aA
Artėjančioje Frankfurto automobilių parodoje debiutuos koncepcinis „Opel Monza” modelis. Jis leis lankytojams pažvelgti, ko galima tikėtis iš šio gamintojo ateityje.
Opel Experimental GT (1965 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Koncepcinis „Monza” modelis atskleidžia gryną „Opel” automobilių ateities viziją, - sako Dr. Karlas – Thomas Neumannas, „Opel” generalinis direktorius. – Jis taip pat tęsia ilgas „Opel“ tradicijas kuriant ir pristatant ateities modelius automobilių parodose. Be to, „Opel” buvo pirmasis automobilių gamintojas pristatęs koncepcinį modelį Europoje, automobilių parodoje 1965 metais. Tai buvo viena garsiausių automobilių parodų pasaulyje“.

„Opel”, lyginant su kitais Europos automobilių gamintojais, turi giliausias tradicijas kuriant ir pristatant koncepcinius automobilius, futuristines ir inovatyvias idėjas Frankfurto automobilių parodoje. Nors „Opel“ ne kiekvienoje automobilių parodoje pristatydavo koncepcinius modelius, tačiau daugelis jų buvo reikšmingos įžvalgos numatančios ateities tendencijas.

„Opel“ pateikia svarbiausių savo koncepcinių modelių apžvalgą, automobilių parodose pristatytų per pastaruosius penkis dešimtmečius.

Koncepciniai modeliai – tai serijinės gamybos pradžia

Pirmasis koncepcinis automobilis buvo sukurtas „Opel” motininės kompanijos „General Motors“. 1938 metais „GM Design” sukūrė „Buick Y-Job” modelį, kuris nebuvo skirtas serijinei gamybai, o atskleidė tik ateities technologijas bei dizaino idėjas. Kuomet Europoje futuristines kėbulų idėjas demonstruodavo tik keleivinių autobusų gamintojai, „Opel“ buvo pirmasis, kuris inovatyvias idėjas atskleidė pristatydamas savo koncepcinį modelį: tai buvo „Experimental GT”, debiutavęs Frankfurto automobilių parodoje 1965 metais.

„Opel Experimental GT” pademonstravo tendencijas numatantį, koncepcinį, tačiau prieinamą, sportišką svajonių automobilio modelį. Šis automobilis entuziastingai buvo sutiktas žiniasklaidos atstovų bei visuomenės, o po trejų metų šis koncepcinis automobilis tapo realybe: 1968 metais „Opel GT“ buvo pirmasis koncepcinis automobilis, vėliau tapęs serijiniu.

Visai netrukus „Opel” žengė dar žingsnį į priekį. 1969 metais automobilių gamintojas iš Riuselsheimo, tarptautinėje automobilių parodoje pristatė „Opel CD“, grynakraujį „Gran Turismo“ modelį, pagamintą remiantis „Opel Diplomat“ technologijomis. Šis koncepcinis modelis ir toliau buvo vystomas bei galiausiai gaminamas, tačiau nedidelėmis apimtimis.

„Opel” koncepcinių automobilių pristatymai 7-ajame dešimtmetyje buvo tokie sėkmingi, jog ir kiti konkurentai Europoje pradėjo kurti bei demonstruoti savus koncepcinius modelius.

Ne tik žavūs automobiliai, bet ir technologijų lyderiai

Kuriant pirmuosius „Opel” koncepcinius modelius, vyravo emocionalių, elegantiškų kupė automobilių tema, tačiau naftos krizė 1973 metais pakoregavo tolimesnius kūrybos planus, nes didesnis dėmesys buvo skiriamas degalų sąnaudoms, aerodinamikai bei bendram efektyvumui, žinoma, saugai bei interjero dizainui.

Visa tai buvo galima išvysti įspūdingame, futuristiniame pleišto formos „Opel GT2” su slankiojančiomis durimis, kurio premjera tarptautinėje automobilių parodoje įvyko 1975 metais.

Salono interjeras taip pat buvo pralenkiantis laiką: sportiškos sėdynės pagamintos iš atskirų plastiko ir putplasčio komponentų, priekinę salono dalį sudarė sukeičiami moduliai su skaitmeniniu ekranu bei informacinis kompiuteris.

Opel GT2 (1975 m.)
Opel GT2 (1975 m.)
© Gamintojo nuotr.

Toliau buvo plėtojamas „TECH 1” modelis, sukėlęs nemažą šurmulį automobilių parodoje 1981 metais. Prietaisų skydelis ir aptakus siluetas tapo įkvėpimu kuriant pirmos kartos „Omega“, kuris pasirodė po penkerių metų. „TECH 1” tapo aerodinamikos etalonu, kurio oro pasipriešinimo koeficientas siekė 0,235. Šio modelio interjeras buvo modernus: elektroniniai bei skaitmeniniai prietaisai, elektroniniai klavišai leidžiantis kontroliuoti dauguma funkcijų, išskyrus stabdžius, akceleratorių bei sankabą.

Opel TECH 1 (1981 m.)
Opel TECH 1 (1981 m.)
© Gamintojo nuotr.

1980 m. pradžioje, rinkodaros specialistai, dizaineriai ir inžinieriais didesnį dėmesį skyrė mažų automobilių kūrybai, leidžiančių klientams – ypač jaunimui, moterims, didesnių miestų gyventojams patogiai judėti mieste. 1983 m. tarptautinėje automobilių parodoje pasirodė koncepcinis „Opel Junior“. Jis buvo 3,41 m ilgio, tai yra 21 cm trumpesnis už pirmos kartos „Corsa“ modelį, kuris rinkoje pasirodė po metų.

Žvelgiant atgal, „Junior” gali būti laikomas dabartinio modelio „Adam“ pirmtaku. „Junior“ turėjo daugybę puikių salono interjero idėjų – nuo lengvai keičiamų prietaisų iki sėdynių apmušalų, kurie transformuodavosi į miegmaišius bei įžvalgia navigacijos sistema.

Paskelbus naujus automobilių oro taršos standartus Europoje („Euro 4“ norma įsigaliojo nuo 2005 metų), „Opel“ pažangios inžinerijos ir dizaino padaliniai kūrė kompaktiškus automobilius, atitinkančius šiuos reikalavimus. Šios kūrybos rezultatas – tai mažos emisijos koncepcinis modelis „Opel G90“, pristatytas parodoje 1999 metais. Šis modelis svėrė vos 750 kg, o jo pavadinimas kalbėjo pats už save: lengvo svorio automobilio, su trijų cilindrų benzininiu varikliu bei aerodinamikos koeficientu 0,22, anglies dvideginio tarša neviršijo 90 g/km.

2001 m. „Opel“ su šūkiu „pamišėlis, seksualus ir kietas“ pristatė koncepcinį modelį „Frogster“. Jis neturėjo įprasto stogo. Tai buvo stabilus, elektra valdomas, lyg roletas sulankstomas stogas. Keturių, atskirai sulankstomos sėdimų vietų „Frogster“, vairuotojas mygtuko paspaudimu galėjo paversti į sportišką automobilį ar kabrioletą.

Opel Frogster (2001 m.)
Opel Frogster (2001 m.)
© Gamintojo nuotr.

Po dviejų metų, 2003 -jų IAA, „Opel” pristatė visai naują automobilio koncepciją – tai buvo „Insignia“. Aukštos kokybės koncepcinis „Insignia“ ne tik atsinešė naują vardą į naujos kartos „Opel“ automobilių gamybą 2008 m., tačiau jos dizainas, kuris panašus į „Monza Concept“, turėjo didelę įtaką kuriant naujus „Opel“ serijinius modelius. Koncepcinis „Insignia“ pasižymėjo pažangiu, elegantišku dizainu, inovatyviomis technologijomis, tokiomis kaip LED žibintai ar modernus galinių durų atidarymo mechanizmas.

Elektra varomas XXI amžiaus automobilis tinkamas važiuoti kasdien

Automobilių gamintojai visuomet ieško būdų kaip padidinti transporto priemonės efektyvumą, mažiau teršti aplinką. „Opel” pastarųjų metų koncepciniai modeliai buvo kuriami didelį dėmesį skiriant elektriniam mobilumui. 2007 metais, automobilių parodoje buvo galima išvysti „Opel Flextreme Concept” modelį – elektra varomų idėjų plėtra bei vystymas su inovatyvia „E-Flex“ konstrukcija. Pagrindinė idėja buvo ta, jog priemiesčių gyventojai į darbą, maždaug 55 km, gali nuvažiuoti visai neteršiant aplinkos, naudojant tik ličio jonų baterijos energiją. Norint padidinti nuvažiuotą atstumą, mažas dyzelinis variklis teiktų energiją baterijai, tad nesustojant būtų galima įveikti šimtus kilometrų. Buvo tikimasi, jog „Flextreme Concept” tarša neviršys 40 g/km CO2, o degalų sąnaudos sieks vos 1,54 l/100 km (pagal Europos reglamentą ECE R101). „Flextreme Concept” priekinio vaizdo grafika atsispindėjo ir „Opel Ampera” modelyje, kuris debiutavo 2011 metais, o 2012 m. buvo išrinktas „Metų automobiliu“ Europoje.

Kiek vėliau, 2011 metais „Opel“ pademonstravo koncepcinį modelį „RAK e“. Eksperimentinis automobilis su pažangia lengvo svorio kėbulo konstrukcija, sunaudoja mažai energijos, todėl toks taupus mobilumas gali būti patrauklus jauniems vairuotojams nuo 16 metų.

Šiuo metu „Opel” intensyviai dirba kuriant naujus ateities modelius. Jau greitai, 65 – tojoje Frankfurto automobilių parodoje rugsėjo mėnesį, bus pristatytas koncepcinis modelis „Opel Monza”. Su šiuo modeliu „Opel“ žengia į kitą individualaus ir bendro mobilumo epochą.

Opel Monza Concept
Opel Monza Concept
© Gamintojo nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl „Tesla Cybertruck“ negali būti „Ford F-150“ konkurentu? (10)

Kai paaiškėjo, kad „Tesla“ gamins elektrinį pikapą, Elonas Muskas teigė, kad nori pakeisti...

Smūgis „Porsche“: ekonomijos bandymuose „Taycan“ pasirodė nepavydėtinai prastai (19)

Jungtinių Valstijų energetikos departamentas (ED) atlieka įvairių automobilių bandymus, kad...

„Toyota“ į rinką išleis dar vieną „karštą“ modelį – šįkart „Yaris“

Tokijo (Japonija) automobilių parodoje sausį tarptautinei rinkai bus pristatytas visiškai naujas...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (19)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Europa išėjo iš proto dėl „Teslų“: „Model 3“ užsisakė tiek, kad nežinia, kaip spėti juos pristatyti (29)

Norvegija gana ilgą laiką buvo lyderė ir pagrindinė „ Tesla “ rinka Europoje. Norvegija...

Top naujienos

Druskininkų reabilitacijos centro darbuotojai papasakojo, kas vyksta už klientų akių: taip yra visoje Lietuvoje (19)

„Paslaugos ir rūpestis, kurį gavau, buvo išskirtiniai; Nuostabi vieta atsigauti po operacijos;...

Ušackas prisimena darbą su Grybauskaite: vadybine prasme tai labai nemokšiška ir netinkama (256)

Maždaug pusmetį šalies vadovės poste praleidusi Dalia Grybauskaitė , 2010 metų sausį...

Po Vokietiją sukrėtusio nužudymo garsus žurnalistas cituoja Landsbergio perspėjimus (484)

Tragiška vyriškio, praėjusį savaitgalį mėginusio sudrausminti Augsburgo aikštėje...

Į greitkelį 116 metų amžiaus automobiliu išvažiavęs vyras sukėlė tragišką avariją (27)

Netoli Londono avariją sukėlė itin retas senovinis automobilis , o jį vairavęs savininkas –...

Kelmėje pareigūnė partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusią moterį (5)

Kelmėje ne tarnybos metu pareigūnė sužalojo garbaus amžiaus moterį.

Vitalijaus Cololo laidotuvėse buvusio Artūro Orlausko neapleidžia viena mintis (17)

Pastaruoju metu humoro pasaulį sukrėtė ne viena mirtis. Neseniai palaidotas Vitalijus Cololo ,...

Dončičių sustabdė trauma, „Spurs“ žaidė rekordinį pratęsimą

NBA pirmenybėse praėjusią naktį sužaisti aštuoni susitikimai. Nemalonumai ištiko Dalaso...

Prognozes paneigęs Kavaliauskas prieš čempioną krito devintame raunde (85)

Ilgai laukta WBO pusvidutinio svorio kategorijos reitingo lyderio Egidijaus Kavaliausko ir dabartinio...

Lietuviai pasidalijo išradingais būdais, kaip be vargo papildomai užsidirbti apvalią sumą (102)

Sėdint namie ant sofos ir galvojant, kaip užsidirbti papildomus šimtą eurų ar du, nieko neįvyks....

Gydytoja – apie šiuo metu ypač aktualias nosies, ausų ir gerklės problemas: kaip išvengti sunkių komplikacijų (3)

Sloga, gerklės skausmas ir užgulusios ausys – dažni žiemos palydovai. Ką turime apie tai...