Šiuo metu automobilių gamyklose darbuojasi daugybė robotų. Jie lanksto metalą, įvairūs manipuliatoriai atlieka sudėtingas surinkimo operacijas, darbuojasi kenksmingose aplinkose dažymo ir galvanizacijos cechuose ir pan. Tačiau daugeliu atvejų robotas išlieka žmogui pavojinga mašina.
© Gamintojo nuotr.

Vien darbuotojų buvimas veikiančios „mechaninės rankos” siekties zonoje ar autonominio savaeigio krautuvo kelyje gali tapti sunkių traumų ar net mirtinų nelaimingų atsitikimų priežastimi. Tad įprastomis sąlygomis robotai dirba maksimaliai atskirti nuo žmonių, o juos aptarnaujantys darbuotojai yra išklausę sugriežtintus darbų saugos kursus ir nepamiršta, jog dirba padidintos rizikos zonoje.

Audi“ bendrovės gamybos organizatoriai įsitikinę, kad atėjo laikas keisti žmogaus ir roboto sąveikos formą. Technikos lygis jau leidžia sukonstruoti šalia dirbantiems žmonėms saugius robotus, su kuriais jie dirbtų kaip su „bendradarbiais”, o ne valdytų nuotoliniu būdu kaip saugos barjerais užtvertas padidinto pavojaus mašinas.

Numatyti du galimi žmogaus sąveikos su robotu tipai. Pirmuoju atveju, robotizuota ranka su specialiais čiuptuvais paduoda darbininkui reikiamą dalį, su kuria jis atlieka jam pavestą darbinę operaciją.

Šio tipo bendradarbiavimas greitai bus įdiegtas prie A4/A5/Q5 modelių surinkimo konvejerių Ingolštato gamykloje, kur darbuotojų brigados pasipildys nauju robotu, pavadintu „PART4you” (liet.: dalys tau). Pavyzdžiui, iki šiol norint įmontuoti aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelį, reikėdavo pasilenkti, paimti bakelį iš dėžės ir vėlgi pasilenkus įtvirtinti jį automobilyje. Nuo šiol bakelį paduos robotas, tad darbininkui mažiau reikės lankstyti nugarą. O juk dažnai atliekama ši iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga darbinė operacija ilgainiui dažnai tampa nugaros traumų ir profesinių ligų priežastimi.

Antruoju atveju, darbininkas įdeda reikiamą dalį į specialų roboto laikiklį, o jis su juo atlieka numatytą sudėtingą veiksmą – priklijuoja, prisuka varžtais, suvirina ir pan.

Abiem atvejais robotai komplektuojami pažangiomis vaizdo kameromis ir saugos jutikliais, užkertančiais kelią sužeisti šalia dirbančius žmones. Be to, judančios robotų dalys aptrauktos galimus smūgius švelninančia žmogaus odą primenančia minkšta dirbtine medžiaga.

„Ateities gamyklose žmogaus ir roboto sąveika taps dar glaudesnė. Tai suteiks galimybę automatizuoti daugiau gamybos operacijų ir žymiai padidinti sunkaus darbo vietų ergonomiškumą. Bet tai nebus visiškai automatinės gamyklos be žmonių. Žmonės vis tiek kontroliuos gamybos procesą ir mūsų bendrovė nuolat turės aukštos kvalifikacijos specialistų poreikį”, – naujoves optimistiškai vertina „Audi“ bendrovės gamybos vadovas dr. Hubertas Valtlis.

Šiek tiek atsargiau šią situaciją mato „Audi“ profsąjungos vadovas Pėteris Mošas, tvirtinantis, jog „žmogaus ir mašinos sąveikos tobulinimą iš principo reikėtų vertinti teigiamai. Tačiau, būtina įdėmiai stebėti, kur ši plėtra gali nuvesti. Ji neturi mechaniškai naikinti darbo vietų arba padaryti darbuotojus visiškai priklausomus nuo mašinų”.

Naujo tipo robotai pirmiausiai bus sumontuoti Ingolštato gamykloje Vokietijoje, vėliau kitose gamyklose užsienyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ darbuotojai Vokietijoje išsireikalavo didesnių atlyginimų (1)

„ Tesla “ ir jos inžinerinio padalinio Vokietijoje darbuotojų lyderiai sutarė dėl naujos...

Atliktos kratos Vokietijos automobilių gamintojos BMW patalpose (13)

Europos Komisijos pareigūnai atlikto kratas Vokietijos automobilių gamybos kompanijos BMW...

„CityBee“ pasipildė dar vienu „Porsche“ (15)

Žiemai ruošiasi ne tik gamta, bet ir automobilių dalijimosi paslaugas teikiantis startuolis...

„Volvo“ trečiąjį ketvirtį padvigubino grynąjį pelną (3)

Švedijos sunkiasvorių transporto priemonių gamintoja „ Volvo “, prekiaujanti „Mack“,...

„Daimler“ pelnas trečią ketvirtį smuko

Didžiausios pasaulyje prabangių automobilių gamintojos „ Daimler “ pelnas trečią metų...

Top naujienos

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (108)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (39)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...

Pasinaudojo moters bejėgiškumu: atėmė viską, ką turėjo (55)

Panevėžio apylinkės teisme – beprecedentė byla. Prokurorai siekia panaikinti sandorius, kuriais...

Atrado žemėje užkastus kalinio raštelius: patiriame tai, ko žmogaus protas nėra pajėgus įsivaizduoti (105)

Naujai rekonstruotas dokumentas, kurį 1944 metais Aušvice parašė vienas Graikijos žydų kalinys,...

Situacija Ispanijoje kaista: didžiulė minia išėjo į gatves (168)

Katalonijos prezidentas Carlesas Puigdemont as šeštadienio vakarą pareiškė, kad Katalonija...

Jubiliejiniame Dž. Butkutės koncerte Kaune – trikdžiai: teko stabdyti pasirodymą (197)

Likus mažiau nei pusvalandžiui iki Džordanos Butkutės koncerto pradžios Kaune, Nemuno saloje,...

Tragedija, kuri lig šiol stovi akyse: šį nusikaltėlį privalome įkalinti iki gyvos galvos (77)

Laikas negydo žaizdų – kiekvieną dieną prieš akis stovi tragiškai pasibaigusios nakties...

Vis dar turi parako: S. Krupeckaitei – Europos čempionato sidabras (15)

Lietuvė Simona Krupeckaitė Berlyne (Vokietija) vykstančio Europos dviračių treko čempionato...

Stilingi ir atsipalaidavę programuotojai darbe vaikšto mūvėdami kojines (85)

DELFI Stilius praėjusį penktadienį apsilankė Vilniuje esančiame Izraelio bendrovės biure „ Wix...

Vienas geriausių XIX amžiaus chirurgų – 300 proc. mirtingumas ir netyčia nupjautos sėklidės (21)

Prieš anestetik ų išradimą chirurgija buvo visai kitokia. Laikas buvo viskas ir kiekvienas...