Įmonė „Audi“ paskelbė atšaukianti planus parduoti Italijos motociklų prekės ženklą „Ducati“. Toks sprendimas buvo priimtas užsitikrinus, kad ir taip pavyks padengti išlaidas, susidarysiančias dėl strateginių permainų, kurių buvo imtasi po plačiai nuskambėjusio patronuojančiosios įmonės „Volkswagen Group“ sukelto dyzelio emisijų skandalo.
© Reuters / Scanpix

Pasak „Audi“ generalinio direktoriaus Ruperto Stadlerio, veiksmai, kurių buvo imtasi siekiant 10 mlrd. eurų sumažinti išlaidas ir labiau susisaistyti su „Porsche“ – dar vienu „Volkswagen Group“ priklausančiu automobilių gamintoju – tiek finansiniu, tiek organizaciniu požiūriu, pamažu padeda įgyti daugiau veiksmų laisvės imantis strateginio reorganizavimo.

Štai kodėl, kaip paaiškėjo, nėra jokių priežasčių parduoti „Ducati“, rašoma svetainėje europe.autonews.com.

Kiek anksčiau bendrovė „Volkswagen Group“ buvo pateikusi bankams užklausų įvertinti su „Ducati“ susijusias galimybes, nes ieškojo būdų, kaip įgyti daugiau lankstumo, leisiančio sklandžiau pereiti prie elektra varomų ir autonominių automobilių gamybos po skandalo, kilusio dėl dyzelio emisijų testų rezultatų klastojimo.

„Galiu patikinti, kad „Ducati“ priklauso „Audi“ grupei“, – sakė R. Stadleris ir pridūrė, kad „Ducati“ idealiai atitinka įmonės požiūrį į aukščiausios klasės motociklus.

Su pardavimu susiję planai buvo pradėti vilkinti dar vasarą, kai sprendimą kaip nelogišką sukritikavo galingos „Volkswagen“ profesinės sąjungos, remiamos procesus kontroliuojančių Porsche ir Piechų šeimų. Atkreipdamos dėmesį į grupės gebėjimą atsitiesti finansiškai, jos pareiškė, kad nėra jokio poreikio pardavinėti turtą.

Investuotojai ir potencialūs „Ducati“ pirkėjai vis dėlto tiksi, kad „Volkswagen“ vadovai gali dar kartą persigalvoti ir galop paskelbti apie, kaip patys tikino, mažiausiai strateginiu požiūriu reikšmingo turto pardavimą.

„Įtakingai „Volkswagen“ darbo tarybai tai gali būti lengvai pelnomas koziris, kurį pasiūlydama ji gali turėti visai kitokių užmačių“, – sakė su situacija gerai susipažinęs šaltinis.

Investuotojai, priešingai nei taryba, yra ne kartą pritarę aktyvų išpardavimo idėjai, kurios realizacija, jų įsitikinimu, supaprastintų „Volkswagen“ grupės struktūrą ir suteiktų galimybę efektyviau ją valdyti.

„Audi“, kuriai ir priklauso „Ducati“ bei Italijos aukščiausios klasės automobilių gamintojas „Lamborghini“, praeitą mėnesį paskelbė apie aukštesnes veiklos pajamas ir didesnį pelną, kuriuos per devynis pirmuosius metų mėnesius pavyko užsitikrinti dėl kylančios automobilių paklausos didesniu rentabilumu tarp pasaulio rinkų išsiskiriančiose Jungtinėse Valstijose ir Vakarų Europos šalyse.

Pasak „Audi“ vadovo R. Stadlerio, rengiantis brangiai atsieisiančiam perėjimui prie aplinkos visiškai neteršiančių ir autonomiškai veikiančių technologijų, tapo kur kas svarbiau nepaleisti iš savo rankų pakankamai pelningų „Ducati“ ir „Lamborghini“ padalinių.

„Prižiūrėti aukščiausios klasės asortimentą taip pat sunku kaip ir rečiausius augalus, – sakė R. Stadleris, – todėl džiaugiuosi kiekvienu nauju žiedu, pražystančiu su kiekvienu daug žadančiu prekės ženklu“. R. Stadleris taip pat pridūrė, kad po naujo „Lamborghini“ miesto visureigio pasirodymo šio gamintojo pardavimo rezultatai turėtų padvigubėti.

Skaitmeninis amžius

Kalbėdamas kita tema R. Stadleris, be kita ko, užsiminė apie beveik pusę milijardo eurų, kuriuos per aštuonerius ateinančius metus „Audi“ skirs personalo rengimui skaitmeniniame amžiuje nusimatantiems iššūkiams. „Audi“ vadovas paminėjo ir planus skatinti specialistų ugdymą, taip pat samdyti įvairių sričių ekspertus, pavyzdžiui, automobiliams skirtų programėlių kūrėjus ir automobilių robotiką išmanančius darbuotojus.

Kad pavyktų suvaldyti išlaidas, bent porą–trejetą ateinančių metų „Audi“ turės tenkintis tokiu pat skaičiumi darbuotojų, nors planuose – daugiau nei 20 elektromobilių išleidimas iki 2025 metų, be to, skaitmeninių mobiliųjų paslaugų kūrimas.

Anot įmonės vadovo, didžiausia ateinančiais metais teksianti rizika yra susijusi su griežtinamomis taisyklėmis, apibrėžiančiomis taršos anglies dioksidu (CO2) lygį, mat du trečdaliai iš „Audi“ gaminamų 60 modelių iki 2025 metų ir toliau gali būti kritikuojami kaip automobiliai su degimo varikliais.

R. Stadleris pridūrė, kad tuo atveju, jei „Audi“ automobilių parko CO2 emisijų vidurkis bent vienuolika gramų viršys Europos Sąjungoje nustatytus apribojimus, įmonei teks mokėti baudas, kurių bendra suma galėtų siekti milijardą eurų.

„Audi“ pasirūpino, kad tiek gimtojoje šalyje, tiek užsienio valstybėse dirbantis personalas galėtų naudotis specialia sistema, leidžiančia paprasčiau pranešti apie neteisėtus veiksmus.

Kitų metų pradžioje „Audi“ planuoja paleisti darbo grupę, stebėjusią, kaip naujinamos 850 tūkst. dyzeliu varomų automobilių sistemos, kurios, pasak įmonės atstovų, turėjo būti papildytos emisijas kontroliuojančia programine įranga, padėsiančia išvengti draudimų jas vairuoti.

„Tai ženklas, kad iš krizinės situacijos pavyko grįžti prie įprasto funkcionavimo“, – sakė R. Stadleris ir prognozavo, kad techninė apžiūra turėtų būti baigta iki pirmojo kitų metų ketvirčio pabaigos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (435)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Naudotų automobilių rinka auga: į Lietuvą vežami 11 metų amžiaus dyzeliai (9)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, nutatė, kad liepą...

Porelė prarado tris „Lexus“, mat vagys pasinaudojo viena „protinga“ automobilio sistema (7)

Anksčiau nuvaryti automobilį būdavo labai lengva. Tačiau po to atsirado šiuolaikinės...

Naudotų automobilių prekeiviai ruošiasi: į turgus grįžta kirgizai, kils populiariausių modelių kainos (175)

Automobilių prekeivių laukia aukso amžius: Kirgizijoje pasirašytas nutarimas, sugrąžinantis į...

Top naujienos

Nuo kitų metų pradžios gausite didesnį atlyginimą? Neskubėkite džiaugtis – piniginę paplonins papildomos sąlygos* (21)

Nuo kitų metų pradžios gausime didesnius atlyginimus – tokia džiugi žinia sklandė viešojoje...

Vilniaus stoties rajonas pasikeis neatpažįstamai (5)

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo teritorijos, esančios tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties...

Po smūgio Karbauskiui – „valstiečių“ kirtis konservatoriams: minimos Langaičio, Kernagio ir Navickienės pavardės išlindo ir nauji LVŽS „skeletai“ (949)

Po to, kai Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ištyrė ir nustatė, kad rinkimų kampanijos metu...

Uždariusi paskutinį savo fabriką, „Crocs“ niekur nedingsta

Žiniasklaidoje pasirodę straipsniai, kad prekių ženklas „Crocs“ uždaro paskutinį fabriką...

Piniginių tuštėjimo metas (28)

Įpusėjus rugpjūčiui daugeliui tėvų tenka plačiau atverti po atostogų ir taip suplonėjusias...

Pravieniškių audite – skandalinga informacija apie nuteistųjų gyvenimą žiemą (138)

Staiga kone perpus išaugusios komunalinio ūkio išlaikymo išlaidos, direktoriaus pavaduotojo...

Tarptautinę šlovę pelniusi Mirga Gražinytė-Tyla: žmogaus prievolė sugalvoti savo būdą ištrūkti iš žiurkėno ratelio (2)

Su Mirga matėmės Londone prieš jos koncertą Karališkojoje Alberto salėje. Turėjome ketvirtį...

Miestelis prie trijų valstybių sienų: žmonės čia plūsta prie dar vieno kryžių kalno (26)

Pačiame Lietuvos kamputyje, visai šalia sienos su Kaliningradu, įsikūręs mažas miestelis su...

Dėl galimo salmoneliozės užkrato kavinėje sunegalavo penki žmonės (10)

Specialistai tiria galimą salmoneliozė s užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre...

Stojimų rezultatai: vėl ruošime bedarbius? (63)

Tarp gausiausiai valstybės finansuojamų studijų šiemet – teisės, politikos mokslų,...