Artėjančioje Frankfurto automobilių parodoje debiutuos koncepcinis „Opel Monza” modelis. Jis leis lankytojams pažvelgti, ko galima tikėtis iš šio gamintojo ateityje.
Opel Experimental GT (1965 m.)
© Gamintojo nuotr.

„Koncepcinis „Monza” modelis atskleidžia gryną „Opel” automobilių ateities viziją, - sako Dr. Karlas – Thomas Neumannas, „Opel” generalinis direktorius. – Jis taip pat tęsia ilgas „Opel“ tradicijas kuriant ir pristatant ateities modelius automobilių parodose. Be to, „Opel” buvo pirmasis automobilių gamintojas pristatęs koncepcinį modelį Europoje, automobilių parodoje 1965 metais. Tai buvo viena garsiausių automobilių parodų pasaulyje“.

„Opel”, lyginant su kitais Europos automobilių gamintojais, turi giliausias tradicijas kuriant ir pristatant koncepcinius automobilius, futuristines ir inovatyvias idėjas Frankfurto automobilių parodoje. Nors „Opel“ ne kiekvienoje automobilių parodoje pristatydavo koncepcinius modelius, tačiau daugelis jų buvo reikšmingos įžvalgos numatančios ateities tendencijas.

„Opel“ pateikia svarbiausių savo koncepcinių modelių apžvalgą, automobilių parodose pristatytų per pastaruosius penkis dešimtmečius.

Koncepciniai modeliai – tai serijinės gamybos pradžia

Pirmasis koncepcinis automobilis buvo sukurtas „Opel” motininės kompanijos „General Motors“. 1938 metais „GM Design” sukūrė „Buick Y-Job” modelį, kuris nebuvo skirtas serijinei gamybai, o atskleidė tik ateities technologijas bei dizaino idėjas. Kuomet Europoje futuristines kėbulų idėjas demonstruodavo tik keleivinių autobusų gamintojai, „Opel“ buvo pirmasis, kuris inovatyvias idėjas atskleidė pristatydamas savo koncepcinį modelį: tai buvo „Experimental GT”, debiutavęs Frankfurto automobilių parodoje 1965 metais.

„Opel Experimental GT” pademonstravo tendencijas numatantį, koncepcinį, tačiau prieinamą, sportišką svajonių automobilio modelį. Šis automobilis entuziastingai buvo sutiktas žiniasklaidos atstovų bei visuomenės, o po trejų metų šis koncepcinis automobilis tapo realybe: 1968 metais „Opel GT“ buvo pirmasis koncepcinis automobilis, vėliau tapęs serijiniu.

Visai netrukus „Opel” žengė dar žingsnį į priekį. 1969 metais automobilių gamintojas iš Riuselsheimo, tarptautinėje automobilių parodoje pristatė „Opel CD“, grynakraujį „Gran Turismo“ modelį, pagamintą remiantis „Opel Diplomat“ technologijomis. Šis koncepcinis modelis ir toliau buvo vystomas bei galiausiai gaminamas, tačiau nedidelėmis apimtimis.

„Opel” koncepcinių automobilių pristatymai 7-ajame dešimtmetyje buvo tokie sėkmingi, jog ir kiti konkurentai Europoje pradėjo kurti bei demonstruoti savus koncepcinius modelius.

Ne tik žavūs automobiliai, bet ir technologijų lyderiai

Kuriant pirmuosius „Opel” koncepcinius modelius, vyravo emocionalių, elegantiškų kupė automobilių tema, tačiau naftos krizė 1973 metais pakoregavo tolimesnius kūrybos planus, nes didesnis dėmesys buvo skiriamas degalų sąnaudoms, aerodinamikai bei bendram efektyvumui, žinoma, saugai bei interjero dizainui.

Visa tai buvo galima išvysti įspūdingame, futuristiniame pleišto formos „Opel GT2” su slankiojančiomis durimis, kurio premjera tarptautinėje automobilių parodoje įvyko 1975 metais.

Salono interjeras taip pat buvo pralenkiantis laiką: sportiškos sėdynės pagamintos iš atskirų plastiko ir putplasčio komponentų, priekinę salono dalį sudarė sukeičiami moduliai su skaitmeniniu ekranu bei informacinis kompiuteris.

Opel GT2 (1975 m.)
Opel GT2 (1975 m.)
© Gamintojo nuotr.

Toliau buvo plėtojamas „TECH 1” modelis, sukėlęs nemažą šurmulį automobilių parodoje 1981 metais. Prietaisų skydelis ir aptakus siluetas tapo įkvėpimu kuriant pirmos kartos „Omega“, kuris pasirodė po penkerių metų. „TECH 1” tapo aerodinamikos etalonu, kurio oro pasipriešinimo koeficientas siekė 0,235. Šio modelio interjeras buvo modernus: elektroniniai bei skaitmeniniai prietaisai, elektroniniai klavišai leidžiantis kontroliuoti dauguma funkcijų, išskyrus stabdžius, akceleratorių bei sankabą.

Opel TECH 1 (1981 m.)
Opel TECH 1 (1981 m.)
© Gamintojo nuotr.

1980 m. pradžioje, rinkodaros specialistai, dizaineriai ir inžinieriais didesnį dėmesį skyrė mažų automobilių kūrybai, leidžiančių klientams – ypač jaunimui, moterims, didesnių miestų gyventojams patogiai judėti mieste. 1983 m. tarptautinėje automobilių parodoje pasirodė koncepcinis „Opel Junior“. Jis buvo 3,41 m ilgio, tai yra 21 cm trumpesnis už pirmos kartos „Corsa“ modelį, kuris rinkoje pasirodė po metų.

Žvelgiant atgal, „Junior” gali būti laikomas dabartinio modelio „Adam“ pirmtaku. „Junior“ turėjo daugybę puikių salono interjero idėjų – nuo lengvai keičiamų prietaisų iki sėdynių apmušalų, kurie transformuodavosi į miegmaišius bei įžvalgia navigacijos sistema.

Paskelbus naujus automobilių oro taršos standartus Europoje („Euro 4“ norma įsigaliojo nuo 2005 metų), „Opel“ pažangios inžinerijos ir dizaino padaliniai kūrė kompaktiškus automobilius, atitinkančius šiuos reikalavimus. Šios kūrybos rezultatas – tai mažos emisijos koncepcinis modelis „Opel G90“, pristatytas parodoje 1999 metais. Šis modelis svėrė vos 750 kg, o jo pavadinimas kalbėjo pats už save: lengvo svorio automobilio, su trijų cilindrų benzininiu varikliu bei aerodinamikos koeficientu 0,22, anglies dvideginio tarša neviršijo 90 g/km.

2001 m. „Opel“ su šūkiu „pamišėlis, seksualus ir kietas“ pristatė koncepcinį modelį „Frogster“. Jis neturėjo įprasto stogo. Tai buvo stabilus, elektra valdomas, lyg roletas sulankstomas stogas. Keturių, atskirai sulankstomos sėdimų vietų „Frogster“, vairuotojas mygtuko paspaudimu galėjo paversti į sportišką automobilį ar kabrioletą.

Opel Frogster (2001 m.)
Opel Frogster (2001 m.)
© Gamintojo nuotr.

Po dviejų metų, 2003 -jų IAA, „Opel” pristatė visai naują automobilio koncepciją – tai buvo „Insignia“. Aukštos kokybės koncepcinis „Insignia“ ne tik atsinešė naują vardą į naujos kartos „Opel“ automobilių gamybą 2008 m., tačiau jos dizainas, kuris panašus į „Monza Concept“, turėjo didelę įtaką kuriant naujus „Opel“ serijinius modelius. Koncepcinis „Insignia“ pasižymėjo pažangiu, elegantišku dizainu, inovatyviomis technologijomis, tokiomis kaip LED žibintai ar modernus galinių durų atidarymo mechanizmas.

Elektra varomas XXI amžiaus automobilis tinkamas važiuoti kasdien

Automobilių gamintojai visuomet ieško būdų kaip padidinti transporto priemonės efektyvumą, mažiau teršti aplinką. „Opel” pastarųjų metų koncepciniai modeliai buvo kuriami didelį dėmesį skiriant elektriniam mobilumui. 2007 metais, automobilių parodoje buvo galima išvysti „Opel Flextreme Concept” modelį – elektra varomų idėjų plėtra bei vystymas su inovatyvia „E-Flex“ konstrukcija. Pagrindinė idėja buvo ta, jog priemiesčių gyventojai į darbą, maždaug 55 km, gali nuvažiuoti visai neteršiant aplinkos, naudojant tik ličio jonų baterijos energiją. Norint padidinti nuvažiuotą atstumą, mažas dyzelinis variklis teiktų energiją baterijai, tad nesustojant būtų galima įveikti šimtus kilometrų. Buvo tikimasi, jog „Flextreme Concept” tarša neviršys 40 g/km CO2, o degalų sąnaudos sieks vos 1,54 l/100 km (pagal Europos reglamentą ECE R101). „Flextreme Concept” priekinio vaizdo grafika atsispindėjo ir „Opel Ampera” modelyje, kuris debiutavo 2011 metais, o 2012 m. buvo išrinktas „Metų automobiliu“ Europoje.

Kiek vėliau, 2011 metais „Opel“ pademonstravo koncepcinį modelį „RAK e“. Eksperimentinis automobilis su pažangia lengvo svorio kėbulo konstrukcija, sunaudoja mažai energijos, todėl toks taupus mobilumas gali būti patrauklus jauniems vairuotojams nuo 16 metų.

Šiuo metu „Opel” intensyviai dirba kuriant naujus ateities modelius. Jau greitai, 65 – tojoje Frankfurto automobilių parodoje rugsėjo mėnesį, bus pristatytas koncepcinis modelis „Opel Monza”. Su šiuo modeliu „Opel“ žengia į kitą individualaus ir bendro mobilumo epochą.

Opel Monza Concept
Opel Monza Concept
© Gamintojo nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Motorinių transporto priemonių valstybinio numerio ženklai - perpus pigiau (1)

Nuo liepos 1 d. įsigaliosiančiu vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno įsakymu keičiamos VĮ...

Saudo Arabijoje nebegalioja liūdnai pagarsėjęs draudimas moterims vairuoti (9)

Saudo Arabijos sostinėje vis kas nors – jaunavedžių pora, merginų grupė su balionais – vis...

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (66)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (19)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (25)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Top naujienos

Paulius Motiejūnas – apie Jasikevičių ir „Žalgirio“ planus: gerai, kai kampų nereikia gludinti iš naujo (4)

„Hipotetiškai galvokime, kad Šarūnas Jasikevičius lieka ir mes dirbsime toliau“, –...

Dėl šių susirgimų vos telpa į ligonines: pats metas į kebabus ir šašlykus pažiūrėti kitomis akimis (6)

Vasaros metu poliklinikose – apsinuodijusių žmonių antplūdis. Dėl netinkamo temperatūrinio...

Lietuvoje paslaugų kainos kilo triskart greičiau nei ES ir neketina sustoti (1)

Paslaugų kainos Lietuvoje šių metų sausio–gegužės mėnesiais augo triskart greičiau nei ES,...

Ekspertas apie dar vieną atostogautojų fiasko Vilniaus oro uoste: šių oro linijų skrydžiai – lyg tiksinčios bombos (97)

Sekmadienio rytą, birželio 24 d. Vilniaus oro uoste daugiau nei 14 valandų įstrigę keleiviai...

Už biudžeto lėšų švaistymą FNNT siūlo skirti tūkstantines baudas (20)

Pavasarį registruotos Administracinių nusižengimų kodekso pataisos Finansinių nusikaltimų...

Vadina cinišku susidorojimu: priežastis atimti darbą – teatro dulkės (41)

Skandalas Nacionaliniame Kauno dramos teatre. Informavęs apie 45 proc. nedarbingumo lygį, garsus...

Druskininkuose mįslingai dingo vyras: ant kojų sukeltos gausios pareigūnų pajėgos (28)

Druskininkų policija prašo visuomenės pagalbos, paslaptingai dingo vyriškis. Paaiškėjo, kad...

Grandiozinis renginys, į kurį grįžta ir emigrantai iš viso pasaulio: bilietai tiesiog šluojami (3)

Jau birželio 30 d. Lietuvoje prasidės jubiliejinė, 20-oji, Dainų šventė .

Stilistė Austėja Jablonskytė parodė, kaip reikėtų rengtis vasaros šventėms TOP 3 deriniai

Šiltais orais lepinanti vasara – gražiausių švenčių ir atostogų metas. Vieni garderobą...

Džiaugiasi didesniu į Lietuvą atvykusiųjų skaičiumi: ar tai – grįžtantys lietuviai? (18)

Nors šių metų gegužę pirmą kartą nuo 2004-ųjų į Lietuvą atvyko daugiau žmonių, nei...