aA
Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Wertle mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Čia pagal kompanijos specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių tuoj bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu pavadinimu „Audi e-gas“.
© Gamintojo nuotr.

Prasidėjus gamybos procesui, „Audi“ taps pirmu ir kol kas vieninteliu pasaulyje automobilių gamintoju, gaminančiu ne tik ekologiškus automobilius, bet ir jiems tiekiančiu visiškai ekologiškus degalus. Šių naujoviškų degalų sudėtis paprasta: elektros energija iš atsinaujinančių šaltinių, vanduo ir anglies dioksidas. Technologinio proceso pabaigoje gaunamas vandenilis ir natūraliam metanui identiškos dirbtinės dujos, jau žinomos „Audi e-gas“ pavadinimu.

Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms.

Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, vykdant vandenilio cheminę reakciją su anglies dvideginiu.

Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Ekologiniu požiūriu, sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai. Gamybos procese susidaranti šiluma tiekiama į netoliese veikiančią organinės kilmės biodujų gamyklą, taip dar labiau padidinant gamybos proceso energetinį efektyvumą.

Nenutrūkstamą dujų tiekimą planuojama pradėti šių metų rudenį. Kasmet tikimasi pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos. Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus sugeria 224 000 europinio buko medžių.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback g-tron“.

Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pabaigoje, vėliau tokių automobilių asortimentas didės.

Per metus Wertle mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kurių užtektų tūkstančiui penkiems šimtams „Audi A3 Sportback g-tron“ automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15 000 kilometrų. Šis penkerių durų hečbekas su 1.4 TFSI varikliu gali būti varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis, biometanu – suspaustomis biodujomis ir neorganinės kilmės „Audi e-gas“. Degalų sąnaudos – maždaug 3,5 kg suspaustų dujų 100 km kelio. Vieno pilno dujų baliono užtenka maždaug 1300 km kelio.

Važiuojant Audi „A3 Sportback g-tron“ deginamos sintetinės suspaustos dujos generuoja 95 g/km CO2 taršą. Tačiau į šį taršos rodiklį būtina žvelgti kompleksiškai, nes sudegintam dujų kiekiui pagaminti iš atmosferos buvo paimtas žymus anglies dvideginio kiekis. Todėl čia vertinama absoliučioji tarša – skirtumas tarp gamybai iš atmosferos paimto paimto ir važiavimo metu deginant dujas vėl susidariusio CO2 kiekio.

Sertifikavimo įstaigos „TÜV Nord“ duomenimis, „Audi A3 Sportback g-tron“ absoliučioji tarša siekia tik 20 g/ km.

Įsigyjant šį automobilį, bus galima užsisakyti specialią „Audi e-gas“ dujų kvotą. Tokiu būdu „Audi“ bendrovė diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek „Audi A3 Sportback g-tron“ automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Wertle mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Tai laikina priemonė, kadangi grynomis sintetinėmis dujomis pradžioje bus prekiaujama tik keliose degalinėse ir kol kas nėra galimybių tiekti šias dujas tiesiogiai į visas dujų degalines.

Apmokėjimas ir apskaita bus atliekami naudojant specialią „Audi e-gas“ degalų kortelę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbė 7 geriausius metų automobilius: pateko ir elektromobilis (76)

22-ą kartą Lietuvoje rengiamo konkurso „Metų automobilio 2019“ organizatoriai paskelbė...

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (30)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (515)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Top naujienos

Rodriguezo tritaškiai išgelbėjo CSKA kailį prieš fantastiškai kovojusį „Žalgirį“ (496)

Kauno „Žalgirio“ ekipa (3/5) trečiadienį nesėkmingai pradėjo rusiškų išbandymų etapą:...

Širdies nepakankamumu Lietuvoje serga daugiau nei 100 tūkstančių, bet apie tai nežino: kokie būdingi simptomai? (25)

Jei vis sunkiau lipti laiptais, net ramybės būsenoje smarkiai plaka širdis , ima trūkti oro...

Žymus buvęs gangsteris knygoje atskleidė slapčiausias nusikalstamo pasaulio detales, knygos išleidimo dieną žuvo nuo kulkos (10)

Buvęs Danijos gaujos vadas, parengęs prisiminimus, kuriuose išsamiai aprašoma, kaip jis paliko...

Auštrevičius kritikuoja Grybauskaitės dešimtmetį: Lietuva tampa pigia Vakarų Europos kopija (135)

Gana anksti apie savo dalyvavimą 2019 m. rinkimuose į Lietuvos prezidentus pranešęs Liberalų...

Vilnietę pribloškė akiplėšiškas pardavėjos pareiškimas (127)

Kaip dažnai atėjus į parduotuvę tenka susidurti su nemandagiu personalo aptarnavimu? Tikriausiai...

Po nesėkmės suirzusi Rusija trimituoja: Lietuvą sukaustė baimė (539)

Kremlius trečiadienį pasmerkė „smarkų spaudimą“ dėl Rusijos kandidato į Interpolo...

Vienu metu dominavęs „Rytas“ paskutinėmis sekundėmis krito Vokietijoje (35)

Vilniaus „Rytas“ dar negali būti ramus dėl vietos Europos taurės varžybų TOP-16 etape....

„Plius dydis“: kaip išdrįsti būti ryškiai ir stilingai, jei figūra – didesnė nei standartas (58)

Plius dydžio figūra ir žodis stilius anksčiau galėjo skambėti kaip utopija. Tačiau tie laikai...

Lietuvių kavos gėrimo įpročiai šiurpina italą: mane purto tas užpylimas (261)

Kava – vienas populiariausių žmonijos gėrimų, be kurios neapsieina daugelio žmonių rytas. O...

Vilnietį ne juokais supykdė kontrolės atsakymas (29)

Vilniuje viešuoju transportu važinėju dažnai. Neretai tenka sutikti ir keleivių kontrolę ....