aA
Kuo geresnė elektromobilio aerodinamika, tuo toliau jis nuvažiuos: turėdamas vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientą, „Audi e-tron“ prototipas pasižymi geriausia aerodinamika SUV segmente, tikinama gamintojų pranešime žiniasklaidai. Mažas oro pasipriešinimas yra lemiamas veiksnys, leidžiantis šiam, netrukus oficialiai debiutuosiančiam automobiliui viena įkrova nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų (matuojant WLTP ciklu). O vienas labiausiai išskirtinių elektra varomo „Premium“ klasės koncepcinio modelio bruožų – virtualūs šoniniai veidrodėliai.
"Audi e-tron" bandymai
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Intensyvūs bandymai oro tunelyje

Tunelyje priešais itin tyliai veikiantį penkių metrų diametro rotorinį variklį stovėjusiam „Audi e-tron“ prototipui teko atlaikyti tikrą uraganą. Taip aerodinaminio triukšmo platformoje, sumontuotoje tyliausiame pasaulio oro tunelyje Ingolštate (Vokietija), „Audi“ inžinieriai, esant itin ekstremalioms sąlygoms, mažino prototipo oro pasipriešinimą ir triukšmingumą – pagrindinius veiksnius, nulemiančius automobilio efektyvumą ir komfortą. Bandymų centre esantis 2,6 megavato galios rotorinis variklis sukelia iki 300 km/val. siekiantį vėjo greitį, o koncepcinis „Audi e-tron“ čia buvo bandomas daugiau kaip 1000 valandų įvairiomis sąlygomis.

Tokių bandymų rezultatas: pasiektas itin mažas, vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientas, užtikrinantis daugiau kaip 400 km nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu), kur viena šimtoji koeficiento dalis prilygsta maždaug 5 kilometrams, esant įprastoms eismo sąlygomis.

Esminis veiksnys tolimose kelionėse

Gamintojų teigimu, tolimose kelionėse „Audi e-tron“ prototipas yra itin efektyvus, kadangi mažas oro pasipriešinimas yra kur kas svarbesnis nei inercija ar pasipriešinimas riedėjimui. Tai yra energijos nuostolis, kurį automobiliui tenka įveikti, todėl čia daugiausiai lemia gera aerodinamika. O štai mieste kur kas svarbesni kiti veiksniai. Čia stabdant elektromobilį galima sukaupti daug panaudotos energijos, todėl automobilio svoris neturi tokios didelės įtakos.

"Audi e-tron" bandymai
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Kad būtų pasiektas vos 0,28 pasipriešinimo koeficientas, „Audi“ inžinieriai automobilio aerodinamikoje pritaikė itin daug pažangių sprendimų. Kai kurie jų matomi vos žvilgtelėjus į automobilį, o kiti svarbūs techniniai elementai yra nematomi. Pritaikius šiuos sprendimus, „Audi e-tron“ prototipas įgijo beveik 0,07 mažesnį oro pasipriešinimą nei panašaus dydžio įprastas automobilis ir tai leido vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu) padidinti maždaug 35 kilometrais.

Sumanūs sprendimai: virtualūs šoniniai veidrodėliai ir aerodinaminiai paviršiai

Gamybai parengtą „Audi e-tron“ pirmą kartą pasaulyje bus galima užsisakyti ir su virtualiais šoniniais veidrodėliais. Jie yra gerokai siauresni už įprastus ir automobilio plotį sumažina 15 centimetrų, todėl nauja forma ne tik lemia mažesnį oro pasipriešinimą, bet ir žymiai mažesnį vėjo keliamą triukšmą. Veidrodėlių vietoje esančios mažos kameros perduoda vaizdą į OLED ekranus, kurie sumontuoti tarp prietaisų skydelio ir durelių.

Virtualius veidrodėlius galima pritaikyti skirtingoms važiavimo situacijoms, taip žymiai padidinant eismo saugumą. MMI sistemoje galima pasirinkti tris skirtingus atvaizdavimo būdus: greitkelyje, posūkiuose ir statant automobilį.

"Audi e-tron" bandymai
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Dar vienas itin svarbus elementas yra standartinė reguliuojama pneumatinė pakaba. Važiuojant didesniu kaip 120 km/val. greičiu, kėbulas yra nuleidžiamas 26 mm žemiau įprastos padėties, taip sumažinant oro pasipriešinimą. Apatinė elektrinio SUV dalis, taip pat priekis ir galas, yra visiškai uždari. Automobilio apačioje sumontuota aliuminio plokštė aukštos įtampos akumuliatorių saugo nuo akmenų ir kelio nelygumų, o tvirtinimo vietos turi golfo kamuoliuko paviršių primenančius įdubimus – šis sprendimas leidžia oro srautui tekėti kur kas efektyviau nei visiškai lygiu paviršiumi.

Dvi elektra valdomos oro paėmimo angos, esančios už vientisų grotelių, taip pat padeda mažinti oro pasipriešinimą. Kai jos uždarytos, oras prateka beveik be sūkurių. Ir tik tada, kai reikia atvėsinti pavaros elementus ar kondicionavimo sistemai reikia papildomo vėdinimo, atveriamos viršutinės ir apatinės grotelės. Taip pat hidraulinę stabdžių sistemą veikiant didelei apkrovai, ortakiai atveriami ir jais oras nukreipiamas į priekines ratų arkas, taip vėsinant stabdžius.

„Audi e-tron“ prototipo priekyje esančios šoninės oro paėmimo angos turi papildomus, gerai matomus ir į ratų arkas nukreiptus ortakius. Jais oro srautas nukreipiamas į standartinius aerodinaminius 19 colių ratlankius, kurių konstrukcija yra labiau plokščia nei įprastų ratlankių, o 255/55 dydžio padangos išsiskiria itin mažu pasipriešinimu riedėjimui. Dar mažesnį oro pasipriešinimą lemia užrašai ant padangos sienelių, kurie yra įdubę, o ne iškilę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite: žemėlapis, kur Vilniuje atsiras nauji radarai, kurie matuos ne tik greitį (28)

Laikai, kai Vilniuje vairuotojai ranka numoja į „inkilais“ pramintus greičio matuoklius ir...

„Lexus“ seka „Audi“ pėdomis: vietoje įprastų šoninių veidrodėlių nusprendė montuoti kameras (6)

Automobilių gamintojas „ Lexus “ nusprendė pasekti konkurentų pavyzdžiu ir įprastus...

„Continental“ pasistengė: sukūrė garso sistema be garsiakalbių (2)

Technologijų kompanija „ Continental “ ir garso įrangos gamintojas „Sennheiser“ pristatė...

„Peugeot“ pristato naują pikapų segmento žaidėją – universalųjį „Landtrek“

„ Peugeot “ tarptautinė plėtra intensyvėja – pikapų rinką jau šiemet papildys naujasis „...

Praėję metai „Renault“ ir „Dacia“ buvo rekordiniai – džiūgauja dėl pardavimų Lietuvoje (3)

2019 metais Lietuvos įmonėms ir įstaigoms iš viso buvo parduota 3232 „ Renault “ ir „ Dacia...

Top naujienos

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (1)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Ukrainiečiai Lietuvą vadina svajonių šalimi: priežastys, kodėl pas mus geriau nei pas juos (337)

Ukrainoje myli Lietuvą. Vietiniai žmonės ten giria mūsų šalį, giria mūsų politiką, giria...

Įspėjo dėl Putino reitingų: norėdamas išlikti šis režimas gali ryžtis siaubingiems scenarijams (825)

Vos trečdalis rusų pasitiki Vladimiru Putinu. Tai rodo naujausios apklausos Rusijoje, kurią jau du...

Artimiausioje Zelenskio aplinkoje – permainos: pirmasis pavojaus signalas nuskambėjo dar vasarą (34)

Prezidento administracijos (anksčiau – sekretoriato, dabar – prezidento biuro) vadovo pareigos,...

Naujausi siūlymai JK tūkstančius privertė panikuoti: kilo didžiulis chaosas ir sąmyšis – gali prasidėti krizė (384)

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė paviešino būsimą taškais grindžiamą imigracijos...

Italijoje dėl koronaviruso izoliuojama daugiau nei dešimt miestų, atšauktas Venecijos karnavalas pranešama apie trečią mirtį; užsikrėtę jau daugiau nei 150 žmonių (503)

Italijai kovojant su didžiausiu koronaviruso protrūkiu Europoje, vyriausybė nusprendė blokuoti...

Favoritų nesėkmės namuose: serbai nusileido gruzinams, ispanai – lenkams visi rezultatai (58)

Sekmadienį žaidžiami antrieji 2021 metų Europos čempionato atrankos susitikimai. Staigmena...

Vietoje sekso – masturbacija: gydytojai atsakė, kaip tai gali padėti (16)

Apie savęs patenkinimą vis dar nedrįstame kalbėti, nors pagal statistiką tuo užsiima 95 proc....

Viena seniausių Žemaitijos gyvenviečių mena kraupias istorijas: po kryžiuočių antpuolių likdavo tik griuvėsiai ir lavonai (18)

Prie pat Dubysos upės , Vieviršės upelio krantuose stūkso labai senas Betygalos miestelis. Viena...

Žmogžudystė dykroje: meilės trikampis pasibaigė taip, kad apie jį iki šiol sklando legendos (3)

Kornvalio grafystė Anglijoje – tolimą istoriją menantis regionas, po kurį išties verta...

|Maža didelių žinių kaina