Audi A3 Sportback g-tron“ pasižymės visa šios kompanijos technologijų gama – pradedant lengvų medžiagų technologijomis ir informacinėmis-pramoginėmis sistemomis ir baigiant vairuotojo pagalbos sistemomis. Tačiau svarbiausia yra CNG pavaros technologija ir šių degalų laikymas automobilyje. Du degalų bakai po bagažine gali talpinti po septynis kilogramus CNG dujų, suslėgtų iki 200 barų slėgiu. Įsisavinus itin lengvų medžiagų technologijas, šie bakai sveria po 27 kilogramus mažiau nei pirmtakai.

Skiriasi naujų bakų konstrukcija. Vidinis sluoksnis sudarytas iš dujoms nepralaidaus poliamidinio polimero, o antrasis anglies pluoštu sustiprinto polimero (CFRP) sluoksnis suteikia bakui ypatingą tvirtumą. Trečiasis stiklo pluoštu sustiprinto polimero (GFRP) sluoksnis apsaugo baką nuo išorinių pažeidimų.

Antroji naujovė – elektroninis jo dujų slėgio reguliatorius. Šis kompaktiškas ir lengvas komponentas sumažina aukštą dujų tekėjimo slėgį iki devynių barų iš cilindrų per dvi stadijas. Tai garantuoja, jog visada bus užtikrinamas slėgis reikiamose sistemos vietose – dujų vamzdyne ir įpurškimo vožtuvuose, – žemas slėgis efektyviam važiavimui mažu greičiu ir aukštesnis, kai vairuotojas pageidauja daugiau galios ir traukos.

Jei slėgis bake nukrenta iki dešimties barų, variklio valdymo sistema automatiškai įjungia benzininį režimą. „Audi A3 Sportback g-tron“ gali būti vienodu pajėgumu varomas dviem degalais, t.y. jo dinaminės charakteristikos yra identiškos automobiliui važiuojant CNG ar benzininiu režimu.

Skaičiuojant pagal vidutines degalų sąnaudas, CNG talpos leidžia įveikti apie 400 km atstumą, o jei tik reikalinga, su baku benzino dar galima nuvažiuoti 900 km. Taigi, bendras nuvažiuojamas nuotolis identiškas kaip „Audi TDI“ automobilių. Du ekranai prietaisų skydelyje leidžia vairuotojui stebėti degalų kiekį abiejuose bakuose.

Po variklio dangčiu – naujas 1.4 TFSI, kurio galia siekia 110 AG, maksimalus sukimo momentas – 200 Nm. „A3 Sportback g-tron“ gali važiuoti maksimaliu 190 km/val. greičiu, o pagreitis nuo 0 iki 100 km/val. trunka vienuolika sekundžių. Važiuojant dujomis, CO2 emisijos yra mažesnės nei 95 gramai kilometrui.

Atsinaujinančios energijos grandinė

Su „e-gas“ projektu „Audi“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, sukūrusiu visą atsinaujinančios energijos grandinę. Šios grandinės pradžia laikytina elektros energija, gaminama iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Galutiniais produktais tampa vandenilis ir sintetinai „Audi e-gas“ degalai. Pirmosios pasaulyje sintetino metano (e-gas), gaunamo iš CO2 ir atsinaujinančios elektros energijos, pramoninės gamyklos statybos darbai jau beveik baigti Werlte (Žemutinės Saksonijos Emslando apylinkėje) Vokietijoje.

„Audi e-gas“ gamykloje elektrolizei pirmoje stadijoje naudojama atsinaujinanti elektros energija – vanduo padalijamas į deguonį ir vandenilį („Audi e-hydrogen“), kuris vieną dieną galės varyti degalų elementų automobilius. Kadangi šiuo metu nėra išvystytos vandenilio infrastruktūros, metano gamykloje vandenilis sujungiamas su CO2, kad būtų sukuriamas atsinaujinantis sintetinis metanas arba „Audi e-gas“. Cheminiu požiūriu, „e-gas“ yra identiškos fosiliniu pagrindu susidariusioms gamtinėms dujoms. Todėl jos gali būti pateikiamos į CNG degalines per gamtinių dujų tinklą.

Dėl elektros virsmo į dujas proceso pirmą kartą elektros ir dujų tinklai jungiami į vieną abiem pusėmis. Iki šiol buvo galima generuoti elektrą iš dujų, bet tik ne atvirkščiai. „Audi e-gas“ gamykla nutiesia kelią į gamtinių dujų tinklą su savo didelėmis dujų laikymo apimtimis ir lankstaus transportavimo sistema.

„Audi e-gas“ gamykloje naudojamas CO2 yra imamas iš greta esančios biodegalų gamyklos, valdomos EWE kompanijos. CO2, kuris teršia atmosferą, yra chemiškai įterpiamas į degalus „Audi e-gas“ gamykloje. E-gas gamykla kasmet pagamins apie 1 000 metrinių tonų e-gas degalų ir chemiškai apdoros 2 800 metrinių tonų CO2. Tai grubiai atitinka CO2 kiekį, kurį per metus absorbuotų 224 000 medžių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)