aA
Prieš trejus metus Audi bendrovė pradėjo plataus mąsto mokslinio tyrimo darbus, kurių tikslas – suformuoti esmines netolimos ateities elektromobilių gamybos prielaidas, sukurti tam reikalingą mokslinę-techninę bazę ir suprojektuoti serijinės gamybos elektromobilių platformą bei iš buitinio elektros tinklo įkraunamo hibridinio automobilio pavaros mechanizmą.
Audi R8 e-tron
Audi R8 e-tron
© Gamintojo nuotr.

Šiems darbams atlikti 2009 m. spalio 1 d. buvo sukurta bendrovė „Audi Electronics Venture GmbH“ (AEV).

Siekdama šių tikslų AEV aktyviai bendradarbiavo su vienu iš stambiausių automobilių komponentų tiekėjų – „Bosh“ koncerno bendrovėmis „Robert Bosch GmbH“ ir „Bosch Engineering GmbH“, o taip pat su Aacheno universitetui priklausančiais Automobilių inžinerijos institutu (IKA), Elektros variklių ir pavaros mechanizmų mokslinio tyrimo institutu (ISEA), Elektros mašinų mokslinio tyrimo institutu (IEM).

Plačios apimties mokslinių tyrimų programose taip pat dalyvavo Miuncheno technologijos, Drezdeno, Ilmenau ir Hanoverio Leibnico universitetai bei Fraunhoferio institutų susivienijimui priklausantys IESE ir IISB institutai.

Komercinės pakraipos mokslinių tyrimų bendruomenę atstovavo Acheno mieste įsikūrusi bendrovė Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH.

Bendras mokslinių tyrimų ir konstravimo darbų biudžetas - 36 mln. eurų, iš kurių 23 mln. eurų suteikė Vokietijos Mokslo ir švietimo ministerija. Dabar, po 3 metų nuo veiklos pradžios, darbai yra jau finišo tiesiojoje, sukurti keli kasdieninei eksploatacijai tinkami skirtingų technologijų aukštos įtampos akumuliatoriai ir universali elektromobilių platforma, ant kurios galima gaminti skirtingų klasių, tipų ir kėbulų formų elektra varomas transporto priemones.

Šiuo metu kol kas egzistuoja sportiniams elektromobiliams skirtas platformos porūšis „e Sport” ir jo pagrindu pagamintas sportinių superautomobilių klasei priskirtinas prototipas „Audi F 12“, iš išvaizdos panašus į pastaraisiais metais lenktynių laurus nuolat skinantį „Audi R8“.

Dabar sparčiai dirbama prie platformos adaptavimo mieste labiau įprastiems automobiliams.

Esmine šio projekto užduotimi buvo sukurti aukštos įtampos akumuliatorių. Eksperimentinio automobilio F12 elektros jėgainę sudaro du atskiri blokai, kurių bendra galia 38 kWh. Kiekvieną bloką (elementų bateriją) sudaro 200 makrogardelių, kurių sienelės yra pakreiptos.Todėl avarijos atveju jos turi rezervą, kuriuo gali santykinai saugiai deformuotis arba pasislinkti viena kitos atžvilgiu. O baterijoje esančios tvirtos aliuminio pertvaros ir išorinės sienelės gali saugiai absorbuoti didžiąją dalį susidūrimo smūgio energijos. Ši naujoviška akumuliatoriaus saugumo sistema jau pasiteisino. Bandymų metu įrodyta, kad akumuliatoriaus saugumas pavojingai nepažeidžiamas net kai automobilis iš šono perveriamas strypu.

Eksperimentinis Audi F12 varomas trimis skirtingais elektros varikliais, kurių kiekvieną galima atskirai valdyti. Važiuojant lėtai, veikia tik sinchroninis priekinės ašies variklis. Važiuojant didesniu greičiu, įsijungia du asinchroniniai galinės ašies varikliai. Bendras visų 3 variklių maksimalus sukimo momentas – iki 550 Nm, bendra galia – 204 AG. Taigi, atskirų abiejuose tiltuose esančių variklių dėka, „e Sport“ platformos transporto priemonė yra ne kas kita, kaip vien tik elektra varomas elektromobilis su visų ratų pavara.

Kita inovacija – komutuojama aukštos įtampos elektros sistema. Abu akumuliatorių blokai gali tiekti skirtingą elektros įtampą – 144 arba 216 V ir nepriklausomai vienas nuo kito. Važiuojant nepilna apkrova, bendra tiekiama įtampa yra maždaug 200V. Atsiradus galios arba greičio poreikiui, įtampa gali būti padidinta iki 440V. Įtampos vienodinimo ir valdymo funkcijas atlieka specialus pastoviosios srovės DC/DC konverteris.

Modelyje F12 įdiegtas efektyvus šilumos siurblys ir pažangi pavaros mechanizmo bei salono temperatūros valdymo sistema. Pavaros mechanizmo ir elektros sistemos generuojama šiluma yra efektyviai paskirstoma ir net gali būti tam tikrą laiką kaupiama, taigi sekantį kartą pradedant važiuoti vėsiu oru, salono šildymui sunaudojama mažiau elektros energijos.

Pavarų (P, R, N ir D) pasirinkimas atliekamas ant centrinio tunelio esančiais mygtukais. kitos funkcijos valdomos ant prietaisų skydelio pritvirtintu nuimamu planšetiniu kompiuteriu. pats prietaisų skydelis aukštos raiškos, su programuojama vartotojo sąsaja.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai (12)

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija surengė dar vieną barbarišką ataką: žuvo aštuoni žmones išpuolio Kremenčuke aukų skaičius išaugo iki 13 (4)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Sinoptikai Lietuvoje skelbia stichinę kaitrą: karščiai dar nesitrauks

Antradienį Lietuvos orus lems tolimas pietvakarinis anticiklono pakraštys. Po saulėto ryto...

Nematyta Paryžiaus pusė, kurioje turistai nesilanko: kodėl ten rekomenduojama nevykti?

Ką veikti Paryžiaus centre jau pasakojau, o dabar noriu jus pakviesti ten, kur turistai nesilanko....

Madingiausias šios vasaros manikiūras, kurį galite pasidaryti ir namuose: itin tiks natūralių nagų savininkėms

Pieniškas manikiūras – tendencija, įkvėpta miglos ir rūke skendinčių rytų. Nors jau kurį...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (3)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Moterys atvirai apie šlapimo nelaikymą: gydytoja pataria, kaip spręsti problemą ir gauti priemonių nemokamai

Neįgalioji Danguolė prieš dvidešimt metų po įvykusios traumos neteko galimybės vaikščioti ir...

Mylimasis įamžino merginą pikantiškoje Joninių nakties scenoje: maniau, sudegsiu iš gėdos (3)

Noriu papasakoti savo istoriją, kad apsisaugotų kitos merginos. Yra dalykų, kurių niekada...