aA
„Audi“ netrukus pademonstruos, kaip atrodo elektromobilio „e-tron“ ir „e-tron Sportback“ S versijos. Anot gamintojo, jos bus dar manevringesnės, tiksliau valdomos ir dinamiškesnės. Trys elektros varikliai, kurių du yra sumontuoti galinėje ašyje, kartu pasiekia momentinę 370 kW galią ir 973 Nm sukimo momentą. Tai leidžia abiem vien tik elektra varomiems modeliams iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,5 sekundės, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Audi e-tron S" prototipas
"Audi e-tron S" prototipas
© Gamintojo archyvas

Be elektrinės visų ratų pavaros, čia yra elektra valdomas sukimo momento paskirstymas ir atskirai kiekvienam galiniam ratui perduodamas sukimo momentas.

S režime abu automobiliai iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,5 sekundės – beveik nepastebimai ir beveik be jokio garso, o bėgėtis baigiama, kai pasiekiamas elektronika apribotas 210 km/val. greitis. Galinga aušinimo sistema užtikrina, kad pavara pasiekia maksimalią momentinę 370 kW galią ir 973 Nm sukimo momentą, aktyvuojamą aštuonioms sekundėms. Nominali galia D režime siekia 320 kW ir 808 Nm sukimo momentą.

Nauji „Audi e-tron“ S modeliai bus pirmieji pasaulyje serijiniai elektromobiliai su trimis elektros varikliais. Pavaros konstrukcija yra paremta dviejų skirtingų asinchroninių ASM motorų išdėstymu, o „e-tron“ gamybos linija iš anksto buvo pritaikyta tokios konstrukcijos gamybai.

Galingesnis elektros variklis, montuojamas „Audi e-tron 55“ galinėje ašyje, čia sumontuotas priekinėje ašyje ir pasiekia 124 kW arba momentinę 150 kW galią. Du identiškos konstrukcijos mažesni varikliai sumontuoti galinėje ašyje ir kartu pasiekia 196 kW arba 264 kW momentinę galią.

Kasdien – du varikliai

Pavara buvo pritaikyta efektyviam kasdieniam važinėjimui, todėl įprastame režime veikia tik galiniai elektros varikliai. Priekinė pavara yra atjungta, bet įsijungia, kai tik vairuotojui prisireikia daugiau galios. Ji pradeda veikti iš anksto jei sumažėja sukibimas, taip pat greitai važiuojant posūkiuose. Elektrinė visų ratų pavara yra papildyta tokiomis techninėmis inovacijomis kaip elektrinis sukimo momento paskirstymas, kuris elektra varomam automobiliui suteikia tradicinio sportinio diferencialo privalumus. Kiekvienas iš galinių elektros variklių galią ratams siunčia per tiesioginę pavarą, todėl čia nėra mechaninio diferencialo.

"Audi e-tron S" prototipas
"Audi e-tron S" prototipas
© Gamintojo archyvas

Dar vienas šios technologijos privalumas yra sukibimas. Jei bėgėjantis vienas iš galinių ratų atsiduria ten, kur sukibimas su keliu yra blogesnis (pavyzdžiui, kai užvažiuojama ant juodo ledo ar kitos slidžios dangos), sukimo momentas tiksliai ir greitai paskirstomas tarp dviejų elektros variklių. Maksimalus sukimo momentas yra palaipsniui perduodamas geresnį sukibimą turinčiam ratui, o ratui su mažu sukibimu jo beveik nebeperduodama.

Kai automobiliu važiuojama toliau, elektrinį S modelį galima įkrauti iki 150 kW siekiančia galia greitojo įkrovimo vietose. Tai reiškia, kad įkrovimas tiesiogine srove nuo 5 iki 80 proc. užima maždaug tik pusvalandį. Be to, „Audi“ modelius bus galima krauti ir kintama srove iki 11 kW siekiančia galia.

Abu S modeliai galimi su pirmą kartą pasaulyje pristatytais serijinės gamybos skaitmeniniais „digital Matrix LED“ žibintais. Jie šviesos srautą skaido į itin mažus pikselius, kuriuos galima labai tiksliai nukreipti, todėl atsirado tokios naujos funkcijos kaip, pavyzdžiui, juostų ir orientacinis apšvietimas – važiuojant siauru keliu rodoma automobilio vieta eismo juostoje ir taip padedama vairuotojui važiuoti jos viduriu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 (3)

„ Kia EV6“ yra pirmas kompanijos modelis, sukurtas ant tik elektromobiliams skirtos naujos...

Lietuvoje prekiaus kiniškais elektromobiliais: paskelbtos ir kainos, ir nuvažiuojamas atstumas (39)

Lietuvos elektromobilių rinka plečiasi – į ekologiško transporto ringą žengia prekės...

„Citroën“ ir „Peugeot“ gamins vandenilio degalais varomus komercinius automobilius (2)

„ PSA Group “ ir „ Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernus vienijanti grupė...

„Nissan“ naujajam „Ariya“ turi nemažų lūkesčių: tikisi perrašyti ženklo istoriją

Japonijos „ Nissan “ tikisi, kad dešimties metų techninę patirtį diegiant naujoves...

„Ford“ pristatė geresnio pasaulio planą: investuos 22 mlrd. taršai mažinti (4)

Taršai mažinti ir tvariai veiklai įmonės skiria vis daugiau dėmesio, ne išimtis yra ir...

Top naujienos

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (201)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (283)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (1)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (501)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (5)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...

Mokslininkas aprašė, kaip atrodys mūsų planeta po 20 metų: Černobylis nebuvo paskutinė katastrofa pasaulyje (14)

Ištrauka iš sero Davido Attenborough knygos „Gyvenimas mūsų planetoje“. Garsaus britų...

Rimvydas Valatka. Nupušęs pasaulis, veidrodžio karalystė (180)

Kareivių gatvėje – kokia simbolika! – įvyko pirmasis atviras Vilniaus jaunuomenės sukilimas...

Knyga ir serialu „Neortodoksiška“ virtusi asmeninė istorija atkreipė dėmesį į chasidų bendruomenę: kokia ji realybėje?

Moterys plikas galvas slepia po perukais, net per karščius mūvi storas kojines su siūle ir nuo...

Profesorius: laikas nuleisti skiepijimo kartelę (278)

Vyriausybei nusprendus nebetęsti judėjimo ribojimų tarp savivaldybių, ekspertai ir valdžios...

Negirdėtą sanatoriją Širvintų rajone įkūrusi pora: arkliai neprivalo keliauti į skerdyklas (36)

Tradiciškai vos išgirdus žodį ūkis , susidaro įspūdis, kad jame gausybė žemės ūkio...