aA
Naujausi dyzeliniai „Mercedes“, „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto oksidų arba NOx – tai patvirtinta atlikus griežčiausius testavimus kelyje realiomis sąlygomis, teigia nepriklausomi tyrėjai.
Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau
© Shutterstock nuotr.

Vokietijos automobilių klubas (ADAC) atliko įvairių benzininių ir dyzelinių automobilių realiomis vairavimo sąlygomis išmetamųjų kietųjų dalelių kiekio patikrinimą („real driving emissions“ – RDE), siekdamas įvertinti jų švarą. Paaiškėjo, kad dauguma modelių išskiria gerokai mažiau kietųjų dalelių nei šiuo metu pagal „Euro 6d“ standartą galiojanti 168 mg/km norma.

Dyzelinis „Mercedes“ C220d C klasės automobilis testavimo metu neišskyrė absoliučiai jokio kiekio azoto dioksidų, o „BMW“ 5 serijos 520d išskyrė vos 1 mg kilometrui. Tyrėjams padarė įspūdį ir „Opel Astra“ su 1,6 l dyzeliniu varikliu, kuris išskyrė vos 1 miligramą azoto oksidų kilometrui, o „Citroen Berlingo“ „BlueHDI“ 130 išskyrė vos 7 mg/km. Kai kurie testuoti dyzeliniai automobiliai išskyrė mažiau Nox nei atitinkami benzininiai modeliai.

Šie rezultatai pagrindžia 2018 m. pradžioje „Bosch“ paskelbtus duomenis, kurie atskleidžia, kad kelyje išskiriamo NOx kiekis gali būti sumažintas iki 13 mg/km.

Debatuose apie dyzeliną visada į pirmą planą iškyla NOx emisijos, kurias tyrimai sieja su įvairiomis ligomis – nuo astmos ir kitų plaučių ligų iki širdies ligų bei demencijos.

„Mercedes“ pranešė „Auto Express“, kad C klasės automobilių rezultatus iš dalies nulėmė tai, kad įmonės OM 654 dyzeliniame variklyje buvo įdiegtos išmetamųjų teršalų apdorojimo ir įvairių išmetamųjų dujų recirkuliavimo sistemos. „Mercedes“ pridūrė: „Mūsų tikslas 2020 metams yra sumažinti vidutinį NOx emisijų kiekį iki apytikriai 30 miligramų kilometrui 2 lygio RDE testavimo metu“.

Įsivėlė į teisminius ginčus

ADAC duomenis palankiai įvertins automobilių gamintojai, kurie, kaip pranešama, įdeda nemažai pastangų, kad jų gaminamų automobilių RDE kiekis atitiktų WLTP (pasauliniu mastu suderintų lengvųjų automobilių testavimo procedūrų) standartus. Be to, iki šiol vyksta teisiniai ginčai dėl RDE apribojimo teisėtumo.

Realiomis vairavimo sąlygomis išmetamo NOx kiekio riba yra 80 mg/km dyzeliniams automobiliams ir 60 mg/km benzininiams.

Siekiant suteikti gamintojams laiko taip sutvarkyti automobilius, kad jie atitiktų normas, ir atsižvelgiant į galimus mobilių teršalų kiekio matavimo sistemų, kurios naudojamos atliekant RDE testavimus, netikslumus, buvo susitarta dėl „atitikties veiksnių“, kurie leidžia automobiliams išskirti didesnį kiekį emisijų, nei nustatyta riba.

Dabartinis atitikties veiksnys yra 2,1, tai reiškia, kad automobilis RDE testavimų metu gali išskirti 2,1 karto daugiau NOx nei leistina norma. Nuo 2020 sausio mėn. atitikties veiksnys sumažės iki 1,5, tad dyzeliniams automobiliams RDE testavimų metu bus leidžiama išskirti 120 mg/km NOx.

Vis dėlto 2018 m. pabaigoje Europos Teisingumo Teismas nusprendė, kad Europos Komisija neturi teisės nustatyti šių atitikties veiksnių, o tai reiškia, kad turi galioti griežtas 80 mg/km NOx dalelių apribojimas.

Pranešama, kad Europos Komisija ketina apskųsti šį sprendimą, tačiau jei apeliacija nebus sėkminga, 80 mg/km NOx riba įsigalios po 14 mėn. nuo sprendimo paskelbimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(21 žmogus įvertino)
4.3333

„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį“

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...

Siūlydami atsisakyti žalio mirksinčio šviesoforo signalo, netiki, kad atsitiks kaip su žaliomis rodyklėmis

Susisiekimo ministerija vairuotojams ruošia naują tvarką ir savo pristatytose rekomendacijose...

Draudikai nerimauja: dėl automobilių dalių vagysčių šie metai gali tapti rekordiniais

Nepaisant to, kad automobiliuose įrengtos apsaugos sistemos yra vis pažangesnės – ilgapirščiai...

„Mercedes-Benz“ šeimoms pasiūlys keliauti T klase

Per pastaruosius kelerius metus privačių mažų furgonų segmentas Europoje gerokai ūgtelėjo. „...

„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimuose dominavo elektromobiliai

Tradiciniuose „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimuose, organizuojamuose kas dvejus metus nuo...

Top naujienos

Delfi PliusVladimiras Laučius

Buvęs ES karinio štabo žvalgybos direktorius: yra dalykas, kuris Putinui tikrai svarbiau nei Ukraina

Nuo 2014-ųjų, kai Rusijos grėsmės akivaizdoje pradėjome labiau rūpintis apleistais gynybos...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Artėja svarbus sprendimas: kokį nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkti priklausomai nuo kambarių skaičiaus bute

Koks yra mano elektros suvartojimas? Ar galiu rinktis dviejų laiko zonų planą? Kas atsitiks, jei...

Karas Ukrainoje. Iš „Azovstal“ gamyklos Mariupolyje evakuota daugiau kaip 260 karių (2)

Ukrainos pajėgų pulkas „Azov“, atkakliai gynęs „Azovstal“ metalurgijos įmonę Rusijos...

Koncernas „Žalgiris“: tankiame įmonių voratinklyje – ataušusios Sabonio pėdos

Kiekvienas lietuvis nemirktelėjęs pasakytų, kas yra Kauno „Žalgiris“. Vis dėlto įdėmiau...

Verslas PliusUgnė Karaliūnaitė

Elektronikos prekių didmenininko „ACC Distributions“ vadovas Baušys – apie kainų augimą: šiuo metu vyrauja dvi skirtingos tendencijos

Pasaulio ekonomikoje vis daugiau esant įtampos ją daug greičiau pajunta ir Lietuvos didmeninio...

Delfi PliusŽinių radijas

Kodėl Kaliningrado sritis priklauso Rusijai?

Į Sovietų Sąjungos rankas Kaliningrado (arba Karaliaučiaus) sritis pateko tik Antrojo pasaulinio...

Naujovė Lietuvos stiliaus rinkoje: už 10-20 eurų galėsite nebesirūpinti, ką apsirengti

Stilingas žmogus ne tas, kuris turi daug madingų drabužių, o tas, kuris turint mažiau, susikuria...

Nidoje bus draudžiamas elektrinių paspirtukų eismas, nuoma

Nidoje šį sezoną verslininkams bus draudžiama nuomoti elektrinius paspirtukus, taip pat bus...

Tik vienu žalgiriečiu nenusivylęs Maksvytis: nėra ką slėpti, mus sutriuškino

Dar vienoje Lietuvos krepšinio lygos („Betsafe-LKL“ ) pusfinalio serijoje – lygybė. Visiškai...