aA
Prieš trejus metus Audi bendrovė pradėjo plataus mąsto mokslinio tyrimo darbus, kurių tikslas – suformuoti esmines netolimos ateities elektromobilių gamybos prielaidas, sukurti tam reikalingą mokslinę-techninę bazę ir suprojektuoti serijinės gamybos elektromobilių platformą bei iš buitinio elektros tinklo įkraunamo hibridinio automobilio pavaros mechanizmą.
Audi R8 e-tron
© Gamintojo nuotr.

Šiems darbams atlikti 2009 m. spalio 1 d. buvo sukurta bendrovė „Audi Electronics Venture GmbH“ (AEV).

Siekdama šių tikslų AEV aktyviai bendradarbiavo su vienu iš stambiausių automobilių komponentų tiekėjų – „Bosh“ koncerno bendrovėmis „Robert Bosch GmbH“ ir „Bosch Engineering GmbH“, o taip pat su Aacheno universitetui priklausančiais Automobilių inžinerijos institutu (IKA), Elektros variklių ir pavaros mechanizmų mokslinio tyrimo institutu (ISEA), Elektros mašinų mokslinio tyrimo institutu (IEM).

Plačios apimties mokslinių tyrimų programose taip pat dalyvavo Miuncheno technologijos, Drezdeno, Ilmenau ir Hanoverio Leibnico universitetai bei Fraunhoferio institutų susivienijimui priklausantys IESE ir IISB institutai.

Komercinės pakraipos mokslinių tyrimų bendruomenę atstovavo Acheno mieste įsikūrusi bendrovė Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH.

Bendras mokslinių tyrimų ir konstravimo darbų biudžetas - 36 mln. eurų, iš kurių 23 mln. eurų suteikė Vokietijos Mokslo ir švietimo ministerija. Dabar, po 3 metų nuo veiklos pradžios, darbai yra jau finišo tiesiojoje, sukurti keli kasdieninei eksploatacijai tinkami skirtingų technologijų aukštos įtampos akumuliatoriai ir universali elektromobilių platforma, ant kurios galima gaminti skirtingų klasių, tipų ir kėbulų formų elektra varomas transporto priemones.

Šiuo metu kol kas egzistuoja sportiniams elektromobiliams skirtas platformos porūšis „e Sport” ir jo pagrindu pagamintas sportinių superautomobilių klasei priskirtinas prototipas „Audi F 12“, iš išvaizdos panašus į pastaraisiais metais lenktynių laurus nuolat skinantį „Audi R8“.

Dabar sparčiai dirbama prie platformos adaptavimo mieste labiau įprastiems automobiliams.

Esmine šio projekto užduotimi buvo sukurti aukštos įtampos akumuliatorių. Eksperimentinio automobilio F12 elektros jėgainę sudaro du atskiri blokai, kurių bendra galia 38 kWh. Kiekvieną bloką (elementų bateriją) sudaro 200 makrogardelių, kurių sienelės yra pakreiptos.Todėl avarijos atveju jos turi rezervą, kuriuo gali santykinai saugiai deformuotis arba pasislinkti viena kitos atžvilgiu. O baterijoje esančios tvirtos aliuminio pertvaros ir išorinės sienelės gali saugiai absorbuoti didžiąją dalį susidūrimo smūgio energijos. Ši naujoviška akumuliatoriaus saugumo sistema jau pasiteisino. Bandymų metu įrodyta, kad akumuliatoriaus saugumas pavojingai nepažeidžiamas net kai automobilis iš šono perveriamas strypu.

Eksperimentinis Audi F12 varomas trimis skirtingais elektros varikliais, kurių kiekvieną galima atskirai valdyti. Važiuojant lėtai, veikia tik sinchroninis priekinės ašies variklis. Važiuojant didesniu greičiu, įsijungia du asinchroniniai galinės ašies varikliai. Bendras visų 3 variklių maksimalus sukimo momentas – iki 550 Nm, bendra galia – 204 AG. Taigi, atskirų abiejuose tiltuose esančių variklių dėka, „e Sport“ platformos transporto priemonė yra ne kas kita, kaip vien tik elektra varomas elektromobilis su visų ratų pavara.

Kita inovacija – komutuojama aukštos įtampos elektros sistema. Abu akumuliatorių blokai gali tiekti skirtingą elektros įtampą – 144 arba 216 V ir nepriklausomai vienas nuo kito. Važiuojant nepilna apkrova, bendra tiekiama įtampa yra maždaug 200V. Atsiradus galios arba greičio poreikiui, įtampa gali būti padidinta iki 440V. Įtampos vienodinimo ir valdymo funkcijas atlieka specialus pastoviosios srovės DC/DC konverteris.

Modelyje F12 įdiegtas efektyvus šilumos siurblys ir pažangi pavaros mechanizmo bei salono temperatūros valdymo sistema. Pavaros mechanizmo ir elektros sistemos generuojama šiluma yra efektyviai paskirstoma ir net gali būti tam tikrą laiką kaupiama, taigi sekantį kartą pradedant važiuoti vėsiu oru, salono šildymui sunaudojama mažiau elektros energijos.

Pavarų (P, R, N ir D) pasirinkimas atliekamas ant centrinio tunelio esančiais mygtukais. kitos funkcijos valdomos ant prietaisų skydelio pritvirtintu nuimamu planšetiniu kompiuteriu. pats prietaisų skydelis aukštos raiškos, su programuojama vartotojo sąsaja.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl „Tesla Cybertruck“ negali būti „Ford F-150“ konkurentu? (2)

Kai paaiškėjo, kad „Tesla“ gamins elektrinį pikapą, Elonas Muskas teigė, kad nori pakeisti...

Smūgis „Porsche“: ekonomijos bandymuose „Taycan“ pasirodė nepavydėtinai prastai (19)

Jungtinių Valstijų energetikos departamentas (ED) atlieka įvairių automobilių bandymus, kad...

„Toyota“ į rinką išleis dar vieną „karštą“ modelį – šįkart „Yaris“

Tokijo (Japonija) automobilių parodoje sausį tarptautinei rinkai bus pristatytas visiškai naujas...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (19)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Europa išėjo iš proto dėl „Teslų“: „Model 3“ užsisakė tiek, kad nežinia, kaip spėti juos pristatyti (29)

Norvegija gana ilgą laiką buvo lyderė ir pagrindinė „ Tesla “ rinka Europoje. Norvegija...

Top naujienos

Seimo viešbučio istorijos: Pranckiečio ten laukia 4 kambarių butas, bet jis jame retas svečias (43)

Priešais Seimą, Gedimino prospekte stūksantis Seimo viešbutis paskutiniu metu kelia vis daugiau...

Profesorius papasakojo, kodėl smegenys ima vis mažiau atlikti savo darbą: pateikia 6 žingsnius, kaip to išvengti (55)

Žmogaus smegenys, kaip ir raumenys, negaudamos pakankamai darbo ir nespręsdamos užduočių praranda...

Įvardijo prasčiausias Vilniaus mokyklas: vadovai nesupranta vertinimo ir peikia reitingų sistemą (134)

Nors pirmajame geriausių Lietuvos gimnazijų penketuke – net kelios Vilniaus ugdymo įstaigos,...

JAV netrukus turės nepaskandinamą lėktuvnešį? (343)

Nedidelė maždaug 8,2 kvadratinio kilometro ploto vulkaninės kilmės sala Rytų Kinijos jūros...

Kalašnikovą iš policininkų pagrobęs Molotkovas nerimsta ir už grotų: laimėjo bylą prieš pataisos namus (45)

Teismas pripažino, kad Igoris Molotkovas , nuteistas už iš policininkų pagrobtą automatą,...

Petro Gražulio poelgis įsiutino jo dukrelės motiną: pasiunčiau jį po velnių (69)

Seimo narys Petras Gražulis ir jo dukrelės mama Birutė Navickaitė taikoje ilgai gyventi...

Prognozuoja, kokia laukia likusi žiema Lietuvoje: visoje Europoje pastebėjo ryškią anomaliją (76)

Naujausios orų prognozės rodo, kad sezoninė to paties centro prognozavimo sistema rodo, kad visa...

Šiauliuose iškils didžiausias Europoje orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras planuoja sukurti 1000 darbo vietų (102)

2020 m. pradžioje Tarptautiniame Šiaulių oro uoste bus pradėtas statyti didžiausias Europoje...

Atidarė Suvalkuose naują prekybos centrą lietuviams: pamiršta tai, kas „svarbiausia“ (309)

Suvalkų miesto šiauriniame pakraštyje, prie išvažiavimo į Lietuvos pusę, atidarytas naujas...