todėl „Audi“ dizaineriams „AI:ME“ salonas tapo svarbiausiu automobilio elementu, o didžiausias dėmesys buvo kreipiamas ne į tokius tradicinius valdymo elementus kaip vairas, prietaisai ar pedalai, bet į kokybišką laiko praleidimą automobilyje.

Automobilio ir jo funkcijų valdymas bus atliekamas žvilgsniu, sėdint itin patogiose sėdynėse, taip pat balsu arba lietimui jautriose paviršiuose ant durelių. Žemiau priekinio stiklo per visą jo ilgį sumontuotas daugiafunkcis trimatis OLED ekranas, kuriame funkcijos valdomos žvilgsniu. Salone yra virtualios realybės akiniai, kurie pravers žiūrint filmus ar netgi žaidžiant žaidimus, taip sukuriant nepakartojamą kelionės patirtį.

Didelis įstiklinimo plotas, įskaitant ir stogą, užtikrina erdvės pojūtį, o elektrochromatinis langų valdymas pagal poreikį reguliuoja į saloną patenkančios šviesos ir šilumos kiekį. Be to, salone numatyta vieta net tikriems augalams – žaluma, kuri retai matoma šiuolaikiniuose didmiesčiuose, automobilio keleiviams leis pajusti gamtos artumą ir tuo pačiu iš esmės pagerins oro kokybę salone.

Naujo modelio išvaizda yra dar viena šiuolaikinio „Audi“ dizaino inovacija. Įsižiūrėjus matomos akivaizdžios sąsajos su 2017 m. debiutavusiu koncepciniu „Audi Aicon“, o labiausiai šiuos du savavaldžius automobilius sieja išskirtinė šoninių langų išvaizda.

„Audi AI:ME“ pleišto formos kėbulas, akcentuotos ir itin ryškios ratų arkos yra būdingi markės bruožai, o įspūdingos langų formos sukuria efektingą kėbulo išvaizdą. Didelės durelės, galinčios atsidaryti į skirtingas puses, padeda lengviau įsėsti į automobilį.

"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
"Audi" Šanchajuje pristatė koncepcinį automobilį AI:ME
© Gamintojo archyvas

„Kalbėsis“ žibintais

Ateityje savavaldžių automobilių žibintų paskirtis taps kitokia nei šiandien, kadangi vairuotojui nereikės stebėti kelio. Tačiau žibintams teks ne mažiau svarbios užduotys – pavyzdžiui, palaikyti ryšį su kitais eismo dalyviais. Jau „Audi Aicon“ buvo demonstruojama kaip skaitmeniniai šviečiančios matricos paviršiai su judančia grafika gali rodyti kokiu režimu važiuoja automobilis ir, žinoma, atkreipti į automobilį dėmesį.

„Audi AI:ME“ ši koncepcija buvo išplėtota dar labiau. Kadangi važinėjant mieste automobilių sraute įprasti priekiniai ir galiniai žibintai tampa sunkiai matomi, todėl „Audi“ inžinieriai LED šviesas sumontavo neįprastai aukštai virš ratų arkų, kur jos yra matomos iš bet kurios vietos. 360 laipsnių kampu matomi žibintai yra itin svarbūs ir dar labiau padidina pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

Važinėsime kitaip

Audi įvertino ir pritaikė AI:ME miesto automobilio savybes tai aplinkai, kurioje jis bus naudojamas. Tai reiškia, kad jam nebūtinas ekstremalus įsibėgėjimas ar maksimalus greitis.

Toks miesto automobilis dažniausiai bus naudojamas važinėjant nuo 20 iki 70 km/val. siekiančiu greičiu ir juo bus galima naudotis daug valandų be įkrovimo – šiuos poreikius visiškai atitinka 65 kWh talpos akumuliatoriai, o dinamiką užtikrina 125 kW (170 AG) elektros variklis, sumontuotas galinėje ašyje.

Stabdžių energijos rekuperavimas ir nedidelis kompaktiško elektromobilio svoris užtikrins, kad energijos sąnaudos bus itin mažos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Porsche“ inžinieriai išdavė, kur taupė svorį kurdami naują 911 modelį (1)

Naujojo „ Porsche 911 Cabriolet“ platformoje panaudota daugiau inovatyvių, lengvų medžiagų...

Įžūlumo viršūnė: pasisavino ir pardavė laimėtą BMW, nors loterijoje nė nedalyvavo (135)

Kauno apygardos teismui balandžio viduryje teko nagrinėti neįprastą bylą. Teisme atsidūrė...

„Mercedes-Benz“ pristatė prabangiausią savo visureigį – septynvietį GLS (10)

Niujorko automobilių parodoje pristatytas naujasis „ Mercedes-Benz GLS “ – didžiausias ir...

Kelininkai įspėja: pradedami kelių ženklinimo darbai – bus naujovių

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus...

Vilniuje prie klinikų keičia stovėjimo tvarką – tapo nebeįmanoma pacientų nuvežti į ligoninę (233)

Prireikus skubios medicinos pagalbos ar norint aplankyti sergančius artimuosius Vilniaus...

Top naujienos

Mirtinai užšalo, bet išgyveno: slidininkės išgyvenimo istoriją sunku paaiškinti net medikams (10)

Kai Anna Bagenholm slidinėdama nusirito nuo kalno tiesiai į ledinį vandenį, jos kūno temperatūra...

Kurtinaičio žodžiai pradeda pildytis: „Žalgiriui“ neįmanomų dalykų tiesiog nebūna? laida „Krepšinio zona“ (48)

17 procentų – taip buvo vertinti Kauno „Žalgirio“ šansai ketvirtadienį nukauti Stambulo...

„Barcelona“ žengė „Žalgirio“ ir baskų keliu: Į Kataloniją grįš su pergale rankose

Eurolygos atkrintamosiose „Barcelonai“ pavyko tai, ką ketvirtadienį vakare atliko Kauno...

Arši Zelenskio ir Porošenkos akistata: po rankos paspaudimo tučtuojau perėjo į puolimą žiūrovai elgėsi lyg koncerte; atnaujinta 21.55  (275)

Penktadienį nacionaliniame sporto komplekse „Olimpijskij“ Kijeve vyko aršūs kandidatų į...

Tragiškas įvykis Panevėžyje: žuvo motociklo vairuotojas papildyta (49)

Policijos departamentas informavo, kad penktadienio vakarą Panevėžyje įvyko nelaimė....

Adamkaus paramos vertinimas – nevienareikšmis: klausimų sukėlė anksčiau nuskambėjusios aplinkybės (167)

Prezidento Valdo Adamkaus parama Gitanui Nausėdai per prezidento rinkimų pirmą turą vertinama...

Margučių meistrė parodė, kaip kiaušinius paversti tikrais meno kūriniais (13)

Ant Velykų stalo garbingiausią vietą užima pagrindinis šios pavasario šventės atributas –...

„Mercy“ klasės laivai-ligoninės yra labai reikalingi, bet kadaise jie dirbo visai kitokį darbą (1)

Jungtinių Valstijų karinės jūrų pajėgos naudoja du „Mercy“ klasės laivus-ligonines. Jie...

Parodė, kaip paprastai pasigaminti burnoje tirpstančius velykinius keksiukus (121)

Burnoje tirpstantis desertas jūsų Velykų stalui – šokoladiniai keksiukai su rududu ir...