aA
Kuo geresnė elektromobilio aerodinamika, tuo toliau jis nuvažiuos: turėdamas vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientą, „Audi e-tron“ prototipas pasižymi geriausia aerodinamika SUV segmente, tikinama gamintojų pranešime žiniasklaidai. Mažas oro pasipriešinimas yra lemiamas veiksnys, leidžiantis šiam, netrukus oficialiai debiutuosiančiam automobiliui viena įkrova nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų (matuojant WLTP ciklu). O vienas labiausiai išskirtinių elektra varomo „Premium“ klasės koncepcinio modelio bruožų – virtualūs šoniniai veidrodėliai.
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Intensyvūs bandymai oro tunelyje

Tunelyje priešais itin tyliai veikiantį penkių metrų diametro rotorinį variklį stovėjusiam „Audi e-tron“ prototipui teko atlaikyti tikrą uraganą. Taip aerodinaminio triukšmo platformoje, sumontuotoje tyliausiame pasaulio oro tunelyje Ingolštate (Vokietija), „Audi“ inžinieriai, esant itin ekstremalioms sąlygoms, mažino prototipo oro pasipriešinimą ir triukšmingumą – pagrindinius veiksnius, nulemiančius automobilio efektyvumą ir komfortą. Bandymų centre esantis 2,6 megavato galios rotorinis variklis sukelia iki 300 km/val. siekiantį vėjo greitį, o koncepcinis „Audi e-tron“ čia buvo bandomas daugiau kaip 1000 valandų įvairiomis sąlygomis.

Tokių bandymų rezultatas: pasiektas itin mažas, vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientas, užtikrinantis daugiau kaip 400 km nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu), kur viena šimtoji koeficiento dalis prilygsta maždaug 5 kilometrams, esant įprastoms eismo sąlygomis.

Esminis veiksnys tolimose kelionėse

Gamintojų teigimu, tolimose kelionėse „Audi e-tron“ prototipas yra itin efektyvus, kadangi mažas oro pasipriešinimas yra kur kas svarbesnis nei inercija ar pasipriešinimas riedėjimui. Tai yra energijos nuostolis, kurį automobiliui tenka įveikti, todėl čia daugiausiai lemia gera aerodinamika. O štai mieste kur kas svarbesni kiti veiksniai. Čia stabdant elektromobilį galima sukaupti daug panaudotos energijos, todėl automobilio svoris neturi tokios didelės įtakos.

"Audi e-tron" bandymai
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Kad būtų pasiektas vos 0,28 pasipriešinimo koeficientas, „Audi“ inžinieriai automobilio aerodinamikoje pritaikė itin daug pažangių sprendimų. Kai kurie jų matomi vos žvilgtelėjus į automobilį, o kiti svarbūs techniniai elementai yra nematomi. Pritaikius šiuos sprendimus, „Audi e-tron“ prototipas įgijo beveik 0,07 mažesnį oro pasipriešinimą nei panašaus dydžio įprastas automobilis ir tai leido vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu) padidinti maždaug 35 kilometrais.

Sumanūs sprendimai: virtualūs šoniniai veidrodėliai ir aerodinaminiai paviršiai

Gamybai parengtą „Audi e-tron“ pirmą kartą pasaulyje bus galima užsisakyti ir su virtualiais šoniniais veidrodėliais. Jie yra gerokai siauresni už įprastus ir automobilio plotį sumažina 15 centimetrų, todėl nauja forma ne tik lemia mažesnį oro pasipriešinimą, bet ir žymiai mažesnį vėjo keliamą triukšmą. Veidrodėlių vietoje esančios mažos kameros perduoda vaizdą į OLED ekranus, kurie sumontuoti tarp prietaisų skydelio ir durelių.

Virtualius veidrodėlius galima pritaikyti skirtingoms važiavimo situacijoms, taip žymiai padidinant eismo saugumą. MMI sistemoje galima pasirinkti tris skirtingus atvaizdavimo būdus: greitkelyje, posūkiuose ir statant automobilį.

"Audi e-tron" bandymai
"Audi e-tron" bandymai
© Gamintojo archyvas

Dar vienas itin svarbus elementas yra standartinė reguliuojama pneumatinė pakaba. Važiuojant didesniu kaip 120 km/val. greičiu, kėbulas yra nuleidžiamas 26 mm žemiau įprastos padėties, taip sumažinant oro pasipriešinimą. Apatinė elektrinio SUV dalis, taip pat priekis ir galas, yra visiškai uždari. Automobilio apačioje sumontuota aliuminio plokštė aukštos įtampos akumuliatorių saugo nuo akmenų ir kelio nelygumų, o tvirtinimo vietos turi golfo kamuoliuko paviršių primenančius įdubimus – šis sprendimas leidžia oro srautui tekėti kur kas efektyviau nei visiškai lygiu paviršiumi.

Dvi elektra valdomos oro paėmimo angos, esančios už vientisų grotelių, taip pat padeda mažinti oro pasipriešinimą. Kai jos uždarytos, oras prateka beveik be sūkurių. Ir tik tada, kai reikia atvėsinti pavaros elementus ar kondicionavimo sistemai reikia papildomo vėdinimo, atveriamos viršutinės ir apatinės grotelės. Taip pat hidraulinę stabdžių sistemą veikiant didelei apkrovai, ortakiai atveriami ir jais oras nukreipiamas į priekines ratų arkas, taip vėsinant stabdžius.

„Audi e-tron“ prototipo priekyje esančios šoninės oro paėmimo angos turi papildomus, gerai matomus ir į ratų arkas nukreiptus ortakius. Jais oro srautas nukreipiamas į standartinius aerodinaminius 19 colių ratlankius, kurių konstrukcija yra labiau plokščia nei įprastų ratlankių, o 255/55 dydžio padangos išsiskiria itin mažu pasipriešinimu riedėjimui. Dar mažesnį oro pasipriešinimą lemia užrašai ant padangos sienelių, kurie yra įdubę, o ne iškilę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (11)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (331)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (96)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (46)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Aklas pasimatymas su kandidatu. Maldeikienė visą skyrių savo knygoje paskirs Tapinui (32)

Parlamentarė Aušra Maldeikienė teigė, kad jos dalyvavimo prezidento rinkimuose tikslas nėra...

Daug metų neviešinta Freddie Mercury paslaptis: čia sukūrė paskutines dainas ir pasitiko mirtį (35)

Montrė miestelis Šveicarijoje daug metų buvo legendinio Freddie Mercury slėptuvė nuo viso...

Išdalinti „Žmonių“ apdovanojimai: paskelbti metų svarbiausieji, jautri Vido Bareikio žinutė ir skandalu tapęs įvykis (46)

Penktadienio vakarą šou pasaulio žvaigždės rinkosi į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto...

Wolterso žmonai stiprybės linkėjęs Jasikevičius: tai gera pamoka komandai (21)

Šarūnas Jasikevičius vis dar nededa taško sunkiame periode, apie kurį kalbėjo jau ne sykį....

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (83)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

„Panathinaikos“ strategui po pertraukos patiko tik „Žalgirio“ arena

Rickui Pitino amerikietiška bendravimo maniera padeda aplenkti nemalonius klausimus, bet duoda mažai...

Pralaimėjimų šleifo nusikratę žalgiriečiai žavėjosi savo energija, Lekavičius nuo komentaro išsisuko (3)

Po pergalės prieš Atėnų „Panathinaikos“ „Žalgirio“ rūbinėje aidėjo juokas,...

Savaitgalį laukia mažesnis šaltukas

Šeštadienio naktį dar spės pasnigti daugelyje šalies vietovių, bet sniego iškris nedaug....

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (77)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (60)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...